Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Loka 2019, 16:16



Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Alfa GT/kytkimen ilmaus 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 19 Elo 2017, 17:31
Viestit: 24
Vastaa lainaamalla
Viesti Alfa GT/kytkimen ilmaus
Miten gt 1.9 jtd kytkin ilmataan?.


14 Loka 2019, 18:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Viestit: 132
Auto: 159 2.4 JTDM Q4 SW
GT 3.2
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Alfa GT/kytkimen ilmaus
Tämän linkin takaa löytyy hyvä ohje: https://www.youtube.com/watch?v=JQBHLFDaJL0
Varsinaisestihan tuo kertoo työsylinterin vaihtamisesta, mutta se myös ilmataan videolla (noin 7:15 alkaen).
Lyhyesti homma menee seuraavasti:
1. Irroita imuputki, akku ja akkuteline. Nyt työsylinteri on mukavasti esillä ja käpisteltävissä. Tarkasta, ettei työsylinteri ole pahasti vuotanut ja ettei vuotoja ole muualla putkissa tai letkuissa.
2a. Paineilmatoimisella ilmauskannulla (helppo tapa): Kiinnitä paineilmatoimisen ilmauskannun letku työsylinterin ilmausnippaan. Avaa jarrunestesäiliön korkki. Avaa ilmausnippaa hieman ja ime ilma pois kannun avulla. Varmista, että jarrunestesäiliössä on koko ajan riittävästi jarrunestettä. Sulje ilmausnippa ja jarrunestesäiliön korkki, varmista riittävä jarrunesteen määrä. Testaa kytkinpolkimen tuntuma.
2b. Ilman ilmauskannua (vaikeampi tapa): Tämä tapa on hankalampi, eikä ilmauksen lopputulos ole välttämättä yhtä hyvä kuin paineilmatoimisella ilmauskannulla. Avuksi tarvitset kaverin polkemaan kytkinpoljinta. Avaa jarrunestesäiliön korkki ja varmista riittävä nesteen määrä. Kaveri polkaisee kytkinpoljinta muutaman kerran ja jättää sen sitten painetuksi pohjaan. Avaa ilmausnippaa varovasti vähän, kunnes ilmaa ja nestettä tulee hieman ulos. Sulje nippa. Kaveri päästää kytkinpolkimen ja polkaisee sitä uudelleen muutaman kerran, taas jättäen sen pohjaan lopuksi. Taas nippa varovasti auki ja nestettä ulos. Nämä kohdat toistetaan, kunnes polkimen tuntuma on hyvä eikä ilmakuplia enää tule ulos nipasta nesteen mukana. Muista sulkea nippa aina ennen polkimen nostamista, muuten sylinteri imaisee ilmaa takaisin järjestelmään nipan kautta.
3. Siivoa mahdolliset sotkut.
4. Kasaa akkuteline, akku ja imuputki takaisin.
5. Testaa kytkimen toiminta moottorin käydessä.

Jos järjestelmässä on ilmaa, se ei ole sinne itsestään tullut vaan jossain on vuoto. Tämä tarkoittaa käytännössä, että jotain varaosatarvetta on tulossa ja kytkimen työsylinteri on varmaan todennäköisin ja helpoin vaihtokohde. Työsylinteri on melko edullinen, 30-40€ esim. AutoDocilta.
Ilmaus ilman paineilmatoimista ilmauskannua on ilmeisesti aika työlästä eikä lopputuloskaan ole ilmeisesti ihan varma, joten suosittelen kannun käyttöä jos sellainen on vain saatavilla.


14 Loka 2019, 21:21
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 2 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: FInestC, Jarsan ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com