Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Rolle kirjoitti:Näin kävi, pääsikö edes seitsemän parhaan joukkoon?
No johan toki. 159 oli kolmas Clion ja Passatin jälkeen ja ennen 3-sarjan baijerilaista.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Asiallista. Yllättäen sitä ei mainittu missä siitä nyt ikinä luinkaan.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

alfista kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:enkös minä jotain tuonsuuntaista sanonut...
Sinua taisi epäilyttää tuo Kalbfeltin ja Baravallen työnjako aluksi.

Kai nämä on hyviä uutisia meille Alfakuskeille? Tuosta näkyy monella tavalla useita viimeaikaisten huhujen perusteita. Näistä voi todeta ja spekuloida... Alfan myynnin takeltelu huomioitu, todennäköisiä hinnanalennuksia niin kuin Brerankin kohdalla. Maseratille 159 alustainen quattroportea pienempi sedan ja/tai coupe. Quattroporte pohjainen iso coupe (siis pienempikin tulossa). Yhteinen crossover tyyppi (onko tämä se CLS tyyppinen sedanin/coupen sekoitus). Ja pieni sportti alfalle ;)

Eli takavetoa tiedossa poijjaat!

Mikähän alusta on seuraavan sukupolven AR 159:ssä ja pikku Maseratissa? Mirafiori?
Premium-perusrakenne on käytännössä kokonaan Fiat Auton kehittämä, joten sen erittäin korkeita kustannuksia ei pelkkä 159 riitä kuolettamaan......159:n seuraaja voidaan hyvinkin tehdä premiumin päivitetylle versiolle.

Maseratin Quattroporten lyhennetylle pohjalevylle tehty iso CC-coupe tulee ensi vuonna, ja se segmentoituu sedanin hintaiseksi

edullisempaa coupe-mallia kehitetään Pininfarinan kanssa, ja se taas käytää premiumia, hinta Boxsterin luokkaa.


Crossover ei tarkoita sedania, eikä lähellekkään, vaan suv-tyyppistä, eli siis Kamal ja GT Wagon

toisin sanoen 169:n tulo on hyvin kaukainen haave, itselläni ei ainakaan ole infoa mallista, Kamal sen sijaan on jo vaiheessa ja muotoilu jokseenkin jo jäädytetty, idea on kuitenkin että se olisi ilmestyessään mahdollisimman innovatiivinen eikä mikään X3-kopio, eli mitoista vielä keskustellaan.
Rakenne on sekä alfalla että maseratilla tässä tapauksessa Premium
Kamal asettunee tod.näk 159:pidemmäksi ja GT wagon jo lähemmäksi viitää metriä

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

ai niin, managereiden jatkuva vaihtuminen on tuonut tiettyä sähläystä 149:n suhteen
ennen demelin tuloa alfalla oli työn alla oma pohjalevy, mutta Herbert Demel päätti että täytyy käyttää Stilon rakenteita
nyttemmin on päätetty sittenkin lyhentää Premiumia 149:lle sopivaksi, siksi projekti on 15kk myöhässä -> 149 ilmestyy 2007 lopussa

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Officer Cartman kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Näin kävi, pääsikö edes seitsemän parhaan joukkoon?
No johan toki. 159 oli kolmas Clion ja Passatin jälkeen ja ennen 3-sarjan baijerilaista.
Jaksoin lueskellä noi kaikki Vuoden Auto -valinnan suorittaneiden tuomarien kommentit autoista(siis ei ranskan kielisiä ja osa puuttui kokonaan). Laitetaan nyt tähän yhteenveto 159:n saamista kommenteista, jos joku ei ole kiinnostunut tai ei jaksa itse lukea kaikkia englanniksi.

Suurin syy sille, ettei 159:ä valittu vuoden autoksi, näytti olevan se, ettei se tarjoa mitään niin uutta 156:n jälkeen, vaikka onkin toki parempi auto. Eräs tuomari kiteytti asian: "Once a winner, always a winner". 159:n paino sai moitteita mikä kuulemma tuntuu sen ajettavuudessakin jo(kateissa urheilullisuus, ketteryys, spontaanius)...muistelivat 156:n herkkää tatsia tässä suhteessa :mrgreen: 159:n muotoilu taas sai yllättävän paljonkin kehuja, siis ei muotoilua yleensä Vuoden Auto -valinnassa niin painoteta. Samoin 2,4 JTD sai kehuja, bensakoneet ei niinkään, ainakaan kulutuksen suhteen :crazyeyes: Laatua toiset kehuivat parhaimpien saksalaisten tasoiseksi; toisten mielestä työtä on vielä tehtävänä. Joku taas totesi, että tarvisi 159:n vuodeksi käyttöönsä, että voi allekirjoittaa parantuneen laadun(ja muisti mainita, että tuotanto oli jo pysähdyksissä laadun takia!). Jousitus sai sapiskaa huonolla tiellä: äänekäs ja epämukava. Hintaa moitittiin myös liian korkeaksi. Sisätilat/sisusta sai kehuja. Ja loppuun auton saama uusi nimi "159 - The megalomaniac Alfa!"

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ihan asiallisestihan 159ä sitten kohdeltiin, hyviä kommentteja. Tosi upeaa jos laatu on parantunut. Toivottavasti tuo korkea hinta kommentti noteerataan Suomessa asti.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfa 159 myynti vaikuttaa vaisulta Saksan myyntiluvuista päätellen.

Linkki

Jos saan tuosta tolkkua, niin AR 159 myy muutamia satoja kuukaudessa saksassa. Eli saman verran kuin 156 parhaimmillaan Suomessa. Korjatkaa jos tulkitsen väärin.

Enemmän dataa

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mielenkiintoisesti 156:sta on myyty melkein 2,5-kertaisesti 159:ään nähden lokakuussa :-D Varman kyllä selittyy sillä, ettei 159:stä ole farmarimallia...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Nuo luvuthan eivät kuvaa suoraan myytyjen, vaan ensirekisteröityjen eli ostajille jo toimitettujen autojen määrää. Mitä ilmeisimmin 159:n tuotannon ylösajo ei vielä näy noissa luvuissa, ja varastoon jääneet 156:t myydään tietenkin alennuksella alta pois.

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

On tuossa kirimistä alfalla... A4 myynyt 8245kpl, BMW3 8267kpl, mersu C 8240kpl ja Passatti 12072kpl. Varmasti melko työ päästä edes puoleen noista lukemista.

Mielenkiintoisesti noilla kärjessä olevilla autoilla, passattia lukuunottamatta, on melkein täsmälleen samat myyntilukemat.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

toimitukset pääsevät vauhtiin vasta joulukuussa, joten tämän vuoden lukuja on turha verrata vielä

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tämä ei ole mikään uutinen, mutta jos jotain tälläistä tulisi myyntiin, niin olisinpa tyytyväinen:

Kuva

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Minä en olisi välttämättä tyytyväinen, ahistaisi vaan kun ei olisi varaa :cry:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ajattele, että Zagato Coupejakin on saanut parilla tonnilla. Nythän nekin taas on hinnoissaan.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfa-Romeo uuutisia: Uusi Brera malli on ilmaantunut mobile sivustolle. Hinnat voivat olla suuntaa antavia. Muutamia poimintoja:

Alfa Romeo Brera 3,2 JTS Sky View: 49900€
Alfa Romeo Brera 2,2 JTS: 32200€

Linkki ei toiminut, joten käykää katsomassa: www.mobile.de

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Oikeassa olet

Uutisia: Tuore kuva 159 Sportwagonista. Saattaahan tuo olla shopattu

Linkki

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

159 hinnoiteltu uudelleen ranskassa, noin - 1000euroa
da Autojournal:


Baisse des tarifs

Deux mois à peine après son arrivée sur le marché, l'Alfa Romeo 159 enregistre déjà une baisse de ses tarifs de 1 000 euros. La raison invoquée par le constructeur italien est que le programme de maintenance de 3 ans ou 120 000 km proposé lors de l'achat du véhicule, n'est pas "une véritable priorité pour les acheteurs potentiels". Alfa Romeo préfère donc proposer ce contrat comme un équipement supplémentaire facturé 1 000 euros, et ainsi baisser d'autant le prix du véhicule. La gamme débute donc à 27 300 euros pour une Alfa 159 1.9 JTS Progression.

Toutes les photos de l'Alfa Romeo 159


Nouveaux tarifs de l'Alfa Romeo 159 (en euros) :

Motorisations Finitions Prix TTC
1.9 JTS 160 ch Progression 27 300
1.9 JTS 160 ch Distinctive 29 300
1.9 JTS 160 ch Selective 32 300
2.2 JTS de 185 ch Progression 29 800
2.2 JTS de 185 ch Distinctive 31 800
2.2 JTS de 185 ch Selective 34 800
3.2 V6 de 260 ch Distinctive 40 500
3.2 V6 de 260 ch Selective 43 500
1.9 JTDm de 120 ch Progression 26 200
1.9 JTDm de 120 ch Distinctive 28 200
1.9 JTDm de 120 ch Selective 31 200
1.9 JTDm de 150 ch Progression 28 450
1.9 JTDm de 150 ch Distinctive 30 450
1.9 JTDm de 150 ch Selective 33 450
2.4 JTDm de 200 ch Progression 30 950
2.4 JTDm de 200 ch Distinctive 32 950
2.4 JTDm de 200 ch Selective 35 950
Florian Chopin

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mirafiori kirjoitti:159 hinnoiteltu uudelleen ranskassa, noin - 1000euroa
Lueskelin myös tuota saittia... ei näytä hyvältä 159 myyntiluvut sielläkään vaikka Fiat / Alfa pomot sanovat kaupan lähteneen Ranska, Espanja akselilla hyvin liikkeelle.

Loka-Marraskuu... tai jaksosta en nyt niin varma ole

ALFA ROMEO 147, 6 232 -> 7 373 kpl, + 18,3
ALFA ROMEO 156, 3 816 -> 2 752 kpl , - 27,9
ALFA ROMEO GT, 1 644 -> 2 115 kpl, + 28,6
ALFA ROMEO 159, 0 -> 429 kpl
ALFA ROMEO 166, 552 -> 233 kpl, - 57,8
ALFA ROMEO SPIDER, 34 -> 3 kpl, - 91,2
ALFA ROMEO GTV, 45 -> 0 kpl, - 100

Eli 166 luokkaa näyttää myynti olevan! Ettei vain olisi ennätys floppi käsillä

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

alfista kirjoitti:
Eli 166 luokkaa näyttää myynti olevan! Ettei vain olisi ennätys floppi käsillä
Voikohan tuossa olla kyse ihan joistakin uusien autojen toimitus- tms. ongelmista?

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

En usko, että samaan aikaan voi olla toimitusvaikeuksia ja myyntivaikeuksia

Jos Breran hintoja tiputettiin jo ennen myynnin aloitusta muutamalla tonnilla 3000-4000 Ranskassa? niin 159 tulee seuraamaan perässä, arvaan ma. Meillä se taas tarkoittaa hinnanalennuspaineita myös GT:lle koska se on karvalakkimallina jo suunnitellun Suomi Breran hintainen.

Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Eiköhän nuo 156:n myyntiluvut siirry aika suoraan 159:lle, kunhan ensinmainitun tuotanto laitetaan lopullisesti poikki. Näin voisi ainakin äkkiseltään luulla. Nythän tuossa on kolme keskenään kilpailevaa mallia, eli 156-159-166, joista 156 on vielä alennusmyynnissä.

Eri asia on sitten, että riittääkö 156-tason myynti 159:lle..

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

suomen hinnastoon on ilmestynyt

Alfa 166 3.2 V6 24V 49 990€
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Lisää spekulaatioita GTA:sta

Kuva

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Have kirjoitti:Eiköhän nuo 156:n myyntiluvut siirry aika suoraan 159:lle...
Mielestäni 159:n kokoluokka on "outo" ja liian iso porras tulee(?) käytetyn 156:n vaihtamisesta uuteen 159:iin, useimmille. Ehkäpä 147 tulee vakavaksi vaihtoehdoksi saman merkin sisällä tai sitten - niin - mikähän se olisi? Uusi da Silvan design Leon?
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfa Romeo 159 GTA powered by Maserati

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

JustXL kirjoitti:Mielestäni 159:n kokoluokka on "outo" ja liian iso porras tulee(?) käytetyn 156:n vaihtamisesta uuteen 159:iin, useimmille. Ehkäpä 147 tulee vakavaksi vaihtoehdoksi saman merkin sisällä tai sitten - niin - mikähän se olisi? Uusi da Silvan design Leon?
Alfa palaa 159:llä samaan hinta- ja kokoluokkaan kuin 155. 156 toi uuden Alfan hankintahinnan järkevämmälle tasolle ja automerkki sai suosiota sellaistenkin keskuudessa jotka ei ajemmin olisi ainakaan uutta Alfaa mennyt hankkimaan. Välillä jo ajateltiin että Alfa on jopa liian suosittu. Käytkö tässä nyt siirryttäessä 156:sta 159:iin päinvastoin, toivottavasti kuitenkaan ei.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

HR kirjoitti:Alfa palaa 159:llä samaan hinta- ja kokoluokkaan kuin 155.
Mitat ulkomuistista:

155: akselväli 254, pituus 444 cm, leveys 173 cm (widebody)
156: akselväli 260, pituus 443 cm, leveys 174 cm
159: akselväli 270, pituus 466 cm, leveys 183 cm

159 on saman kokoinen kuin 166 ja selvästi suurempi kuin 155. 155:n hinnat oli muistaakseni hieman alle samalla moottorikoolla olevien 156 mallien. 159 menee pahasti 166:n kanssa päällekkäin, koossa ja mahdollisesti myös hinnassa.
Viimeksi muokannut 155156, 15 Joulu 2005, 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Taas täytyy varrota 2009 asti, niin saa valkata leasingista putoilevia mukavasti hintansa tiputtaneita - sopii paremmin meikäläisen kasinotalouteen.

Olis se kyllä kiva kun joku leasais sen Brerasta tulevan avomallin tai vaikkapa useamman - ja tietty punaisena. Pankaas toimeksi ne , joilla on mahdollisuus.

Tää vois olla samalla mun kirje sitten joulupukille vuonna 2009 - käytetty avo Brera punaisena - kitoos!!
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

155 oli tiloitaan aivan eri luokan auto mitä 156 on. 155 TS hinta n 200000mk. 156 tuli markkinoille suomessa alle tuon ja laski nopeasti tuonne 170000 paikkeille, näin muistaisin
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Sekalaisia kommentteja kokokeskusteluun.
- Outo kokoluokka? Näinköhän, jos vertaa vaikka BMW 3-sarjaan tai muihin keskiluokan autoihin niin eiköhän sieltä vastaavia mittoja löydy.
- Päällekkäin 166:n kanssa? No 166:n tuotantohan loppuu ja kyllähän se edelleen edustaa näistä kahdesta enemmän sellaista sportlimusiini vaihtoehtoa.
- Itsekin koin 155:n tilavammaksi kuin 156 ja tavaratilan suhteen se onkin täysin kiistatonta.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Lievää off-topicia:

Fiat Tipoon perustuva Alfa 155 on sisätiloittaan lähes Tipon veroinen. Tipon matkustamo on muotoilultaan iso laatikko, 156:ssa taas auton muotoilu on (onneksi) ollut sisätiloja tärkeämpi.

Hinnasta vielä sen verran, että muistaakseni kun 155 2.0 TS 16V tuli myyntiin keväällä 1995, oli hinta 167 000 mk. Alkuperäinen 155 2.0 TS 8V oli jotain 160 000 paikkeilla.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Fiatin arvo ohittanut GM:n arvon. Olisitteko uskoneet pari vuotta sitten?

Lähde: Financial Times

"The market value of Italy's Fiat, long regarded as the basket case of the European motor industry, has passed General Motors, the world's biggest carmaker by number of vehicles sold, for the first time on record," reports James Mackintosh in the Financial Times today. "The shift demonstrates both the scale of the crisis at GM and the rapid return of investor confidence in Fiat. Just two-and-a-half years ago GM was worth more than seven times as much as Fiat and was expected to buy the Italian company's carmaking division. But Fiat is now worth €10.7bn, or $12.87bn, against GM's $12.67bn, adds the Financial Times report."

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Ei näemmä sittenkään kovin huonosti mene.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

HR kirjoitti:Ei näemmä sittenkään kovin huonosti mene.
Paitsi, että GM on about konkurssin partaalla, niin onko se sitten hyvä vai huono asia jos Fiat on sen tasolla :)

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

No joo paremmin menee kuitenkin kuin Roverilla
"Timing cingulum off et valuulas node"

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Have kirjoitti:
HR kirjoitti:Ei näemmä sittenkään kovin huonosti mene.
Paitsi, että GM on about konkurssin partaalla, niin onko se sitten hyvä vai huono asia jos Fiat on sen tasolla :)
anteeksi vaan, mutta milloin fiat on viimeksi ollut konkurssin partaalla? tietosi perustuvat tod.näk vain tuulilasi-lehteen.
Fiat auto odottaa viimeiselle vuosineljännekselle voitollista tulosta, toisin kun sen tavoite oli vielä keväälla.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hyvää uuttavuotta!

Pitkästä aikaa täällä, joten en tiedä onko Brera teaser jo linkattu jossain muualla:

http://www.machinewarriors.com/video.ph ... =undefined

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tyylikäs video! Ihan kuin joku Hollywoodin uusimman blockbusterin teaser :) Ehkä pikkasen enemmän olis autoa voinu vilauttaa vaikka teaser onkin.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kaksi AR 156 GTA autoa osallistunee sittenkin FIA WTCC sarjaan ajajinaan Augusto Farfus, Fabrizio Giovanardi JA Mika Salo!!!

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »


Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

alfista kirjoitti:Kaksi AR 156 GTA autoa osallistunee sittenkin FIA WTCC sarjaan ajajinaan Augusto Farfus, Fabrizio Giovanardi JA Mika Salo!!!
yksityisinä...mutta se ei sinänsä ole uutinen...

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Pitkän uran Alfa Romeolla (ymmärtääkseni vuodesta 1939 vuoteen 1977 kahta Ferrarilla vietettyä vuotta lukuun ottamatta) tehnyt Giuseppe Busso nukkui pois kuluvan vuoden tammikuun 3. päivänä. Busso vastasi Orazio Sattan alaisuudessa Giuliettan tekniikan suunnittelusta. 92-vuotiaaksi elänyttä Bussoa pidetään myös Alfan klassisen, 156:ssakin käytetyn V6-moottorin isänä.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

No nyt on sitten tämäkin asia selvitetty 159:n suhteen.
http://www.euroncap.com/images/results/ ... asheet.pdf
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Viisi tähteä on hieno saavutus!
Alkaa hieman menettämään hohtoaan tuo testi, kun jokainen auto Punto-luokasta alkaen saavuttaa sen viisi tähteä ja autot optimoidaan vain kyseisille nopeuksille ja törmäystavoille.

OK, hieman kärjistettyä, mutta ainakin takatörmäysturvallisuuskin pitäisi testata jotenkin. Ja kriteerejä voisi hieman tiukentaa...

Spekulointia... joitain lieveilmiöitäkin asiaan varmasti liittyisi... kuitenkin...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfissimo kirjoitti:jokainen auto Punto-luokasta alkaen saavuttaa sen viisi tähteä
Sanon nyt vaikka varmaan tiesitkin että jokainen auto suhteutetaan omanpainoiseensa autoon. Eli 5 tähteä saavuttanut Punto saa kylmää kyytiä kolmetähtiseltä X5:lta, mutta ei 4 tähtiseltä Ford Ka:sta.

Näin esimerkkinä hatusta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alfissimo kirjoitti:Viisi tähteä on hieno saavutus!
Onneksi jalankulkija-osuudesta tuli vain yksi tähti. Pysyvät siellä jalkakäytävän puolella.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rolle kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:jokainen auto Punto-luokasta alkaen saavuttaa sen viisi tähteä
Sanon nyt vaikka varmaan tiesitkin
Tiesin, siltikään se ei vähennä noiden tähtien kokemaa inflaatiota. Nykyään kaikkia autoja mainostetaan "vain" tähtien perusteella...
Vittorio Jano kirjoitti:Onneksi jalankulkija-osuudesta tuli vain yksi tähti. Pysyvät siellä jalkakäytävän puolella.
Ei makeaa mahan täydeltä :wink:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Alfissimo kirjoitti: Tiesin, siltikään se ei vähennä noiden tähtien kokemaa inflaatiota. Nykyään kaikkia autoja mainostetaan "vain" tähtien perusteella...
Vois nostaa tuon törmäysnopeuden 100km/h, niin eiköhän rupea tähdet tippumaan autoista ja lisääntymään taivaalla, terveisiä vaan Bussolle ja vielä pari rengasta pään päälle loistamaan.
Ei tästä perjantaikirjoittelusta mitään tule, ihan ot ja kohta ihan out. Sorry.

No, aiheesta, Brerassa tehtiin kuitenkin liikaa kompromissejä, nyt kun on noita juttuja, testejä ja kuvia lehdistä katsellut. Mihin katosi se hieno siisti matala keula ? Mihin katosi perän puhdas muoto ? Tilalle tuli melkein vanhan renault meganen mustanaamiovalot. Mihin katosi erilaisuus sisustasta ? Nyt se näyttää vain 159 coupelta. Toki ymmärrän, että konsepti on konsepti, mutta silti... Harmi, mutta on se vieläkin kiinnostava.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
glideslope
Viestit: 1475
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, Enyaq 80x
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Noi Breran kompromissit ovat olleet nähtävästi välttämätön paha.
Minua ainakin mallin muotoilu miellyttää suuresti paitsi suoraan sivulta katsottuna, lähinnä hirvittävän ison etuylityksen takia.

Tuli ostettua uusin CAR -lehti jossa oli enemmän tai vähemmän hehkutusta Alfan uusista malleista.
159 oli yhtenä autona mukana kun valittiin "vuoden auto 2005". Todettiin 159:n pesevän mm. uuden Passatin ja A4:n mennen tullen.
Brera (2,2) oli koeajossa ko. numerossa ja arvosteluissa todettiin olevan kaikinpuolin loistava niin ulkoa kuin sisältä eikä ajo-ominaisuuksissakaan ollut moittimista.
Kritiikkiä sai hinta briteissä sekä suorituskyky (?)

Todettiin muuten kuuluvaksi siihen autoryhmään joka tietyistä kulmista katsottuna on aivan jumalaisen hieno mutta jo mainitsemani sivuprofiili on ihmeellinen juuri em. etuylityksen ja Mazda 323 F:n tyylisen c-pilarin muotoilun perusteella.

Ltn
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 02:16
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ltn »

Kuva

Tästä jo ollut puhetta täällä?

Lisää:

http://carscoop.blogspot.com/

"Two petrol engines will be offered on the new Alfa Romeo Spider; a 2.2 litre JTS direct injection four-cylinder and a 3.2 litre V6, with the units offering 185 hp and 260 hp respectively. In 2007, a GTA model is expected, which will feature a twin-turbo V6 engine with 408 hp and 680 Nm of torque"

Huh,GTA:sta ei ainakaan vääntöä tulisi tuolla pannulla puuttumaan!

Vastaa Viestiin