Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

maybetomorrow kirjoitti: AR:n säilyttäminen on Fiat Groupille varmasti kunnia-asia. Riittää että Fiat (ja konsernin muut toiminnot kattavat Alfan aiheuttaman reiän.) En jaksa uskoa myyntiin.. .
Tällä hetkellä Giulietta on itse asiassa ainoa valopilkku Fiatryhmän malliston myyntitilastoissa. Joten ei varmaankaan ole kiire Alfaa myydä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

"Zagato has revealed that it is set to pursue the theme even further in 2011 with a homologated "Stradale" version of the new TZ3 which is set to be produced in version limited numbers."

http://www.italiaspeed.com/2010/cars/ot ... /2212.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep, tuo näytti todella tyylikkäältä. Venytetty alahuuli ja hiottu Zagato tyyli...

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Fiat ja osa Mirafiorin tehtaan ammattiliitoista ovat sopineet uudesta työehtosopimuksesta. Sopimuksen asiakirjoista käy ilmi, että uusien Jeep-alfa-mallien tuotanto alkaa 2012 toisella puoliskolla. Tällöin giulia olisi markkinoilla 2012 lopussa tai 2013 alussa. Suomessa jokatapauksessa aikaisintaan 2013.
Samassa asiakirjassa mainitaan että giuliassa on giuliettan perusrakenne/pohjalevy, mutta parannukset/muutokset ovat chryslerin käsialaa.

Stormi
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Joulu 2010, 20:14
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stormi »

Vittorio Jano kirjoitti:AutoItalian mukaan saatamme tulevaisuudessa nähdä myös Alfa Romeo-pohjaisia Abartheja.
Totta. Tämä Antonio Labaten suusta. Ei koske tulevia QV- malleja,vaan
ihan omia Abarth versioita.
- Alfa Romeo 147 120 02´ Alfa Rosso & Vespa Sprint 67´ Piaggio Rosso -

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mouho »


Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

pa-pa-pa-pa-pa.... kakstahti eko-alfa. Miksi..? :oops:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

2-tahti :wink:
Markkinavoimien edessä pakko ekoilla,että saisivat edes jotain myytyä :)
Toinen ääripää olisi mieluisampi,mutta alfalla ei valitettavasti resursseja siihen leikkiin

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Kaksisylinterinen ei välttämättä tarkoita kaksitahtista. :wink:

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Italiassahan on veroteknisistä syistä edullista ajaa pienikoneisilla autoilla (oli ainakin ennen), lieneekö tuo sitten ainakin osaselitys innostukseen tehdä 900 kuutioisella moottorilla olevia vehkeitä.

Idea kaksipyttyisestä voisi olla varsin hauskakin, jos se toteutettaisiin tyyliin "huippuunsa viritetty moottoripyörän kierroskone kevytkoppaiseen autoon" 8)
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Jakke kirjoitti:Italiassahan on veroteknisistä syistä edullista ajaa pienikoneisilla autoilla (oli ainakin ennen), lieneekö tuo sitten ainakin osaselitys innostukseen tehdä 900 kuutioisella moottorilla olevia vehkeitä.

Idea kaksipyttyisestä voisi olla varsin hauskakin, jos se toteutettaisiin tyyliin "huippuunsa viritetty moottoripyörän kierroskone kevytkoppaiseen autoon" 8)
Totta. :) Mutta taitaa nykypäivänä olla käsite "kevyt henkilöauto" jotain aivan muuta kuin ennen, joten tuskin kovin kevyttä MiToa ovat tekemässä? :?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Smacket kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Italiassahan on veroteknisistä syistä edullista ajaa pienikoneisilla autoilla (oli ainakin ennen), lieneekö tuo sitten ainakin osaselitys innostukseen tehdä 900 kuutioisella moottorilla olevia vehkeitä.

Idea kaksipyttyisestä voisi olla varsin hauskakin, jos se toteutettaisiin tyyliin "huippuunsa viritetty moottoripyörän kierroskone kevytkoppaiseen autoon" 8)
Totta. :) Mutta taitaa nykypäivänä olla käsite "kevyt henkilöauto" jotain aivan muuta kuin ennen, joten tuskin kovin kevyttä MiToa ovat tekemässä? :?
Joo taitaa MiTo painaa vähä enempi ku esim. Fiat 127. Tekisivät siitä retroversion. Ysisatanenhan se oli alunperinkin :wink:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
PePe
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

MKT kirjoitti:Kaksisylinterinen ei välttämättä tarkoita kaksitahtista. :wink:
Ei varmaankaan. Kaksitahtisen saaminen nykyisistä päästövaatimuksista läpi voisi olla konstikasta...

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

-Matti-

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Ei ole, ei. Mutta minkäs teet, kun kinkeillä fyrkaa riittää.
Ride on!

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ainoa oikeastaan mitä tavallinen kuolevainen voi yrittää, on välttää kiinalaisia tuotteita jos vaihtoehto on tarjolla.

Tällä menolla tarjolla on kymmenen vuoden päästä halvan kinkkikuran sijaan kallista kinkkikuraa.
VMP

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

mattijus kirjoitti:Ainoa oikeastaan mitä tavallinen kuolevainen voi yrittää, on välttää kiinalaisia tuotteita jos vaihtoehto on tarjolla.

Tällä menolla tarjolla on kymmenen vuoden päästä halvan kinkkikuran sijaan kallista kinkkikuraa.
Parempi kuin pysytellään vanhoissa "hyvän ajan" tuotteissa... :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Nyt täytyy sanoa että "Huhhuh...": Testailin tuossa puhelimeen ilmaista digilehti sovellusta, ja ensimmäisenä tuli tietenkin katseltua millaisia ilmaisia autoharrastajien lehtiä valikoimista löytyy - vastaan tuli autoharrastajien ilmaislehti "Kaasujalka".

Tällä hetkellä uusimman numeron ( 9/2010 ) Kannessa komeili uusi Alfa Spider V6, joten luonnollisestikkin heti hyppäsin kyseisen artikkelin pariin - ja täytyy kyllä sanoa että vaikka paljon on tullut luettua kaikenlaisia autoalan harrastelehtiä, hyviä ja huonoja, niin tämä artikkeli on kyllä omanlaisensa "suoritus". :evil:

Lukaiskaapa: http://www.lehtiluukku.fi/readfoc?pub=5987 - artikkeli löytyy sivulta 20. "Vanhahtava unelma"

Poiminta tekstistä, todella "ammattimaisia" heittoja ja kuvanneekin toimittajan automakua ja "tyylisilmää" aika hyvin:

- "...mutta ei tässä Alfan touhussa ole järjen hiventäkään. Päällepäin auto näyttää ihan hyvältä, mutta se kabiini. Voi pyhä jysäys. Fiilis on kuin 90-luvun 156:ssa. Olisikohan Alfan korkea aika tehdä tälle jotain?"

- "... Tästäkö pitäisi maksaa viiskyttuhattaegee??" Aika hienoa kielioppia ja teinix-kieltä uutisartikkelissa. Ja ikä oli..?

Kaikenlaisia artikkeleita sitä lehtiin(?) päästetään... :crazyeyes:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Onneksi tuon sivuston / lehden käytettävyys on jotain käsittämätöntä niin ei tarvitse lukea. :?
VMP

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kabiinihan on juuri sopivan pelkistetty..eikä sellainen nappulaviidakko kuin jossain toisissa autoissa... tosin pidän enemmän 156sen "90-luvun " ? näöstä... no eipä tartte Alfan enää miettiä tuota autoa kun sen valmistus on jo lopetettu.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kaasujalka kirjoitti:Fiilis on kuin 90-luvun 156:ssa.
Mitähän kaveri sanoisi, jos tietäisi että 156:n mittariasettelu on silmiinpistävän samanlainen kuin 70-luvun Spiderissä? Erona on lähinnä öljynpainemittarin korvaaminen kellolla, mikä minusta ei kyllä ole mikään hyvä asia. Kello kun löytyy aika monelta ranteesta mutta harvemmalta öljynpainemittaria.

Tuossa jutun kohteena olleessa valkoisessa Spiderissä istuskelin Classic Motor Showssa ja minusta nimenomaan konttori oli niin "place to be" että jos olisi ollut plastiikissa paukkua olisin voinut tehdä vaikka jotain tyhmää. Makuasioita nämä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nait ... uonna-2010
Näitä myytiin eniten vuonna 2010

1. VW GOLF 6 173 kpl
2. SKODA OCTAVIA 5 505
3. TOYOTA AVENSIS 4 726
4. NISSAN QASHQAI 4 222
5. KIA CEED 3 327
.
.
.
118. ALFA ROMEO MITO 148
132. ALFA ROMEO 159 115

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^^ Totta. Hmm, itsekkin kaipaisin jo ihan mielenrauhankin kannalta ölynpainemittaria 156:seen. Täytyy keväällä yrittää etsiskellä jokin siisti ratkaisu mittarille...

Tosiaan, minustakin tuo 156:sen kabiini - ja 159 - on todella miellyttävä paikka istua, kaikki on tyylikkään hillitysti laitettu esille eikä ole sitä tziljoonaa pikkurillillä hallittavaa nappulaviidakkoa taikka idrive "säädä rekisterikilven valojen kirkkautta" jargonia.

No jaa...tai sitten johtuu siitä että allekirjoittanut tykkää enemmän classic-autoista... :roll:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nait ... uonna-2010
Näitä myytiin eniten vuonna 2010

1. VW GOLF 6 173 kpl
2. SKODA OCTAVIA 5 505
3. TOYOTA AVENSIS 4 726
4. NISSAN QASHQAI 4 222
5. KIA CEED 3 327
.
.
.
118. ALFA ROMEO MITO 148
132. ALFA ROMEO 159 115
Nämä top-myydyimmät -tilastot eivät oikein ikinä yllätä, viiniäkin myydään suomessa varmasti vähemmän kuin maitoa :) Omasta puolesta ei haittaa vaikka oma merkki löytyykin aina tuolta loppupäästä - yleensä siellä on ne mielenkiintoisimmat vaihdoehdot. Antaa vaan klonswageneiden ja tojotsuen olla tuolle listan yläpäässä :wink:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Yleisesti ottaen, kaasujalka lehden juttu väänsi asiat juuri päinvastoin kuin muut lehdet, kuten esim Tuulilasi :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Toner »

DaViega kirjoitti:Yleisesti ottaen, kaasujalka lehden juttu väänsi asiat juuri päinvastoin kuin muut lehdet, kuten esim Tuulilasi :roll:
Jep jep, lukekaas esim. tuo Corollan "ylistysteksti". Voi voi :-D
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Smacket kirjoitti:Nyt täytyy sanoa että "Huhhuh...": Testailin tuossa puhelimeen ilmaista digilehti sovellusta, ja ensimmäisenä tuli tietenkin katseltua millaisia ilmaisia autoharrastajien lehtiä valikoimista löytyy - vastaan tuli autoharrastajien ilmaislehti "Kaasujalka".

Tällä hetkellä uusimman numeron ( 9/2010 ) Kannessa komeili uusi Alfa Spider V6, joten luonnollisestikkin heti hyppäsin kyseisen artikkelin pariin - ja täytyy kyllä sanoa että vaikka paljon on tullut luettua kaikenlaisia autoalan harrastelehtiä, hyviä ja huonoja, niin tämä artikkeli on kyllä omanlaisensa "suoritus". :evil:

Lukaiskaapa: http://www.lehtiluukku.fi/readfoc?pub=5987 - artikkeli löytyy sivulta 20. "Vanhahtava unelma"

Poiminta tekstistä, todella "ammattimaisia" heittoja ja kuvanneekin toimittajan automakua ja "tyylisilmää" aika hyvin:

- "...mutta ei tässä Alfan touhussa ole järjen hiventäkään. Päällepäin auto näyttää ihan hyvältä, mutta se kabiini. Voi pyhä jysäys. Fiilis on kuin 90-luvun 156:ssa. Olisikohan Alfan korkea aika tehdä tälle jotain?"

- "... Tästäkö pitäisi maksaa viiskyttuhattaegee??" Aika hienoa kielioppia ja teinix-kieltä uutisartikkelissa. Ja ikä oli..?

Kaikenlaisia artikkeleita sitä lehtiin(?) päästetään... :crazyeyes:
Tämä taitaakin olla niiden myyttisten äijien äijäenergialla kirjoittama lehti toisille äijille. Äijyyden ydin on ilmeisesti mennä 5 vuotta vanhalla korollalla hakemaan makkaraperunoita krilliltä ja väittää hienompia autoja ja ruokaa turhaksi hienosteluksi (vai olisiko tämä aijäkielellä sitten neiteilyä?).

Juu pitäkööt tunkkinsa...
Viimeksi muokannut JaniW, 03 Tammi 2011, 12:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Toner kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Yleisesti ottaen, kaasujalka lehden juttu väänsi asiat juuri päinvastoin kuin muut lehdet, kuten esim Tuulilasi :roll:
Jep jep, lukekaas esim. tuo Corollan "ylistysteksti". Voi voi :-D
Ei tuossa minusta Corollaa mitenkään ylistetty. Uuden Corollan esittely oli koeajon puuttuessa tehty maahantuojan tiedotteen pohjalta, joten siinä ei pahaa sanaa sanottu, mutta minusta kävi selville, ettei siinä mitään tuntumia esitelty, vaan toteutetut muutokset paperin pohjalta. Käytetyn Korollan koeajossa taas kerrottiin, että käytetty Corolla on varmaan hyvä ostos monelle, jota ei juuri autoilu kiinnosta, mutta kulkea pitää ja kuljettaa. Ainoa, mitä ihmettelin, että miten niin Corollan omistaja tuskin harrastaa Golfausta ja metsästystä? Siis mistä lähtien metsästys on ollut joku hienohipiäisten hifistelijöiden elitistinen harrastus. Onhan nyt joku Nalle Wahlroos fasaanijahdissa sittenkin aika marginaalinen ilmiö. Hirvi- ja jänismiehet ynnä sorsastajat ovat valtaosin takametsien karskeja, rehtejä ja konstailemattomia äijiä (joskus muijiakin), jotka ovat muuten mukavia, mutta pitävät jotain Alfa Romeo -fanitusta homojen hommana.

Tästä sitten siihen Alfa Spiderin koeajoon. Olihan siinä kolme outoa asiaa:
1. Moottorin hengettömyys ja väännön ohkaisuus:
- tottahan 1,7-litrainen moottori nyykähtää liikkellelähdettäessä, kun kuormaa on melkein 2 tonnia, mutta tämä nyt vain on sidä downsizingia. 3,2:n massat ovat kaksinkertaiset, joten se vastustaa tietenkin ihan eri tavalla jarruttavia voimia. Tämä on kuitenkin aivan eri asia kuin ohut vääntö, joka ei tosiaankaan mahdu kyseisen moottorin kanssa samaan päälauseeseen eikä edes sitä seuraavaan sivulauseeseen.

2. Vanhanaikainen kojelauta:
- siis millä lailla? Mitä sieltä puuttui? Miten se olisi pitänyt muotoilla toisin? Toki on totta, että ergonomiavaiheen jälkeen monessa autossa on palattu suoraan, jopa symmetriseen kojelautaan, koska tällöin on helpompi ja halvempi tehdä versioita vasemman- ja oikeanpuoleista ohjausta varten, mutta hei.... Ei tuo ole vanhanaikaisuutta... se on sitä premiumia eli että ei tehdä kaikkea halvimman kaavan mukaan. Sitä paitsi eihän 159:n kojelauta muistuta 156:n vastaavaa yhtään enempää kuin vaikka Saab 95: tai Volvo S60:n lautoja. Se, että on joitain tyylillisiä yhtymäkohtia vanhoihin malleihin on perinteiden kunnioittamista. Sitä taas ei voi harrastaa, jos ei ole perinteitä.

3. Ja sitten tämä, että Audi ja Mersu ovat parempia, mutta vain joitain tuhansia kalliimpia. No voi pyhä jysäys, eikä niiden kuulukin olla parempia, jos ne kerran ovat kalliimpia. Sitä paitsi miten tällaisten autojen paremmuus määritellään? Takajalkatilat ja suuri perävaunupaino eivät varmaankaanole ykkössijalla. Eivätkä nämä rättikatot ole edes kilpa-autoja. Tällaisia autoja ostetaan, jos kukkaro kestää, jos niiden puikoissa tuntuu kivalta ja jos ne näyttävät hyvältä. Testaaja ei selvästikään viihtynyt puikoissa, mutta saksalaisia kukkaroystävällisempi valinta Spider kuitenkin on. Lisäksi se kääntää päitä rantabulevardila takuuvarmasti paremmin kuin kolme TT:tä ja muutama Mersu yhteensä.

No, mitä minä tästä teille jauhan.. tuskin tästä riitaa tulee. Mielenkiintoinen linkki silti. Kaikikia se maailma elättää; tuollaisenkin lehden tekijöitä.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jönsson kirjoitti: 3. Ja sitten tämä, että Audi ja Mersu ovat parempia, mutta vain joitain tuhansia kalliimpia. No voi pyhä jysäys, eikä niiden kuulukin olla parempia, jos ne kerran ovat kalliimpia. Sitä paitsi miten tällaisten autojen paremmuus määritellään?
Erittäin hyvin sanottu. Ja tosiaan, voiko autojen "paremmuutta" täysin objektiivisesti pistää paremmuusjärjestykseen, varsinkin kun on kyse autoista, joita ei ole alunperinkään suunniteltu ns. järkiautoiksi. Audin tai Mersun ostaja saa varmasti juuri sitä hakemaansa fiilistä niistä merkeistä, Alfan omistaja taas hakee jotain muuta ja on valintaansa tyytyväinen. Tämän tyyppiset autot valitaan kuitenkin aina tunteella, joten turha miettiä mikä on oikeasti parempi auto. Kilpa-autoja nämä eivät kuitenkaan ole, joten edes sillä perusteella paremmuusjärjestystä ei voida tehdä.

Stupid "toimittaja".
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Toner »

Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Marchionne Bramptonin tehtaalla, Usassa:
Alfasta ei luovuta, siihen on investoitu liikaa joten merkki pysyy visusti Fiatilla. Samalla Marchionne valotti että 159n seuraaja rakennetaan giuliettan dodgen jatkokehittämälle ja pidentämälle alustalle. Pituus olisi 4,60/4,65m. Kaikki alfan mallit, poislukien mito, tulevat usassa myyntiin 2012.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Uudessa tuulilasissa pari pukkujuttua Alfasta:
Miton TCT koeajo - ½ sivua, vaihteistoa kehuttiin, Start&Stop kritisoitiin viiveen takia
Mito 1,3 JTDm se toinen puoli sivua ;) Mutka tielllä hauska, suoralla joutuu korjaamaan suuntaa, pikku puutteet annetaan jutun lopussa anteeksi, ottivat esille huhun Miton faceliftistä ensikesäksi
Ja sitten on Giuliettan 1,4 170hv multiairin "mainos", lyhyt juttu lähinnä kertoo mistä on kyse
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

"Fiat Chairman: Alfa Romeo is not for sale"

http://www.autonewseurope.com/apps/pbcs ... z1Aes4yPR3
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

V6 kirjoitti:"Fiat Chairman: Alfa Romeo is not for sale"

http://www.autonewseurope.com/apps/pbcs ... z1Aes4yPR3

Bill Clinton: " I did not have sexual relations with that woman"
http://www.youtube.com/watch?v=KiIP_KDQmXs

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Marchionne vastasi toimittajille alfa/VW juttuun liittyen (ehkä hieman provokatiivisesti) että fiat on mielummin kiinnostuneenpi ostamaan volkkarin osuuden Man- ja Scania-yhtiöistä, kuin myymään mitään.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Toivotaan etteivät vain heiluttele huuliaan, hiljaisuus asian tiimoilta alkoi jo olla pahaenteistä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... =201100271
Suomessa Alfa Romeo Giulietta on ollut ennakkomyynnissä lokakuusta lähtien. "Giulietta on herättänyt runsaasti kiinnostusta, ja ennakkomyynti on täyttänyt odotuksemme", kertoo maahantuoja AutoFennican autoyksikön johtaja Sami Pöllänen.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

"Maailman paras uusi moottori"

Eli suomeksi, pieksee TSI:t sun muut :wink: Paljon sanottu, eikä edes täysin tuulesta temmattu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Jönsson kirjoitti:
V6 kirjoitti:"Fiat Chairman: Alfa Romeo is not for sale"

http://www.autonewseurope.com/apps/pbcs ... z1Aes4yPR3

Bill Clinton: " I did not have sexual relations with that woman"
http://www.youtube.com/watch?v=KiIP_KDQmXs
Erittäin hyvin sanottu siellä. Liike-elämässä kaikki, siis KAIKKI on myytävänä kun hinta on oikea. Myyn firmani vaikka heti pois kun tulee tarpeeksi iso numero shekkiin.

Tosiasiassa Alfan saksalaistuminen taitaa olla aika lähellä. Viime aikoina on myös kovasti Portugalin hallitus sanonut että tukea EI tarvita, arvatkaapas miten tässä viikon sisällä käy...

Siihen en osaa vastata, onko kauppa hyväksi vai pahaksi.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

:-D No vittu puhutaanpa artikkelissa kauniisti auromerkistämme :

http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... =201100271

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Joo, enpä ite usko Marchionnen puheisiin yhtään. Eihän Kallasvuonkaan pitänyt ikinä kenkää saada. Kyllä yritysmaailma oman käsityksen mukaan panttaa ja kiistää tiedon aina julkistamiseen asti. Joko Marchionne ei oikeasti aio myydä Alfaa tai sitten se nostaa näillä puheilla myyntihintaa, ja myy kun on sopiva kasa euroja edessä...

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tänään giulietta esittelyssä sano, ettänoin 50 G:tä on tilattu jo ennen kuin myynti on alkanut virallisesti

beta
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 17:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja beta »

^muistatko mikä sen näytillä olleen QV:n mustan värisävyn nimi oli? Jossain vaiheissa oli puhetta että miten nuo maalataan, mutta ei jäänyt mieleen, että oliko tuo monikerrosväri vai mitenkä... Mutta sävy oli hieno, ja QV sopivan mustanpuhuva :-D

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

beta kirjoitti:^muistatko mikä sen näytillä olleen QV:n mustan värisävyn nimi oli? Jossain vaiheissa oli puhetta että miten nuo maalataan, mutta ei jäänyt mieleen, että oliko tuo monikerrosväri vai mitenkä... Mutta sävy oli hieno, ja QV sopivan mustanpuhuva :-D
Nero etna se tais olla. Metalliväriksi oli ilmotettu siinä auton myyntilapussa, joksikin kuultoväriksi esitteessä :-D

Hieno peli oli, ois ollu kiva testata sitä. Tosin vielä kivempi olis päästä kesällä kokeilemaan 8) Ne äänet (tai niiden puute) vaan hieman huolestuttaa

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kaitpa noihinkin pirteämpiä putkistoja saa, jos ei muka pidä tarpeeksi mekkalaa. On kuitenkin ylipäätään turha vertailla V6:sta ja rivimoottoreita..

beta
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 17:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja beta »

^^joo, kyllähän tuo nimi tutulta kuulostaa. Tulin vaan siinä ajatelleeksi, että tuo väri on varmaan kaikkein parhaimmillaan keskikesän keleillä, ja vois näyttää kesäautossakin hyvältä joskus tulevaisuudessa jos tuota maalia jostain joskus saa.

Niinhän tuo oli, itse ei tullut koeajettua edes sitä multiairia, kun en sitten jaksanut jonotella. Sataviisysin koeajoin kun kumminki siihen vaihto on seuraavaksi edessä. Muuten jäi Giulietta QV:stä ´hyvä fiilis, mutta penkkien, ja varsinkin istuinosan sivutuki tuntu joténki vaisulta jopa siihen 159:n verrattuna, mikä on aika jännä ominaisuus kun auto on kumminkin tuon luontoinen. Moottoritilassakin oli moni asia muuttunut aikasempiin.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Autofennica tuntuu panostavan ainakin Giuliettan mainontaan aivan eri tavalla kuin Konela.. :-D

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Kyllä ovat panostaneet, mikä on ok Deltan "kuivan kauden" jälkeen.

Mutta kannattaisi vähän skarpata, ettei roiski ihan miten sattuu. Hämeenlinnan motarilla Karhukorven kohdalla (pohjoiseen mennessä)mainostetaan monella taululla VW Passattia ja jotain tila-autoa, hyvin näkyy pimeälläkin. Sitten sen pitkän suoran päässä oikealla juuri ennen metsärajaa pöpeliköstä näkyy, jos sattuu katsomaan ja tunnistamaan, Giuliettan ahteri. Ei sillä taululla ainakaan uusia Alfisteja hirveästi tule.

Ja sama etelään ajettaessa, Karhukorven kohdalla.
Ride on!

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Parasta maahantuojan panostuksessa on se, että nyt hyväksytään Alfan suunnittelema imago ja markkinointityyli. Delta halusi oikein erikseen piilottaa kaikki Cuore Sportivo - tyyppiset sloganit, jotka korvattiin Lujaa Laatua - tiedätte kyllä mikä tyylillä. Vielä kun toteutetaan loppuun asti edullinen Premium perusajatus, niin hyvä tästä tulee.

Koskaan en ole kuullut näin paljon positiivisia kommentteja tutuilta. Kaksi on jo ilmoittanut vakavasti harkitsevansa Giulietan hankintaa. Toisella Kia, toisella Seat.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

alfista kirjoitti:Koskaan en ole kuullut näin paljon positiivisia kommentteja tutuilta. Kaksi on jo ilmoittanut vakavasti harkitsevansa Giulietan hankintaa. Toisella Kia, toisella Seat.
Tätä myötä morjestelu-kulttuuri jää historiaan, eikä Alfa Teboil-baarin pihassa kerää enää kiinnostuneita ympärilleen edes sitä vähää, mitä nykyisin.

Samalla rahalla Alfa-virukselle altistunut sen auton sai Deltastakin, kun kertoi vaan myyjälle, mitä halusi.

Vastaa Viestiin