roiskeläpät 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

MarcusR kirjoitti: Ihmetellyt miten saan ruuvien kiinnitysmutterit laitettua?
Eli miten saan mutterit muovisen lokasuojan "toiselle" puolelle?
Irtoako osa sisalokasuojasta "helposti" jostain kohtaa?
Heh, kyselin täsmälleen samaa tässä samassa viestiketjussa hieman ylempänä. Ei siinä tarvittu muttereita laisinkaan, ruuvit vain muoviseen lokasuojaan ja hieman liimaa kaveriksi. Hyvin on pysynyt.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Joo pysyy se varmaan ruuveillakin. Jos haluaa muttereita käyttää niin sitä lokaria saa helposti raotettua alalaidasta irroittamalla muutaman ruuvin millä se on kiinni.

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Roiskeläpät myös taakse?

Viesti Kirjoittaja Volere »

Kuvien perusteella roiskeläppiä on asennettu vain etulokasuojiin - onkos takaa jätetty ilman? :shock:

Itse tilasin juuri kaksi paria läppiä Korja-Kumilta. Ajattelin laittaa taaksekin...
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

pitäähän se vähän takalokasuojaa paremmassa kunnossa, ja estää vähän kivien ja nastojen lentelemistä taakse. Mutta mutta ainakin mielestäni se verottaa sen sitten ulkonäössä.

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Mulla laittoivat ruostesuojauksen yhteydessä paitsi lokasuojaan, myös PELTIIN kiinni roiskeläpät, siis ruuveilla läpi. Luulisi että tietävät mitä tekevät... toivottavasti. Ainakin ruoste-estoainetta oli reikiin laitettu :?

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Roiskeläpät myös taakse?

Viesti Kirjoittaja Laba »

Volere kirjoitti:Kuvien perusteella roiskeläppiä on asennettu vain etulokasuojiin - onkos takaa jätetty ilman?
Takana ne on aikas turhat mielestäni koska siinä on muovipuskurin reuna joka niitä kiviä vastaanottaa. Kivenhakkaumat siinä ei haittaa läheskään niin paljon kuin pellissä. Eikä etuvetosessa kiviäkään lennä takanakeista samaan malliin.

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Re: Roiskeläpät myös taakse?

Viesti Kirjoittaja Volere »

Laba kirjoitti: Takana ne on aikas turhat mielestäni koska siinä on muovipuskurin reuna joka niitä kiviä vastaanottaa. Kivenhakkaumat siinä ei haittaa läheskään niin paljon kuin pellissä.
Mmm totta joo. Mutta kuraa ja moskaa taaksekin kertyy, ainakin täällä pohjoisen teillä... :( täytyy "mallata" saako taakse nättiä ratkaisua vai jätänkö ilman.
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

Do dii, tänään lähtee auto paikkailuun - tyyppivika: alahelmojen saumoista lohkee maali, ja kun ei ole ollut noita roiskeläppiä niin on maali hioutunut edestä ajan saatossa. :cry: Samalla tulee läpät. Kuvia laittanen sitten kun projekti on kuosissa.
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

Otin muutaman kuvan hioutumista, löytyvät albumistani. Suosittelen muuten aika-ajoin kurkistamaan sisälokareiden alle - omastani pyysin irroittamaan ja kas, sieltähän tuli iso kasa hiekkaa ja moskaa! Ei hyvä pidemmän päälle.

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=4892

Alkutarkastuksessa ei havaittu ruostumisia maalipinta oli lokasuojan sisäpinnassa vielä hyvässä kuosissa. Mitenkähän olisi jos tuollainen hiekkakasa siellä muutaman vuoden pintoja jauhaisi...? :shock:
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

huh mtä jälkeä....

Omassani on se kaaren sisäpinta kuoriutunut, mutta helmalevikkeet on estänyt kylkien kuoriutumisen :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Vai onko ruosteet peitetty levikkeillä :shock: ?

Omassa 147 on samaa ongelmaa kuran kanssa. Sen huovan taakse pääsee valtava määrä paskaa yms. ja kuin varmuuden vuoksi alaosasta löytyy nyrkin kokoinen potero jonne muhju kerääntyy. Kaksi kertaa jo putsannu ½v aikana...

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

puuha kirjoitti:Vai onko ruosteet peitetty levikkeillä :shock: ?
No se selviää piahkoin kun joudun uudelleen liimaamaan ne :(
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Väli huomautuksena voin todeta, että myös 155:sen takalokareissa on potero, jossa hiekka/paska/suola tekee tehtävänsä. Tänään tuli avattua noi ja todettua, että hitsarille olis töitä. :evil:

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

Jesjes! Auto haettu eilen fiksauksesta. Nyt on helmat kondiksessa :-D

...ja roiskeläpät asennettu, myös taakse. Kuvia albumissa. Ovat Korja-Kumilta tilatut sileällä teksitllä varustetut, kiitokset tälle threadille vinkeistä ja Laballe kuvista :) Mielipiteitä saa heittää vapaasti, itse päättelin että edullisempi vaihtoehto takapuskurin maalaukselle on suojata sitä hiekkapuhallukselta roiskeläpällä. Ja eivät nyt niin pahan näköiset läpät olleet. Eikä ropise perässä ajajan keulaan kiviä...

Etuläppien asennuksessa ei puhkottu metallia. Ruuveilla kiinni sisälokasuojassa, ylhäältä laittoivat mustalla muoviklipsillä kiinni. Täytynee lisätä siitäkin kuva albumiin jossain vaiheessa.

Vielä kun saa kesäkumit alle niin johan on hymy taas korvissa :mrgreen:
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllä ovat niin tyylikkäät kun kuraläpät nyt voivat olla.
Nuo tekstit siis teki korja-kumi vai?

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

En tiedä tekivätkö :roll: ...en kysynyt...
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Vanhaa, mutta aina :lol: ajankohtaista aihetta nostelen esiin, maalautin vihdoin etulokarin alakulmat, joista oli jo sinkkikin lähtenyt veke ja sen jälkeen laitoin DA:sta ostamani (kiire, ja laiskuus etsiä muualta :wink: ) orkkisläpät paikoilleen. Kiinnitys 3:lla ruuvilla ja se takaosa sellaisella nystyrällä, jonka tarkoitus olisi kai osua kotelossa olevaan reikään.. :shock:
ei vakuuttanut, joten askartelin kiinnikkeen siihen reikään ja kiinnitin läpän ruuvilla.
Läpät näyttää hyvältä ja suojaa ainakin ne etukulmat. Ainoa huono puoli on se, että läpät ei istu ihan tiiviisti lokasuojan muotojen mukaan ja hiekkaa pääsee läpän ja pellin väliin. Läpän sisäpuoli on auki, joten se hiekka ei jää sinne läpän sisään muhimaan.
Hinta DA:ssa 65 €. Ihanan kallista. Tosin halvempaa kuin maalaus joka vuosi :P
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Oletko miettinyt, jos ne läpät liimaisi kiinni siihen peltiin esim. liima+tiivistemassalla? Ja laitapa kuvat albumiin miltä auto läppien kanssa näyttää.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Itse laittelin läpät eteen ja ne tuli kiinni liima/silonimassalla + muutamalla ruuvilla muoviseen lokariin kiinni. Ihan siisti siitä tuli, kun vielä saumasin läpän ja pellin sauman massalla, niin ei repsota.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Dobber kirjoitti:Itse laittelin läpät eteen ja ne tuli kiinni liima/silonimassalla + muutamalla ruuvilla muoviseen lokariin kiinni. Ihan siisti siitä tuli, kun vielä saumasin läpän ja pellin sauman massalla, niin ei repsota.
Mitenkäs tuollainen saumaus kestää, jos läppä sattuu tarttumaan pahasti johonkin?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Saako noita Korjakumin läppiä jostain pk-seudulta?
Kimmo

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re:

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Pablo Honey kirjoitti:
Dobber kirjoitti:Itse laittelin läpät eteen ja ne tuli kiinni liima/silonimassalla + muutamalla ruuvilla muoviseen lokariin kiinni. Ihan siisti siitä tuli, kun vielä saumasin läpän ja pellin sauman massalla, niin ei repsota.
Mitenkäs tuollainen saumaus kestää, jos läppä sattuu tarttumaan pahasti johonkin?
MiToon pistin juuri tämän takia pelkillä ruuveilla (puukierre) sisälokasuojaan ettei koko peltinen lokasuoja lähde esim. kanttikiven yli peruutuksessa irti jos jää roiskeläppä kantin ja renkaan väliin. Mieluummin "annan" muovisen sisälokasuojan irrota kuin peltisen osan irrota tai taipua. Luultavasti kuitenkin sisälokari on lujempaa kiinni kuin asentamani roiskeläpät joten pelkkä läppä sieltä putoaa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Roiskeläpät eteen harkinnassa täälläkin molempiin autoihin. Onko tiedossa jotain nettikauppaa, mistä saisi edes siedettävän näköisiä ja hintaisia läppiä 147 ja 166 -malleihin?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Jossain ketjussa sanottiin, että Korja-Kumi alkaisi kohta taas myydä Alfa-läppiä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itse ostin 6eurolla @ tarjoustalo, Motoralin muokattavat. Saa leikata ja paljon, mutta aika siistit tuli - postauksessa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=455183#p455183 kuvia. Suojaavat muuten ihan oikeasti! :D

Syy on se, ettei korja-kumilta kukaan vastannut kyselyyn koskaan...

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Suosittelisin vieläkin pysymään erossa noista Aqun mainitsemista Motoralin n. 6-7e roiskeläpistä. Kestäävät pakkasella 1-2vko ennen kuin ovat poikki. Paras kuvaus materiaalin pakkaskestävyydestä on toiseen tullut reikä. :lol: Vaativat kuitenki jonkunverran työtä, että saa istumaan nätisti ja meneevät kuitenkin heti pakkasella rikki jolloin työ menee hukkaan. Kuulemma Motonetissä aika reippaalla prosentilla noita tuodaan takaisin rikkoontuneina...

Kuva
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Stilo kirjoitti: Kuulemma Motonetissä aika reippaalla prosentilla noita tuodaan takaisin rikkoontuneina...
Kuka viitsii palauttaa 6-7 euron tuotteen, vaikka se olis miten paska? :shock: En minä ainakaan, vaikka joskus varmaan pitäis.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Pitää muistaa, että tämä on maa jossa jonotetaan tunteja ilmaisen ämpärin takia ja saadaan poliisille töitä 4v vanhojen käytettyjen puhelimien takia.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Jiitee
Viestit: 4333
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Stilo kirjoitti:Pitää muistaa, että tämä on maa jossa jonotetaan tunteja ilmaisen ämpärin takia ja saadaan poliisille töitä 4v vanhojen käytettyjen puhelimien takia.
Suomalaiset ovat periaatteen kansaa :-D :wink:

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jakke kirjoitti:Kuka viitsii palauttaa 6-7 euron tuotteen, vaikka se olis miten paska? :shock: En minä ainakaan, vaikka joskus varmaan pitäis.
Minä, tosin täsmään kyllä palautusreissun muuten liikkumiseen (esim. mainittuun Motonettiin on hyvä poiketa työmatkan varrella). En siksi että talouteni olisi kiinni 7 eurosta, vaan siksi, että paskan palauttaminen on tehokasta palautetta. Jos paskat kannetaan takaisin, alkaa jossain vaiheessa hyllystä löytyä paremmin tilaa laadukkaammille tuotteille. Jos paskalla tekee hyvin katetta, kun halvan voi aina heittää pois ja ostaa uuden, valtaa se puolestaan lisää hyllytilaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Näin!

marwin
Viestit: 70
Liittynyt: 23 Elo 2014, 20:07

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja marwin »

Omaan 156:seen pitäis eteen asentaa roiskeläpät. Onko kukaan asentanut tuommoisia? --> http://www.nettiosa.com/powerflow_roiskelapat_koko_1
Löytyy näemmä myös --> http://www.motonet.fi/fi/tuote/401281/P ... at-Malli-1

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja noita Motoralin kuria kannattaa sitten välttää. Itsehän ratkaisin kuraläppäongelmat sillä, että ostin metritavarana Motonetistä kumimattoa (kuraläppämatto, 19,90). Siitä sai ihan kivat. tietty askartelua vaatii. Tosin jos saatavilla, niin kuljetinhihnan hihna vois olla vielä parempaa; on meinaan huomattavasti jäykempää tavaraa, mitä tuo motonetin matto - lisäksi se on myös taatusti kestävää, kun hiekottimen kuljetinhihnan hihnan tulee jotain kestääkin :mrgreen:

Eli kuten yllä sanottiin, nuo ekaksi hankkimani Motoralin kurat on tosiaan sitä: kurat. Kesti ne... 2vko? Kunnes toinen katkesi. Ihan vaan naps poikki meni, eikä ollut edes pakkasta :lol:

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

40,- posteineen. Ei paha. Koko sarja.
Alfa-uros...tojota-naaras

Vastaa Viestiin