Olis tossa yks '03 mallinen kiikarissa. Oma vanha on 2 litranen ja tanan kallis huoltaa. Onko millin vertaa halvempi 1,8 koneella, kokemuksia ? hintoja ?
Vittorio Jano kirjoitti:Lyhyesti: ei taida olla merkittävästi halvempi. Joskin pientä säästöä tulee vähän joka paikasta vakuutuksista bensankulutukseen.
Joopa Alfa mikä Alfa. Olis vaan just vaihtohyvitys enempi hyvin kohdallaan jos vaihtais pykälää pienempään. Ehtii ne sakot tolla myllylläkin saamaan Onko käsitystä miten 1,8 koneessa remmi kestää ja onko muutoinkin kaikki 156:n tukivarsi ym. taudit yhä kohdallaan ??
Eihän noissa huoltohinnoissa yksittäin juuri eroa ole. Tietysti kun kaikki summaa, niin voihan siinä vuosien varrella muutaman euron säästää. Esim. öljyä 2.0 koneeseen menee hieman enemmän, joten kun ajaa miljoona kilometriä niin saa yhden öljynvaihdon ilmaiseksi Superiin . Ykspilkkuseiskasta puuttuu tasapainotusakseli, eli 60 000 km välein säästää huollossa - mitä nyt sanoisin - pari sataa? Etujarrut ja kytkin ovat ainakin erilaiset, muita "normaalisti" kuluvia palikoita en tähän hätään keksi jotka toisistaan eroaisivat.
Ole huoleti, tukivarret kuluvat siinä missä isompikoneisissakin. Sitä en sitten tiedä, onko tuo 03:n jotenkin etevämpi noilta osin (komponentteja päivitetty kestävämpiin tms.).
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Vittorio Jano kirjoitti:Ole huoleti, tukivarret kuluvat siinä missä isompikoneisissakin. Sitä en sitten tiedä, onko tuo 03:n jotenkin etevämpi noilta osin (komponentteja päivitetty kestävämpiin tms.).
Vetäisin tuon tunteella, mutta kai se tuonne jonnekin menee DA:ssa (hihna ja työ + onhan siinä oltava kiristinkin?). Sanotaan nyt näin, että onneksi en tiedä tuon hintaa.