147 ja pohjapanssari

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

147 ja pohjapanssari

Viesti Kirjoittaja ahma »

Oon pari kertaa käynyt pällistelemässä yhtä 147:aa liikkeessä ja huomasin että siinä ei ole lainkaan pohjapanssaria. Puuttuuko se vai onko sitä ollut alunperinkään?
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

No mulla oli ainakin, tosin se oli aika kappaleina. (Autolla ajettuna 58tkm) Kahdesta kulmasta kiinni nippusiteillä ja yhdestä kohdasta muuten murtunut palanen. Eli voisi olettaa että ko. yksilöstä on panssari mennyt palasiksi, eikä uutta ole laitettu paikalleen.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Jeps, veikkaisin myöskin että on mennyt päreiksi ja otettu pois.
Itsellä oli ostaessa panssari, mutta kaverilla ei ollut (alias kk). Molemmat ostettu käytettynä.
Samaa sanoivat DAlla kun kyselin siitä etumaskin ala-osan "kumi-huulesta". Eli että ovat ottaneet niitä irti jos on alkanut repsottaa.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Omassani on pohjapanssari lähes moitteettomassa kunnossa, mutta sen "kumi-huulen" niittiliitokset on parista kohtaa pettänyt. Pohjapanssaria irroitellessani teki mieli repäistä kyseinen "huuli" kokonaan pois, mutta jätin nyt vielä paikoilleen. Mikäköhän sen virka on, kasvaako kulutus litralla, jos siitä luovun?! :crazyeyes:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Niin, siitä kumi-huulesta... Olin lukevinani joltakin lontoon kieliseltä sivustolta että kyseisen elementin tehtävä olisi synnyttää auton konetilan alle pyörre kun mennään riittävän lujaa (>140km/h?), joka sitten kai vähentäisi moottorin kuumenemista pitemmällä matkalla. Mikäli syy on tämä hyödyt saadaan siis lähinnä autobahnilla.
Suomen olosuhteissa sanoisin että kumi-huuli on siitä hyvä että se on käytännössä auton matalin osa, joten monttuun ajaessa ei mene paikat niin helpolla rikki.
Tästä syystä en ole omaanikaan poistanut, vaan ku se tuossa viimekesänä toimi aurana ajaessani eräällä hiekkapätkällä, laitoin pari leveäkantaista ruuvia lisäkiinnikkeeksi ja hyvin on pysynyt 8)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Itse käytin samaa taktiikkaa. Laitoin lisäksi leveäkantaisilla ruuveilla kiinni. Hyvin on pysynyt...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Vastaa Viestiin