Alfa 156 2.0 JTS + Bose

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
mnice
Viestit: 78
Liittynyt: 16 Maalis 2005, 08:56
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Alfa 156 2.0 JTS + Bose

Viesti Kirjoittaja mnice »

Heipä hei! Alfaa tässä vähitellen hankkimassa niin olisin tuosta Bosen hifisysteemistä kysellyt, että onko se hintansa väärti ? :?
Spike: Is everyone here very stoned?

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Mites paljon sen hinta on lisävarusteena uudessa autossa?

Itseltä löytyy sellainen käytettynä ostetusta autosta ja olen ollut äärimmäisen tyytyväinen ainakin tuohon ensimmäisen sukupolven versioon ( '98 ).

Todennäköisesti samalla rahalla saa ison läjän oikeaan "hifiä", jos vie sen johonkin laitettavaksi tai vaivautuu itse askartelemaan.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Sama homma minulla, eli käytetyssä autossa oli ko. systeemi valmiina ja jonkunverran autohifiä harrastaneena voin sanoa että hyvä on. Ei tuo nyt tietenkään mitään highend-tuotteita erillissarjoilla vahvareilla ja subuilla peittoa, mutta hyvin panee ainakin kampoihin. Tosin ainakin itselläni näyttää olevan erillissarjat edessä ja takana...

Muuten Bose on arvostettu merkki hifi-piireissä, enkä ainakaan usko että pettymään joutuu. Tässäkin pitää tietysti miettiä käyttötarkoitusta, eli jos haluat saada turvavyöt pyörimään paineella niin ei tuollaiseen sitten kannata panostaa vaan asentaa haluamansa vermeet jälkikäteen. Koita kierrellä liikkeitä ja etsiä esim. vaihtoautoa jossa Boset on ja kuuntele itse, näin sen helpoiten tietää.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Antijape kirjoitti:Sama homma minulla, eli käytetyssä autossa oli ko. systeemi valmiina ja jonkunverran autohifiä harrastaneena voin sanoa että hyvä on. Ei tuo nyt tietenkään mitään highend-tuotteita erillissarjoilla vahvareilla ja subuilla peittoa, mutta hyvin panee ainakin kampoihin. Tosin ainakin itselläni näyttää olevan erillissarjat edessä ja takana...
Mä hommasin ensitöikseni vähän vahvistusta alapään toistoon, mutta bose tarjoaa ennen kaikkea aivan järkyttävän kirkasta ylä-äänien toistoa edessä istuville.
Viimeksi muokannut ahma, 31 Maalis 2005, 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Pakko ottaa sen verran kantaa tuohon BOSE aiheeseen...

Ensinnäkään BOSE ei ole arvostettu merkki "Hifi-piireissä", paremminkin erittäin parjattu tuote... heidän filosofiansa tuottaaa yhdellä elementti koolla koko äänialue on mahdoton jo pelkästään fysiikan lakien perusteella... BOSEn suunnittelu filosofiaan on aina kuulunut vahva sähköinen korjaus... eli suomennettuna siten että jos kaiutin elementti ei pysty toistamaan matalia ja korkeita taajuuksia niin laitetaan kontrolleriin kiinteä +20-25 dB boostaus kyseisille taajuuksille niin kyllä sieltä aina jotain tulee väkisinkin ulos. Kyseisen kaiutin merkin lähes kaikki tuotteet kuulostavat myyvältä soundilta ensimmäisen 5 minuuttia ja sen jälkeen vain lähinnä ärsyttää kuuntelijaa. Väitän tietäväni jotain aiheesta, sillä olen ollut kyseisen tuotteen maahantuojalla töissä ja olen myös vieraillut BOSEn pääkonttorilla / tehtaalla Bostonissa sekä ollut siellä BOSE ukkojen koulutuksessa... samalla rahalla saa niin paljon parempaa... ja vieläpä Hifiä (mitä BOSE ei muuten ole)... ja nyt en tarkoita amispoikien pumppukoneita ja älyttömiä voluumeja vaan todellista HIFIä :lol:

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Nonii, tulihan se sieltä. :D

Hifiä Bosesta ei hevillä saa.. Mutta kerroppa joku normaali-ihmisille kaupattu automerkki joka tarjoaa Hi-Fi:ä kulkuneuvoihinsa edes lisärahasta.. Ne on aika vähissä.

<Tähän väliin jonkun High-End puristin kommentti siitä, voiko autoa käyttää Hi-Fi:n ilmentämiseen ylipäätään..>

Olen istunut ranskalaisvalmisteisessa ajoneuvossa, jonka sikakallis lisähivisetti kuulosti äänilähteestä riippumatta samalta kun pikkuorava kusee yogurttipurkkiin. Hitto kun en tullut kysyneeksi miltä valmistajalta se oli lähtöisin.. :mrgreen:
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tästä tulee mieleen lukijakysymys Tuulilasissa:

"Moi! Olen ostanut Ford Mondeo farmarin ja ajattelin rakentaa siihen stereot. Miten saan auton hiljaisemmaksi?"

- Vaihda autoa.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Twin Spark kirjoitti:Ensinnäkään BOSE ei ole arvostettu merkki "Hifi-piireissä", paremminkin erittäin parjattu tuote...
Voipi olla näinkin, en lähde vastaan väittämään. Omat tietoni perustuvat lähinnä lukemaani tietoon (painettu sana ei aina ole oikessa :wink:) ja "esson-baari" puheisiin. Uskon että varmasti asiasi tiedät. Oma kirjoitukseni perustuukin omiin kokemuksiini, ja vaikka hifi-korvani ei mitenkään äärimmilleen kehittynyt olekkaan, niin silti uskallan väittää ko. systeemin olevan ainakin keskikertaista parempi.

edit: eikös noita boseja laiteta esim. porcheen, ferrariin, audi a8 TT, ym. Tämänhän ei tietenkään tarkoita että merkki olisi hyvä, mutta jotakin tuokin kertoo.

edit2: itse olen (omani lisäksi) kuunnellut bosen laitteita kahdessa eri nelipyöräisessä (messuilla) ja mielestäni ne soivat varsin hyvin. Lisäksi ystäväni osti bosen kotiteatterin (joo, eihän kukaan oikea hifisti osta valmista sarjaa), joka tosin maksoi yli 5000€, ja mielestäni myös tämä soi ainakin omaan korvaan varsin hyvin. Edelleen MINUN korvaani.

Tässäkin tapauksessa merkitsee paljon mitä tuo varuste maksaa. Jos liikutaan 1000€ kieppeillä, kannattaa harkita oman systeemin rakentamista.
Viimeksi muokannut Antijape, 31 Maalis 2005, 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Antijape kirjoitti:Muuten Bose on arvostettu merkki hifi-piireissä, enkä ainakaan usko että pettymään joutuu.
Arvostettu merkki hifi-piireissä? En kyllä perusteluitta niele tuollaista väitettä, ainakaan jos sillä viitataan äänenlaatuun.

Autokäyttöön Bose käy toki ihan hyvin. Bosen kiinteä automallikohtaisesti sovitettu taajuuskorjain saa halvat ja suhteellisen heikkolaatuiset kaiutinelementit kuulostamaan keskivertokuuntelijan korvin ihan mukiinmeneviltä - näin Alfassakin.

EDIT: Muutama minuutti pois koneen äärestä, ja muut olivatkin jo ehtineet ensin... :wink:

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Kyllä osin olette oikeassa BOSE kuulostaa ihan perus surkeen soittopelin vieressä ihan mukiinmenevältä.... mutta ei todellakaan ole Hifiä... kun tarkoitan Hifiä niin esim. joku Focalin erillissarja http://www.focal.tm.fr/gb/sommaire.htm# jollain keskivertoa paremmalla Alpinen soittimella on merkittävästi halvempi kuin tuo BOSEn lisävaruste hinta... ja muistaakseni Alpinellakin oli ihan hyviä erilliskaiutinsarjoja ihan merkkikohtaisesti ja soivat aivan eri maailmasta kuin BOSE... mutta saadakseen siitä kaiken irti niin autonkin pitäisi olla kohtuullisen hiljainen... ja subbarin lisäisin vain ja ainoastaan siinä tapauksessa että musiikkimakuuni kuuluisi 50cent tai vastaavaa... mutta kaikki Bluesista Jazziin toimi hienosti ilmankin. :)

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Nyt ei sitten herneitä nenuun, mutta mielestäni vakio alfan tehdas sterkat ja kaiuttimet kuulostivat paremmalta kuin vastaavat Bosen. Näin siis ainakin koeajamissani 147:ssa. Tämä siis henk.koht. mielipide. Myöskin Mazda 6:sen Boset kuulosti aika puuduttavilta. Ala- ja ylätaajuuksia korostetaan keskiäänien kustannuksella. Lopputulos kumiseva ja kihisevä jumputus :roll:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Boxer33 kirjoitti:Nyt ei sitten herneitä nenuun, mutta mielestäni vakio alfan tehdas sterkat ja kaiuttimet kuulostivat paremmalta kuin vastaavat Bosen. Näin siis ainakin koeajamissani 147:ssa. Tämä siis henk.koht. mielipide. Myöskin Mazda 6:sen Boset kuulosti aika puuduttavilta. Ala- ja ylätaajuuksia korostetaan keskiäänien kustannuksella. Lopputulos kumiseva ja kihisevä jumputus :roll:
Näinhän sen on. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Mielipide kysymyksiä taitaa olla tämäkin. Kuten aiemmin mainitsin parhaiten asiaan saa varmuuden kuuntelemalla itse, jos siihen vaan mitenkään on mahdollisuus.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Oma soundikorvani on varmasti jo pilalla liiallisen "tissihumpan" :silly: ja muun tukevan puoleisen musan kuuntelun tuloksena. Tämän vuoksi ilmaisen oman mielipiteeni että kyllä Bose perussterkat pesee mennen tullen.

Ehkäpä kyse on kuitenkin aika pitkälti omasta viitseliäisyydestä ja osaamisesta. Eli jos on kykyä ja halua rakennella toimiva ääniympäristö autoon niin varmasti saa paljon paremman.
Itseltä tätä ei löydy, joten arvostan sitä että Bosen pojat ovat upottaneet mm. subin kivasti piiloon ettei jo muutenkin pieni tavaratila kulu olemattomiin :crazyeyes:
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Vastaa Viestiin