GT-ketjusta keskustelua individualismista ja Alfoistakin.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

GT-ketjusta keskustelua individualismista ja Alfoistakin.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Siinä vaiheessa kun alfani siirtyy makaroonitaivaaseen tai teen muuten vain jonkun tyhmän heräteostoksen, en toivo ostavani enää uutta alfaa.. Liian aggressiivinen markkinointi ja harmaan massan yllättävä mielenkiinto malleja/merkkiä kohtaan vie kaiken fiiliksen koko merkistä.. :-D
Ei siinä mitään, kaunis auto GT on mutta *ituttaa kun joka helvetin avotakka, marianna, demi, seiska ja iltalehti tekee jotain arvosteluja tosta. Jos se sopii harmaalle massalle, se ei sovi minulle :mrgreen:

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Punavuoren Paroni kirjoitti:Samaa mieltä suhteellisuuden kanssa. Ajatus GT:hen siirtymiseen jollain aikavälillä perustuu itselläni juuri "järkevämpään" autoon vaihtamisella. Iltasanomia lainatakseni GT on "urheilullisuuden ja käytännöllisyyden yhdistelmää arvostavalle". Kaikenkaikkiaan, toiset ostaa järjellä ja toiset tunteella.
Jos päädyn joskus GTV:hen, niin minä voin perustella sen järkevyyttä siirtymisellä turvallisempaan etuvetoon :silly:

Kyllä tältä palstalta saa hyviä ideoita.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

MarcusV kirjoitti:Liian aggressiivinen markkinointi ja harmaan massan yllättävä mielenkiinto malleja/merkkiä kohtaan vie kaiken fiiliksen koko merkistä.. :-D
En usko että GT:stä pääsee missään vaiheessa kehkeytymään harmaan massan autoa sen rankan hinnoittelun vuoksi. Alfa merkkinä puolestaan on ollut syöksykierteessä jo hetken aikaa. 156:sta on tullut/tulossa lujaa vauhtia edullinen pikkusportti/tuunailujen kohde.

En tiedä haluatko omasta mielestäsi kauniin mutta uniikin auton vai suurta yleisöä kohauttavan mutta uniikin auton.. Jos jälkimmäisen, pitää olla täppää ostaa sen verta korkean hintaluokan auto ettei sinne ole varaa joka naapurin reiskalla. Suosittelen näpyttelemään numeron +45 3927 2211, sieltä vastaa lähin Aston Martinin jälleenmyyjä, Köpenhaminassa. Vanquisheja ei taida vielä yhtään olla Suomessa.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Niin, ja mitä tuo tekee koko Alfan imagolle :evil:
Pitää siis toivoa ettei hinnat pääse liikaa tippumaan (turha toivo, alfan arvo laskee kuitenkin niin nopeasti)

Juttelin tuossa yksi kerta erään deltan edustajan kanssa niin hänkin sanoi että isompikoneisen GT:n myynnit eivät tule olemaan kovin suuria koska sellaiseen ei ole jokaisella varaa ihan ylläpitosyistäkin.. 2 litrasta tulee varmaan näkymään sitäkin enemmän.
Mutta oikeassa olet, se on keino erottua massasta.. Juu, täytyy laittaa pikavalintaan ja laittaa asia harkintaan :-D Ovathan Astonit kieltämättä hyvin kiehtovia autoja.. Omaa autoani ei onneksi näe riesaksi asti liikenteessä, ja eipä tuo GT:n markkinointikaan varmaan siihen vaikuta mutta sitten kun huomaan ajavani liian yleisellä autolla niin täytyy oikeasti toivoa että paalua olisi Astoniin.. No, onneksi sitä on nuori ja aikaa jäljellä siihenkin :-D

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Hyviä pointteja.

Kai Alfan ostaminen käy joillekin jonkin sortin egostelusta; saattaa olla, että merkki on aivan sama, kunhan Wallpaper-lehden sivuilla on riittävän monta kertaa jonkun katu-uskottavan julkkiksen mainittu sillä ajelevan.

Mun tapauksessa ajatus GT:n ostamisesta liittyy tietysti myös jollain tiedostamattomalla tai ankean tiedostetulla tasolla tällaiseen erikoisuudentavoitteluun, mutta ennenkaikkea siihen, että itse auto on niin helvetin hienon näköinen ja hyvä ajettava.

Tuo, että 156 alkaa jossain vaiheessa olla edullinen tuunailuaihio, on ikävä juttu, mutta toisaalta niinpä on käynyt jo kaikille E30-sarjan pikku-Bemuillekin... Että se laatumielikuvasta.

Oikeasti mieleni tekisi hankkia aito 50/60-lukujen taitteen Alfa, Giulietta tai 2600 Touring. Mutta siitä on tosiaan jo järki todella kaukana, sanon näin Helsingin keskustan ahtailla kaduilla autotallitta asuvana. Sitten joskus, jos on tilaa ja kakkos/harrasteautolle sijaa...

Nyt siis kaikki hankkimaan vaan erikoisia Alfoja. Ja Lancioita, Fiiuja sekä muita italianihmeitä.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ja todellinen pelkoni on siis se että Alfan mallejen aggressiivinen markkinointi harmaalle valtavirralle ja perus Pertti Keijo Virtaselle jolla on 1.5 lasta, kultainen noutaja ja tällä hetkellä astra pihassa vaikuttaa siten että koko alfan imago, ja se paljon puhuttu fiilis katoaa kun Alfa ei enää olekaan erikoinen ja tunteikas individualistinen vaihtoehto..
Alfa ei ole egoilun aihe minulle, mutta vitutuskäyrä nousee eksponentiaalisesti jo siitä että koko alfan fiilis on kadotettu siinä että vastaan tulee raiskattuja 156:Sia aluspoilereilla. Jokainenhan saa tietysti tehdä alfalleen mitä haluaa mutta ethän sinäkään alkaisi tekemään lämminverisestä jamaikalaisnaisesta blondia sinisilmäistä skandinaavikanaa?

Ja jos näin pääsee merkin suhteen tapahtumaan niin otan äkkilähdön jonnekin ja etsin käsiini jotain oikeasti erikoista :D Luulisin että joku tosi alfa-enthusiasti olisi samalla linjalla kanssani..

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Marcuksen kanssa täysin samoilla linjoilla. Aamulla töihin lähtiessäni ajelin Maseratin neljän pakoputken imussa jonkin aikaa - ehkä sitten joskus... :wink:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Eiköhän Alfa pidä siitä huolen, että sieltä ei tule perus Pertti Virtaselle Korsossa asuvalle suunnattua mallia.

Eli Alfa on ja pysyy individualistisena erikoisuuden tavoittelijoiden autona ja niitä ei ole jokaisen rivarin pihassa kuten esimerkiksi näitä V70:ä. Mikä perkele siitäkin traktorista tekee niin erikoisen että pitää olla jokaisella?? Ihan sama kunhan pysyvät ainakin 100m:n päässä Alfasta.

Himottaisi kyllä tuollainen 60/70-luvun GTV jossain vaiheessa hommata. Sitten voi rauhassa ajella ja tuntea olevansa erilainen.

Valitettavaa on todellakin tuo 156:en tuunaaminen joittenkin osalta. Ladon taakse semmoset joutaa taas kerran. Kyllä itse miettisin kaksi kertaa rupeaisinko Alfaan ruuvaamaan jotain kakkos nelosta takaluukkuun.

Turha valittaa, elämä on... :silly:

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

MarcusV kirjoitti:Alfa ei enää olekaan erikoinen ja tunteikas individualistinen vaihtoehto..
Alfa ei ole egoilun aihe minulle, mutta vitutuskäyrä nousee eksponentiaalisesti jo siitä että koko alfan fiilis on kadotettu siinä että vastaan tulee raiskattuja 156:Sia aluspoilereilla.
Erikoisuudentavoittelun, individualismin ja egoilun rajat ovat äärimmäisen häilyvät. Itse olin valmis maksamaan siitä fiiliksestä ja tyylistä, minkä Alfa tarjoaa (vaikkakin vain 156). Tuskin kukaan voi väittää etteikö nauttisi Alfan omistamisen yhteisöllisistä vaikutuksista? Sillä tulee ennen kaikkea huomatuksi..
156 2.0 TS ['98]

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Kyllä, Alfan yhteisölliset vaikutukset ovat myös todella fiilistä luovia ja tärkeitä alfan sielun kannalta.. Mutta yhteisöllisyys.jne on historiaa jos merkki yleistyy liikaa harmaan massan kannalta (Näinhän 156 populaatiolle on jo ainakin pk seudulla valitettavasti käynyt sillä harvempi 156 kuski morjenstelee, tarkkaan ottaen elämäni aikana vain muutama, sillä suurin osa heistä meitä foorumilaisia ja klubilaisia lukuunottamatta on juuri näitä Keijo ja Kyllikki Virtasia jostain Korsosta taikka sitten jotain Pertti Perusteinejä Fast And The Furious maasta Jukujukumaan ja Muumilaakson naapurista )

Persoonallisuus, individualismi sekä ylipäätänsä se että joku uskaltaa oikeasti erottua harmaasta massasta, katsotaan usein egoiluksi ja boustailuksi, sitä se ei oikeasti ole muuta kun sellaisten mielestä jotka oikeasti ovat massaa, ajavat corollalla, pukeutuvat samanlaisiin 501:siin kuin muilla (ei siksi että minulla olisi mitään niitä vastaan, ne ovat vain yleisiä) ja eivät vahingossakaan erotu naapurista, he ovat näitä jotka eivät uskalla olla oma itsensä. Sopulina olo saattaa olla turvallista ja tuttua (niin myös automaailmassa jossa yleinen auto saadaan ehdottomasti halvemmalla huollettua.etc) mutta se ei vain tuota yhtä paljon iloa ja riemua :)
En ole persoonallinen oma itseni siksi että olisin muka parempi kuin muut, viihdyn vain paremmin omana itsenäni kuin osana massaa.
Tosin, se on vain minun näkemykseni..

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

OT: No nythän ollaan päästy mielenkiintoiseen aiheeseen! Tästä kannattaisi varmaan muodostaa ihan oma keskustelu..

Juurikin äsken kävin tuolla paskan keskellä pyörimässä ja kiroisin kun joku prkl on taas päättänyt tempasta ovensa meikäläisen kylkeen. Ei siinä mitään, mutta kun noita parkkikolhuja on mulle tullut viimeisen 3 kk aikana kolme!

On vaan ruvennut mietityttämään, että onkohan sittenkään fiksua käyttää alfaa ihan jokapäiväisessä ajelussa, kun aina saa pelätä ja ympäröivät olosuhteet ainakin täällä pk-seudulla on todella syvältä (tiet, kanssa-autoilijat, jne.).

Välillä käy vaan niin sääliksi ja v#%$ttaa! :evil: :twisted: :cry:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

MarcusV kirjoitti: Persoonallisuus, individualismi sekä ylipäätänsä se että joku uskaltaa oikeasti erottua harmaasta massasta, katsotaan usein egoiluksi ja boustailuksi, sitä se ei oikeasti ole muuta kun sellaisten mielestä jotka oikeasti ovat massaa, ajavat corollalla, pukeutuvat samanlaisiin 501:siin kuin muilla (ei siksi että minulla olisi mitään niitä vastaan, ne ovat vain yleisiä) ja eivät vahingossakaan erotu naapurista, he ovat näitä jotka eivät uskalla olla oma itsensä.
En ole persoonallinen oma itseni siksi että olisin muka parempi kuin muut, viihdyn vain paremmin omana itsenäni kuin osana massaa.
Tosin, se on vain minun näkemykseni..
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että useinmiten oman tien kulkijoiden kimppuun käyvät "tavalliset" ihmiset, joita erilaisuudentavoittelu ärsyttää tavalla tai toisella.

Individualismia voisi hyvin verrata boheemiuteen. Monelle boheemius on tavoiteltava asia, asia josta tulee jossain kohtaa itseisarvo. Tämä pitää usein paikkansa myös erilaisuudentavoittelun kohdalla. Siinä kohtaa sillä seikalla että on oma itsensä, ja samalla erilainen kuin muut, ei ole enää mitään väliä.. Tärkeintä on että voi kutsua itseään "erilaiseksi". :)
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sen verran laadukasta läppää, että ansaitsee ihan oman ketjunsa (niinkuin joku jo ehdottikin). Lisää ajatuksia aiheesta?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vittorio Jano kirjoitti:Lisää ajatuksia aiheesta?
Ihme jeesustelua. Merkkiä saa kyllä hakea jos täytyy olla sellainen että yksikään tuunari siihen koske. Ferrareitakin kun on näkynyt tommis billetillä.

Tässä maailmassa ei pärjää parin sadan automyynnillä, joten ostakoot Pertit ja Erkit ja Rollet niitä Alfoja, ettei merkki kokonaan kuole tai hinta karkaa Maserati tasolle. Alfasta ei kuitenkaan ikinä tule massatuotetta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rolle kirjoitti:Alfasta ei kuitenkaan ikinä tule massatuotetta.
Tästä ei kai tosiaan pelkoa ole. Eikä se johdu hinnasta - Suomessa myydään vuosittain huomattavia määriä Alfaa kalliimpia autoja - enemmänkin kyse on ennakkoluuloisista asenteista italialaisia autoja kohtaan. Osa tästä mutusta on ihan perusteltuakin, olkoonkin että "tiedot" juontavat juurensa jostakin 1970-luvulla Peräseinäjoen Unionilla pullakahvipöydän äärellä käydyistä keskusteluista. Itse törmäsi tähän, kun vaimon entinen esimies kyseli tuttavansa puolesta uusista Alfoista. Naapuri oli kuulemma varoitellut Alfojen laadusta: hänen kaverillaan oli joskus ollut Sprint, jossa vikaa oli ollut jos jonkinlaista.

On siis ihan yksi lysti, jos GT esitellään jossakin Cosmopolitanissa tai jos AR:n markkinointiin alettaisiin ihan oikeasti satsaamaan. Suomessa Alfasta ei top-10 autoa tule koskaan (tämän voi kaivaa esille v. 2485, jolloin uusi 1156 pomppaa suoraan myyntilistojen kärkeen). Ja kyllä jopa tuollainen 156 on ainakin minulle ihan riittävän yksilöllinen. Ainakin täällä maaseudulla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Jep, ja ongelmahan on se että yksilöllisten tuotteiden tekeminen ei tuo kenellekään valmistajalle leipää pöytään, niiden intressinä on myydä mahdollisimman paljon ja tehdä paljon rahaa... Ei se että tuunarit niihin koskee mutta se että en halua ajaa autolla jonka imago on teinituuning painotteinen (siksi en haluaisi ajaa esim opel calibralla)
Toivottavasti ei tulekaan massatuotetta, niin on hyvä :P Se ei olisi hauskaa kun alat puhumaan alfasta niin joku sanoo sinulle "Juu ai alfa, olen nähnyt GTI:ssä sellaisia missä on iso alusiipi ja alustavalot, onko se japanilainen"
Olet oikeassa tuossa Ahma..
Niin ja 156 on ihana auto ajaa, kauniisti muotoiltu ja rohkea valinta muiden neliovisten sarjassa. Siinä on Alfa Romeon luonnetta mutta säälin sitä etteivät kaikki sitä löydä :) (Helmiä sioille, 156:ia niille joilla pitäisi olla joku neliovinen perusriisikippo jolla he luulevatkin ajavansa)
Elämä on!

Avatar
155156
Viestit: 2092
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: GT-ketjusta keskustelua individualismista ja Alfoistakin

Viesti Kirjoittaja 155156 »

MarcusV kirjoitti:Liian aggressiivinen markkinointi ja harmaan massan yllättävä mielenkiinto malleja/merkkiä kohtaan vie kaiken fiiliksen koko merkistä.. :-D
Toisaalta Teuvo Loman tekee tehokasta anti-markkinointia Alfa Romeon puolesta. Individuaalisuus taattu jatkossakin :lol:.

EVO kirjoitti:Valitettavaa on todellakin tuo 156:en tuunaaminen joittenkin osalta.
Tuosta asiasta olen 1000% samaa mieltä. Jos Alfa Romeo ei ole alkuperäisenä tarpeeksi fast'n'furious, voisi teini-ihme ostaa/ostattaa Toyotan, Opelin ym. tuunaukseen sopivan kohteen. Siis sellaisen auton, jonka luonne ei mene tuunaamisella pilalle.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

On teillä murheet :lol: Penalla ja Repellä Korsosta olisi varmaan hauskaa jos näkisivät, kuinka täällä stressataan siitä että joku muukin ajaa samanmerkkisellä autolla.

Ehkä mulla on vähän erilainen ajatusmaailma, mutta en niin kovasti jaksa stressata siitä mitä joku muu ajattelee mun asunnostani, autostani, rotsistani tai korvakarvoistani. Onhan se kieltämättä kivaa ajaa harvinaisemmalla autolla joka kerää vähän katseitakin, mutta ei sitä tee yhtään vähemmän kivaksi se, että joku on pultannut 156:seen tommisbillettiä. Jos oma identiteetti rakentuu niin vahvasti auton pohjalle että tuo häiritsee, sitten ollaan jo hukassa.

Herneitä, anyone?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Aja nyt hyvä mies ne korvakarvat.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Totta puhuen, ei mulla ole. Enkä stressaa edes siitä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mutta mun rintakarvoista olet kateellinen, myönnä pois.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

:lol:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Ajatteko muuten nenäkarvojanne??? :D :D
Juu ei, ei palkovihanneksia kiitos...
Vaikka auto ei olisikaan osa identiteettiä niin silti haluan että autollani on jotain identiteettiä..
Ja kyllähän autosi antaa kuvaa siitä mitä olet, vaikka kuka sen kieltäisi.. Vai miksei samantien polteta alfamme huomenna kokossa ja osteta kaikki 1200:set ladat?
Pidän autoista joissa on luonnetta joka miellyttää minua, sitä näistä alusiipihärpäkkeistä ei oikein löydy :)
En stressaa vaikka joku piirtäisi kirkkoveneen 156:sensa keulille, sanon vaan että en halua ajaa autolla/merkillä josta ensimmäiseksi tulee mieleen kirkkovene keulilla.. (Seuraavaksi joku kysyy mitä vikaa on autossa missä on kirkkovene keulilla) Ei kiinnosta mitä muut ajattelee autostani vaan kiinnostaa se mitä fiiliksiä itse saan autostani irti :D

Voidaankin laittaa pystyyn gallup, miksi ajat juuri alfalla? Tästähän on tullut televisio-ohjelmakin jonka näin lapsena, silloin päätin haluavani alfan!

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Siinä Marcus V olet aivan oikeassa. Haluan olla individualisti ja erottua harmaasta automassasta mutta nyt (esim. Holdenin V6:nen) on suuri vaara että Alfan "henki" katoaa "jakorasiaosien" käytössä ja todella, jos merkistä tulee liian yleinen ei sekään oikein miellytä ajatusta :? . Vaikkakin Alfalle olisi hieno asia koska pystyisivät paremmin kilpailemaan muita merkkejä vastaan, jos näin käy on vaan oltava iloinen siitä että Alfan merkki on, pysyy ja vahvistuu.

Alfa on aina herättänyt ihmiset kommentoimaan. Ihme juttu kun olen itse työpaikalla pitänyt hyvin neutraalia suhtautumista Alfaan mutta aina saan kuulla kommentteja ko. automerkistä ja ihmiset oikein "provosoi" katsoakseen miten tuo Alfisti "reagoi", saadaanko haluttu reaktio :wink: yms. mukavaa. On oikeastaan aika yllättävää kun joku automerkki vieläkin jaksaa herättää ihmisten uteliaisuutta.

mm. tällaisia kommentteja:

Vaihdoin 155:en 156:een, siihen työkaveri lausumaan => ai, vaihdoit sitten Alfa 155:en onneksi olkoon, mihin autoon vaihdoit, vaihdoin sen 156:een siihen tuli salamana kommentti "otan osaa" :mrgreen:

Se miksi minä olen Alfisti on yksinkertaisesti siinä että noissa autoissa on aina ollut joku ihme "luonnepiirre" joka aina vain jaksaa kiehtoa, vaikkakin löytyy moni merkki joka antaisi enemmän vastinetta rahoille ja jälleenmyyntiarvolle.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Boxer33 kirjoitti:
Juurikin äsken kävin tuolla paskan keskellä pyörimässä ja kiroisin kun joku prkl on taas päättänyt tempasta ovensa meikäläisen kylkeen. Ei siinä mitään, mutta kun noita parkkikolhuja on mulle tullut viimeisen 3 kk aikana kolme!

Välillä käy vaan niin sääliksi ja v#%$ttaa! :evil: :twisted: :cry:
Etsin yleensä marketeissa syrjäisimmät paikat tai sitten niin että ainakin toinen kylki säästyy. Kaikki eivät ymmärrä olla varovaisia tai sitten he yksinkertaisesti eivät välitä paskaakaan :shock:. Usein kun oikein yrittää varoa nin tulee varmuudella joku ja tunkee autonsa aivan kylkikosketukseen, tätä en todella ymmärrä miksi näin pitää menetellä?

Pitää kai ruveta kuljettamaan mukanaan siirettäviä tolppia sekä lippusiimaa ja tehdä autolle oma karsina :wink:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

MarcusV kirjoitti:Vai miksei samantien polteta alfamme huomenna kokossa ja osteta kaikki 1200:set ladat?
1200 Ladalla enemmänkin viimeaikoina ajelleena voisin vaan todeta, että kaikki eivät tarvi jatketta. Ladalla voi erottua vähän toisella tapaa kuin Alfalla. Toisaalta ei vähempää voisi kiinnostaa muiden ihmisten mielipiteet. Ladan kyytiin ei muuten kaikki kehtaa tulla, kertoo jo paljon ihmisestä...Jos joskus tulee Maserati omaan talliin, niin voipi olla että ajelen sillä mahdollisimman vähän muiden ihmisten ilmoilla. Toiset ostaa erikoiset autot itseään varten, toiset taas - JATKEEKSI.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:On teillä murheet :lol: Penalla ja Repellä Korsosta olisi varmaan hauskaa jos näkisivät, kuinka täällä stressataan siitä että joku muukin ajaa samanmerkkisellä autolla.

Ehkä mulla on vähän erilainen ajatusmaailma, mutta en niin kovasti jaksa stressata siitä mitä joku muu ajattelee mun asunnostani, autostani, rotsistani tai korvakarvoistani. Onhan se kieltämättä kivaa ajaa harvinaisemmalla autolla joka kerää vähän katseitakin, mutta ei sitä tee yhtään vähemmän kivaksi se, että joku on pultannut 156:seen tommisbillettiä. Jos oma identiteetti rakentuu niin vahvasti auton pohjalle että tuo häiritsee, sitten ollaan jo hukassa.

Herneitä, anyone?
Sanoit kaiken sen mitä olin sanomassa. Ehkä se johtuu siitä että asumme kumpikin nykyään "landella" :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ricambi kirjoitti:Haluan olla individualisti ja erottua harmaasta automassasta mutta nyt (esim. Holdenin V6:nen) on suuri vaara että Alfan "henki" katoaa "jakorasiaosien" käytössä ja todella, jos merkistä tulee liian yleinen ei sekään oikein miellytä ajatusta
Joku vannoutunut transaxelimies on varmaan ajatellut samoin jo 10 vuotta. Ihme etuvetovessoja eikä aitoja Alfoja. Seuraava sukupolvi taas kiroilee jotain muuta ja pitää vielä holdenin kutosia Alfoina ja uudet ovat perseestä.

Näin se homma etenee. Kiroillaan taas 20 vuoden päästä :mrgreen:

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Alfa 156 on valitettavasti jo massojen auto, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Ei tarvitse kovinkaan kauaa ajaa kun vastaan tulee jo vähintään yksi. Itseasiassa ei mun tarvitse kävellä ku taloyhtiön parkkihalliin jossa on 2 (kolmannen omistaja vaihtoi uuteen A3:seen). Lisäksi samassa tallissa kököttää oma 164:nen ja naapurin 155:nen.

Tietty näitä V70:siä tulee samassa ajassa vastaan vieläenemmän mikä nyt taitaa olla hyvin länsiväylämäinen ilmiö :P ja onpa noita firmassakin useampi.

Se ei kuitenkaan muuta miksikään sitä, että 156 on yhä hienon näköinen (jos sitä ei ole tehty amistuunattua ja mielellään ilman lintulautaa (vaikka onkin alkuperäisvaruste)).

Kyllä itselläni on yhä tarkoitus hommata 156v6, joskin alkoi 164:sellä ajaessa jo hiukan kaduttamaan 33:sen 16v myynti. 164:sen TS moottorissa kun ei juuri fiilistä ole, sorry nyt vaan...

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Hieman huvittaa tämä ristiriita, että individualismi nostetaan arvoon korkeimpaan ja toisaalta taas pidetään pyhää vihaa tuunaajia kohtaan. Tosin täytyy myöntää, että suurimmassa osissa tuning-autoista ei ole mitään originaalia ja alfalta usein ryöstetään se oma "lookkinsa" pulttaamalla siihen kaiken maailman muovinpalasta.

Selvennetäänpä vähän. Minä en kannata riisi-raketti-tyylistä auton laittamista, tai siis nimen omaan "tuninkia", mutta sen sijaan rohkaisen jokaista tekemään autostaan oman mielensä mukaisen. Jos niin potuttaa, että muutkin haluaa hienon auton, mikä on vielä suhteellisen edullinen, tee omalle autollesi jotain, mikä erottaa sen joukosta.

Minäkö? Nelipaikkainen 164, valkoisella nahkaverhoilulla, originaalilla metallivihreällä maalilla, -30-40 mm alustalla ja 3.0 turbo V6. Miltä kuulostaa? Raiskaus? Projekti kesken, mutta olen varma, että tulen viihtymään. Ja ei ole kaikilla samanlaista. Ei tosin vielä minullakaan. :silly:

Minun syyni alfistina pysymiseen on yksinkertainen. Millään muulla autolla en ajamisesta ole nauttinut niin paljon. Kiehtova historia ja urheilullinen imago ovat mukavia bonuksia.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

2w. automekaanikkokoulutuksella tajusin siitä yhdestä ja ainoasta kerrasta Alfan tekniikkaan tutustuessa että tämä on teknillisesti hintaluokassaan ylivoimainen. Eli mitään tunne yms. juttuja en ole sekoittanut vaan valinnut autoni aina täysin teknisin ja numeraalisin seikoin. :wink:
Siivet yms.. yleensä harmittaa niitä Alfaan pultattuna. Tosin itseä kummaksutti nähdä ex-Alfani lisävaloillakin. Voihan viiniä juoda kertakäyttömukista, tietämättä mistä maasta viini on tullut.(Tai juomalla suoraan 3l hanasta :wink: terveisiä Ouluun) Eli kai se miten vakavasti asiaan suhtautuu vaikuttaa siihen miten toimii ja suhtautuu. Ehkä siipien pulttaajissa on enemmän tyyppejä jotka voidaan nähdä seuraavaksi ihan missä merkissä tahansa. Tai sitten ei..... Itsellä se on Alfa. Mitä vanhempi ja orgimpi sen parempi.
Itsellä mennyt tuon 164:sen kanssa höpöksi. Se on ollut yli vuoden pelkkä auto jolla kuljettu viikosta toiseen, auto täynnä porukkaa, Turusta Kuopioon ja takas. Kummassakaan päässä ei aikaa autolle lainkaan. Pesua se ei ole saanut varmaan 6kk ja pelkillä öljynvaihdoilla sitä piristän. Ihmeesti se on jaksanut ja porukka tykännyt tiloista ja kulkupuolesta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Tuninkia vastaan mulla ei ole mitään.. Itse olen laitellut niin autoja kuin prätkiäkin yksilöllisempään suuntaan ja vieläkin on yksi riisiraketti jota ei kumminkaan aika anna periksi laittaa.. Mutta se pitää tehdä maulla ja oikeaan autoon.. Moni varmasti vittuuntuisi nähdessään jo minun alfani pieniä piristyksiä. :D Mutta Alfan luonne on silti tallella, vahvana :)
Ricambi, samaa pelkään Holden muovikoppapartakoneiden kanssa itsekin.. Saa nähdä kuinka alfalta tollaset enää kuulostaa..

Kait se sitten on auto mulle sellanen munanjatke, siltä väittämältä ei välty kun kulkemalla bussilla. Jatketta en lekalleni ole ennenkään tarvinnut mutta sovitaan sitten näin :D

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

sallimato kirjoitti: Minun syyni alfistina pysymiseen on yksinkertainen. Millään muulla autolla en ajamisesta ole nauttinut niin paljon. Kiehtova historia ja urheilullinen imago ovat mukavia bonuksia.
Samat sanat, eipä tuohon sen kummempia perusteita minultakaan löydy, onhan se hyvä, että
Suomessakin muutama tuhat ihmistä ymmärtää edullisen hyvän päälle, itsellehän se auto ostetaan, eikä naapureille. Eikä siitä mitään massojen autoa näillä luvuilla koskaan tule vaikka kuinka markkinoitaisiin, sen verran konservatiiivista ja ennakkoluuloista on kuluttajakunta Suomessa kokemuksieni mukaan, mutta senkun, ei haittaa menoa.
Ja onhan niitä vaihtoehtojakin, mutta tuppaa tuo finanssipuoli tulemaan vastaan... ripaus edullista Italian eksotiikkaa riittää minulle, vaikka "luigin" vääntämä sarjavalmiste onkin.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

MarcusV kirjoitti:Ja kyllähän autosi antaa kuvaa siitä mitä olet, vaikka kuka sen kieltäisi.. Vai miksei samantien polteta alfamme huomenna kokossa ja osteta kaikki 1200:set ladat?
Vaikka siksi, etten halua päästä käräjille vakuutuspetoksesta :wink: Ja siksi, että yksinkertaisesti tykkään enemmän ajaa Alfalla. Voisin kyllä hyvinkin kuvitella ajavani nappisilmä-Ladillacilla, mutta onhan se vähän karu vehje tuuppaamaan sata kilometriä autostraadaa päivittäin. Tyyliä ja fiilistä kyllä löytyy, ja hyvinvoivassa nyky-Suomessa alkaa olla suurempi statement ajaa 1200Langilla kuin vaikkapa GTV:llä.
Alfisti kirjoitti:Ladan kyytiin ei muuten kaikki kehtaa tulla
:shock: "Ai sulla on Lada, jaa mä taidankin kävellä"?
Maho kirjoitti:Sanoit kaiken sen mitä olin sanomassa. Ehkä se johtuu siitä että asumme kumpikin nykyään "landella"
Jep, täällä ei tarvihe pingottaa, tuulipuku päälle ja markettiin :mrgreen:
sallimato kirjoitti:Nelipaikkainen 164, valkoisella nahkaverhoilulla, originaalilla metallivihreällä maalilla, -30-40 mm alustalla ja 3.0 turbo V6. Miltä kuulostaa?
Hyvältä. Ei autojen rakentelussa ole mitään vikaa, päinvastoin. Useampi saisi vaan miettiä myös kokonaisuutta eikä vaan poimia kaikkia mahdollisia muotipalikoita samaan autoon.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Ei ole autot munan jatke täälläkään!

Näissä Alfoissa ja Lancioissa vaan viehättää se ajaton muotoilu ja perhanan hyvät ajoominaisuudet ja tietenkin V6:en soundit!!

Jokainen sen tietää jos on ajanut corollaa 20 kymppiä ja 120 kymppiä, ohjaus on aivan mahdoton, väkistenkin meinaa kaiteeseen kimmota koska ei ole esimerkiksi nopeuden mukaan muuttuvaa tehostinta. :shock: Siis näin oli noin 6-7 vuotta sitten corollassa, ja voi sitä onnea ettei ole sen jälkeen paljon tarvinnu niillä ajella.
Mutta eihän nuo ihmiset tiedä kun eivät ole parempaakaan koskaan kokeilleet, koska ei voi erottua massasta. Aina pitää olla uusin avensis pihassa jotta tullaan naapurin kanssa toimeen ja ei tunneta itseään erilaiseksi.
No ei, monet näisät kavereista on ihan oikeasti fiksuja kun niitten kanssa juttelee. Valitsevat toijotan vaan siksi kun niissä on vähän vikoja. Fiksu tapa, mutta ei mee mulla läpi. Kyllä noista kavereista näkee, että mielellään ajeltais Alfalla, mutta ei ole sitä kuuluisaa "munaa" ostaa sitä, kun niissä on muka niin paljon vikoja ja naapuri saattaa saada paskahalvauksen.

Vitut niistä naapureista, ollaan yksilöllisiä, tehdään niinkuin hyvältä tuntuu sydämessä, eikä välitetä toisten jutuista , perkele!!

Perkele kun lataan pöytään juttua esimerkiksi meidän yhdellä Lancialla ajetut 550 000 km, jona aikana yksi pakoventtiili on koneesta mennyt vaihtoon, loppuu corolla kavereilla jutut aika hätäseen. Silti ne aina käytävillä kyselee, että mites se Alfa kulkee näin talvella kun on pakkasia, voi saatana. :fist:

Älkää välittäkö, tää on kirjoitettu muutaman oluen jälkeen.

Terveisii Tallinnasta ja buona Pasqua kaikille Alfisteille! Raportti Tallinnasta päättyy tähän.

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

EVO kirjoitti: Valitsevat toijotan vaan siksi kun niissä on vähän vikoja. Fiksu tapa, mutta ei mee mulla läpi. Kyllä noista kavereista näkee, että mielellään ajeltais Alfalla, mutta ei ole sitä kuuluisaa "munaa" ostaa sitä, kun niissä on muka niin paljon vikoja ja naapuri saattaa saada paskahalvauksen.
Tuosta en sano mitään, kenen tekee mieli ajaa milläkin.. Itse olen kuitenkin saanut kuulla haukkumista jo pelkästään siitä, että (alfattomana) saatan autoista puhuttaessa ilmoittaa olevani kovasti kaikkien italojen, luonnollisesti myös alfojen perään. Mitähän sitten tapahtuupi kun joskus moinen katiska (toivottavasti) kulkeutuu näppeihini, meinaako tulla turpaan kun kerran jo pelkästä ihailusta saa kuulla v*ttuiluja? :mrgreen:

Itse olen niin ikään kuullut ihmettelyjä, miksi joku ajelisi hurjan epäluotettavalla Alfalla, Fiatilla tai Lancialla kun kerran saksalaista ja japanilaista laatuakin on tyrkyllä... Jos tosiaan corollan tai kolopallon hommaamisessakin on suurin tekijä se, että se oletettavasti on kestävä ja varma, niin mitäs sitten jos se ei sitä kuitenkaan olekaan? Mitä jäisi jäljelle niiiin turhamaiselle italofiilille jos se corolla ei olisikaan luottopeli? Itselle ei ainakaan jäisi varmaan yhtään mitään, tai no, kehonsiirto-ominaisuudet. Kai niitäkin sitten joskus tarvitaan? Mutta esimerkiksi alfan omistaja voi olla varma siitä, että diggailee autonsa ajettavuudesta, moottorista, muotoilusta jne, ja vikojahan voi korjata. X-kulkuvälineestä ei kuitenkaan saisi mieluisaa peliä vaikka kuinka virittelisi ja rassaisi.

EVO kirjoitti: Perkele kun lataan pöytään juttua esimerkiksi meidän yhdellä Lancialla ajetut 550 000 km, jona aikana yksi pakoventtiili on koneesta mennyt vaihtoon, loppuu corolla kavereilla jutut aika hätäseen.
No tuo on kyllä kieltämättä ihan siisti lukema, ja jotenkin samanmoinen hiljentävä vaikutus on ollut vasta 350 000km ajetulla vanhempieni cromallakin. 150 000km ajettuna hankittu peli keräsi kyllä haukkuja, mutta kovasti ovat haukut hiljentyneet kun ensmäinen numero pääsi kolmoseen. Ei tossa kyllä minun mielestäni ole millään mittarilla vielä mitään ihmeellistä, mutta eipä ole valittajat kovin montaa 350 000km ajettua ulkoitalialaista, oikeaa laatupeliä tulleet minulle esittelemäänkään. Tai voihan olla, että lässytys on loppunut vaan siksi, että ovat huomanneet että tossa perheessä ollaan niin hulluja ettei niille kannata järkeä puhua.

Ihmiset tekevät autoja, eivät autot ihmisiä... Ihan sama mulle millä ihmiset ajeloo menemään. Lasken vaan suureksi plussaksi kun joku piristää päivääni tulemalla vastaan sellaisella autolla, jonka kieroutunut (ja tietysti myös turhamainen) makuni kokee hienoksi. Itse asiassa joskus tuntuu, että pitäis varmaan ruveta tosiaan käyttämään hattua, että sitä voisi sitten aina tarvittaessa sitä nostella. 8)

P. S. Tuollainen lada olisi kyllä ihan mahtava, varmasti herättäisi nurkissa juuri sopivaa controversyä! Juuri vanha nappis olisi ihan tajunnan räjäyttävä peli.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Moni sanonut tässä ja muussakin topikissa että 156 ei enää ole enää persoonallinen kun niitä on niin paljon liikenteessä. Jossain vasta olleessa postauksessa taisi olla n.2500kpl lukema rekiströityjä 156:ia tähän päivään mennessä, mikäli nyt tulkitsin oikein. Näinollen ei voida millään puhua massojen automallista, saati sitten muista alfan malleista joita on paljon vähemmän.

Itse tänään hieroin kaupat 2.5l 156:sta johon melkein päädyin pelkästään sen äänien perusteella (2.0 litrasta melkein harkitsin ennen koeajoa...) ja Fiat Tempra väistää käytöstäni kumartaen syvään. Korollaa tai muuta japsia en suostuisi edes harkitsemaan... italoissa on sitä sielua ja jostain syystä moni ei sitä huomaa tai sitten he haluavat autoiltaan jotain muuta. Itse voin vain sanoa että pikkupoika sisälläni elää jälleen 8)

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Mulle sopii ihan hyvin, että ihmisillä on 70 luvulta peräisin olevat ajatusmallit alfoista. Saanpahan halvalla hyvän auton kun ei niitä "ketään" osta. Jälleenmyyntiarvohan on sitten mitä on mutta entä sitten.

Kyllähän minua hiukan emännän kanssa huvitti kun meidän pieni sukelluslamppu maksaa melkeen saman kun kokonainen 164:nen joka toimii perheen autona tällähetkellä. Kun kattelee nettiautosta mitä 1500 eurolla saa niin kyllä aika hirveetä paskaa tulee vastaan kunnes kohdalle osuvat alfat.

Alfat antavat Peugeot 405 sarjan ja ehkä tiettyjen Saab 900 mallien kanssa mielestäni ehdottomasti eniten autoa rahalle. Alfassa lisäksi ripaus urheilullisuutta ja eksotiikkaa ja tietenkin italialaista tyyliä.

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tämähän oli hyvä keskustelu! Paljolti olen samaa mieltä, eli tiivistäen tyyliin sopiva tuunaus on ihan ok, mutta Alfan hengen vesittämistä paheksun. Samaa mieltä myös siinä, että Alfa on ollut teknisesti ylivoimainen hintaluokassaan. Ehkä tärkeintä minullekin on se, että mallia ei tule ihan joka kulmassa vastaan. Mersukin olisi ihan kiva, mutta kun se on yleisesti hyväksytty laagtumerkki, niin tökkii.

Tulevaisuus se vain huolestuttaa. Alfa ei pysy pystyssä tällä hintatasolla ja tällä kustannusrakenteella. Alfoja pitää joko myydä vielä enemmän tai niiden hintoja pitäisi reilusti nostaa. Samassa liemessä on moni samankokoinen merkki ja asia lienee yleisesti hyväksyttyä faktaa.

Valitse näistä nyt sitten! Enemmän Alfoja halvalla johtaa merkin hohdon laimentumiseen ja hintojen nostaminen siihen, ettei niihin ole varaa!

Ainoa pieni hopeareuna pilvessä on se mahdollisuus, että Alfan tuotantoa voitaisiin radikaalisti tehostaa. Se on mahdollista jos tuotanto olisi tähän asti ollut tehotonta... hmmm.

Avatar
garfield
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 12:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja garfield »

EVO kirjoitti:Eli Alfa on ja pysyy individualistisena erikoisuuden tavoittelijoiden autona ja niitä ei ole jokaisen rivarin pihassa kuten esimerkiksi näitä V70:ä. Mikä perkele siitäkin traktorista tekee niin erikoisen että pitää olla jokaisella?? Ihan sama kunhan pysyvät ainakin 100m:n päässä Alfasta.
Ajattelinpas heittää oheiseen 'vuodatukseen' kommentin. Itsellänihän on (kuten alta voi huomata) sekä V70:n että 156:n (molemmat samaa vuosikertaa). Niinpä voinenkin pitää itseäni jonninmoisena asiantuntujana autojen hyvistä ja huonoista puolista.
V70
+ Tilava, mukava, vaivatonta etenemistä (tähän auttavat automaatti ja cruise, jotka ovat sellainen yhdistelmä, josta vaimo ei enää luovu), vetää ison vaunun mukisematta (vaunun kok.p 1500kg), säilyttää suht hyvin arvonsa
- Bensaa kuluu suht reippaasti, merkkihuollot arvokkaat, vakio jouset pehmeät, kulkee kuin laiva mainingeissa :lol: (tästä naisväki tykkää)
156
+ on Alfa :-D , vakio alustallakin ajaminen on hauskaa (mutkaisella asfaltilla), kiihtyy ja taittuu mutkiin.
- Merkkihuollot tosi arvokkaat, Deltan asenne syvältä, arvo laskee kuin lehmän häntä.

Tässäpä näin pikaisesti muutama seikka, eli ihmiset arvostavat erilaisia asioita ja minusta ei aina ole asiallista arvostella muitten valintoja. Omaa rahaansahan he ko. hankintoihin/tunauksiin käyttävät ja jos jokin tuntuu heistä itsestään mukavalta se sallittakoon heille niin kauan kunhan pitävät näppinsä erossa muitten omaisuudesta.
Saab, Escort, Lada, Orion, 740GL, 945, AR Sprint QV, V70, V70 2.5T. V70 D5 ja AR 156 2.0TS käytössä.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Totta garfield. Mielipiteitä on tasan yhtä monta kun on ihmisiäkin. Tuo nyt vaan on mun mielipide ei siitä tartte välittää. Hieman välillä innostuu liikaa... :lol:

Vastaa Viestiin