Puleerausketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

mcjones
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Marras 2010, 21:27

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja mcjones »

billy kirjoitti: Lisäksi moni ei taida tietää, että muutamilla automerkkien maahantuojilla on pesukatuja / pesukoneita, jotka ovat avoinna ihan kaikille, esimerkiksi Bilia Olari:

http://www.bilia.fi/bilia/olarin-pesukatu

-peruspesu 12e.
Bilian peruspesu eli harjaton pesu on jotakuinkin hintansa väärti ja sarjalipulla saisi vielä alennustakin. Shellin harjallinen on netistä ostettuna 3kpl erissä vielä halvempi (tosin en itse halua autoa harjalliseen viedä). Yhden talven pesin käyttöautoa pelkästään Bilian pesukadun harjattomalla pesulla, Collinite 915 oli vedetty syksyllä ja kevään korvilla oli kyllä niin karkea kyljet, että ajattelin vähintään savestusta tarvitsevan, mutta lähti ilmankin. Niittykummun ABC:n nykyinen harjaton vaikuttaa paremmalta.

Bilin pesukatu on valitettavasti ollut rikki viime aikoina, ABC:llä taas reilut jonot. Bilian kadulla on myös käynyt siten, että harjattoman pesun sijaan onkin kone vetänyt pesuohjelman harjoineen päivineen. Mahdollisesti joku on pesun maksettuaan perääntynyt jonosta...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pesukaduista en tiedä mitään.

Mutta ainakin Keravalla Kanniston Teboilin harjaton on aika järkyn järeä. Jos maalipinta on huono, se saattaa lähteä lohkeilemaan .... On ehkä vähän turhasti painetta mukana, mutta parhaiten pesevä omakohtaisen kokemuksen mukaan. Siis harjattomista.
Myös tuo Asemansillan Nesteen uusi kone on tehokas harjattomanakin, mutta jättää etenkin keskikylkeen pahasti vajavaista pesua - ei siis ilmeisesti suorassa linjassa tule tarpeeksi painetta tai jotain, kun helmat ja yläosa kyllä saa "koko rahan edestä".

Kunpa olis oma pesupaikka lancella...

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jmi »

Uusi musta Giulietta tuli perjantaina ja ajatusta olisi auto vahata, eikö Collinite 476s ole ihan sopiva uuteenkin autoon?

Autossa oli pienenpieniä lakkanaarmuja mm. takaluukun yläosassa josta joku on luukun kiinni laittanut, onko uuden auton maali todellakin näin pehmeää?

Eli onko odotettavissa että vuoden päästä autossa on jo paljon pieniä lakkanaarmuja?
Olen aina luullut niiden tulevan harjakoneista tai vastaavista.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

jmi kirjoitti:Uusi musta Giulietta tuli perjantaina ja ajatusta olisi auto vahata, eikö Collinite 476s ole ihan sopiva uuteenkin autoon?

Autossa oli pienenpieniä lakkanaarmuja mm. takaluukun yläosassa josta joku on luukun kiinni laittanut, onko uuden auton maali todellakin näin pehmeää?

Eli onko odotettavissa että vuoden päästä autossa on jo paljon pieniä lakkanaarmuja?
Olen aina luullut niiden tulevan harjakoneista tai vastaavista.
Eipä siihen tarvii sen kummempaa kuin olla vähän pölyä päällä ja sitten hieraisee päälle niin jää tietyssä kulmassa / valossa näkyvät jäljet. Collinite on perusvarma valinta kiiltoa ja kestoa, ei sisällä mitään "hiovaa" joten sopii hyväkuntoiselle pinnalle.

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^^ Varsinkin noissa tummissa/mustissa tuntuu ne pienen pienet lakkanaarmut näkyvän ikävän herkästi. Itselläkin on omassa vajaa vuoden vanhassa Kiassa niitä aika paljon vaikka ei ole kertaakaan pesty konepesussa ja on vedetty myös ammattilaisen toimesta kestovahat pintaan ja myös laitettu hoitoaineet välissä. Toki kerkesi olemaan kuukauden käytössä ennen kestovahan päälle laittoa, joten osa on tullut todennäköisesti ennen sitä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^

jep. Mikronaarmuja tuskin voi välttää täysin pesutavasta riippumatta, mekaaninen puhdistus kuitenkin... ja saa karseita skraiduja aikaan käsinpesullakin jos paskasella vedellä, pesusienellä ja huonolla esipesulla tekee yms yms. Mustassa värissä näkyy heti kaikki jäljet, hienoin väri kun on virheetön, mutta aivan jäätävä kun on laiminlyöty.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jmi »

Gusse kirjoitti:^^ Varsinkin noissa tummissa/mustissa tuntuu ne pienen pienet lakkanaarmut näkyvän ikävän herkästi. Itselläkin on omassa vajaa vuoden vanhassa Kiassa niitä aika paljon vaikka ei ole kertaakaan pesty konepesussa ja on vedetty myös ammattilaisen toimesta kestovahat pintaan ja myös laitettu hoitoaineet välissä. Toki kerkesi olemaan kuukauden käytössä ennen kestovahan päälle laittoa, joten osa on tullut todennäköisesti ennen sitä.
Joo siis eihän tuohon maalipintaan uskalla koskea edes sormilla, paras puhaltaa pölyt pois :-D
Tuli tilattua jo lammaskinnas ja pehmeä kuivatusliina autodudelta, jos noilla varovasti uskaltaa pestä autoa.

Raispe
Viestit: 65
Liittynyt: 17 Syys 2016, 19:14
Car(s): AR 159 2.4jtdm sw Q4 -07& Mercedes Benz W201 2.5d -87 (museoitu)
Ex AR 159 2.0jtdm Q2 -10
Paikkakunta: Oulu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Naarmuja nyt tulee aina. Niiltä ei valitettavasti voi välttyä, eikä myöskään vahat niitä estä. Oikeanlaisella pesulla saa minimoitua naarmujen synnyn. Taas vääränlainen tyyli, väärät toimintatavat ja puuttelinen tietotaito voi aiheuttaa enemmän harmia, kuin naarmutuskoneet.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jmi kirjoitti:
Gusse kirjoitti:^^ Varsinkin noissa tummissa/mustissa tuntuu ne pienen pienet lakkanaarmut näkyvän ikävän herkästi. Itselläkin on omassa vajaa vuoden vanhassa Kiassa niitä aika paljon vaikka ei ole kertaakaan pesty konepesussa ja on vedetty myös ammattilaisen toimesta kestovahat pintaan ja myös laitettu hoitoaineet välissä. Toki kerkesi olemaan kuukauden käytössä ennen kestovahan päälle laittoa, joten osa on tullut todennäköisesti ennen sitä.
Joo siis eihän tuohon maalipintaan uskalla koskea edes sormilla, paras puhaltaa pölyt pois :-D
Tuli tilattua jo lammaskinnas ja pehmeä kuivatusliina autodudelta, jos noilla varovasti uskaltaa pestä autoa.
Pesunaarmujen ja muunlaisen naarmuuntumisen minimointiin:

Esipesu, ehdottomasti tärkein vaihe. Mitä puhtaampaa pintaa mekaanisesti koskee sen parempi, ei kovin yllättävää. Hyvä esipesuaine edes painepullosta pintaan jos ei lancea ole käytettävissä ja tarkka huuhtelu.

Pesuaineet ja välineet, sekä niiden välineiden kunto. Hyvä ja liukas shampoo, hyvä pesukinnas ja sen pesu käyttökertojen välissä.
Kahden ämpärin taktiikka: pesuvesi toiseen ja kintaan huuhteluun vesiämpäri. Kuivausliinan puhtauden ylläpito ja pesu mikrokuitupesuaineella, jotta se pyyhe pysyy pehmeänä. Kuivausavun käyttö myös suositeltavaa autoa kuivatessa, liukkaus on aina hyvä asia :mrgreen:

Ennen tätä kaikkea: maalipinnan pinnoitus tai edes vahaus, riippuu kuinka paljon se pesunaarmuttomuus ja auton puhdistamisen helppous kiinnostaa ja asiaan haluaa sijoittaa. Vaikkei kumpaakaan suorittaisi, niin ainakin pesutavalla voi vaikuttaa vahinkojen minimointiin.

Alfasta huomaa hyvin kun takaa jäi logo pinnoittamatta, niin se on jo nyt pesutavoista huolimatta hieman mikronaarmua kerännyt. Muutoin koko auto on virheetön. Volvo on säästynyt pesunaarmuilta kaksi vuotta ja 125tkm pinnoituksen ja hellävaraisten pesutapojen ansiosta, joten ei se 400-500€ sijoitus näin maalipintapervertikon silmin ihan hävytön määrä ole uuteen autoon. Varsinkin kun väri ja kiilto pysyy kivana sekä pinta hylkii paskaa, niin kivahan se on autoa pestä. Pien- ja raudanpoistoa silloin tällöin ja hydrofobisuuden lisäilyä wetcoateilla, muutoin perus kinnastelua.

No, mä olen näistä kaikista paasannut jo tähän ketjuun kuvien ja tekstin kera aikaisemminkin, niin ei tästä sen enempää, tuotteitakin on tullut suositeltua vaikka nyt onkin hieman taas oma arsenaali laajentunut :-D mutta ihan asiaa edellä, kaikelta ei voi välttyä, mutta vähentää ja minimoida voi tehokkaastikin nykypäivänä. Appiukon kaikin tavoin käsittelemätön Forester oli jo ekana päivänä karmeammassa kunnossa ilman pesun pesua kuin tämän talouden Volvo kahden vuoden, 125tkm ja ~sadan pesun jälkeen. Toisaalta, appiukkoa ei paljon kiinnosta maalipinnan kunto mutta avovaimoa kiinnostaa.

Loppuun vielä ketjuun liittyvä video velipojan Giulian pesusta :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=dxM8RKGxY98

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Pesussa (mekaaninen kosketus) tulee aina naarmuja. Niiden minimointi on se juttu.
Lumiharjalla myös naarmuttava vaikutus.

Mun kinnerit ovat jo valmiiks olleet raiskattuja pinnaltaan, saati hapettumisen vaikutukset. No eipä niissä silti perus "hämähäkinseitti" efektiä (sienellä paskaista pintaa pyörivin liikkein) juuri ole. Lähinnä lumiharjaskraba rantuja itse aiheuttaen. Plus wanhat syvemmät jäljet. Eikä laiska pesussa välttis optimiin pääse ja taas lisää naarmuja.

Nii. Noi lumiharja/pesunaarmut eivät siis ole pohjamaaliin meneviä naarmuja. Vaan lakka/maalipinnan pintaan tekehtyviä "hiusnaarmuja". Ja ku jokusen kerran hierasee, ni kiilto kaikkoaa/vähenee. Näkynee kui olis hämähäkki kutonu ison verkon kulkineen päälle. Tiheän sellaisen.
Se kiilto/värisyvyys/jne lähtee siitä lakka/maalipinnnasta - ei "vahasta".
Täällä ku välil väitetään ettei lumiharjan käyttö naarmuta - lie näkijän käsitys naarmusta.
Taino - välttis se lumiharja naarmuja tee - kakkeli lakkapinnalla lumen/jään alla siirtyessään tekee tuhojaan.

Tos kintaan välihuuhtelus hifein tapa lie kuite letkusta vettä - ei huuhteluämpäri...

Ja hölmö kysymys; mikä ihmeen kova-/kestovaha, mistä täällä höpistään?
Kova siis siksi, et on jäykempi mitä korrekin nestemäinen?
Kestovaha? Tä?

Olomuotoja suojauspinnoitteille on toki monia - ja jotkin jopa sisältävät vahaa.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja lagotto »

jmi kirjoitti:Uusi musta Giulietta tuli perjantaina ja ajatusta olisi auto vahata, eikö Collinite 476s ole ihan sopiva uuteenkin autoon?

Autossa oli pienenpieniä lakkanaarmuja mm. takaluukun yläosassa josta joku on luukun kiinni laittanut, onko uuden auton maali todellakin näin pehmeää?

Eli onko odotettavissa että vuoden päästä autossa on jo paljon pieniä lakkanaarmuja?
Olen aina luullut niiden tulevan harjakoneista tai vastaavista.
Kylmä totuus on, että ainakin Giulietan musta (nero) on todella helposti naarmuuntuva. Yhtä paljon naarmuja näytti naapurin punaisessakin olevan, mutta siinä värissä ne ei vaan näy niin hyvin.
Eli ihan yhtä pehmeätä se maali on Giulietassa vielä viidenkin vuoden jälkeen.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jalittam kirjoitti:Tos kintaan välihuuhtelus hifein tapa lie kuite letkusta vettä - ei huuhteluämpäri...

Ja hölmö kysymys; mikä ihmeen kova-/kestovaha, mistä täällä höpistään?
Kova siis siksi, et on jäykempi mitä korrekin nestemäinen?
Kestovaha? Tä?

Olomuotoja suojauspinnoitteille on toki monia - ja jotkin jopa sisältävät vahaa.
Ei 12 litraa vettä ja grit guard ämpärin pohjalla huono ole, eikä sitä kinnasta sinne putsata vaan otetaan vaan vettä. Henk. koht. en jaksaisi millään siirtyä tuota hifistelevämmäksi, eikä hyvin esipestyn auton kanssa kyllä tarvitsekaan, jäljelle jäänyt huuhteluvesi on lähes aina miltei puhdasta. Mutta joo, ois se parempi lämpimän juoksevan veden alla joka paneelin jälkeen käydä huuhtomassa eikä ottaa sitä vettä astiasta, mutta ei jaksa :-D

Kovavahaa kestovahaa ja muita mystisiä fiksaritermejä en oikein tunne myöskää. Tiedän kyllä hybridivahoja ja luonnonvahoja, sealanteja ja pinnoitteita yms. Pitäisikin käydä kysymässä, että mitä joku parkkihallipesula siihen pintaan naarmuttaa fairypesun jälkeen.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kovavaha on sellaista, jossa on kova työ hinkata kiiltäväksi ja kestovaha sellaista, jossa vahaustyö kokonaisuudessaan kestää pirun pitkään.
Siis käytännössä synonyymejä.
Esim glymin punainen ei ole noista kumpaakaan, joten sitä on mukavampi laitella joka pesun jälkeen.
Nimimerkillä voinko laittaa fairyä foam lanceen.



Vakavasti ottaen, onko Kränzle 10/122 oikeasti hyvä ostos, näyttäis saavan 440€?

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Asiaan ohuesti osuen: tänään autoa pestessä huomio kiinnittyi valitettavaan ilmiöön, joilta ei oikein voi (kokonaan) välttyvä: kiveniskut, alle 7000km ajetusta löytyi jo 5 maalia vaativaa jälkeä keulasta ja puskurista joista pohjamaali tai pelti paistaa läpi. Onko kokemuksia noista merkkiliikkeen myymistä maalisarjoista vai haenko perinteisesti tutusta maalikaupasta maalimassa + lakkapaketin (sävitetty väriin) ja tulitikun päällä sitten maapisarat iskemiin.

Muuten Alfaan laitettu Ceramic Pro -pinnoite vaikuttaa mainiolta (ensimmäinen kunnolla pinnoitettu auto, Ocuun laitettu Brilliant vaikutaa tähän verrattuna lähinnä rahan haaskuulta) ja hyvin irtoaa parin viikon suolapinnoite liukkarilla ja korrosol -kombinaatiolla jonka jälkeen auton voi kinnastella läpi. Keväämmällä täytyy vielä tervanpoistolla käydä pikipisteet irroittamassa.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja lagotto »

^ Eikö valkoinen ole pohjaväri? :mrgreen:
Mutta joo, sääli ettei uudempaankaan Alfaan olla saatu kestävämpää maalia/lakkaa.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Kiveniskuteippi konepeltiin, ovien alareunoihin yms.? (Mitenhän toi pitäisi kirjoittaa, kun lyhenteen perään piste, mutta lauseen vika sana ja kysymyslause. :) )

Onko kiveniskuteippi riittävän vahvaa suojaamaan konepeltiä toisista autoista lentäviltä kivilta ja nastoilta?
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kiveniskuteippi lokarin kaaressa kestää julmettua vauhtia sinkoavan kiven 5cm etäisyydeltä - kyllä se ehkä konepeitossakin toimii...
Eri asia, että saako sitä tarpeeksi ohuena, että se on esteettisesti hyvä? Jos kalvottaa ylipäätään, kuinka paljon se peittää alkuperäistä väriä - tai vääristää sitä? Tai tapahtuuko auringossa asioita?

Nimimerkki Eero ehkä osaisi tuota vähän valaista?

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aquatica kirjoitti:^
Kiveniskuteippi lokarin kaaressa kestää julmettua vauhtia sinkoavan kiven 5cm etäisyydeltä - kyllä se ehkä konepeitossakin toimii...
Eri asia, että saako sitä tarpeeksi ohuena, että se on esteettisesti hyvä? Jos kalvottaa ylipäätään, kuinka paljon se peittää alkuperäistä väriä - tai vääristää sitä? Tai tapahtuuko auringossa asioita?

Nimimerkki Eero ehkä osaisi tuota vähän valaista?
Läpinäkyvällä suojakalvolla saa näppärästi suojattua vaikka koko auton, mutta puskurin ja konepellin teippaus antaa varmasti riittävän suojan kiveniskuilta.
Teippauksia tekee pääkaupunkiseudulla esimerkiksi Sami, http://www.samiteippi.fi/autonmaalipinnan-suojakalvo
Samin osaaminen on kyllä huippuluokkaa.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tulipa pestyä ja vahattua auto.
Ensin pari kierrosta liukkarilla, perään shampoota ja vahat lopuksi päälle.
Jollain pitäisi ovista nuo nastaruosteet saada pois, on aika ikävän näköiset.
Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^valkoinen on kyllä erittäin maistuva väri giuliettalle! Tarkoitatko lentoruostetta? Nyt olet vissiin suojannut ruosteet vahalla? Pois ne ei lähde muulla kuin raudanpoistoaineella...

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja AVe »

Voihan se kait lentoruostettakin olla. Siellä ne nyt saa olla vahan alla kevääseen asti. Tartteeko ne hangata tuolla raudanpoistoaineella vai lähteekö pelkällä aineella ja huuhtelulla?

Valkoinen on pelkkä pohjaväri, eikä sovi mihinkään autoon. IMO




Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

AVe kirjoitti:Voihan se kait lentoruostettakin olla. Siellä ne nyt saa olla vahan alla kevääseen asti. Tartteeko ne hangata tuolla raudanpoistoaineella vai lähteekö pelkällä aineella ja huuhtelulla?

Valkoinen on pelkkä pohjaväri, eikä sovi mihinkään autoon. IMO
Riippuu miten jämäkästi kamaa on pinnassa ja kuinka kovin. Voi lähteä aineen vaikutettua aikansa ihan painepesurin kanssa, tai sitten joutuu pikkuisen avittamaan hellävaraisesti.

Valkoinen auto olisikin kyllä kiva, siinä näkee niin kivasti pien- ja raudanpoiston vaikutuksen.

https://www.youtube.com/watch?v=EJLC4g2RzIc siinä video Korrosolista työssään.

Vanteiden kanssa sentään pääsee vielä itsekin nautiskelemaan samaan malliin, kuin tässä https://www.youtube.com/watch?v=8M9tC00EIqU
Tai ei, ei ne ehdi koskaan noin paskaisiksi, mutta kuitenkin :lol:

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja AVe »

Eli voisiko vanteidenpesuaineella suihkia kyljet liuottimien jälkeen? Onko samaa ainetta?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

AVe kirjoitti:Eli voisiko vanteidenpesuaineella suihkia kyljet liuottimien jälkeen? Onko samaa ainetta?
Riippuu paljolti aineesta. Mulla on vanteille muutamaakin eri tuotetta, kyllä mä niitä kaikkia maalipinnallekin uskallan suihkia mutta raudanpoistoon käytän raudanpoistoainetta. Toki Bilt Hamberin tuotteista Korrosol ja AutoWheel on miltei samaa kamaa, vannepesuversio on vähemmän valuvaista ja lienee siinä muutakin eroa, irroittanee raudan lisäksi muuta paskaa hieman tehokkaammin, mutta anyway. Itse kinnastelen auton liukkaripesun jälkeen ennen syväpuhdistavia toimenpiteitä, kun melkein aina raudan- ja pienpoiston yhteydessä joutuu mekaanisella kosketuksella avittimaaan, eikä kaikki lähde huuhtelutaktiikalla. Kyseisten suoritteiden jälkeen vielä liukkaripesut ja kinnastelut. Pienpoistoa suosittelen samaan vaivaan raudanpoiston kaveriksi ennen vahauksia tehtäväksi, varsinkin talven jäljiltä löytyy usein syy helposti siihen kylkien ja perän karheuteen :mrgreen: syytän noita legendaarisia "lapiopaikkoja", eihän se kama siitä montusta lähde autojen mukana irti, eihän..
Kuva

Kestää se vahakin paremmin pinnassa, kun sen pääsee laittamaan puhtaalle pinnalle. Nyt kun oman talouden kalusto on pinnoitettua ja eipä tule paljon tätä nykyä vahailtua, niin melkein tekisi joskus jopa mieli vähän päästä hieromaan :lol:

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja AVe »

Kiitos opastuksesta. Koitetaan näillä keväämmällä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Pesetin koreattaren työpaikan naapurin pesulassa (20€ "käsipesu" työpäivän aikana) ja hyvin on jo ehtinyt lentoruostetta kertymään 9000km matkalla. Ja valkoisessa kyllä erottuu kivasti. Olihan tämä toki jo ainakin kolmas pesu kulkineelle :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tuli ostettua Kärcherin painepesuri ja siihen vaahdotussuutin. Painepulloon riitti yksi desi esipesuainetta, mutta tällä Kärcherin vaahdotussuuttimella 1 desi ei riitä koko autoon ja muutenkin vaahto valuu nopeammin pois kuin painepullon kanssa.

Onko Kärcherin vaahdotussuutin ihan susi, pitäisikö käyttää Kärcherin esipesuainetta vai missä vika?

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^ aikanaan painepesurin hommattuani testasin kaverilta juuri tuota Kärcherin lancea ja havainto oli että aika vetiseksi jätti vaahdon vaikka seosruuvia miten sääteli. Testiaineena muistaakseni oli tuo Kärcherin oma vaahdotuspesuaine.

Tuon jälkeen tilasin PT Foam lancen, jolla vaahdotus onnistuu aivan toiseen tapaan kuin tuolla Kärssyllä, pullokin riittää reippaasti koko auton vaahdottamiseen.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jmi kirjoitti:Tuli ostettua Kärcherin painepesuri ja siihen vaahdotussuutin. Painepulloon riitti yksi desi esipesuainetta, mutta tällä Kärcherin vaahdotussuuttimella 1 desi ei riitä koko autoon ja muutenkin vaahto valuu nopeammin pois kuin painepullon kanssa.

Onko Kärcherin vaahdotussuutin ihan susi, pitäisikö käyttää Kärcherin esipesuainetta vai missä vika?
Edellä -Oksid- jo kertoikin oikean tuotteen tuohon hommaan, eli kunnon foam lance käyttöön ja homma on huomattavasti tehokkaampaa monella tapaa. Pesureiden omat "vaahdottimet" ovat aika vitsi, toki niillä saa jotain tehtyä, mutta aivan liian vetistä ja liikaa kamaa menee.

http://www.autonhoitokauppa.fi/pt-foam-lance siinäpä tuo jo mainittu PT foam lance. Bilt Hamber Auto Foamia esipesuaineeksi ja hyvä lance on kaikki mitä auton esipesuun ihminen tarvita saattaa. Toki tulee suhuteltua pintaan joskus shampootakin ennen pesua liukkauden lisäämiseksi ja ihan hifistelyn ilosta.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jmi »

Täytyy tilata tuollainen foam lance. Bilt hammeria olen jo käyttänytkin painepullolla.
Laitetaanko foam lance täyteen Bilt hammeria vai laitetaanko myös vettä? :oops:

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

jmi kirjoitti:Täytyy tilata tuollainen foam lance. Bilt hammeria olen jo käyttänytkin painepullolla.
Laitetaanko foam lance täyteen Bilt hammeria vai laitetaanko myös vettä? :oops:
Raakana pulloon ja seos säädetään ruuvilla.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Hain mätänetistä testiks tollasen Mesto Foamerin

https://www.youtube.com/watch?v=LWHJFPUj_J0

Saas nähdä onko ihan turha vai olisko tyhjää parempi. :roll:

Puleerausta vähä kaipaiskin taas..
Kuva

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^On se tyhjää parempi mutta eipä se yksi pullollinen riitä kuin ikkunalinjasta alaspäin suihkimiseen. Pumpatakkin täytyy välillä. Käyttänyt tuollaista talvisin ti-hallissa kun ei ole mahdollisuutta lanceen.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

jmi kirjoitti:Onko Kärcherin vaahdotussuutin ihan susi, pitäisikö käyttää Kärcherin esipesuainetta vai missä vika?
Mulla on kanssa tuo Kärcherin vaahdotin. Aine jää tosiaan melko vetiseksi ja valuvaksi (semmoista nättiä vaahtokakkua, joista näkee kuvia intternetissä, ei kerralla koko auton päälle saa, mutta viepähän valuessaan likaa alas), mutta kyllä mä yhdellä vaahdotinpullollisella 4-5 kertaa auton huuhtelen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Polforea kirjoitti:Mulla on kanssa tuo Kärcherin vaahdotin. Aine jää tosiaan melko vetiseksi ja valuvaksi (semmoista nättiä vaahtokakkua, joista näkee kuvia intternetissä, ei kerralla koko auton päälle saa, mutta viepähän valuessaan likaa alas), mutta kyllä mä yhdellä vaahdotinpullollisella 4-5 kertaa auton huuhtelen.
Mitään partavaahtoa ei toki ole tarkoitus valmistaakaan, vaan saada aikaiseksi sopiva seos, jotta saadaan esipesuaineelle hyvä vaikutusaika ja valutettua samalla likaa alas ennen huuhtelua. Toki on kiva saada vaahtokakku lancen kanssa aikaan kun levittää pesuainetta ennen kinnastelua pintaan.

Anyway, kaikki esipesu on aina hyvästä. Viereisessä TI-hallissa "joutuu tyytymään" painepullon kanssa leikkimiseen. Siellä on liian hyvät pesurit, ei mulla ole Kränzleä joten ei voi omaa foam lancea ottaa käyttöön :-D

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Juu, tuosta valumistavoitteesta oli sun kanssa juttua ehkä pari sivua takaperin :D. Pointtina lähinnä se, että mulla tuosta kärsserin pullosta kyllä vaahtohuuhtoo auton useaan kertaan - ei kuulosta ehjältä ja oikein toimivalta sellainen, joka horii pullollisen autoa kohti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Tiige kirjoitti:^On se tyhjää parempi mutta eipä se yksi pullollinen riitä kuin ikkunalinjasta alaspäin suihkimiseen. Pumpatakkin täytyy välillä. Käyttänyt tuollaista talvisin ti-hallissa kun ei ole mahdollisuutta lanceen.
No juu, TI-halliin itsekin tuota juuri samaan tarkoitukseen ajattelen. Kunhan kyljet ja perän saa suihkittua nii oon tyytyväinen.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Polforea kirjoitti:^Juu, tuosta valumistavoitteesta oli sun kanssa juttua ehkä pari sivua takaperin :D. Pointtina lähinnä se, että mulla tuosta kärsserin pullosta kyllä vaahtohuuhtoo auton useaan kertaan - ei kuulosta ehjältä ja oikein toimivalta sellainen, joka horii pullollisen autoa kohti.
Näin varmaan olikin :-D toki ajattelinkin, että kyllä sä tiedät miten homma toimii, mutta noin yleismaailmallisena pointtina kerroin sen nyt tälläkin sivulla.

Mulla kyllä joskus menee ihan PT foam lancenkin kanssa puolikin pulloa (3-4dl) autoon per pesukerta, mutta se ei ole lancen vika, menee lähinnä toi esipesu joskus kyllä neuroottisen tarkaksi hommaksi :lol: pari kertaa pitää suorittaa esipesu ennen kinnastelua, että pääsee mahdollisimman puhtaalta pinnalta aloittamaan mekaanisen kosketuksen. Kaaret ja helmat käydään läpi pari kertaa erityisen tarkasti yms. Toissayönä kävin pikaisesti pesemässä Giulian TI-hallissa, eikä siihen mennyt kuin kaksi tuntia :mrgreen: rakkaudesta lajiin. Toki auton pesee vartissakin kaikkineen valmisteluineen siivoamisineen, mutta Alfojen kanssa mulla harvemmin kyllä menee niin hätäisellä aikataululla.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Olen minäkin tosi likaisen auton parikin kertaa huuhtonut ennen varsinaista pesua, mutta aineen kulumisen suhteen lasken tuplahuuhtelun kahdeksi huuhtelukerraksi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Normaalit viikkopesut tulee yleensä vedettyä Kotkan jylpyllä olevassa PlussaPesun ulkoilmapisteessä; liukkarit pullosta pintaan ja painepesurilla paskat irti, kokonaiskustannus yleensä 2-3euroa :) Varsinkin jos on joutunut motarilla ajelemaan ja auto on suolaliuoksen peitossa niin saa nuo pahimmat raakana irti ja lopputulos riittää siihen että auto on minuutin päästä taas likainen :roll: Viikonloppuisin tulee sitten hierottua TI:ssä jälleen auto valkoiseksi ja tarkasteltua että joko se ensimmäinen ovinaarmu on kylkeen ilmestynyt.

Sellainen havainto että nuo Giulian ovet tuntuvat keräävän hyvin shaissea tuonne ovien alaosien pokkauksiin sekä alahelman (muovinen) ja helman väliin: villi veikkaus että sieltä nämä sitten mätänevät aikanaan, eli kerätkäähän varaosaovia varastoon :lol:

Aihetta vähän sivuten; onko kukaan muuten vielä ruostesuojauttanut Giuliaansa (itse en sitä tule tekemään kun ei se omalla omistajuusajalla tule läpiruostumaan), mitähän muovien alta löytyy? Onko suojavahaa vai pelkkä pohjaväri?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Macela kirjoitti:
Tiige kirjoitti:^On se tyhjää parempi mutta eipä se yksi pullollinen riitä kuin ikkunalinjasta alaspäin suihkimiseen. Pumpatakkin täytyy välillä. Käyttänyt tuollaista talvisin ti-hallissa kun ei ole mahdollisuutta lanceen.
No juu, TI-halliin itsekin tuota juuri samaan tarkoitukseen ajattelen. Kunhan kyljet ja perän saa suihkittua nii oon tyytyväinen.
Mulla on tuollainen 1,5L tilavuuksinen ja kyllä sillä yhden auton suihkii. Ei siitä mitään lumiveistosta tule, mutta mielestäni saa tarpeeksi ainetta pintaan.
Tuppaa kuivumaan herkästi ulkona. Aika hyvä on noin 2 korkkia BH:a tuohon määrään. Hieman hidas käyttää.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Finest kirjoitti:
Macela kirjoitti:
Tiige kirjoitti:^On se tyhjää parempi mutta eipä se yksi pullollinen riitä kuin ikkunalinjasta alaspäin suihkimiseen. Pumpatakkin täytyy välillä. Käyttänyt tuollaista talvisin ti-hallissa kun ei ole mahdollisuutta lanceen.
No juu, TI-halliin itsekin tuota juuri samaan tarkoitukseen ajattelen. Kunhan kyljet ja perän saa suihkittua nii oon tyytyväinen.
Mulla on tuollainen 1,5L tilavuuksinen ja kyllä sillä yhden auton suihkii. Ei siitä mitään lumiveistosta tule, mutta mielestäni saa tarpeeksi ainetta pintaan.
Tuppaa kuivumaan herkästi ulkona. Aika hyvä on noin 2 korkkia BH:a tuohon määrään. Hieman hidas käyttää.
Tovereilla on tähänkin ratkaisu:

https://m.youtube.com/watch?v=5QsVGmLAQVc

Varmaan kivaa pestä pimeessä :D

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Polforea kirjoitti:Pointtina lähinnä se, että mulla tuosta kärsserin pullosta kyllä vaahtohuuhtoo auton useaan kertaan - ei kuulosta ehjältä ja oikein toimivalta sellainen, joka horii pullollisen autoa kohti.
Kyllä se holvaa noin puoli pulloa (5dl) sitä ainetta. Joskus pääsee vähemmällä jos onnistuu saamaan kertavedolla peittävän pinnan autoon. Lopputuloksena on vaan aika vetinen vaahto, joka valuu pian pois. Tarkoituksena on vaihtaa välinettä tulevalle kesälle.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kuva

Tuli tänään kokeiltua tätä keksintöä. Ihan hyvän vaahdon antaa ja riittiki hyvin koko autoon mutta onhan tossa aika työmaa pumpata jatkuvasti painetta. Ajaa asiansa kyllä. Motox vaahtopesu ei tosin juurikaan suolapaskaa kyljistä silti irrottanu.. ehkä reilu kuukausi on hieman liikaa pesuvälille, oli aika kovaa kiinni :roll:

Kuva

Ja sitte kuvia teitä pitkin vartti kotio, tuli ikävä 156:n hopeaa väriä..
Kuva

Redneck
Viestit: 129
Liittynyt: 15 Syys 2014, 20:19
Car(s): Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V Ti -05

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Redneck »

Juu tumman värin kirous. Aattelin myydä koko auton pois ku ei oo ikinä puhdas :lol: no joo...itellä ei oo ku 850m hiekkatietä ja silti kun auton pesee kotona on se jo ihan täynnä pölyä kun on asfaltilla vaikka kuinka hiljaa ajais :evil:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^vaahdon ampumista helpottaa jos suuttimen sisällä olevista vaahdotus "prikoista" ottaa pari pois. Lisäksi suutin kannattaa kääntää vertikaaliseen asentoon. :) On tullut huomattua, että tuo pumppusumutin on tarkka aineen suhteesta. Liian vahva --> liian vaahtoava --> hankalampaa levittää.

E: oma pikapuleeraus eiliseltä. Autossa viime kesänä laitettu collinite 476s ja silloin tällöin käytetty pesun jälkeen Sonax xtreme QD:tä, mm eilen. Tuo sonaxi hintaisekseen ihan törkeän hyvä tuote. Laitettiin duuniporukan kanssa yhteistilaus autonhoitokauppaan, itselle tulee mm. foamia, uusi kinnas ja carpro trixiä 8)
Liitteet
pikapuleeraus.jpg
pikapuleeraus.jpg (315.87 KiB) Katsottu 8539 kertaa
puleerattu1.jpg
puleerattu1.jpg (349.23 KiB) Katsottu 8539 kertaa

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

^ Aivan.

Tänää puunailin kesävanteet, kyllä niin houkuttelis jo heittää alle. Toisaalta kitkoillakin olis hyvä ajaa vielä.

Kuva

Paitsi tosin vanteiden sisäpuolet näyttää karummilta, onkohan koskaan pesty. :roll: Hapettunutko, jollain vahvemmalla aineella siistimmiksi? Muute ei nyt niin justiinsa mutta kunhan ei noi tummat kohdat paistais ulkopuolelta silmään.

Kuva

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

^ sain aika identtiseen kuntoon päässeistä Hondan vanteista aikanaan ihan siistit raudan- ja pienpoiston kanssa. Vähän jäi kuprua ja muuta pientä jälkeä, kun oli ensimmäiset vuodet olleet aikalailla pesemättä ja vailla huolenpitoa. Yksi kuva näytti puhdistusvaiheesta olevan kuvapankissa tallessa, lopputuloksesta olevia parempia kuvia pitäisi kaivaa jostain koneen synkistä uumenista, mutta ulkokuvissa näkee kuitenkin, että kelpaava lopputulos ryöttäiseen lähtökohtaan nähden saatiin. Anyway, kunnon putsailun jälkeen ainakin näkee paremmin mikä on tekemätöntä paikkaa ja mikä oli vain paskaa. Veikkaan, että raudan- ja pienpoiston kaveriksi löytyy vielä kovempiakin myrkkyjä (happoja), mutta luulisi niillä se suuri totuus tuosta paljastuvan, jos et sitä vielä ollut siis tehnyt.

Kuva
Kuva

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Eli periaatteessa vois saada vielä paremmaksi ilman suurempaa työstämistä. En joo noita ole vielä kokeillut. Jotain bilt hamberin keksintöä minkä pitäis tehdä pienpoistoa, sellasta koitin mutta ei tehnyt mitään muutosta.

Ihan perus liuotinpesu tekemättä materiaalien puutteessa. Pitäskö ostaa jotain pinelinea tohon vai suoraan raudan- ja pienpoistoon tarkotettua ainetta?

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Macela valjastaa vankkurit ja karautta Laitilaan Jannen halliin kyselemään ja miksei pesemäänkin. Pistä hälle spostia, Janne tai Kata vastannee kyllä.
Kikkelinluikaus sulla matkaa.
Varmaan saanet vinkkiä eri kohteisiin. Ja tuskin saat pakkomyyntipuheita.

Sano Jopelta terveisiä, et köyhä alfisti tarttee apua...

Vastaa Viestiin