Puleerausketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

jkk kirjoitti:
Shakal kirjoitti: Talvella jaksan fyysisesti koskea sen ehkä kerran kuussa - kahdessa kintaalla autoon, muuten vain foamilla huuhtelua. Mukavan puhtaana se silti tuolla näyttää pysyvän, eikä suolaruoste muhi.
Mitenkäs kuivaaminen jos huuhtelee pelkästään foamilla vai antaako vain olla?
Tuulilasi ja ovien välit.

Eipä tuo vesi jää tuohon makaamaan.. :roll:
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

jkk kirjoitti:Mitenkäs kuivaaminen jos huuhtelee pelkästään foamilla vai antaako vain olla?
Minä ainakin annan vaan olla. Pelkkä foami ei vie selvästikään kaikkea edes viikon, saati kahden ajon jälkeen eikä tulisi mieleenkään alkaa hiomaan autoa kuivaksi. Kutakuinkin joka toinen kerta pelkkä foamihuuhtelu ja joka toinen kerta perus kinnaspesu sen foamin lisäksi on täällä tapana.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Alfoihin suoraan liittymättömänä mutta pitäisi eräälle myyntiin menevälle Mazda 6:lle tehdä hieman myyntisiivousta ulkoapäin. Autolla on omistuksen (n. 5 vuotta) aikana ajettu säännöllisesti Kotka-Helsinki-Kotka väliä, joka on talvella käytännössä jatkuvasti suolattua, majapaikkana autolla on toiminut katuvarsiparkki lehmuksien alla (joista keväällä, kesällä tippuu mahlaa).

Juju on siinä että tuota autoa ei ole kertaakaan pesty tuon viiden vuoden aikana (mitä nyt sade huuhdellut) :crazyeyes: joten pinta on mahla-suola-hiekka -pakan kyllästämä, vasen takaikkuna on niin tahmainen ettei suostu edes aukeamaan enää.

Pipelineä pintaan ja pesuria, toistetaan kunnes maalipinta tulee esiin vai...?

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^Toivottavasti Giulia saa parempaa kohtelua :crazyeyes:
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Toivottavasti Giulia saa parempaa kohtelua :crazyeyes:
Joo pelot pois, kyse ei ole siis omasta autosta vaan eräällä naispuolisella tutulla käyttiksenä olleesta yksilöstä, jota lupasin vähän siistiä (sen mitä pystyy, auton on järkyttävän näköinen ulkoa, sisältä on sentään joskus siivottu) ennenkuin laittaa myyntiin :-D

Kysyin syytä tuolle pesemättömyydelle ja vastaus oli että eihän niitä talojen kattojakaan yleensä pessä :roll:

Oma Giulia pitäisi saada pinnoitukseen tässä piakkoin niin saisi suojaa tuolta suolapaskalta ja olisi helpompi puhdistaa, vaikka kerran viikkoon se tulee kinnasteltua.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Mahtaakoha olla kuinka mätää.. Mazda kutoset muutenkin vähä herkkiä sille. :mrgreen:

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Itse putsasin samantapaisella kerrostumalla olleen alfan sumutinpurnukalla liukkaripesua, ja kalleimalla mahdollisella pesukadun talvipesuohjelmalla. Lopputuloksesta tuli yllättävän hyvä. Pelkkä pesukatu ei olisi riittänyt mihinkään ja jos on aikaa sekä pesupaikka niin liukkaripesulla, 5 eri autoshampoolla, ötököiden, suolan, kuran, raudan pien jne irroittamiseen ja painepesuri tietysti kaveriks niin hyvä tulee. Siinä kyllä vierähtää päivä kivasti :drinking:
Through difficulties to defeat

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

-Oksid- kirjoitti:Alfoihin suoraan liittymättömänä mutta pitäisi eräälle myyntiin menevälle Mazda 6:lle tehdä hieman myyntisiivousta ulkoapäin. Autolla on omistuksen (n. 5 vuotta) aikana ajettu säännöllisesti Kotka-Helsinki-Kotka väliä, joka on talvella käytännössä jatkuvasti suolattua, majapaikkana autolla on toiminut katuvarsiparkki lehmuksien alla (joista keväällä, kesällä tippuu mahlaa).

Juju on siinä että tuota autoa ei ole kertaakaan pesty tuon viiden vuoden aikana (mitä nyt sade huuhdellut) :crazyeyes: joten pinta on mahla-suola-hiekka -pakan kyllästämä, vasen takaikkuna on niin tahmainen ettei suostu edes aukeamaan enää.

Pipelineä pintaan ja pesuria, toistetaan kunnes maalipinta tulee esiin vai...?
Kunnon esipesu, Pineline, Surfex-HD, tms. Kinnastelu perään esim. Surfexilla ja sitten lotraamaan pien- ja raudanpoistoaineilla. CarPron Trix on hintavahko mutta toimiva tuollaiseen työmaahan joka sinua odottaa, siinä kun on molemmat samassa, mutta jo Shakalin edellä mainitsema Bilteman kylmärasvanpoisto on edullinen tapa lotrata pienpoisto-osio pois alta. Näiden jälkeen jälleen liukkaripesua ja eikun ihmettelemään mitä sieltä pinnasta vielä löytyy ja claybarin (soft, esim Bilt Hamberin savi) kanssa huitomaan. ValetPron Citrus Tar&Glue removerilla lähti ainakin hienosti liimat/mahlat/piki/pihka Accordin pinnasta, mutta luulisi lähtevän Bilteman kamallakin samalla tavalla vaikka kamaa menisikin vähän enemmän, on se sen verran halpaa lientä, että sen kun sohii menemään tarpeeksi niin toimii.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Ruostetta löytyy, pohjaa hitsailtu viime katsastukseen ja mitä joulupäivänä kerkesin keksintöä pimeässä vilkaista niin takakaaren pokkaukset ainakin rapisivat käsiin. Muuten auto oli/on niin paskainen että vaikea sanoa mitään. Ovien alalaidat lienevät myös aika rapsakat.

Tuota pesukatuasiaa mietin itsekin, sen voisi ottaa "esipesuna" pariin kertaan, poistaa varmaan ensimmäiset pari kerrosta ja pahimmat sammaleet pois. Sen jälkeen sitte 5 litran pönikkä pipeä ja huuhtelua. Tuo kylmärasvanpoisto voisi olla myöskin hyvää tököttiä, sitä taitaa olla tallessa pari putelia jossakin.

Tarkoitus on tehdä lopputuloksesta siedettävä, autokun on arvoltaa ehkä lähempänä satasia kun tonneja joten "liian hyvää" ei kannata tehdä + pesuaineet alkavat maksaa enemmän kuin mitä auton arvo on :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Liuottimet pintaan ja masa harjakoneeseen :mrgreen: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Savo »

-Oksid- kirjoitti:Alfoihin suoraan liittymättömänä mutta pitäisi eräälle myyntiin menevälle Mazda 6:lle tehdä hieman myyntisiivousta ulkoapäin. Autolla on omistuksen (n. 5 vuotta) aikana ajettu säännöllisesti Kotka-Helsinki-Kotka väliä, joka on talvella käytännössä jatkuvasti suolattua, majapaikkana autolla on toiminut katuvarsiparkki lehmuksien alla (joista keväällä, kesällä tippuu mahlaa).

Juju on siinä että tuota autoa ei ole kertaakaan pesty tuon viiden vuoden aikana (mitä nyt sade huuhdellut) :crazyeyes: joten pinta on mahla-suola-hiekka -pakan kyllästämä, vasen takaikkuna on niin tahmainen ettei suostu edes aukeamaan enää.

Pipelineä pintaan ja pesuria, toistetaan kunnes maalipinta tulee esiin vai...?
http://www.kotkanautotalo.fi/index.php/at-autopesula

Tietämättä mitään kyseisen paikan työn laadusta, kysyn kannattaako tehdä mitään itse jos 75 euroo kunnon pesu, raudan poisto, savetus ja vaha?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^sehän riippuu ihan siitä mitä autoon laitetaan, ja siitä mitä itse arvostaa. Tuossa tulee jotain halvinta glymiä, joka ei kauaa kestä. Kunnollinen vaha on jo sitten 130 e...

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Kerrotaanpas Matsankin vaiheista, eli auto sai "ensipesunsa" viime viikonloppuna:

- pintaan aluksi motonetin motox tehopesua raakana, lancella levittäen reilusti + 10 minuutin odotusta
- kuumavesipainepesurilla huuhtelua jolloin ensimmäinen kerros "kakkua" irtosi, myös täysin mustat pölykapselit olivatkin "pohjaväriltään" hopeiset :lol:

- tuon toistoa pari kertaa kunnes ei enää mitään tuntunut irtoavan

- sen jälkeen uudelleen motoxia pintaan ja pesuharjalla (kyllä, luitte oikein :crazyeyes: ) läpikäyden mm. ovien kulmat, helmat yms. paikat jossa paska istui pysyvästi + huuhtelu

- tuon jälkeen pintaan vielä hyllystä löytyneet jämäpulot glymnin tar removeria suihkupullolla levittäen, hiukan vanhalla mikrokuiturätillä auttaen + raudanpoistoa, pihka yms. jäämät lähtivät katosta ja ikkunoista melko hyvin

- lopuksi pesu normaalilla autoshamppoolla ja lopputuloksen tarkastelua :drinking:

Mitään vahoja tai tarkempaa hieromista ei lähdetty suorittamaan, ruostetta löytyi kaikkien ovien alalaidasta, kaarien reunoista, helmoista (pari reikää sain tökittyä) ja takaluukun alalaidasta melko runsaasti, mikä ei liene yllätys. Mitään ruosteenestokäsittelyähän tähän ei ole koskaan tietääkseni tehty.

Katsotaan mikä tämän kohtalo tulee olemaan, korissa (vm. 03 muistaakseni) alkaa olla aika paljon sanomista vaikka tekniikka sinällään toimii ja on ikäisekseen vähänajettu (160tkm mittarissa).

Raispe
Viestit: 65
Liittynyt: 17 Syys 2016, 19:14
Car(s): AR 159 2.4jtdm sw Q4 -07& Mercedes Benz W201 2.5d -87 (museoitu)
Ex AR 159 2.0jtdm Q2 -10
Paikkakunta: Oulu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Täältähän löytyi tälläinenkin ketju. Tosiaan uusi Alfisti ilmoittautuu, mutta ei niin uusi autodetaler maailmassa. Kintaalla nyt tullut pyörittyä, tosin ikinä en ole sinne mitään saanut kirjoiteltua. :-D

Nykyisestä 159:sistä olisi tarkoitus leipoa vähän näyttävämpi yksilö ja sehän ei tietenkään onnistu ilman kunnollista maalipintaa tai puhdasta sisustaa. Koneina on Rupesi 15 (mark1) ja rotory makita. + kaikkea muutakin mitä on sattunut eksymään.

Tässä nyt pienet vaiheet mitä tuli käytyä Alfaan läpi:

Esipesu: Bh autofoam.
Piki/suola: Polaric nox-wax.
Rauta: BH korrosol.
Kinnastelu: Bouncer's slick mick.
Kuivaus. Tykkään käyttää King Arturin Black diamondia. Ja ofc peilit paineilmalla.
Maalipinnan tarkastelu ja epilepsiakohtauksen saaminen edellisen fixarin jäljiltä. (Hienot on holot...)
Maalipinnan valmistelu vahaukseen: Bh Cleanser-fluid.
Vahaksi Soft99 Fusso, koska vielä ei kerkeä käymään pintaa kummemmin läpi.
Myllytyksessä kuitenkin menee noin 2pv, kun tekee huolellisesti hyvää jälkeä.
Renkaisiin en nyt jaksanut laittaa kiillokeita ja vanteet ovat niin hirveätä ripulia ettei niihin kannate juurikaan käyttää aikaa.

Pidetään Alfalle vielä parempi pesutuokio, kun on vähän enemmän aikaa. :mrgreen:

Kuva
Autodudemainen peilaus. :-D

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Noniin. Nyt on.


Kuva

Seal of approval

Kilventausta pois ja pikkukilvet?
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Raispe
Viestit: 65
Liittynyt: 17 Syys 2016, 19:14
Car(s): AR 159 2.4jtdm sw Q4 -07& Mercedes Benz W201 2.5d -87 (museoitu)
Ex AR 159 2.0jtdm Q2 -10
Paikkakunta: Oulu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Shakal kirjoitti:Noniin. Nyt on.


Kuva

Seal of approval

Kilventausta pois ja pikkukilvet?
Finnittömät kilvet lähti tilaukseen Tiistaina ja taustat kyllä lentää jonnekkin kauas. :-D Musta/punaiset merkit ovat tulossa. Todennäköisesti jokainen lasi (ei tuulilasi) 35% kalvolla, coilia alle ja isompaa/erikoisempaa vannetta alle.

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Kilventausta lähtenee yleensä viimestään rekvalon vaihdos...
Ku ei polttimoja muutoin saa vaihettua.

Saako antifinnillä peitettyä taustan ruuvinjälet, jos keskelle kilven neppailee?

Raispe
Viestit: 65
Liittynyt: 17 Syys 2016, 19:14
Car(s): AR 159 2.4jtdm sw Q4 -07& Mercedes Benz W201 2.5d -87 (museoitu)
Ex AR 159 2.0jtdm Q2 -10
Paikkakunta: Oulu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Raispe »

jalittam kirjoitti:Kilventausta lähtenee yleensä viimestään rekvalon vaihdos...
Ku ei polttimoja muutoin saa vaihettua.

Saako antifinnillä peitettyä taustan ruuvinjälet, jos keskelle kilven neppailee?
Uskoisin niin, että saan samoihin reikiin tyrkättyä, kun on suomiauto. Kilvevalot pitää kyllä ehdottomasti päivittää, mutta en oo vielä jaksanut katsella että minkälaiset polttimot tuolla asustelee. :oops:

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

No nyt! Hienoa, Raispen käyttämät tuotteet ja lopputulos lämmittää tällaisen hifistelijäpinnoittajakusipään mieltä aivan helvetin paljon! :mrgreen: Slick Mick on äärihyvä pesuaine, olen rakastunut tuotteeseen ja muut shampoot kerää hyllyssä pölyä, ihanan liukasta ja hyvää tavaraa on Bouncer's, Done&Dusted on kuivausapuna pesujen jälkeen myös erihyvä tuote.

Hieno toimintaa ja komia 159, täältäkin lähtee seal of approvalia isosti.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja JTD »

Alfissimo kirjoitti:Liuottimet pintaan ja harjakoneeseen :mrgreen: .
Näillä mennään!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Raispe
Viestit: 65
Liittynyt: 17 Syys 2016, 19:14
Car(s): AR 159 2.4jtdm sw Q4 -07& Mercedes Benz W201 2.5d -87 (museoitu)
Ex AR 159 2.0jtdm Q2 -10
Paikkakunta: Oulu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Raispe »

[quote="Streider"]No nyt! Hienoa, Raispen käyttämät tuotteet ja lopputulos lämmittää tällaisen hifistelijäpinnoittajakusipään mieltä aivan helvetin paljon! :mrgreen: Slick Mick on äärihyvä pesuaine, olen rakastunut tuotteeseen ja muut shampoot kerää hyllyssä pölyä, ihanan liukasta ja hyvää tavaraa on Bouncer's, Done&Dusted on kuivausapuna pesujen jälkeen myös erihyvä tuote.

Hieno toimintaa ja komia 159, täältäkin lähtee seal of approvalia isosti.[/quote]

Slickiä tulee käyteltyä kinnasteluun ennen vahausta. Toimii siinä erittäin hyvin. Ylläpidossa tulee tehtyä tietenkin foamit, suola, raudat vanteista ja shamppoona nyt ollut käytössä Mr. Pink. Erittäin hyvä shamppoo on myös Chemical guys citrus wash & gloss.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Tänään tuli sipaistua Giuliasta suolat ja paskat pois pinnasta ensi kerran sitten pinnoituksen. Iloisesti lähtee Auto-foamin kanssa kyllä pientä tiefilmiä lukuunottamatta kaikki irti, mitä nyt vanteisiin oli ehtinyt kertyä aimo nivaska rautaa, mutta Bilt Hamber Auto-Wheelin työskentelyä on toki aina kiva seurata. Lopuksi liipaisin kilven eteenkin vihdoin kiinni.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Autotallin katon kunnon voi tarkistaa kuivauksen jälkeen niskoja rasittamatta tuijottelemalla maalipintaa
Kuva
Kuva

Raispe
Viestit: 65
Liittynyt: 17 Syys 2016, 19:14
Car(s): AR 159 2.4jtdm sw Q4 -07& Mercedes Benz W201 2.5d -87 (museoitu)
Ex AR 159 2.0jtdm Q2 -10
Paikkakunta: Oulu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Vielä on hyvänä pysynyt maalipinta. Tietenkin led valot ja kohtisuoraan peilattuna paljastaa aina jotain pientä ikävyyttä. :oops: Mutta nätti Giulia!

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Raispe kirjoitti:Vielä on hyvänä pysynyt maalipinta. Tietenkin led valot ja kohtisuoraan peilattuna paljastaa aina jotain pientä ikävyyttä. :oops: Mutta nätti Giulia!
Ei löytynyt mitään, toki tämä oli kiilloituksen ja pinnoituksen jälkeen ensimmäinen pesu, niin olisi aika masentavaa jos löytyisi :-D yritetään pitää niin pesunaarmuttomana kuin mahdollista, on ainakin väri jossa on "hyvä" seurata pinnoitteen toimintaa.

Tältä näyttää appiukon uuden Subarun pinta:
Kuva
Lumiharja ei naarmuta ja pinnoitus on turhaa :wink:

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Eiks jollain keraamisilla jarruilla pääsis eroon jaudasta vanneksissa?

:mrgreen:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Streider kirjoitti:Tänään tuli sipaistua Giuliasta suolat ja paskat pois pinnasta ensi kerran sitten pinnoituksen. Iloisesti lähtee Auto-foamin kanssa kyllä pientä tiefilmiä lukuunottamatta kaikki irti, mitä nyt vanteisiin oli ehtinyt kertyä aimo nivaska rautaa, mutta Bilt Hamber Auto-Wheelin työskentelyä on toki aina kiva seurata. Lopuksi liipaisin kilven eteenkin vihdoin kiinni.
Näin mielenkiinnosta... Tiedätkö syökö noi raudanpoistoaineet sinkkiä? Happoja en enää vanteille ruiski, koska ne syövät sinkit ja ruostuttavat ajankanssa osia.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Pasi kirjoitti:
Streider kirjoitti:Tänään tuli sipaistua Giuliasta suolat ja paskat pois pinnasta ensi kerran sitten pinnoituksen. Iloisesti lähtee Auto-foamin kanssa kyllä pientä tiefilmiä lukuunottamatta kaikki irti, mitä nyt vanteisiin oli ehtinyt kertyä aimo nivaska rautaa, mutta Bilt Hamber Auto-Wheelin työskentelyä on toki aina kiva seurata. Lopuksi liipaisin kilven eteenkin vihdoin kiinni.
Näin mielenkiinnosta... Tiedätkö syökö noi raudanpoistoaineet sinkkiä? Happoja en enää vanteille ruiski, koska ne syövät sinkit ja ruostuttavat ajankanssa osia.
En ole ainakaan havainnut moista ongelmaa Bilt Hamber Auto-Wheelin kanssa muutaman vuoden käyttökokemuksella. Vesipohjainen ph-neutraali mäski. Vielä neutraalimpaa kamaa ylläpitopesuihin on ValetPron Bilberry, kesäpesuissa tulee käytettyä pääasiassa sitä, talvisin tulee holvattua enemmän BH A-W:n kanssa.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tuli pientä innostusta entisöidä GTV kevääksi ajoon. Pinnassa on aika paljon vihertävää ja mustaa kasvustoa. :lol: Viime kesänä koitin Motonetin liuottimella sitä poistella mutta se oli ainakin voimaton. Milläköhän tuota kannattaisi alkaa työstämään?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Jalamari kirjoitti:Tuli pientä innostusta entisöidä GTV kevääksi ajoon. Pinnassa on aika paljon vihertävää ja mustaa kasvustoa. :lol: Viime kesänä koitin Motonetin liuottimella sitä poistella mutta se oli ainakin voimaton. Milläköhän tuota kannattaisi alkaa työstämään?
Mä putsasin sammalen alut apen valkoisestaoopelista jota säilytetään aina puun alla(älkää kysykö miks) niin 50 ℅ solmaster liuoksella kinnastellen. Lähti ihan nätisti. Mikäli pesukinnasta on uskomine , motonetin tehopesu olisi samaa ainetta. Myös wurth pineline vois toimia?

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jkk kirjoitti:
Jalamari kirjoitti:Tuli pientä innostusta entisöidä GTV kevääksi ajoon. Pinnassa on aika paljon vihertävää ja mustaa kasvustoa. :lol: Viime kesänä koitin Motonetin liuottimella sitä poistella mutta se oli ainakin voimaton. Milläköhän tuota kannattaisi alkaa työstämään?
Mä putsasin sammalen alut apen valkoisestaoopelista jota säilytetään aina puun alla(älkää kysykö miks) niin 50 ℅ solmaster liuoksella kinnastellen. Lähti ihan nätisti. Mikäli pesukinnasta on uskomine , motonetin tehopesu olisi samaa ainetta. Myös wurth pineline vois toimia?
Solmaster, Pineline, Surfex-HD, tai joku jämäkkä hiilivetyliukkari. Luulisi tosiaan jäykällä seoksella lähtevän, paras jos aluksi saisi foamlancella suhutella ja antaa muhia hetken, huuhtelu ja siihen perään kinnastelu. Eikä varmaan pienpoistokaan pahaa tekisi, halvalla pääsee kun roiskii menemään vielä Bilteman kylmärasvanpoistoaineella.

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Jos joku ohiajaessa haluu vaik vähä puleerata:
http://www.autonhoitokauppa.fi/autonhoitopaikka

Tökötit samalla voinee ostaa...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

jalittam kirjoitti:Jos joku ohiajaessa haluu vaik vähä puleerata:
http://www.autonhoitokauppa.fi/autonhoitopaikka

Tökötit samalla voinee ostaa...
Ihan loistavia palveluja varsinkin tämmösille hinkkaajille joilla ei ole omaa tallia 8)

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Savo »

Pikkuisen löytyi kiiltoa alumiinivanteisiin.
Liitteet
Ennen1.jpg
Ennen1.jpg (119.08 KiB) Katsottu 9051 kertaa
Jälkeen1.jpg
Jälkeen1.jpg (115.18 KiB) Katsottu 9051 kertaa

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Ei nyt puleerattu, mutta yllättävän paljon lähti paskaa pelkällä esipesullakin, samalla huuhtelin kunnolla auton pohjan :)
Liitteet
IMG_20170131_170648.jpg
IMG_20170131_170648.jpg (334.33 KiB) Katsottu 8948 kertaa

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Tulihan se aurinkokin esiin, pääsi näkemään ensimmäistä kertaa Giulian kunnon luonnonvalossa. Livenä suhteellisen kivasti vihreään taittava tuo Nero Vulcano, täytyisi käydä ottamassa jollain kunnon vehkeellä kuvat puhelimen sijaan niin saisi sen ehkä paremmin kuvaankin talteen :-D pari hätäistä tekotaiteellista havainneotosta napsin kuitenkin faksillakin. Puleeraukseen tämä liittyy lähinnä pinnoitteen ja suht puhtaan auton takia :lol:

Kuva
Kuva

Julli
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3
Paikkakunta: Turku

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Julli »

Kiva huomata, että joku muukin on vaalinut perinteitä hankkiessaan talvivanteita.
Itselläkin on samat ja ehdottomasti halusin nuo.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Julli kirjoitti:Kiva huomata, että joku muukin on vaalinut perinteitä hankkiessaan talvivanteita.
Itselläkin on samat ja ehdottomasti halusin nuo.
Kyllä, kesäksi ja talveksi piti ottaa mahdollisimman perinteikkään näköiset valssit. Täytyy antaa propsit toki muijalle noista 17" sporteista, vaikkei mullakaan kyseistä valintaa vastaan mitään ollut :-D

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja quppe »

jkk kirjoitti:Ei nyt puleerattu, mutta yllättävän paljon lähti paskaa pelkällä esipesullakin, samalla huuhtelin kunnolla auton pohjan :)
Onko tuo joku TI-halli? Jos on, niin missä päin ja paljonko hintaa?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

quppe kirjoitti:
jkk kirjoitti:Ei nyt puleerattu, mutta yllättävän paljon lähti paskaa pelkällä esipesullakin, samalla huuhtelin kunnolla auton pohjan :)
Onko tuo joku TI-halli? Jos on, niin missä päin ja paljonko hintaa?
Juu, ti halli, muuralan neste, siinä vanhan motonetin vieressä. Tunti pauttiarallaa 20, painepesuri sisältyy hintaan. Ja on muutrn perkeleen hyvä pesuri. Toisesssa hallissa tassunosse!

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Tunnin aikaa ja 20e käytin vaihteeks TI-pesupaikalla jotta sai parin viikon suolat veke, kotiin kerkisin niin yltäpäältä tiepölyssä. No, ei ainakaa oo yhtä kovaa kiinni. :roll:

Harmi kun täällä ei ole mahdollisuutta nostaa autoa, pohjan virutus kieltämättä haluttais tehdä. Täytyy keksiä joku muu paikka.

jukka22
Viestit: 348
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

******************

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja quppe »

jkk kirjoitti:
quppe kirjoitti:
jkk kirjoitti:Ei nyt puleerattu, mutta yllättävän paljon lähti paskaa pelkällä esipesullakin, samalla huuhtelin kunnolla auton pohjan :)
Onko tuo joku TI-halli? Jos on, niin missä päin ja paljonko hintaa?
Juu, ti halli, muuralan neste, siinä vanhan motonetin vieressä. Tunti pauttiarallaa 20, painepesuri sisältyy hintaan. Ja on muutrn perkeleen hyvä pesuri. Toisesssa hallissa tassunosse!
Jaa katos.. oon niissä polettihalleissa käyny hieromassa kylkiä harjalla välillä. Se ei oo kovin hyvä kun ei ole mitään esipesu ainetta.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja billy »

quppe kirjoitti:
jkk kirjoitti:
Juu, ti halli, muuralan neste, siinä vanhan motonetin vieressä. Tunti pauttiarallaa 20, painepesuri sisältyy hintaan. Ja on muutrn perkeleen hyvä pesuri. Toisesssa hallissa tassunosse!
Jaa katos.. oon niissä polettihalleissa käyny hieromassa kylkiä harjalla välillä. Se ei oo kovin hyvä kun ei ole mitään esipesu ainetta.
Jos niissä Muuralan Nesteen TI-harjahalleissa käy, kannattaa varmistua harjan puhtaudesta. Ei jää yhden käden laskettaville sormille, eikä edes kahden, kun olen ollut todistamassa kuinka Espoon Keskuksen matut ja muut kebabit ovat pesseet autojaan mm. siten, että se harja käy (makaa, tippuu, lepää) välillä siinä hallin paskaisella lattialla. Ja niissä kahdessa "nosturihallissa" se painepesurin paine on aivan jäätävä. Sillä en itse lähtisi edes metrin päästä sohimaan autoani.

Paljon parempi mesta autonsa pesulle on joko Kannelmäen Neste (omistaja on autoharrastaja itsekin, kirjoittelee tännekin) tai Jumbon / Lippulaivan "Parkkipesulat": https://www.parkkipesu.fi/

Kannelmäessä on 5 pesupaikkaa yhden pesuhallin sisällä ja kaikissa on perus puutarhaletkutyyppinen vedentulo ja lisäksi kolmessa on polettikäyttöinen painepesuri eri pesuohjelmilla. Noissa Parkkipesuloissa on vielä se bonari, että pesun jälkeen auton pystyy kuivamaan sisätiloissa kaikessa rauhassa ilman, että kukaan olisi jonottamassa / mäkättämässä asaista (Neste Muurala) tai että minuuttitaksa juoksisi.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

billy kirjoitti:
quppe kirjoitti:
jkk kirjoitti:
Juu, ti halli, muuralan neste, siinä vanhan motonetin vieressä. Tunti pauttiarallaa 20, painepesuri sisältyy hintaan. Ja on muutrn perkeleen hyvä pesuri. Toisesssa hallissa tassunosse!
Jaa katos.. oon niissä polettihalleissa käyny hieromassa kylkiä harjalla välillä. Se ei oo kovin hyvä kun ei ole mitään esipesu ainetta.
Jos niissä Muuralan Nesteen TI-harjahalleissa käy, kannattaa varmistua harjan puhtaudesta. Ei jää yhden käden laskettaville sormille, eikä edes kahden, kun olen ollut todistamassa kuinka Espoon Keskuksen matut ja muut kebabit ovat pesseet autojaan mm. siten, että se harja käy (makaa, tippuu, lepää) välillä siinä hallin paskaisella lattialla. Ja niissä kahdessa "nosturihallissa" se painepesurin paine on aivan jäätävä. Sillä en itse lähtisi edes metrin päästä sohimaan autoani.

Paljon parempi mesta autonsa pesulle on joko Kannelmäen Neste (omistaja on autoharrastaja itsekin, kirjoittelee tännekin) tai Jumbon / Lippulaivan "Parkkipesulat": https://www.parkkipesu.fi/

Kannelmäessä on 5 pesupaikkaa yhden pesuhallin sisällä ja kaikissa on perus puutarhaletkutyyppinen vedentulo ja lisäksi kolmessa on polettikäyttöinen painepesuri eri pesuohjelmilla. Noissa Parkkipesuloissa on vielä se bonari, että pesun jälkeen auton pystyy kuivamaan sisätiloissa kaikessa rauhassa ilman, että kukaan olisi jonottamassa / mäkättämässä asaista (Neste Muurala) tai että minuuttitaksa juoksisi.

Mä välttäisin noita ti hallien harjoja paikasta riippumatta. Parkkipesun paikoissa on hyvä ettei tuu dunkkuun jos edes ajatteleeki esim. Oman esipesuaineen käyttöä. Kysyin niiltä joskus, sopiiko käyttää omaa pesukinnasta harjan sijasta...no haittaahan se.. koska ympäristöystävällisyys... :crazyeyes: itsellä ei ole ollut mitään ongelmia vaikka pesuri sylkee vähän kovemmalla paineella, ei siihen autoon tarvii piirtää kuitenkaan, mutta paras ti halli on kuitenkin suomenojan nesteen. 8)
Viimeksi muokannut jkk, 20 Helmi 2017, 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja billy »

jkk kirjoitti:
quppe kirjoitti:
jkk kirjoitti:Ei nyt puleerattu, mutta yllättävän paljon lähti paskaa pelkällä esipesullakin, samalla huuhtelin kunnolla auton pohjan :)
Onko tuo joku TI-halli? Jos on, niin missä päin ja paljonko hintaa?
Juu, ti halli, muuralan neste, siinä vanhan motonetin vieressä. Tunti pauttiarallaa 20, painepesuri sisältyy hintaan. Ja on muutrn perkeleen hyvä pesuri. Toisesssa hallissa tassunosse!
Jos käyttistään pesee niin tolla about kahdellakybällä (+omien pesuaineiden kuluttaminen / vaiva / ym.) saa Espoossa autolleen jo käsinpesun, eikä edes missään Itä-Vantaan teollisuusalueen käläkkipaskamestassa.

http://cleangoautopesu.fi/

http://www.auto-pesu.fi/1_2_palvelut-ja-hinnasto.html

https://www.carstation.fi/


Lisäksi moni ei taida tietää, että muutamilla automerkkien maahantuojilla on pesukatuja / pesukoneita, jotka ovat avoinna ihan kaikille, esimerkiksi Bilia Olari:

http://www.bilia.fi/bilia/olarin-pesukatu

-peruspesu 12e.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja billy »

jkk kirjoitti: Mä välttäisin noita ti hallien harjoja paikasta riippumatta. Parkkipesun paikoissa on hyvä ettei tuu dunkkuun jos edes ajatteleeki esim. Oman esipesuaineen käyttöä. Kysyin niiltä joskus, sopiiko käyttää omaa pesukinnasta harjan sijasta...no haittaahan se.. koska ympäristöystävällisyys... :crazyeyes: itsellä ei ole ollut mitään ongelmia vaikka pesuri sylkee vähän kovemmalla paineella, ei siihen autoon tarvii piirtää kuitenkaan, mutta paras ti halli on kuitenkin suomenojan nesteen. 8)
Meikä on 5v käynyt noissa parkkipesulan mestoissa, tosin 95%:sti Lippulaivassa ja kerran ruuhka-aikaan sieltä tuli toimistokopista joku sanomaan ettei saisi käyttää omia aineita / välineitä kun suihkuttelin pokkana painepullolla foamia pintaan ennen pesua. Tämän jälkeen olen likaisemmat (= foamin levitys) pesut ajoittanut sellaisiin kellonaikoihin, ettei ole henkilökuntaa paikalla ;) Mutta ikinä ei ole tultu valittamaan siitä että käytännössä aina ruiskuttelen vanteille jarrupölyn takia oman esipesuaineen.

Tyytyväisyyteni suhteessa hintatasoon (5-6 polettia = 5-6 euroa eikä muita minuutti / tuntiveloituksia) ja lopputulokseen (= rauhassa auton kuivaaminen auringolta suojassa parkkihallissa, kaikkien ovenvälien, konepellin / takaluukun / polttonestesäiliön luukun läpikäynti & kuivaaminen) on IMHO 5/5p :)
Viimeksi muokannut billy, 20 Helmi 2017, 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^automaatit ei kiitos.

Itselle auton pesu ei ole vaivaa, vaan enemmän rattoisaa ajanviettoa, siksi ei haittaa maksaa. Jälkikin on parempaa ja saa tehdä just sellaisilla välineillä ja aineilla kuin haluaa. Siksi puleerausketju.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

jkk kirjoitti:^automaatit ei kiitos.

Itselle auton pesu ei ole vaivaa, vaan enemmän rattoisaa ajanviettoa, siksi ei haittaa maksaa. Jälkikin on parempaa ja saa tehdä just sellaisilla välineillä ja aineilla kuin haluaa. Siksi puleerausketju.
Amen.

Olipas auto likainen lumipalloreissun jäljiltä + 2 yötä lämpimässä tallissa -> suolapaska oikein pinttynyt pintaan kiinni.

Iloisesti lähti autofoam -> huuhtelu -> bilberry suihkepullolla vanteisiin ja pakoputkeen -> autofoam -> huuhtelu -> lancella Mr. Pink levitys pintaan -> kinnastelu -> huuhtelu.

Kinnastelun sain kyllä tehdä neljässä eri vaiheessa. Likaisen veden ämpärin (ei shampooämpäriä) vesi piti vaihtaa neljä kertaa (kerta per kylki/keula/perä), niin sakeaksi mustaksi ryönäksi muuttui vesi 2x esipesunkin jäljiltä. Hyh. Jokaisella vaihtovälillä myös tein huuhtelun kinnasteltuun pintaan ja seuraavaan osoitteeseen Mr. Pink taas lancella päälle. Lopuksi koko auto vielä pesurilla läpi.

Tallissa kuivaus mikrokuitupyyhkeellä ulkopellit ja mikrokuituliinalla ovien välit. Nyt sellaiset kelit, että kun moottoriteitä välttää niin ei tarvi hetkeen taas pestä. :-D
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Autonpesua autonpesuspecialisteille.
https://m.youtube.com/watch?v=HTrMJZMh9os

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Moritz »

^ :shock: :shock: :shock:
Jarru on vauhdin surma...

Vastaa Viestiin