Puleerausketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Gasolina
Viestit: 4687
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hyvin toimii täälläkin, eikä vaadi rekisteröitymistä.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Taas pääsin tota ihmettelemään, on tää tietotekniikka kummallista :roll:
Autoglym oli vain keskitasoa, on aika siis vaihtaa merkkiä..
- Alfaholic -

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kai täytyy seuraavaksi kokeilla tuota Turtle Wax Platinum Extra Glossia, vaikka Korrekin kestovaha onkin toistaiseksi palvellut aivan hyvin. Ei kenelläkään olisi tuosta käytännön kokemuksia?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tulipa ikkunasta seurattua kuinka manne pesee todella paskasen Seatinsa apunaan vain yksi ämpärillinen vettä ja tiskirätti :shock:

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sanokaas millä kiillotan pakoputken pään edellistalven noin millin paskakerroksesta.

Mielellään jokin niksipirkka tyylinen ohje, sillä ei ole varaa/tarvetta ostella mitään kalliitta tököttimiä.

poishan sen paskan kyllä saa varmaan monellakin tavalla, mutta niin että ei naarmuta sitä kromia...

Jonkinlainen säämiskäkin pitäisi hankkia, mitäs ootte mieltä niistä lastoista?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Aito säämiskä ehkä maksaa vajaa pari kymppiä mutta on kyllä tehokas kuivattaja ja kestää todella pitkään. Muutaman kerran kokeillut synteettisiä ja ne on vaan aivan syvältä.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Juuri kun tuossa pesin autoa niin kuivasin auton pesun jälkeen. Ensin suurimmat vedet lastalla pois. Sen jälkee aidolla nahkasäämiskällä loput vedet pois. Toimii ja tulee kuiva auto.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuo synteettinen säämiskä on kyllä aivan turha kapine. Vanha keittiöpyyhekin kuivaa paremmin.

Pakoputken päätä en ainakaan tähän asti ole saanut naarmutettua. Olen yleensä pessyt sitä vähän karheammalla sienellä tai sitten tiskisienen sillä karheammalla puoliskolla. Toki jos on paksu kerros, niin enimmät saattaisi lähteä päältä painepesurilla.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Epezi kirjoitti:Sanokaas millä kiillotan pakoputken pään edellistalven noin millin paskakerroksesta.
Itse pesin ihan normaalilla liuotinpesuaineella. Talven paskat irtosivat tosi helposti.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Epezi kirjoitti:mitäs ootte mieltä niistä lastoista?
Sen jälkeen, kun näin vekin tuttavani mitsun konepellissä, ei ole tehnyt mieli moista kapinetta.
Poika oli halunnut auttaa auton pesussa..

Ostin kokeeksi Sonax 2 vahaa. Pikatestaus vanteisiin oli ihan positiivinen. Ainakin aine on helppokäyttöinen.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Epezi kirjoitti: poishan sen paskan kyllä saa varmaan monellakin tavalla, mutta niin että ei naarmuta sitä kromia...
Ensin liuotin ja huuhtelu, ja sitten esim autoglymin metallinkiillokkeella...
Epezi kirjoitti: Jonkinlainen säämiskäkin pitäisi hankkia, mitäs ootte mieltä niistä lastoista?
Lastat on ihan jees suurimman veden poistamiseen...
Loppukuivaus joko säämiskällä tai mikrokuituliinalla riippuen siitä vahaanko auton pesun jälkeen...

------------------------------


Tunsin vuosia sitten erään henkilön joka kuivasi auton aina parkkihallissa ajettuaan sateessa... oli auto kuinka paskanen tahansa!
Fiksua :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Aika mahdotonta tuollaisella lastalla on mitään naarmuja peltiin saada, ellei sitten hampaat irvessä vetele. Itse vedän lastalla suurimmat vedet pois, ei sitten säämiskää tarvitse puristella kuivaksi yhtä usein.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Romeo kirjoitti:Aika mahdotonta tuollaisella lastalla on mitään naarmuja peltiin saada...
Ei se lasta naarmuja tee (ellei terä ole metallia :lol: ) mutta jos joku kivi on lentänyt jostain sinne pinnalle... vedät lastalla kiveen joka jää siihen kiinni niin se saattaa naarmuttaa... tosin sama vaara on kyllä liinallakin kuivatessa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Aivan. Tosin se on jo huonoa tuuria, jos kivi on hypännyt pellille heti pesun jälkeen :)

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^ No, joo.. Lasta taisi olla mallia ikkunan pesu, joten eiköhän nuo auton pesuun tarkoitetut ole käyttöön sopivampia.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

hagger16 kirjoitti:^ No, joo.. Lasta taisi olla mallia ikkunan pesu, joten eiköhän nuo auton pesuun tarkoitetut ole käyttöön sopivampia.
aivan varmasti... itsellä on sellainen missä on ~5cm x 30cm silikoni "terä" ... se on kyllä niin pehmeää matskua että jos pinta on puhdas niin se terä ei jälkiä tee...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Selvä. Täytyy katsoa mihin budjetti venyy.

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Ei tarvitse kovinkaan monen päivän päivärahoja tuhlata :wink:

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mun omat pesutottumukset eroaa jonnin verran täällä luetuista niin heitän ne tähän ylös. Painepesurilla huolella moskat pois. Sitten hinkkaan pesuriharjalla tarmokkaasti auton läpi litkulla mitä sattuu löytymään, vaihtelee usein koska tohotan sitä aina kovin runsaasti: autoshampoo, tuulilasinpesuneste, fairy.. pinttyneet kohdat hinaan tärpätillä. Kerran olen vahannut auton miltei kokonaan. Puhtaita työtunteja paloi 5-6. Pesin ensin auton raaputtamalla lopuksi kynnellä pienemmätkin likapilkut pois. Ainakin katossa on edelleen vahakerros, aineena turtle wax : )
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Toimiihan se noinkin :P
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Koin joku aika takaperin koomisen näyn, kun olin autoa pesemässä ti-hallissa.
Vastapäisellä paikalla kiinnitin huomion vanhempaan naiseen Opelia pesemässä. Ei siinä mitään erikoista, mutta sienen putsaaminen oli tieteellisen tarkkaan kehitetty. :shock:
A: sieni pudotetaan paskaiselle betonilattialle
B: sienen päällä suihkutetaan letkulla vettä
C: sienen päälle poljetaan paskailla saappailla, joilla on kävelty paskaisella betonilattialla
D: puristetaan sieni kuivaksi, laitetaan ämpäriin ja sijoitetaan ämpäri takakonttiin odottamaan seuraavaa pesukertaa
:shock:

Pikkasen huulipyöreänä katselin tädin touhuja, mutta jokainen tekee omalle autolleen, mitä haluaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Uudessa TMssä on vahatesti.

Uusien autojen vahat, kaikille 5 tähteä:
1. Korrek kestovaha TFX
2. Turtle Wax Platinum Extra Gloss
3. Auto Glym Extra Gloss Protection

Käytettyjan autojen vahat, kaikille 5 tähteä:
1. Auto Glym Ultra Deep Shine
2. Korrek Kiiltovaha
3. Lahega Cream Polish Kiiltovaha

Eli ei noita wanhoja Glymejä tarvitsekkaan heivata roskikseen
:mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

olen huomannut että nuo vahatestit on ihan hanurista... tulokset vaihtelee suuresti per testi! Milloin vahan pitää tehdä auto peilikirkkaaksi, milloin sen pitää pysyä pinnassa 5 vuotta, ja joskus 2€ kalliimpi hinta kilpailijoiin nähden tiputtaa pisteet nollaan! :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tossa TMn testissä hinta ei vaikuttanut mitenkään.
Toi Auto Glym Ultra Deep Shine on muuten hävyttömän kallis vaha muihin verrattuna.
- Alfaholic -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11217
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jappe kirjoitti: Toi Auto Glym Ultra Deep Shine on muuten hävyttömän kallis vaha muihin verrattuna.
Kalliimpaa kuin Zymöl Royale? Kimppatilauksen paikka? If you want the best you have to invest...

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Tilaa aluksi muutama kilo, me sitten ostellaan sulta tarpeen mukaan..
- Alfaholic -

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

niin no.... pointtihan oli että yleensä noissa vahatesteissä nuo arvostelu perusteet on mitä sattuu.... :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Larzon
Viestit: 120
Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:53
Car(s): Perheessä:
159 Sedan TBi Ti
MB SLK 350
Paikkakunta: Kouvola / Voikkaa

Viesti Kirjoittaja Larzon »

Epezi kirjoitti:Tulipa ikkunasta seurattua kuinka manne pesee todella paskasen Seatinsa apunaan vain yksi ämpärillinen vettä ja tiskirätti :shock:
Varmasti ei pessy omaansa, pika tyyninki viledalla, kaupat jobbarille ja naapurin "istuimesta" hillot himaan. :lol:

Hommasin glymiä ja rättejä kuudella kympillä, koko ilta meni mutta nyt kiiltää kivasti. 8)
Elämä ilman alfaa on beettaa.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Rasva/öljytahrojen poistaminen hattuhyllyltä

Viesti Kirjoittaja Portti »

Miten rasvaiset/öljyiset tahrat saisi fiksusti pois hattuhyllyn reunasta?

Vissiin alustasarjan asennuksen yhteydessä korjaamon pojat ovat sormeilleet hattuhyllyn reunaa rasvaisilla/öljyisillä sormilla ja seurauksena on rumat rasvatahrat hattuhyllyn reunassa. Miten ne saisi pois?

En lukenut koko viestiketjua läpi, joten pahoittelen jos kysyn jo aiemmin vastattua asiaa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Re: Rasva/öljytahrojen poistaminen hattuhyllyltä

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Portti kirjoitti:Miten rasvaiset/öljyiset tahrat saisi fiksusti pois hattuhyllyn reunasta?

Vissiin alustasarjan asennuksen yhteydessä korjaamon pojat ovat sormeilleet hattuhyllyn reunaa rasvaisilla/öljyisillä sormilla ja seurauksena on rumat rasvatahrat hattuhyllyn reunassa. Miten ne saisi pois?

En lukenut koko viestiketjua läpi, joten pahoittelen jos kysyn jo aiemmin vastattua asiaa.
Jarru cleaneri poistaa rasvaa tehokkaasti, mutta en tiedä kestääkö tuo materiaali sitä. Kuumalla fairy vedellä ja sienellä voisi myös yrittää.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Raikkaalla koskenkorvalla esim. lähtee rasva :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jos kossun kaataa mielummin kurkusta alas, niin liuottimella lähtee. Tosin jos ei liuotinta hyllystä löydy, niin ei kai sitä viinaakaan kovin paljon haaskuun mene..

Avatar
poppah
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Touko 2007, 11:02
Paikkakunta: JKL - SJK

Viesti Kirjoittaja poppah »

Mitä tarkoittaa uusi auto ja käytetty tässä yhteydessä? 97 on varmaan vanha? Entä 2001 missä on joku metallihohto?

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Fairy + Wettex-liina-yhdistelmää kokeilin eilen rasvatahroihin ja jonkun verran niitä sai siistimmäksi, mutta ei kokonaan pois. Jarrukliineriä ei löydy minulta, joten se jäänee kokeilematta. Ei löydy tuota kossuakaan.

Minkälaista liuotinta Cuore meinaa?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Portti kirjoitti:Fairy + Wettex-liina-yhdistelmää kokeilin eilen rasvatahroihin ja jonkun verran niitä sai siistimmäksi, mutta ei kokonaan pois.
Noita talousrättejä kannattaa välttää... päästävät väriä jonkunverran! nimim. nähty on ... nahkaverhoilu ei ole kauheen kaunis kun sinisestä rätistä on jäänyt sellanen vaaleensininen "tahra" vaaleeseen nahkapenkkiin. eikä lähde pois! :shock:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vahasin tuon proteon punaisen alfani 2kk sitten eräällä tummille ja punaisille väreille tarkoitetulla kirsikantuoksuisella vahalla ... ja tuntuu että nyt myöhemmin monen pesun jälkeen kiilto on vaan parantunut ja alfa näyttää TODELLA siltä kuin olisi vastavahattu... jännä nähdä kuinka kauan pysyy pinnassa...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Mites sitten ihan upiuuden auton kanssa toimitaan? Lauantaina haen uuden 147:n Konalasta (pitkä juttu toisaalla...) ja väri on metallinhohtomusta. Onko noissa jonkinlainen vaha jo valmiina? (auto on ollut siellä myymälässä sisällä näytillä.)
Suositteletteko jotain käsittelyä? Auto Italia lehdessä oli (englanti) tarjolla jotain autoglymin käsittelyä, tekeekö joku niitä suomessa? Onko Pasilla jotain aiheeseen kommentoitavaa? (laita vaikka yv jos on liian markkinointia tässä suoraan).

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

juhala kirjoitti:Mites sitten ihan upiuuden auton kanssa toimitaan? Lauantaina haen uuden 147:n Konalasta (pitkä juttu toisaalla...) ja väri on metallinhohtomusta. Onko noissa jonkinlainen vaha jo valmiina? (auto on ollut siellä myymälässä sisällä näytillä.)
Suositteletteko jotain käsittelyä?
Jos se on esittelyauto, kuten kuvasta päättelisi, niin saattaa olla vahattukin ennen esillepanoa. Itse vetäisisin ihan suojaavan kovavahan mahdollisimman pian pintaan, mutta ei mitään hiovaa tai puhdistavaa ainetta tyyliin AutoGlymin punainen. Jos on autotalli niin voisi vaikka jättää vahan pintaan yön yli kuivumaan niin tulee paras tulos. Jos siis maltat olla ajelematta kokoaikaa. :wink: Ja luonnollisesti kunnon pesu kuitenkin ennen vahausta.

Osta vaikka jotain tuon uudehkon TM:n testissä menestynyttä tuotetta, niin tuskin menee paljoa pieleen aineen valinta:

- Korrek kestovaha TFX
- Turtle Wax Platinum Extra Gloss
- Auto Glym Extra Gloss Protection

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

samaa pistin jo YV:nä ... eli mielellään uuteen autoon puhdasta vahaa, eikä vanhoille maalipinnoille tarkoitettuja puhdistavia / hiovia vahoja.

Kunnon kova vaha vaan pintaan... niin ja laittaa tuollaista kiinteetä vahaa niin ei tarvii (tai edes kannata) odotella kuivumista yön yli :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

tsniemi
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2004, 08:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tsniemi »

Kannattaa se pinta kuitenkin puhdistaa kunnolla ennen kestovahan levitystä. Ei varmaan kovin hyvin tartu uusi vaha jos liikkeessä/kuljetuksen aikana ovat käyttäneet jotain öljyistä vahaa. Itse en näe mitään syytä miksi ei pintaa voisi puhdistaa AG:n punaisen (SRP) tyylisellä puhdistavia ominaisuuksia sisältävällä vahalla, ei se uusi maali siitä kulu varsinkaan käsin työskenneltäessä. (SRP peittää myös hieman autoliikkeen toimesta pesussa syntyneitä hiusnaarmuja. :silent:) Varsinkin AG:n kultainen (EGP) on tarkka siitä mihin se kiinnittyy ja pinnan pitää olla puhdas, jos vahalta toivotaan pitkää kestoa. Maalipinnan puhdistaminenhan kuuluu olennaisena osana vahaukseen. Vaikka auto olisi uusi ei se tarkoita sitä etteikö siihen olisi ehtinyt pinttyä normaalipesussa irtoamatonta likaa pintaan.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

>>Kaitsu kirjoitti:- Auto Glym Extra Gloss Protection
Uskollisille Glose-miehille uskallan suositella Cartecin Gold Waxia. Hyvin samanlaista geeliä kuin Glymin vastaava, mutta huomattavasti helppokäyttöisempää. Kesto, sekä kiiltokin on mielestäni parempi.

Vahatestejä en jaksa lukea. On hassua, että muutaman euron hintaero saattaa vaikuttaa vahan sijoitukseen. Lisäksi, kaikissa autoissa on erilainen maalipinta. Joissakin autoissa Glymin puhdistusvahan vaikutukset kiiltoon, ja vahapinnan kestävyyteen saattaa olla huomattavasti paremmat, kuin mitä kovavahalla. Joitakin yksilöitä on myös tullut vastaan, joiden maalipinta hylkii/imee jotain tiettyä vahaa.. Vaikka maalipinnat ovat olleet täysin terveitä, ja hyväkuntoisia.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Uskollisille Glose-miehille uskallan suositella Cartecin Gold Waxia.
Joskus enemmänkin tuon Glymin kanssa lutrannut, mutta en enää nykyään. Mulla on toiminut hyvin tuo Prestan Best Wax. Helppokäyttöistä, kiilto erinomainen ja kestokin hyvällä tasolla. Ainoa ongelma on huono saatavuus. Sopisi myös tuohon uuden auton vauhaukseen hyvin.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

tsniemi kirjoitti:Kannattaa se pinta kuitenkin puhdistaa kunnolla ennen kestovahan levitystä. Ei varmaan kovin hyvin tartu uusi vaha jos liikkeessä/kuljetuksen aikana ovat käyttäneet jotain öljyistä vahaa. Itse en näe mitään syytä miksi ei pintaa voisi puhdistaa AG:n punaisen (SRP) tyylisellä puhdistavia ominaisuuksia sisältävällä vahalla, ei se uusi maali siitä kulu varsinkaan käsin työskenneltäessä.
Pinta kannattaa puhdistaa claybarilla niin lähtee vanhat vahat ja muut kuljetuksessa tulleet liat varmasti. ja miksi hassata aikaa ja rahaa puhdistavaan vahaan jonka kesto ei ole kummoinen jos sitä ei oikeasti tarvitse.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

tsniemi
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2004, 08:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tsniemi »

Pasi kirjoitti: Pinta kannattaa puhdistaa claybarilla niin lähtee vanhat vahat ja muut kuljetuksessa tulleet liat varmasti. ja miksi hassata aikaa ja rahaa puhdistavaan vahaan jonka kesto ei ole kummoinen jos sitä ei oikeasti tarvitse.
Kyllähän se claykin maksaa ja yleensä vielä enemmän kuin useimmat vahapurkit. Aikaakin koko auton käsittelyyn menee likaisuusasteesta riippuen ainakin yhden vahakerroksen levittämisen ja kiillotuksen verran. Hyvää ainettahan se clay on, ei siinä mitään. Perusteluja sekä puhdistavan vahan että clayn hankkimiseksi autonhoitotuotearsenaaliin varmasti löytyy paljon, niillä on molemmilla omat käyttötilanteensa ja homma pitää aina harkita yksilöllisesti.

tsniemi
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2004, 08:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tsniemi »

Enzon "fixausta". (huom. yli 60 kuvaa)

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Tuolla Enzon fixaus saitilta löytyi yksi hyvä vinkki auton kuivaukseen:
Kun pesun lopuksi huutelet autoa, niin viimeiseksi lorota auton päälle vettä letkusta ilman mitään suutinta, niin auton päälle jää huomattavasti vähemmän säämiskällä kuivattavaa vettä. Kokeiltu ja todettu toimivaksi.

Tässä lommon oikaisua:
http://www.metacafe.com/watch/501379/re ... airduster/

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Kertokaas helsinkiläiset onko vielä mahdollisuutta pestä autoa jossain tähän aikaan? Ei konepesua vaan, että ihan painepesurilla sais edes hutastua. Tosin, juokseva vesi olis kiva.
Huomenna tarttis kiiltää ja loistaa..

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Ei varsinaisesti Helsinkiä mutta Ruskesannan Shellillä IT-pesu 24h. Tosin saattaa olla tungosta cruisingien vuoksi...

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Heh, missä on Ruskeasanta.

Mutta löytyyhän niitä paikkoja ja vielä tästä läheltä. Paikkana Munkkiniemen Neste, missä TI-halli on käytössä puolille öihin asti. Löytyi juokseva vesi ja
sai rauhassa jynssätä sienen kanssa. Eikä hintakaan mitä ahersin ollut paha. Vain viisi euroa.
Halpaa sanon minä.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Nyt tarvittaisiin viisaammilta neuvoa.

GTA oli äsken autopesulassa ulkopesussa/vahauksessa.

Vahauksen jälkeen konepellille jäi todella selvästi näkyvä rivi pisara/tiputusjälkiä. Auto oli viime viikonloppuna reilun tunnin parkissa Vesijärven Satamassa juhannusaattona. Seuraavana päivänä huomasin, että sinä aikana konepellille oli ilmestynyt pari riviä ruskeita läikkiä. Arvelin noiden olevan jonkun ohikulkijan heittämiä kaljaläikkiä. En tiedä mitä loppujen lopuksi oli, mutta niistä jäi konepellille selvästi näkyvä läiskärivistö.

Kun tulin hakemaan autoa vahauksesta/pesusta niin pesulan kaveri tuli heti kertomaan mikä on tilanne. Kertoi, että olivat olleet Auto Glymin maahantuojaan yhteydessä ja kyselleet neuvoja miten läiskät saa pois. Olivat kuulemma kokeilleet jotain tehokkaampiakin aineita, mutta läiskät eivät olleet lähteneet pois. Kaveri meinasi, että ainoa keino saada läiskät pois olisi konepellin myllytys.

Tuo myllytys on minusta kuulostanut aina hiukan epäilyttävältä kun siinä hiotaan tuota maalipintaa ohuemmaksi. Varsinkaan tuollaiseen uudehkoon autoon en olisi hirveän mielelläni myllytystä ottamassa. Olenko väärässä epäluuloineni? Onko konepellin myllytys hyvä keino saada läiskät pois? Mitä muuta keinoa voisi yrittää?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Vastaa Viestiin