Puleerausketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

h_lauri kirjoitti:Massiivinen OT: joo en mä syksyllä eksynyt mihinkään. Lähdössä olin, mutten lähtenytkään.

Tsiigasin tossa välissä kaapit läpi ja totesin, että sisäpesuun jotain litkua pitäisi ja näköjään muoviosiinkin. Olisikohan alfisti.netissä.
Täälläkin mainostetut
http://www.autodude.fi/?gclid=CJjiocL-6 ... cgodfTAJkA
http://www.autonhoitokauppa.fi/
ovat kohtuullisesti hinnoitellut ja laajavalikoimaiset putiikit.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Itse tulee pestyä parin viikon välein ja suurin odotuksin hommasin vaahdottimen ja tönikän Valletin halvinta ainetta kokeiluun. Nettipalstojen selaamisen perusteella n. 2dl vaahdottimeen ja loput vettä ja sitten pesemään. Hieno vaahtokakku tuli ja muutaman minuutin päästä oli enää hieman vaahtoa pinnassa ja selvästi kuraista vaahtoa maassa auton ympärillä. Pesurilla huuhtelu ja odottelemaan lopputulosta... Kuivuttuaan auton maalipinnassa näkyy selvästi jokainen pesurin pyyhkäisy, eli ei vakuuttanut tehollaan tuo aine :? Hommasin tuon lähinnä käyttöauton ylläpitopesuun, mutta aika ristiriitaiset on fiilikset :oops: Ehkä pitää koittaa vielä jollain kalliimmalla pesuaineella ennen kuin luovuttaa...

Viikonloppuna kokeiltiin tuota Hillhousen Mersuun ja sama lopputulos. Näyttää siis vaativan käsinpesun (johon käytän vanhanaikaisesti pesusientä) ja pesuaineena ämpärissä U.F.O:a niin johan toimii.
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Lancella vaahdottaessa pitää muistaa että purkkiin kaadetaan raakaa tavaraa, suuttimesta säädetään seos kohdalleen ja annetaan vaikuttaa ihan kunnolla (ei kuitenkaan kuivua).

Käsivaahdottimista voi joku minua fiksumpi raapustella, ei omakohtaista kokemusta.

Tänään saapui uuteen pesuriin adapteri lancelle 8)
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Ehkä en ole koko ketjua lukenut mutta mikä vi..u on Lance??? :oops:
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Moritz kirjoitti:Ehkä en ole koko ketjua lukenut mutta mikä vi..u on Lance??? :oops:
https://www.youtube.com/watch?v=HGANvdco4EE


Ostettavissa vaikka täältä:
http://www.autonhoitokauppa.fi/pt-foam-lance
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Kokeilin vaimon Minin pesua motox vaahdolla ja pumppupullovaahdottimella. Vaahdossa ainakin se hyvä, että näkee mihin on ruutannut, pumppupullolla vaan aika työläs. Jotain vanhaa vahaa on vissiin Minin pinnassa, tuli suht puhtaax vaikken hanskaan vetänytkään huuhtelun jälkeen, hanska ja hiekanerotin vielä biltemassa. Senverran vaikutti, että aliexpressistä tuli tiattua pesuriin vaahdotin, n. parikymppiä. Saa nähdä millainen sieltä tulee. Kuivausliinakin unohtui, millainen on bilteman 6,99€ mikrokuituliina?
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Shakal kirjoitti:
Moritz kirjoitti:Ehkä en ole koko ketjua lukenut mutta mikä vi..u on Lance??? :oops:
https://www.youtube.com/watch?v=HGANvdco4EE


Ostettavissa vaikka täältä:
http://www.autonhoitokauppa.fi/pt-foam-lance
No perkele! Tollaistahan ei mulla olekaan... Vielä :-D
Sit täytyykin alkaa kahlaamaan viestiketjua taaksepäin, etten vahingossakaan laita sinne väärää pesuainetta :lol:
Tuskin normi autoshampoo jaksaa mitään liuottaa???
Niin normilla tarkoitan Malcon verryberryä... Kahden litran pullo ja kestää monta vuotta...
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Bilt Hamberin Autofoam raakana pulloon ja suuttimella säätö.

Mulla on nyt menossa Valetpron snow foam pönkkä, ihan hyvää sekin. Kuulemma ei autofoamin voittanutta mutta mä en kyllä voi valittaa tuosta valetin liemestä myöskään.

Muistaa vain ajaa pelkkää vettä käytön jälkeen, ettei tiivisteet haperru. Jos muistaa huuhdella, melko ikuinen vehje. Nimim sama Lance edellee ja painepesuri antautui ennen sitä, uusi adapteri vain autonhoitokaupasta ja taas mennään.

Kuva
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Edelliseen viitaten: Mistä löytyy painepeuri, joka kestää edes vuoden? Hinta ei takaa mitään, kaikki viidenkympin ja viidensadan välistä: Saman verran kestää.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Ipi kirjoitti:Edelliseen viitaten: Mistä löytyy painepeuri, joka kestää edes vuoden? Hinta ei takaa mitään, kaikki viidenkympin ja viidensadan välistä: Saman verran kestää.
Kränzle.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Kyllähän painepesurit nyt pidempään kestää ku vuoden! Vaikka olis kuinka paska Kärcheri... Itsellä sellainen vajaan 300 euron romu on eikä se mene rikki vaikka kuinka toivoisi... Mutta samanmerkkistä paskaa ei enää mulle tule... Johan sen laadun näkee siitä, että kaikki letkujen kierteetkin on muovisia. Jopa siinä malliston lippulaivassa.
Sitten esim. jossain kolme kertaa halvemmassa Clenissä kierteetkin on metallia!
Mutta kyllä Nilfisk on aika korkeella myöskin kun seuraavan kerran täytyy lähteä painepesurikaupoille... !
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Mulla meni just Nilfisk 130.1 roskiin ja tuli Clen 145 plus tilalle. Tuota Cleniä voi jo kutsua koneeksi.
Viimeksi muokannut Shakal, 01 Huhti 2016, 11:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Annan hansikkaan! 8)
Jarru on vauhdin surma...

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Ipi kirjoitti:Edelliseen viitaten: Mistä löytyy painepeuri, joka kestää edes vuoden? Hinta ei takaa mitään, kaikki viidenkympin ja viidensadan välistä: Saman verran kestää.
???
Tallissa vanha kärsseri viime vuosituhannelta, olisiko ollut 570 malliltaan.
Ahkerassa käytössä, ja nyt olen ajatellut vaihtaa siihen öljyt (pullo ostettu pari-kolme vuotta sitten).
Ei hirveästi tehoa, ja injektori tukossa mutta voihan sen pesuaineen tuupata suihkupullosta.
Myydään rattaineen viidelläsataa :)

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Tossa kunnon painepesuri. http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Pe ... 10122/1076

Tallilta löytyy tuo ja on ihan vakuuttava laite. Painaa ihan helvetisti :-D
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

155TS kirjoitti:Tossa kunnon painepesuri. http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Pe ... 10122/1076

Tallilta löytyy tuo ja on ihan vakuuttava laite. Painaa ihan helvetisti :-D
10/122 on ihan helvetin hieno laite. Se tekee just sen mitä painepesurin pitääkin tehdä, ilman mitään turhia muovikuoria ja ylimääräisiä hässäköitä. Varaosinakin saa joka nippelin ja nappelin tarvittaessa. Kränzle on painepesurien painepesuri.

Täältähän siis tämän huurutuksen jälkeen loogisesti löytyy Clen G145 Plus. Eikä siinä, hankittiin kimpassa tallille muutaman ukon kanssa tuo about vuosi sitten, käyttötunteja on siis kertynyt aika nivaska kun Cleni on käytössä keskimäärin ainakin joka toinen päivä sen tunnin/kaksi. Olikohan tuossa kahden vuoden takuukin? Saattoi olla, mutta hyvin on siis toiminut kovassakin käytössä ja voi käyttökokemuksen perusteella suositella tuotakin pesuria. Plussaa hyvästä letkukelasta. Mutta jos haluaa oikeasti sen crème de la crèmen, niin on hyvä ja ostaa Kränzlen.

Noitahan saa sitten ihan Kärkkäiseltäkin jos Suomesta ostaa, taitaa olla sieltä edullisimmasta päästäkin hinnoiltaan tässä maassa tuolla. Tämä ei ole mikään satavarma fakta, mutta harvoin on esim. 10/122 tullut edullisemmin vastaan.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... cgodF4cCPQ

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Streiderin pesupalvelu hoiti tämänkin Hiivatin. Loppuvuodesta ostettu auto, yksi huuhtelu talven aikana, ja muutama viikko taaksepäin tehtiin sitten ensimmäinen normaali pesu. Uskomattoman vaivalloista ja turhia hifistelyaineita, mutta puolessa tunnissa sai talven sotkut noinkin hyvin pois.
Liitteet
500X.jpg
500X.jpg (148.08 KiB) Katsottu 10534 kertaa
500X2.jpg
500X2.jpg (150.46 KiB) Katsottu 10534 kertaa
Viimeksi muokannut Rauta, 01 Huhti 2016, 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

A Bart kirjoitti:
Ipi kirjoitti:Edelliseen viitaten: Mistä löytyy painepeuri, joka kestää edes vuoden? Hinta ei takaa mitään, kaikki viidenkympin ja viidensadan välistä: Saman verran kestää.
???
Tallissa vanha kärsseri viime vuosituhannelta, olisiko ollut 570 malliltaan.
Ahkerassa käytössä, ja nyt olen ajatellut vaihtaa siihen öljyt (pullo ostettu pari-kolme vuotta sitten).
Ei hirveästi tehoa, ja injektori tukossa mutta voihan sen pesuaineen tuupata suihkupullosta.
Myydään rattaineen viidelläsataa :)
Täälläkin markka aikaan ostettu kärkkäri on palvellut ongelmitta, ei ollut ihan hinnat alkaen malli aikanaan, muistaakseni joku 6xx.. mut voi olla kyllä 5xx mallikin. Normi kotikäytössä ollut.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Shuttle kirjoitti:Merkkifoorumeilla on kyllä aina ihmeen puristia porukkaa. Harjapesuun menee - bannia. Lumiharjaa käyttää - bannia. Ihme että autolla saa ajaa, koska siihen voi iskeä kivet ja ehkä joku lammikko tielle. Fakta vaan on se, että kaikkia ei a) kiinnosta b) ole mahdollisuutta c) aikaa oman auton hinkkaamiseen. On se kivaa kun on se omakotitalopiha jossain pöndellä ja 400€ edestä pesuvahoja ja shampoota yms, muttei kaikkia vaan kiinnosta moinen. "Itselle tehdään", mutta aina kyllä mussutetaan jos joku muu ei tee samoin... :roll:
Tähän lisäisin kohdan d) Ei ole tietoa paremmasta

Naarmut pesussa/lumiharjalla/jne; Eine semmosia oo kui naapurin toyotapera vetää alfan kylkeen avaimella kateuksissaan.

Täälläkin mainittu hämähäkinverkko/tms kuvannee pesunaarmuja - sienellä pyöritetään hiekkaa lakan päällä... Juuei välttis heikkonäköiselle näkyviä "naarmuja", mut "hiusnaarmuja". Niitä kun riittävästi, ni sit ihmetellään miksei autoklymin kestovahalla vedetty pinta kiilläkkään kuin peran kaverin peeänveessä.
Silmälasien omistajat saattanevat ymmärtää. Siis "naarmutetut" lasit.

Bilthamberin tuotteet biohajoavia. Foamissa käytetty jottai hajustetta (haisee omenaiselle), muutoin aika hajuttomia/vätrittömiä. Esim Autowash pesuaine erittäin riittoisa (oliko 3dl purkki, 5ml/pesu) eikä jätä jäämiä, hyvä suojausta (ns. vahaus) ajatellen - vahat sun muut puhtaalle pinnalle. Samaan rahaan saa sen pigorangen 5l kannun - huonommalla teholla/kustannussuhteella.
BH autofoam järkevillä seossuhteilla kohtuu vahaturvallista. Eikä ole kermavaahtotyyppinen.

En ymmärrä termiä kovavaha.

Laiska pesee autonsa akkuvedellä. Talliin kuivumaan eikä tuu kalkkitäpliä. Mul massat loppu puhdistimesta, semne tekee akkuvettä n. 5 kuutioo satsilla meän veden kovuudella. Mul paskottu aineet käytön puutteesta. Laiska olen meän autoja (kesällä 3-4 kulkinetta) pesemään.

Laitilan kaupan sivustoilla vinkkejä auton pintojen hoitoon. Onhan pesukinnas-foorumikin olemassa vinkkien hakuun.

Suojausaineet siis puhtaalle pinnalle, niin kestävätkin paremmin. Oikeilla pesutekniikoilla/aineilla ne myös kestävätkin pitempään.
Ja esim BH Auto QD antaa helposti (helppokäyttöinen ja toimiva) lisää kiimakiiltoa ja helppoutta tuleviin (vaahto)pesuihin.
Ja esim. paljon hypetetty wetglas 2.0 (vaimikäsenyoli) on pali työläämpi ja ei niin WOW.

Saven käyttö myös naarmuttanee. Malttia siihenkin.
Myllyttämiseen tarkoitetut laitteet ei mahottomia maksa, jos ei muuta ni joku epäkesko. Sil saa vähempi tuhoa aikaiseksi. Rotarylla nopeempi vetää huonompaa pintaa. Aineetkaan hurjia maksa. Ei sitä tartte pelätä - eiku harjottelemaan.

Kummasti tälläkin foorumilla kehutaan nättipintaisia kulkineita, mutkun aletaan keskustelemaan siitä miten tulokseen päästy - ni se onki ajan/rahan tuhlausta/jne.

Kukin taaplaa tyylillään. Mullaki erittäin paskainen auto tälläkin hetkellä ja olen laiskahko sitä/niitä pesemään. Mutku pesen, niin en hättäile. Vähä olutta ja fiilistelee - ihan kute huollotkin suoritan; ei pakolla vaan harrastaen rauhassa, mieluiten viikonlopun yli - ilman pakkoa.

Kevättä ilmassa ku puleeraus ja autonvaihtoketjut nostaa päätään...

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

jalittam kirjoitti: Kummasti tälläkin foorumilla kehutaan nättipintaisia kulkineita, mutkun aletaan keskustelemaan siitä miten tulokseen päästy - ni se onki ajan/rahan tuhlausta/jne.
Tämä.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

jalittam kirjoitti:koko teksti hyvää asiaa

Suojausaineet siis puhtaalle pinnalle, niin kestävätkin paremmin. Oikeilla pesutekniikoilla/aineilla ne myös kestävätkin pitempään.
Ja esim BH Auto QD antaa helposti (helppokäyttöinen ja toimiva) lisää kiimakiiltoa ja helppoutta tuleviin (vaahto)pesuihin.
Ja esim. paljon hypetetty wetglas 2.0 (vaimikäsenyoli) on pali työläämpi ja ei niin WOW.
Erittäin totta, tämä mainitsin itsekin. Puhtaalle pinnalle tuotteet (jo mainitut pienpoistot etc.), hyvät pesumetodit, parempi kesto.

BH Auto-QD ja wetcoatit- asiasta kokemuksella vahva eriävä mielipide. Turhaa mekaanista kosketusta pintaan ja siten myös työläämpää kuin pesun jälkeen pintaan suihkittavat ja pesurilla levitettävät tuotteet. Kesto, kiilto ja työn helppous esim. CarPro HydrO2 vs. BH Auto-QD 6-0. Molemmat kokeiltu puhtaalle pinnalle vahaamattomaan/pinnoittamattomaan samaan Opel Insigniaan, Auto-QD viime keväänä ja nyt juuri HydrO2. Wetcoatit teki quick detailerit aika turhiksi, vaikka joskus herkutellessa ja hifistellessä käytänkin BH QD:ta laimennettuna versiona kuivausapuna. Raakana sillä tulee sipisteltyä ovivälejä ja konehuoneen peltiosia. Ei se siis ole huono tuote todellakaan, muttei kyllä pärjää millään muulla osa-alueella noille spray&rinse tuotteille kuin ns. kiimakiillossa, eikä siinäkään mitenkään kummoisesti.
jalittam kirjoitti:Saven käyttö myös naarmuttanee. Malttia siihenkin.
Tämä ehdottoman tosi myös. Ennen myllytystä se ja sama, pääasia, että saa pinnat oikeasti puhtaaksi. Muutoin maltilla ja soft clay käyttöön, esim. Bilt Hamberilta löytyy tähänkin hyvät savet.

Loppuun vähän kuvia. Auto-Foam työssään tuon erittäin ryöttään Fiatin esipesussa, kun Rauta kerran laittoi lopputuloksestakin jo kuvia. Talven suolat ja ryönät poistumassa:
Kuva
Valmis koko puolen tunnin urakoinnin jälkeen. (esipesu, kinnastelu, pienpoistot yms.)
Kuva

Saman käyttäjän jo viestissäni edellämainittu Insignia koko talven ryönät niskassaan. Rauta voi korjata jos Opel syksyn jälkeen onkin jossain pesty, ei nimittäin ainakaan minun toimestani, eikä muistaakseni muutoinkaan.
Kuva
"Ihmevaahto" työssään taas, hiekat ja suolat alas pinnoilta kuljettaa. Runo tuli kaupantekijäisiksi.
Kuva
Esipesu suoritettu.
Kuva
Kinnasteltu, pien- ja raudanpoisto suoritettu, CarPro HydrO2 pinnassa ja kuivattu:
Kuva

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Kiitos tuosta Kränzle-vinkistä. Sellainen tulee taloon todennäköisesti. Muut vinkit on kokeiltu jo. Markka-aikaan sai tosiaan pesureita mutta nämä nykyiset muovihökötykset eivät meidän kovaa vettä tunnu kestävän. Clen oli jokunen vuosi sitten ja sillä 2 vuoden takuulla ja pari kertaa meni takuuseen korjattavaksi, kolmas kerta sitten takuun jälkeen ja roskiin. Nilfisk on ollut huonoin kaikista sekä halpana että kalliina :silly:

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Wet glaze 2.0 oli tuo tarkoittamani aine (kuva).
Auto QD:lle häviää ainakin mun käytös. Muista mulla juuri kokemusta.
Osa toiminnee kuivausapunakin. Auto QD:lla valkoinen pinta näytti "mustemmalta"? Eli syvyyttä tuli väriin - tähän heitän ns. vaimokortin - muka muija huomas saman.
Ihan kuin hifissäkin, en luota kuin omiin korviin/silmiin.
Ja autoquudeella pinnasta tulee perkuleen liukas. Toki muitakin vaihtoehtoja löytynee.

Sisustaan oon käyttäny Ultiman interior guard plussaa ja sen pesuainejohdannaista. Ei tuu silkkarikiiltoa. Toimii.
Ulkomuoviosiin Ultiman Tire/trim guard plussaa. Hipppasen kalliilta toi guard voinee tuntua, mutku sitä kuluu muutama tippa/käsittely. Loppupullon voi jättää perinnöksi jälkikasvulle. Pitkäkestoinen ja ei silkkarikiiltoinen aine. Toimii erittäin hyvin.

Pinnassa mun alfassa ollu vuosia Ultiman paint guard plussa. Sitä ei ns. ees kiilloteta, sopii laiskalle (vaik oonki mikrolla aina vetäny vklopun päätteeks).

Lampaan persettä käytän kinnastelussa, on mulla mikroakin.

Ei tää auton pintojen nysväys mitään ihmeen juttua ole. Mullakin tekniikka tulee ennen pintojen nysväystä, eli tekniikka edellä.

Savi toki ehdoton, jos ei ole ennen moista käyttäny - kakkeli irtoaa ihan eri tavalla. Mieluiten ennen myllyä toki. Sil lähtee se kakkeli mihin liukkarikaan ei pysty.

Ja niille jokka foamia "epäonnistuneesti" käyttäneet; olihan pohjat ok?
Eine taikuriaineita ole. Jos pohjat ok niin kohtuu puhdasta tulennee. Mut ei liene keksitty sellaista ainetta, millä voisi välttää kinnastelun. Foamihuuhtelululla päässee lähimmäksi mekaanisesti koskematonta pesuaktia. Kaik mekaaninen kosketus pesussa naarmutttaa/huonontaa lakkapintaa. Sille ei käytännössä voi mitään, mut työtavoilla voinee vähentää naarmuntumista
Liitteet
20160402_025955_HDR-240x427.jpg
20160402_025955_HDR-240x427.jpg (35.76 KiB) Katsottu 10416 kertaa

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

^ Jaa tollasta, ajattelin, että tarkoitit noita wetcoat-tyyppisiä Gyeonin ja CarPron tuotteita. Tuosta wet glazesta ei mitään käyttökokemusta, ei laitosta, kestosta tai ominaisuuksista. Auto-QD on ihan kiva tuote, mutta on kyllä jäänyt kaikki quick detailerit tosiaan hyllyyn noiden HydrO2 ja Wetcoat hankintojen jälkeen. Kumi- ja muoviosille niin konehuoneessa kuin sisustassakin tulee käytettyä Aerospace 303:sta, se on älyttömän hyvä tuote, suosittu vissiin retkeilijöiden ja veneilijöidenkin piirissä. http://www.autonhoitokauppa.fi/303-aero ... ant-473-ml

Claybarhommailut ennen myllytystä aina, ei sieltä aivan kaikkea tosiaan saa varsinkaan helmoista ym. kovassa rasituksessa olevista osista pois pelkillä kemikaaleilla. Aina löytyy jotain mähmää savenkin kanssa.

Ja tosiaan ei sillä pelkällä foamilla talvipesua ainakaan suoritella vaikka olisi pohjatkin kunnossa, mutta paremman tuloksen saa aikaan ilman mekaanista kosketusta kuin harjakoneessa paskaa pinnalla pyörittämällä huonoilla pohjilla olevaan autoon. Keväällä ja kesällä pääasiassa riittää noihin talouden pinnoitettuihin autofoam+huuhtelu, toki tulee kinnasteltuakin tarpeen mukaan.
Eine taikuriaineita ole. Jos pohjat ok niin kohtuu puhdasta tulennee. Mut ei liene keksitty sellaista ainetta, millä voisi välttää kinnastelun. Foamihuuhtelululla päässee lähimmäksi mekaanisesti koskematonta pesuaktia. Kaik mekaaninen kosketus pesussa naarmutttaa/huonontaa lakkapintaa. Sille ei käytännössä voi mitään, mut työtavoilla voinee vähentää naarmuntumista
Tässä ollaan siinä asian ytimessä, eli koitetaan saada puhdasta mahd. helposti ja mahdollisimman vähän tuhoa aikaiseksi saaden. Mitä paremmin esipesee, sitä vähemmän paskaa siinä pinnassa on mekaanisesti irroitettavana, ja työvälineillä ja tavoilla voi sitä pakollisen mekaanisen kosketuksen aiheuttamaa naarmutusta minimoida. Kinnastelukin on sellaista, ettei anneta pinnalle mitään painetta, vaan lähinnä vedellään kinnasta yhdensuuntaisesti pintaa pitkin. Pinttyneet liat (piki, rauta) yms. lähtee sitten niille tarkoitetuilla aineilla, ei hinkkaamalla.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Vinkkien perusteella testasin sitten kaatamalla raakaa pesuainetta lancen pulloon ja suuttimesta vaahdon säätö. Nyt lopputulos rupesi olemaan itselleni riittävällä (viikoittainen nopea ylläpitopesu) ja esim. tuulilasissa ei juurikaan näkynyt "liikennekalvoa" tuulilasinpyyhkijöiden kattaman ulkopuolella 8) Eli ei olisi pitänyt lukea ohjeita purkin kyljestä, vaan kysyä viisaammilta :wink:

Pitänee seuraavaksi sitten hommata ja kokeilla noita mainostettuja aineita "Wetcoat" (niin tämäkin repertuaari kasvaa, käy kuin työkalupakille :lol: )

Toisaalta työ on melko turhaa, koska nyt harjoittelukappaleena toimii auringon raiskaamalla ja fairyllä pestyllä maalipinnalla varustettu yli 25 vuotias italiatar :silly: Mutta kyllä sekin on puhtaana paremman näköinen :mrgreen:
"No smoke => no power => no hope"

Gommi
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Gommi »

jyrkip kirjoitti:Kokeilin vaimon Minin pesua motox vaahdolla ja pumppupullovaahdottimella.
Saakohan tuollaista pumppupullovaahdotinta liitettyä esim bilteman 8L pumppupulloon? Siinä saisi jo "ok" paineet aikaan ja ei tarvitse välttämättä jumpata paineita kun pari kertaa autoa vaahdotellessa..

Kerrostaloasujan täytyy soveltaa, kun noihin TI halleihin ja TI pesuihin on ihan jäätävät jonot. Ja niissäkään ei foameja liitetä pesureihin. :D

T.s Mistä saisi suuttimen bilteman pumppupulloon? Vai pitääkö ruveta virittelemään propellihattua päähän? :P

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

jalittam kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:Merkkifoorumeilla on kyllä aina ihmeen puristia porukkaa. Harjapesuun menee - bannia. Lumiharjaa käyttää - bannia. Ihme että autolla saa ajaa, koska siihen voi iskeä kivet ja ehkä joku lammikko tielle. Fakta vaan on se, että kaikkia ei a) kiinnosta b) ole mahdollisuutta c) aikaa oman auton hinkkaamiseen. On se kivaa kun on se omakotitalopiha jossain pöndellä ja 400€ edestä pesuvahoja ja shampoota yms, muttei kaikkia vaan kiinnosta moinen. "Itselle tehdään", mutta aina kyllä mussutetaan jos joku muu ei tee samoin... :roll:
Tähän lisäisin kohdan d) Ei ole tietoa paremmasta
+ paljon tekstiä
Myönnän olleeni väärässä. Tämän vuoksi ruoskin itseni ja hinkkasin autoa aamupäivästä liki kolme tuntia TI-hallissa, kerta se oli koko sen aika vapaana. Se oli nätti Alfa 159 sen jälkeen. Lähdin ajamaan kotiin ja alkoi vuoden kovin sade -> lopputuloksena taas likainen auto. Parkille kaartaessa sade rupesi loppumaan ja lievä vitutus nousi pintaan "turhaan tehdystä työstä". Ei mennyt ihan nappiin pesu, mut nyt pärjännee perushuuhtelulla. :oops:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ei nyt jumalauta. Taas muksu kainaloon ja TI-halliin aamusta, kun oli oikein aurinkoista ja nättiä. Ja taas kotimatkalla sade. Nyt jumalauta.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Entisen naapuruston setä osasi käyttää sateet hyödyksi. Ämpärin, sienen ja harjan kanssa marssi usein pesemään W202 mersuansa pilkkihaalarit päällä, kun alkoi vähän enemmän satamaan. :lol:

Samalla parkkialueella harrastettiin myös satunnaista sade pesua Jaguar XJ:lle.

Avatar
eerola
Viestit: 26
Liittynyt: 11 Tammi 2016, 18:21
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja eerola »

Täytyypä tämmöinen linkki laittaa tänne, kun oma puleerausjuttuni meni tallijuttuihin: Klik.

(Ti-hallista kun tuossa oli juttua, niin onko se autotalli, jossa minun 159 Ti:ni majailee Ti-halli? :lol: )
-T

Gommi
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Gommi »

https://dl.dropboxusercontent.com/u/20013782/159.JPG

Viime sunnuntaina tuli tehtyä kevätvahaus:

- Esipesu motoxin vaahtopesulla ruuttana toimi tuo bilteman 8L painekannu jossa itse tehty suutin päässä, vaahdotti ihan O.K.
- Vaahdot ja niiden mukana pahimmat pashat veks puutarhaletkulla.
- Pesukintaalla toinen kierros, jotain bilteman autoshampoota ämpärissä.
- Kuivaus.
- Turtlewaxia pintaan ja mikrokuituliinalla kiillotus.

Tällähetkellä auto on katupölyn peittämä :D

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Savo »

Tältä se sitten näyttää :(
Liitteet
Naarmut.jpg
Naarmut.jpg (67.45 KiB) Katsottu 9588 kertaa

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Normi sienipesu jälkeä. Pyörivällä liikkeellä hierotaan shaibaa lakkapinnalla.
Tohon sit joku vaha päälle ni "kiiltää".

Vähä isomman hämähäkin seitti kylläkin.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ja nyt sopivasti illan hämärtyessä ja pian pakkasen pannessa alan suorittamaan noille kahdelle Bilthamberin vaahtokylvyn kera painepesurin. Sit yötä vasten alfalle putsia - tai huomenna... Rivon näköne se joka tapauksessa tulee olemaan - edelleen...
Laiska ku olen.

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

TI-hallis kävin vähä pesees tänää.. kaipais kunnon tehopesuja ja vahoja vie.
Kuva

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Photosoppia oot käyttäny.

Täsäpä real life kuvituksia:
Liitteet
20160415_215834-800x450.jpg
20160415_215834-800x450.jpg (60.93 KiB) Katsottu 9508 kertaa
20160415_224404-800x450.jpg
20160415_224404-800x450.jpg (58.67 KiB) Katsottu 9508 kertaa
20160415_231328-800x450.jpg
20160415_231328-800x450.jpg (51 KiB) Katsottu 9508 kertaa

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Kylestä;
Liitteet
20160415_213737-800x450.jpg
20160415_213737-800x450.jpg (51.08 KiB) Katsottu 9504 kertaa
20160415_231350-800x450.jpg
20160415_231350-800x450.jpg (63.4 KiB) Katsottu 9504 kertaa
20160415_231419-800x450.jpg
20160415_231419-800x450.jpg (58.67 KiB) Katsottu 9504 kertaa

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Pesty viimeks joskus syksyllä... :roll:

Ton esipesun jälkeen vois yrittää kinnastella tallissa jos vaan löydän pesuvermeet. Oikeesti, muija hukannu ne!

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Se on kuitenkin vaan piilottanu ne. Nytki siellä selkeesti salaa peset pimeessä.

Ei oo edes käsitelty kuva jos ei rajaamista lasketa :)

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

:lol:

Joo. Autohomoillaan täällä nyt.

Noi 20 puolaset vannekset on pepusta puhtaanapitää. Muutoinkaan ne uudet ole.
Iski laiskuus - jatkanen päivällä - toisen esipesun jälkeen tallissa kinnastelulla ja suojauksella. Ultiman tuotteita niskaan taas. Jos jaksan/viittin ni muoviosat sisällä/ulkona saa kans ultimaa. Ja imuria.
Noi ultiman aineet ei jätä kiimakiiltoa muoveille, palauttaa vaan org pinnan ja suojaavat. Ei mittään silikonihöttöä.
Miks ihmisen pitää olla laiska...?

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Mikäs Ultiman tuote on kyseessä mitä käytät muovipinnoille?

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »


Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Savo »

Onko kokemuksia tekeekö tällä mitään?
Liitteet
Musta vinyyli.jpg
Musta vinyyli.jpg (134.8 KiB) Katsottu 9032 kertaa

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Ei ole.

Oma suosikkiresepti on laimealla liukkarilla (5-10% riippuen vähän aineesta) pintojen pesu.
Päälle suojaksi 303 aerospacea. Kabiinista tulee parempi kuin uusi.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
ullewi
Viestit: 29
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:04
Paikkakunta: Turku

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja ullewi »

Meikäläisen 159 sai tänään vähän hellyyttä. Esipesu, kinnas, pienpoisto, savi ja päälle Soft99 Fusso Coat.
Liitteet
alfa159-11.jpg
alfa159-11.jpg (146.88 KiB) Katsottu 8652 kertaa

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

ullewi kirjoitti:Meikäläisen 159 sai tänään vähän hellyyttä. Esipesu, kinnas, pienpoisto, savi ja päälle Soft99 Fusso Coat.
Kaunista. Selkeesti kaikkea parasta autollesi.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Tuosta tuli mieleen (ei Fingerpori tyyliin), että onko kukaan kokeillut Soft99:n Extreme Glossia tai Mirror Shineä?
Onko mitään eroa Fusso Coatiin, pl. kesto?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Viikin Prismassa pesetin Giuliettan ja maksoi vain 20€ käsinpesu! Hyvää jälkeä tekevät ja saa myös sisäpuhdistuksenkin edullisesti.

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Entie, tein tänää Alfalle; esipesu, käsinpesu ja päälle tota Bilt Hamberin Cleanser Polishia. Viimeks vahattu varmaan enne talvea ja nyt lopputulos: En näe sekä tunne mitään eroa pinnassa jossa ei ole tota Bilt Hamberia ja pinnassa jossa sitä on. Ero on niin olematon että en edes tiedä olenko jo mennyt jonku tietyn kohdan.. Onko tuo aine aivan tuubaa vai hopea sellanen väri ettei siinä yksinkertasesti näy työn tulos vai mitä hittoa? :/

Muutenkin maalipinta tuntuu tasapinnoilta samalta kuin vetäisi sormea farkkukankaassa, sama ääniki lähtee. Kun taas pystypinnoissa on oikein liukas sileä pinta ja ei lähde mitään ääntä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^Tota pintaan savestuksen jälkeen?

Vastaa Viestiin