GT?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Chievo
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
Car(s): 156 V6 '02
VW Transporter T6

EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
GT JTD '08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Chievo »

Mergyn edellinen 147 pääsi tänään hyvään kotiin harraste-Sprintin seuraksi tänne Tampereelle.
Oma 156 V6 jäi vastaavasti Forssaan.
Toivottavasti päätyy hyvälle pidolle.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Hieno juttu, 147 palasi Tampereelle, nyt pääseekin sitä itse bongaamaan =)
Millaiset kaupat tuli, saitko hintaa tingattua? Sullahan oli se etu että tiesit mitä mä olin siitä vaihdossa saanut.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Chievo
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
Car(s): 156 V6 '02
VW Transporter T6

EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
GT JTD '08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Chievo »

Mergy kirjoitti:Millaiset kaupat tuli, saitko hintaa tingattua? Sullahan oli se etu että tiesit mitä mä olin siitä vaihdossa saanut.
Ihan OK kaupat. Myyjä, jonka kanssa tein kauppaa, oli vanha tuttavuus.
Lähdin liikenteeseen "Ei mun ole mikään pakko tehdä kauppoja" -asenteella. Eli varsinaista kuumetta ei ollut päällä. Kuume nousi päälle vasta ajellessani takaisin Tampereelle. 8)

Olen erittäin tyytyväinen!

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

No niin, nyt tuli sitten käytettyä GT:tä takuuhuollossa. Kuljettajanpuolen kylkivilkku vaihdettiin kun ei tuntunut pysyvän paikallaan. Myös toinen etuvilkku-umpioista on menossa vaihtoon sisään päässeen kosteuden vuoksi. Muilta osin olen selvinnyt ongelmitta *kopuuttaa puuta*
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Kilahti eilen postilaatikosta Delta-Motorsilta kirje että pitäis käydä tarkastutamassa VDC:n ohjainlaite. Tehdaskampanja 5072. Vaihtoehdot että on ok tai sitten menee ohjauslaite vaihtoon .. ilmottelen kuin käy.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mergy kirjoitti:Tehdaskampanja 5072.
Toivon mukaan nuo eivät ole vasta GT:tä koskevat? :twisted:
- Epäkelpokeräilijä -

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Eipä oo mulle vielä tullu Deltan postia...
viikko sitten korjasivat takuuseen airbäggien anturi/jousihässäkän?ratin alla pitäis sijaita.
(paloi turvatyynyn punanen valo kojelaudassa)Nyt jälleen bägit taas pelissä!

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Joo eli ilmeisesti tämä koskee jonkun tietyn tuotantoajankohdan VDC versioita (eli varmaan muutkin mallit jossa on toi sama ohjainboxi), mun gt:hän on niitä ihan ekoja yksilöitä.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

No niin, tänään kävin täman tehdaskampanjan piikkiin vaihdattamassa Bochin ABS-venttiili lodjun. Eli tämä homma koski ymmärtääkseni GT:tä ja 147:aa, ajalta syksy 2004 - kevät 2005.
Vika on kuulemma sellanen ettei VDC ja ABSit toimi oikein kun on alfan mini-varapyörä alla.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

-tomppa-
Viestit: 31
Liittynyt: 28 Heinä 2006, 00:01
Car(s): ...
(ex: 159tbi ti,159 2.4 jtdm, GT 2.0jts, 159 2.2, 147 2.0t.s)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja -tomppa- »

Koskee myös uudempia, ainakin mulle tuli samanlainen kutsu tarkistukseen samasta aiheesta, auto on tämän vuoden 147. Sama boksi menee vaihtoon kunhan saavat sellaisen tilattua.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Taidanpa jatkaa vähän GT kommentia tähän vanhaan threadiin :)

Tuli tuossa viikonloppuna testattua GT:n kuljetuskyky. Täysi miehitys matkustajia kyytiin ja sitten suunta Agrimarkettiin. Puutarhakukkia piti emännykselle ostaa, mutta mustamulta oli tarjouksessa, joten tietysti sitä piti sitten ostaa takaluukku täyteen (toki se oli säkeissä ei irtotavarana :wink: ). Lopputulos takakontissa 225L multaa ja 6 orvokkia.
Porukka lastautuu kyytiin ja suunta kotia kohden. Ekaan risteykseen päästessä käännös oikealle normaalinopeudella ja lopputuloksena armoton rahina takanurkasta. Takajouset ilmeisesti kohtuu pohjassa, itse kun nousin autosta ja kävin tsekkaamassa tilanteen oli huimat 2cm 225/45-17 kumin ja kurakaaren välissä. :mrgreen:
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mergy kirjoitti:Kuljettajanpuolen kylkivilkku vaihdettiin kun ei tuntunut pysyvän paikallaan.
Käväisin tänään Turussa, ja takaisin Poriin tultuani huomasin, että kuskinpuolen kylkivilkun kupua ei enää ole. :twisted:

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

No nyt on ollut GT markkinoilla muutaman vuoden ja olisin tiedustellut että miten on foorumilaisilla autot pelanneet ja oletteko olleet tyytyväisiä autoon.

Itsellä ollut GT noin 4 kuukautta ja 15000 km takana ja ei voi kun olla tyytyväinen autoon.

Muutama negatiivinen asia:

-sivuvilkku kerää kosteutta(vettä)
-pelko ikkunoitten täysjäätymisestä kiinni (karmittomat ovet)
-sivulasien mekanismi välillä hiukan temppuilee

Mutta näistä pikkuvioista huolimatta ylittänyt ennakko odotukset ylivoimaisesti. :mrgreen:

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Ipi76 kirjoitti: -sivuvilkku kerää kosteutta(vettä)
-pelko ikkunoitten täysjäätymisestä kiinni (karmittomat ovet)
-sivulasien mekanismi välillä hiukan temppuilee
Omassakin ex-gt:ssäkin kerääntyi ajoittain vilkun sisään kosteutta. Ovet saa kyllä auki vaikka olisit -30 asteen pakkasessa ja lasit on sen verran jäässä etteivät laskeudu ovea avatessa. Tuskin ne tiivisteet tästä kyllä tykkää, mutta sellasta tilannetta ettet saa ovia auki ei ainakaan mun vajaa 3 vuoden kokemuksella tullu vastaan.
Sivuikkunoiden automaattinen ylös-alas toiminta menee tosiaan välillä turvalukitukseen. Tämä johtuu siitä kun lasi ajaa liian ylös ja menee siten turvakatkaisuun (johtunee karmittumuudesta). Tuohan nollaantuu sillä että ajaa ikkunan alas asti. Ja ehkäisevänä toimenpiteenä voin suositella ainakin ettei laita ovea ikkunalasista kiinni vaan kahvasta :)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Greg
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Marras 2007, 13:21
Car(s): Giulietta QV
Ex : 159 2.4 jtdm qtronic, GT 3.2
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Greg »

Mullä ollut GT nyt ajossa n. 10 kk, normaalia työmatka-ajoa + mökkireissut ym.(n 18 000 km). Ei mitään varsinaisia ongelmia, kuskin ikkuna temppuillut hetkittäin...tuntuu olevan yleinen vaiva. No, shellin pesukone repäisi sivuvilkun irti, lieneekö sitten vika pesuvehkeessä vai vilkun kiinnityksessä.
Huolentonta menoa muuten ja fiilistähän ei tietty järjellä voi mitata...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mitenkäs tuo GT toimisi jokapäiväisenä työmatkakuljettimena? Olot ovat sikäli ankarat, että tallia tai katosta ei ole kummassakaan päässä ja matkasta suurin osa ajetaan konetietä joten hirveän meluisa purkki ei tule kyseeseen. Lompakko on sitä mieltä että mallivalinta olisi ilmeisesti JTD.

Jäätyykö ne ikkunat kiinni ja jos, pelastaako Eberillä tilanteen? Onko mölyä enemmän kuin 156:ssa? 147:ssa?

Kunhan pähkäilen (että järkiautoilu á la Peugeot ei ole minua varten).
- Epäkelpokeräilijä -

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^Jäätymisasiaan en osaa sanoa mitään, mutta melua on enemmän kuin 147/156. Edellisiin verrattuna uutena äänenä on ilmavirran ääni.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hm, se siitä sitten.

Harmi.
- Epäkelpokeräilijä -

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^Koeajo tietysti kertoisi onko melua liikaa. Ainakin 3.2:ssa on ääntä sen verran, että musiikkia tulee kuunneltua maantieajossa vähemmän/pienemmällä voimakkuudella kuin aikanaan 156:ssa (jotta pysyisi äänen määrä siedettävänä).

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Autozeitungissa on näköjään mitattu 3.2:lle 69 db 100 nopeudella. Hyvää pikkuautoluokkaa siis :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jep, pitänee antaa tuolle mahdollisuus jos sattuu koeajettava yksilö kohdalle. Onhan siinä tietty se puoli että dieselin raksutus tuskin kuuluu renkaiden kohinan ja tuulen suhinan yli :wink:

Muuten olisi kiinnostava vaihtoehto; tyylikäs, harvinainen, suht käytännöllinen ja käyttökulut vielä jotenkin siedettävällä tasolla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:...Muuten olisi kiinnostava vaihtoehto; tyylikäs, harvinainen, suht käytännöllinen ja käyttökulut vielä jotenkin siedettävällä tasolla.
+1 Täällä toinen patonkikuski, jolla oli samanlaiset mietteet puoli vuotta sitten. Nyt pitää miettiä mihin ne lastenvaunut mahtuu. :roll:
Kuva

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ootko käynyt katsomassa GT:tä livenä? Siinä oli yllättävän iso rontti, kai sinne sirot kärrytkin saa mahdutettua.

Tämä patonkipisnes alkaisi kyllä mulle jo riittää. Ei sillä että auto jotenkin huono olisi, mut... Pakkomielle.
- Epäkelpokeräilijä -

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Minusta tuulen suhinat eivät ole häiritsevällä tasolla motarinopeuksissakaan, voi olla yksilökohtaista eroa tiivisteiden kunnossa. Jos johonkin kesän miitteihin osutaan yhtaikaa niin voit Rasvis itse koestaa miltä kuulostaa.

Ainakaan kahtena viime talvena ei ole jäätynyt mikään, tosin olen aina vetänyt silikonit tiivisteisiin pesun jälkeen eikä ole ollutkaan mitään hirmupakkasia.

Takarontti on iso, penkit kaatamalla menee paljon roinaa, jotain 185 senttistä hyllypakettiakin sai kuskattua ihan sujuvasti.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kiitos tarjouksesta! Tosin tuon 3.2:n kuulostelussa on aina se vaara että siitä voi tulla pakkohankinta, minkä jälkeen teen henkilökohtaisen konkurssin ja saan passipaikan Piritorilta muiden alan miesten seurasta. Vaarallisen maukkaat puheet.

Oletko pitänyt autoa öisin ihan taivasalla? Katos varmaan suojaisi pakkasta-suojaa-pakkasta-jäätymisiltä aika tehokkaasti kun päälle ei pääsisi kertymään kinosta, tosin puolipeite tekisi kait saman tempun.
- Epäkelpokeräilijä -

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Mä voin myydä ton "halvalla" niin ei konkka uhkaa. Tosin mä tykkään siitä niin voi olla ettei raatsi luopua, mutta kun kaveri hankki sellaisen punaisen heppa-auton niin nousi kuume.

Katoksessa se on ollut, joskus joulun aikaan reissussa oli taivasalla ja taisi luntakin sataa. Ainut harmi on se, että lumet tippuu penkille kun avaa oven ottaakseen sen täällä tuomitun lumiharjan.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Omassa ex-yksilössä motarilla >120km/h nopeudessa havaittu hiukan enemmän ikkunasuhinaa kun 147:ssa, mutta toisaalta olen kyllä matkustanut autoissa jossa on kovempi suhina vaikka on kiinteät ikkunapuitteet :)
Lasit eivät jäätyneet Tampereen korkeudella ikinä kiinni kahden talven aikana vaikka auto seisoi suojaamatta kerrostalon parkissa, tosin vedin jääskraballa aina ikkunan alaraunan puhtaaksi ennen oven avaamista pakkasaamuisin.

Itseasiassa ainut mikä joskus jäätyi kiinni oli bensatankin luukku, sen sai tosin silloinkin auki nykimällä takakontissa sijaitseevasta punaisesta langasta :)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

GT

Viesti Kirjoittaja virtti »

Jatketaanpas tätä jutustelua...

GT on päivä päivältä enemmän mielessä seuraavana autovaihtoehtona ja kyselenkin onkos joku käynyt potkimassa tämän renkaita http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/2965970 ?

Muutamia GT aiheisia threadeja täällä lueskelinkin mutta olisi mukava kuulla tuoreita kommentteja GT-kuskeilta.

Kutvonen, nelari vai kiisseli peräti? "Down-sizing" nelariin voi olla tuskien taival kun on kutosen äänimaailmaan tottunut... :)
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

sampom
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Marras 2009, 11:49
Paikkakunta: Espoo

Re: GT

Viesti Kirjoittaja sampom »

Kohta on 5kk ja 20tkm diesel-GT:llä ajoa takana ja meni kyllä aivan nappiin auton valinta kesällä, tosi tyytyväinen olen. Olin henkisesti varautunut siihen että yllätyksiä voi tämänkin Alfan kanssa tulla mutta GT onkin ollut ihan älyttömän huoleton peli, tällaista uskaltaisi suositella kaverillekin ;) Ainoat yllärit on olleet kaksi palanutta hehkutulppaa joiden uusiminen maksoi huimat 43,80 :) Ikkunoiden suhinoita sain vähennettyä säätämällä ne osumaan paremmin tiivisteitä vasten mutta kyllä suhinaa edelleenkin kuulee jos popit sulkee pois. Muuta hälyä tuonne kabiinin ei juuri kantaudu. Vähän tuo dieselveron maksaminen joskus arvelutti mutta näin jälkikäteen ajatellen olisi ollut niiiin virhe ostaa aikanaan JTS vaikka niitä olikin paremmin tarjolla: Olisi tullut tuplakulutus, 5 vaihdetta, olematon alavääntö ja huudattamisen tarve eikä kuitenkaan mitään murinoita...V6 olisi ehdoton valintani jos ajaisin reilusti vähemmän mutta kun vain aika ajoin muistelee entisen GTV:n yli 13 litran keskikulutusta niin dieseliä käskee enemmän kuin mielellään, vielä kun se d-verokin tuli kuitattua jo ekan kuukauden 6000km ajoilla :)

Alfan jälleenmyynti ei tosin näin talviaikaan tunnu olevan se helpoin juttu, kukaan ei tunnu uskaltavan ostaa italialaista talviajoon. Muutamat joiden kanssa on vaihtokauppoja hierottu on tietävinään että tuon GT:n ikkunat eivät toimi talvella. Itsellä auto on sekä kotona että työpaikalla taivasalla tolppapaikalla eikä ikkunoiden kanssa ole ollut mitään ongelmia edes -20 pakkasissa. Ennakkoluulot vaan elää tiukassa. Toinen on tuo uuden Alfan arvon lasku jota voivotellaan ja jota en oikein ymmärrä kun GT on jo 5-vuotias ja 60% hinnastaan kadottanut...Mutta tällaista se kai on kun järki ja tunteet riitelee auton ostossa :)

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Onnistuisiko tuon riisseli GT:n muuttaa pakuksi poistamalla takapenkit. Olisi aika räyhäkäs tavaran kuljetin pienellä verolla.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
mutt
Viestit: 5449
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Hepa kirjoitti:Onnistuisiko tuon riisseli GT:n muuttaa pakuksi poistamalla takapenkit. Olisi aika räyhäkäs tavaran kuljetin pienellä verolla.
Tai tekemällä pickup, kuten aikoinaan oli tapana:
http://jalopnik.com/photogallery/finlandcamaro/1590038

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: GT

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

sampom kirjoitti:V6 olisi ehdoton valintani jos ajaisin reilusti vähemmän

Minulla on hiukan eri näkemys tästä. silloin kun ajetaan paljon niin
ehdottamasti V6, saa nautintoa koko rahan edestä. :mrgreen:

silloinhan ei hieno moottori mene hukkaan ja saa rahalle vastinetta.

EHDOTTOMASTI GT V6 moottorilla, auto suorastaan vaatii sitä(ei sillä että muutkaan moottorit huonoja olisi, mutta ei ehkä mielestäni sopivia autoon)niin no enpä ole kyseistä dieseliä ajanut joten en siitä tiedä.

Meillä kilsoja tulee vuoteen n.50 tkm ja polttoaineen kulutus on ollut kokoajan sekaajossa 9-10 litraa/100km.

Sitten autohan on suorastaan tilaihme, nimittäin tuli pari viikkoa sitten kuljetettua 47" telkkari ja kotiteatterisarja omissa paketeissaan ja hyvin mahtui.

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Re: GT

Viesti Kirjoittaja virtti »

Ipi76 kirjoitti:EHDOTTOMASTI GT V6 moottorilla
:mrgreen:


Entäpäs GT:n tyyppiviat vai onkos niitä? 8)
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

sampom
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Marras 2009, 11:49
Paikkakunta: Espoo

Re: GT

Viesti Kirjoittaja sampom »

virtti kirjoitti:Entäpäs GT:n tyyppiviat vai onkos niitä? 8)
Tällaisen listan olen itselle kasannut ennen ostoa tsekattavaksi. Parit pienet ärsyttävyydet (suhinat, räminät ja haalistumiset) siis tyyppivikoina mutta ei mitään mitä tarvitsisi erityisemmin pelätä. Noista ärsyttävyyksistäkin pääsee eroon aika pienellä vaivalla. Poikkeuksellisen järkevä Alfa siis :)

-hattuhylly rämisee (kumitapit unohtuneet kasauksessa/kadonneet, korjattavissa helposti itse)
-korin AR-merkit haalistuu (kuten kaikissa Alfoissa)
-tuulen suhinat sivulaseista
-sähkölasien ohjausyksiköt oikuttelee monilla siten että lasi nousee vain pari senttiä kerrallaan, pitää painaa monta kertaa että saa lasin ylös asti (tästä ollut recall jossa ne vaihdetaan ehjiin)
-vesipumppuja hajonnut kun niitä ei ole vaihdettu jakohihnan kanssa samaan aikaan

Kytkinpolkimessa on joku pinni joka on seuraavissa yksilöissä viallinen ja voi katketa jonka jälkeen matkan teko loppuu, tästä on ollut myös recall joten jos ostaa tällaisen niin kannattaa tsekata että recall tehty.
ZAR93700005156078 to ZAR93700005298888
ZAR93700003185703 to ZAR93700003777404
ZAR93700003254498 to ZAR93700003334641
ZAR93700005155403 to ZAR93700005260743

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Eipä ole mitään varsinaista vikaa ollut minunkaan GT:ssäni. Ikkunat jäätyivät alkuviikolla, kun pesin auto edellisen viikonlopun aikana. "Vika" korjaantui antamalla auton sulaa ja kuivua kunnolla tallissa yön yli.

Kulutus on alhaisimmillaan ollut noin 8,4 l/100 km maantieajossa, normaalisti se pyörii 9-10 l/100 km. Enemmänkin saa menemään, ja esim. pelkässä kaupunkiajossa kulutus on aika järjetön. Muuten kertakaikkiaan hieno auto.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: GT

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

sampom kirjoitti:-sähkölasien ohjausyksiköt oikuttelee monilla siten että lasi nousee vain pari senttiä kerrallaan, pitää painaa monta kertaa että saa lasin ylös asti
Tämän vian voi saada korjattua laskemalla lasin alas ja pitämällä avausnappia yli 10 s. pohjassa ja sen jälkeen nostamalla lasi ylös ja taas pitämällä nappia yli 10 s. yläasennossa. Näin tehden vikamuistin pitäisi nollautua.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tän vois pistää tonne FAQ:iin

sampom kirjoitti:
-sähkölasien ohjausyksiköt oikuttelee monilla siten että lasi nousee vain pari senttiä kerrallaan, pitää painaa monta kertaa että saa lasin ylös asti


Tämän vian voi saada korjattua laskemalla lasin alas ja pitämällä avausnappia yli 10 s. pohjassa ja sen jälkeen nostamalla lasi ylös ja taas pitämällä nappia yli 10 s. yläasennossa. Näin tehden vikamuistin pitäisi nollautua.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Jos ei ole etu roiskeläppiä asennettu niin kannattaa tarkistaa onko maali kuoriutunut pois renkaan takaa helman alta. Satatonnia ajetuissa jo varmasti on.

Oven rajoitin voi naksua erittäin voimakkaasti(oljyäminen ei auta, uutta osaa tilalle ).

Radion kuuluvuus kannattaa tarkistaa ja vaatia tarvittaessa vahvistinta antenniin tai jotakin korjaustoimenpiteitä.

Tarkistaa ulkolämpömittarin paikkansa pitävyys pakkaskeleillä, voi heittää montakin astetta.

Vaatia uudet tiivisteet suhinoitten vähentämiseksi(auttaa varmasti jonkin verran).

Siinäpä tärkeimmät mitkä kannatta tarkistaa ja vaatia kaupanteossa kuntoon.

sampom
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Marras 2009, 11:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja sampom »

Ipi76 kirjoitti:Oven rajoitin voi naksua erittäin voimakkaasti(oljyäminen ei auta, uutta osaa tilalle ).

Radion kuuluvuus kannattaa tarkistaa ja vaatia tarvittaessa vahvistinta antenniin tai jotakin korjaustoimenpiteitä.
Jep, oven rajoittimet olen omaani vaihtanut, coupen pitkät ovet on liian raskaat niille alkuperäsille rajottimille ja ne löystyy. Alfan varaosana tarjoamat on alkuperäisiä järeämmät ja pitäisi kestää paremmin.

En tiedä omaani laitettu antenninvahvistin vai onko se vaan tuo Beckerin tuplavirittimellä oleva soitin mutta GT:ssä on ylivoimaisesti paras kuuluvuus mitä omissa autoissa on ollut.

arv
Viestit: 591
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja arv »

Ipi76 kirjoitti:Oven rajoitin voi naksua erittäin voimakkaasti...
Eikö se ole vain digitalisoitu ääni? http://www.youtube.com/watch?v=HjKEOYn8HBo :-D

Eepe
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 17:59
Paikkakunta: Espoo

Re: GT

Viesti Kirjoittaja Eepe »

virtti kirjoitti:Jatketaanpas tätä jutustelua...

GT on päivä päivältä enemmän mielessä seuraavana autovaihtoehtona ja kyselenkin onkos joku käynyt potkimassa tämän renkaita http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/2965970 ?

Muutamia GT aiheisia threadeja täällä lueskelinkin mutta olisi mukava kuulla tuoreita kommentteja GT-kuskeilta.

Kutvonen, nelari vai kiisseli peräti? "Down-sizing" nelariin voi olla tuskien taival kun on kutosen äänimaailmaan tottunut... :)
Kynnykset ja sisätilat vaatii fixsausta kyseisessä laitteessa.
T.L

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^ :mrgreen:

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Vieläkö on GT:n omistajat olleet tyytyväisiä autoihinsa? Heti kun saa vain oman käyttölussun myytyä pois niin pitäisi Ruotsiin suunnnata GT ostamaan...

Harmi kun tässä lähistöllä ei oo GT missään, niin ei pääse oikein testimään. Mietityttää vain tuo meteli, että onkohan paljonkin erilainen 156 verrattuna?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^kyllä, olen edelleen erittäin tyytyväinen autooni :)

Siinä ei ole ollut oikeastaan mitään viaksi laskettavaa ongelmaa. Maavara on tietysti pieni ja näin kovin lumisella talvella saa olla tarkkana, miten ajelee. Lapio kulkee takakopassa senkin vuoksi koko ajan.

Mielestäni GT on hiukan meluisampi kuin 156, muttei mitenkään häiritsevästi. Ainakin koneen ääntä kuuntelee ihan mielellään :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
hjpp
Viestit: 1928
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Kyllä on.
Ainoa harmittava asia on, että ajonvakautusta ei saa kokonaan pois päältä.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

ei mitään ongelmia, tai ainoa on kylmäkäynnistyksessä jo monta kertaa todettu ohjaustehostimen vinkuna käynnistyksen jälkeen, ja vinkunan aika riippuen pakkasen määrästä...
ja tietenkin kun mulla laskettu alustaa 20 mm niin kyllähän rohina käy ja lumikokkereet paukkuu, mutta onneksi vaihdettu alumiininen pohjapanssari jonka pitäisi myös tuoda "takaisin" tuo 20 mm koska on lähempänä alustaa kuin muovinen, eli yhtä matala kuin alkuperäinen. Ainoa ongelma viime talvena oli että vasen vetoakseli sanoi itsensä irti, ja tapahtui ihan hitaassa ja rauhallisessa lähdössä kaupan pihalta tielle. Siis ei vain talven aiheuttamaa juttu...

sampom
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Marras 2009, 11:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja sampom »

aannttii kirjoitti:Vieläkö on GT:n omistajat olleet tyytyväisiä autoihinsa? Heti kun saa vain oman käyttölussun myytyä pois niin pitäisi Ruotsiin suunnnata GT ostamaan...
Kyllä vaan tyytyväisiä ollaan, itselle ostin jo toisenkin GT:n, tällä kertaa dieselin sijasta bensapeli.

Miksi meinaat Ruotsista asti hakea? Suomestahan saa tällä hetkellä paremman oloisia halvemmalla? http://www.nettiauto.com/3661427
Vai onko joku tietty yksilö mielessä mitä ei Blocketista löydy?
Viimeksi muokannut sampom, 27 Joulu 2010, 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei Suomen hintataso mielestäni ole ihan kohdallaan (puhumattakaan Ruotsin)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =137937557

Toki tuo on hirveän värinen, hirveällä nahkasisustalla ajettu runsaanpuoleisesti ja polttoainekin haisee pahalle. (Onneksi ei ole rahaa moiseen, polttee jonkun verran nuo tupaöljy GT:t)
VMP

sampom
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Marras 2009, 11:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja sampom »

mattijus kirjoitti:Ei Suomen hintataso mielestäni ole ihan kohdallaan (puhumattakaan Ruotsin)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =137937557

Toki tuo on hirveän värinen, hirveällä nahkasisustalla ajettu runsaanpuoleisesti ja polttoainekin haisee pahalle. (Onneksi ei ole rahaa moiseen, polttee jonkun verran nuo tupaöljy GT:t)
Nooh ei liene järkevää aloittaa tuontikeskustelua ties kuinka monennen kerran siitä mobilen halvimmasta ruoskasta missä on pielessä "kaikki" (väri, sisusta, kone, ajomäärä..)... Ihmettelin vaan että kun Ruotsin 100tkm ajetut GT:t maksaa alkaen 13500e niin kyllä ne kuluineen menee lujaa ja kauas yli tuon 17te (joka on kuitenkin vain 70tkm ajettu ja valmiiksi Suomessa) :wink:

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

sampom kirjoitti:Onko mitään järkeä pohjata tuontikeskustelua ties kuinka monennen kerran mobilen halvimpaan ruoskaan missä on pielessä "kaikki" (väri, sisusta, kone, ajomäärä..)..? Come on...

Minä ihmettelin sitä että kun Ruotsin 100tkm ajetut GT:t maksaa 13500e niin kyllä ne kuluineen menee lujaa ja kauas yli tuon 17te (joka on kuitenkin vain 70tkm ajettu ja valmiiksi Suomessa)
Ei dieselissä moottori ole pielessä, jos dieseliä kaipaa (ne ruoskat on pari tonnia halvempia). Ei kai siinä vertailussa sen enempää järkeä tarvitse ollakaan; näyttää vaan siltä, että saksantuonnilla päätyisi pari tonnia halvempaan kokonaispottiin kuin Suomi (tai puhumattakaan Ruotsi) linjalla. Itse olen sen verran persaukinen, että tuo parin tonnin hintaero on kuitenkin tuntuva :mrgreen:

EDIT: Lisätään vielä, että itse ajan sen verran, että diesel on selkeästi järkevämpi kuin JTS. Puhumattakaan, jos tuollaisen saisi veilä pakuksi rekisteröityä :lol:
VMP

Vastaa Viestiin