Alfoja, joita emme koskaan nahneet...
Valvoja: Moderators
Alfoja, joita emme koskaan nahneet...
Terve...ajattelin laittaa mielenkiinnon vuoksi tahan eraita tietamiani Alfa Romeon kehittamia autoja/projekteja, jotka kuitenkin pysaytettiin Alfa/Fiatin managereiden toimesta
3,0 V6 1988 280cv testattiin kuukausia, kesti menematta rikki
aito alfan 2,0TS 180hv, suoraruiskutus 200hv
1,9 Boxer 165hv ei myoskaan paassyt koskaan tuotantoon
75 SportWagon, esiteltiin jopa yleisolle, kuka muistaa? Pysaytettiin koska Fiat oli kehittanyt 155:n valmiiksi jo vuonna 1989
SZ speedster
33 cabrio
164 sw, cabrio, coupe
146SW
155 GTA ZAGATO
156 SW oli valmis alfalla jo v.97 mutta Fiatin TJ Cantarellan mielesta Alfalla ei saanut olla farmareita....lopulta sedanin suosio ja alfan seka myyjien painostus tuotti tulosta
166 Sw de silva riiteli Cantarellan kanssa ja lahti pois. auto oli hieno.
166 coupe
3,0 V6 1988 280cv testattiin kuukausia, kesti menematta rikki
aito alfan 2,0TS 180hv, suoraruiskutus 200hv
1,9 Boxer 165hv ei myoskaan paassyt koskaan tuotantoon
75 SportWagon, esiteltiin jopa yleisolle, kuka muistaa? Pysaytettiin koska Fiat oli kehittanyt 155:n valmiiksi jo vuonna 1989
SZ speedster
33 cabrio
164 sw, cabrio, coupe
146SW
155 GTA ZAGATO
156 SW oli valmis alfalla jo v.97 mutta Fiatin TJ Cantarellan mielesta Alfalla ei saanut olla farmareita....lopulta sedanin suosio ja alfan seka myyjien painostus tuotti tulosta
166 Sw de silva riiteli Cantarellan kanssa ja lahti pois. auto oli hieno.
166 coupe
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfoja, joita emme koskaan nahneet...
Mikä juttu tuon kanssa oikein on, kun on kuitenkin välillä tullut vastaan vuosien aikana, ihan oikeana autona. Eli onko niitä kuitenkin joku määrä tehty, ja mikä tekniikka siihen piti tulla?Mirafiori kirjoitti:155 GTA ZAGATO
Sivuhuomiona en muuten tiennyt että da Silva on uudet Audit piirtänyt.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Täytyy tunnustaa että japani ei oikein taivuV6 kirjoitti:http://www.geocities.jp/esse_quattro/TI-Z5.html
Re: Alfoja, joita emme koskaan nahneet...
Zagato on yksityinen korimuotoilija/ muokkaajaRolle kirjoitti:Mikä juttu tuon kanssa oikein on, kun on kuitenkin välillä tullut vastaan vuosien aikana, ihan oikeana autona. Eli onko niitä kuitenkin joku määrä tehty, ja mikä tekniikka siihen piti tulla?Mirafiori kirjoitti:155 GTA ZAGATO
Sivuhuomiona en muuten tiennyt että da Silva on uudet Audit piirtänyt.
alfa oli suunnitellut M3:n tappajaan 2,5 V6 Turbon
Harmi.
Re: Alfoja, joita emme koskaan nahneet...
2,5 v6 turbo
miksi, voi miksi tätä ei tehty??!!!!11!!! ois ollu kunnon kone...
miksi, voi miksi tätä ei tehty??!!!!11!!! ois ollu kunnon kone...
Hyvin sä vedät..
- 90
- Viestit: 8047
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
niin ja on tehty myös Alfa romeo 90 Wagon, en tosin tiedä että onko tehtaan toimesta vai jonkin pajan mutta kuitenkin...
osaako mirafiori valaista asiaa.
ohessa kuva moisesta..
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2515
osaako mirafiori valaista asiaa.
ohessa kuva moisesta..
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2515
- 90
- Viestit: 8047
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu unskista näkyvät olevan..ihan ymärettävää että protoon on käytetty valmiita komponentteja..GAMMA500 kirjoitti:Taitaa tarkemmin katsoen olla unon koko takaluukku?Mirafiori kirjoitti:
totta
olen kuullut tuosta mutta en juuri nyt muista tarinaa...
luonnolisesti unon valot oli tarkoitettu vain prototyyppia varten....
noita 90 wagoneita ei muistakseni ole tehty kuin 1-2 kaksi kappaletta joista molempien pitäisi olla hengissä keräilijöiden halussa..
kyllä se aika valmiilta vaikutti kun sillä auto und motor sportissa ajelivat,Mirafiori kirjoitti:muotoilututkielma, ei valmis projekti...Olli79 kirjoitti:Scighera ??
Mitenkäs tälle kävi?
ihan kiva pannu.
http://www.fast-autos.net/italdesign/it ... ghera.html
http://www.geocities.jp/esse_quattro/TI-Z5-j.htmlRolle kirjoitti:Täytyy tunnustaa että japani ei oikein taivu
Noh, Tosta GTA TI-Zagatosta...
Painoa yritettiin saada alas. Terästä korvattiin alumiinilla, mm. kattopaneeli, konepelti ja etuovipaneeleissa...
Mitä korroosionestoon tulee, yleisesti ottaen C-pilarista on tullut korin heikko kohta. Samalla tosin todetaan, että Japanilaisessa ilmastossa tämä tuskin nousee ongelmaksi.
Sitten vähän tapellaan, että miksi sitä pitäisi oikeasti sanoa... Termit lentelee.
Koska erot johonkin vastaavaan malliin ilmeisesti ei ole merkittävät ja kun autoa ei saa jatkuvaan tieliikennekäyttöön (siis näemmä ainakaan japanissa), ihmetellään, olisko tarra-tuninki ehkä sitten fiksumpi ratkaisu, kuitenkin... Tai jotain sinne päin.
Sitten puhutaan vähän eroavuuksista Q4 pohjaiseen malliin, muun moassa spoilerin suhteen. Ilmeisesti katalysaattori on tavallista poikkeavasti vedetty suoraan kuskin puolelta. Ei kyllä kuulosta hirveän järkevältä, mutta ilmeisesti noi kuvat alustasta esittää sitä... Perkeleellistä toi tekninen sanasto.
Sitten löpistään vähän jotain tuosta turbon tekniikasta tai projektista, mikä menee aika pitkälti ohi sektorin.
Blah-blah-blah, antaa jotain 320 konia.
Aika pitkälti tässä analysoidaan kuvia ja jotain videoa ja näiden perusteella tämä heppu ei pystynyt vahvistamaan jarrujen "jäädytyskanavan" käyttöä, mikä otettiin tässä prototyypissä käyttöön.
Puhutaan, että ylläpito ei ole aivan ilmaista, kun on kyseessä kuitenkin viritetty peli.
Puhuvat vähän tuotannon lopettamisen yksityiskohdista. Periaatteessa itsestäänselvyyksiä, kuten 156:n syrjäyttäjänä, jne...
---
Valalle en kaikesta tästä lähde, asiayhteydestä voi päätellä paljon, mutta paljon jäi myöskin hämärään.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72