Alfoja, joita emme koskaan nahneet...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Alfoja, joita emme koskaan nahneet...

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Terve...ajattelin laittaa mielenkiinnon vuoksi tahan eraita tietamiani Alfa Romeon kehittamia autoja/projekteja, jotka kuitenkin pysaytettiin Alfa/Fiatin managereiden toimesta

3,0 V6 1988 280cv testattiin kuukausia, kesti menematta rikki
aito alfan 2,0TS 180hv, suoraruiskutus 200hv
1,9 Boxer 165hv ei myoskaan paassyt koskaan tuotantoon
75 SportWagon, esiteltiin jopa yleisolle, kuka muistaa? Pysaytettiin koska Fiat oli kehittanyt 155:n valmiiksi jo vuonna 1989
SZ speedster
33 cabrio
164 sw, cabrio, coupe
146SW
155 GTA ZAGATO
Kuva
156 SW oli valmis alfalla jo v.97 mutta Fiatin TJ Cantarellan mielesta Alfalla ei saanut olla farmareita....lopulta sedanin suosio ja alfan seka myyjien painostus tuotti tulosta
166 Sw de silva riiteli Cantarellan kanssa ja lahti pois. auto oli hieno. :shock:
166 coupe

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

Tahtoo 33 Cabrion.. (HAR HAR... Rälläkkä käteen...) tuo o muute nätti kuva tossa..
Hyvin sä vedät..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfoja, joita emme koskaan nahneet...

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mirafiori kirjoitti:155 GTA ZAGATO
Mikä juttu tuon kanssa oikein on, kun on kuitenkin välillä tullut vastaan vuosien aikana, ihan oikeana autona. Eli onko niitä kuitenkin joku määrä tehty, ja mikä tekniikka siihen piti tulla?

Sivuhuomiona en muuten tiennyt että da Silva on uudet Audit piirtänyt.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Yksityiset koripajat tekivät:
75 fakuja
164 farkkuja
164 caprio "Bertone".

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Täytyy tunnustaa että japani ei oikein taivu :oops:

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

iha selväähä toi o..:
Hyvin sä vedät..

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Re: Alfoja, joita emme koskaan nahneet...

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:155 GTA ZAGATO
Mikä juttu tuon kanssa oikein on, kun on kuitenkin välillä tullut vastaan vuosien aikana, ihan oikeana autona. Eli onko niitä kuitenkin joku määrä tehty, ja mikä tekniikka siihen piti tulla?

Sivuhuomiona en muuten tiennyt että da Silva on uudet Audit piirtänyt.
Zagato on yksityinen korimuotoilija/ muokkaaja
alfa oli suunnitellut M3:n tappajaan 2,5 V6 Turbon
Harmi.

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Alfoja, joita emme koskaan nahneet...

Viesti Kirjoittaja A2K »

2,5 v6 turbo

miksi, voi miksi tätä ei tehty??!!!!11!!! :cry: :cry: ois ollu kunnon kone...
Hyvin sä vedät..

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

166 coupe olisi voinut olla mielenkiintoinen.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Scighera ??
Mitenkäs tälle kävi?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Olli79 kirjoitti:Scighera ??
Mitenkäs tälle kävi?
muotoilututkielma, ei valmis projekti...

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu ihan mielenkiintoinen topic..

ja samaa mieltä hotakaisen kanssa noista farkuista sillä jonkin pajan toimesta noita pienimäärä tehtailtiin..

75:n farkku olisi kiva rakenella kunhan olisi resurssit kunnossa..

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niin ja on tehty myös Alfa romeo 90 Wagon, en tosin tiedä että onko tehtaan toimesta vai jonkin pajan mutta kuitenkin... :wink:

osaako mirafiori valaista asiaa.

ohessa kuva moisesta..

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2515

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

uunon takaklamput :lol: kommee peli jos olis 90:n omat lamput

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

GAMMA500 kirjoitti:uunon takaklamput :lol: kommee peli jos olis 90:n omat lamput
totta

olen kuullut tuosta mutta en juuri nyt muista tarinaa...

luonnolisesti unon valot oli tarkoitettu vain prototyyppia varten....

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mirafiori kirjoitti:
totta

olen kuullut tuosta mutta en juuri nyt muista tarinaa...

luonnolisesti unon valot oli tarkoitettu vain prototyyppia varten....
Taitaa tarkemmin katsoen olla unon koko takaluukku? :shock:

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

1,9 Boxer 165hv ei myoskaan paassyt koskaan tuotantoon
Tuommoinen olisi kiva murisemassa tuolla 33:n pellin alla...

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

1.9 Boxer 165 hp Alfa 33:seen?

Tahtoo. Muutenkin tahtoo Boxerit takaisin alfan keulalle!

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Muukkoselta joskus kysyin niin olisi ollut joku valmis setti 1.9 tekemiseksi, tai ainakin oli valmis tekemään. Hintaa en muista, kuitenkin liikaa opiskelijalle.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GAMMA500 kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:
totta

olen kuullut tuosta mutta en juuri nyt muista tarinaa...

luonnolisesti unon valot oli tarkoitettu vain prototyyppia varten....
Taitaa tarkemmin katsoen olla unon koko takaluukku? :shock:
juu unskista näkyvät olevan..ihan ymärettävää että protoon on käytetty valmiita komponentteja..
noita 90 wagoneita ei muistakseni ole tehty kuin 1-2 kaksi kappaletta joista molempien pitäisi olla hengissä keräilijöiden halussa..

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

BSTR kirjoitti:166 coupe olisi voinut olla mielenkiintoinen.
Siis veit sanat suusta. Mä luulen, että siinä olis ollut tyyliä isommillekin herroille.
On kivaa kun on kivaa

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mirafiori kirjoitti:
Olli79 kirjoitti:Scighera ??
Mitenkäs tälle kävi?
muotoilututkielma, ei valmis projekti...
kyllä se aika valmiilta vaikutti kun sillä auto und motor sportissa ajelivat,
ihan kiva pannu.

http://www.fast-autos.net/italdesign/it ... ghera.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Rolle kirjoitti:Täytyy tunnustaa että japani ei oikein taivu :oops:
http://www.geocities.jp/esse_quattro/TI-Z5-j.html

Noh, Tosta GTA TI-Zagatosta...

Painoa yritettiin saada alas. Terästä korvattiin alumiinilla, mm. kattopaneeli, konepelti ja etuovipaneeleissa...

Mitä korroosionestoon tulee, yleisesti ottaen C-pilarista on tullut korin heikko kohta. Samalla tosin todetaan, että Japanilaisessa ilmastossa tämä tuskin nousee ongelmaksi.

Sitten vähän tapellaan, että miksi sitä pitäisi oikeasti sanoa... Termit lentelee.
Koska erot johonkin vastaavaan malliin ilmeisesti ei ole merkittävät ja kun autoa ei saa jatkuvaan tieliikennekäyttöön (siis näemmä ainakaan japanissa), ihmetellään, olisko tarra-tuninki ehkä sitten fiksumpi ratkaisu, kuitenkin... Tai jotain sinne päin. :mrgreen:

Sitten puhutaan vähän eroavuuksista Q4 pohjaiseen malliin, muun moassa spoilerin suhteen. Ilmeisesti katalysaattori on tavallista poikkeavasti vedetty suoraan kuskin puolelta. Ei kyllä kuulosta hirveän järkevältä, mutta ilmeisesti noi kuvat alustasta esittää sitä... Perkeleellistä toi tekninen sanasto.

Sitten löpistään vähän jotain tuosta turbon tekniikasta tai projektista, mikä menee aika pitkälti ohi sektorin.
Blah-blah-blah, antaa jotain 320 konia.

Aika pitkälti tässä analysoidaan kuvia ja jotain videoa ja näiden perusteella tämä heppu ei pystynyt vahvistamaan jarrujen "jäädytyskanavan" käyttöä, mikä otettiin tässä prototyypissä käyttöön.

Puhutaan, että ylläpito ei ole aivan ilmaista, kun on kyseessä kuitenkin viritetty peli.

Puhuvat vähän tuotannon lopettamisen yksityiskohdista. Periaatteessa itsestäänselvyyksiä, kuten 156:n syrjäyttäjänä, jne...

---

Valalle en kaikesta tästä lähde, asiayhteydestä voi päätellä paljon, mutta paljon jäi myöskin hämärään.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Vastaa Viestiin