alavääntö hukassa! 164 TS

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
hougan
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Helmi 2005, 22:54
Paikkakunta: Rauma

alavääntö hukassa! 164 TS

Viesti Kirjoittaja hougan »

mites tollasen TS-moottorin pitäis toimii ku omassa ei oo alhaalla yhtään voimaa! ei sitten yhtään. esim. kakkosella ku survoo polkimen pohjaan 1500rpm ni moo kuuluu ja hitaasti kiihtyy. vasta n.5000rpm kohdalla alkaa imuääni muriseen ja vetää ihan hienosti 7000rpm saakka. kahexaa kymppii ku ajaa vitosella ni ei kiihdy ei millään. välillä ku pinta- tai puolella kaasulla kiihdyttää ni tuntuu pientä "nykimistä" niinku yrittäis lähtee mut ei.. oisko mitään ehdotuxii missä vika vois olla?? ilmamäärämittari ehkä?
muuten toimii hienosti. tyhjäkäynti ja kaikki.. nii ja ottaa laiskasti kierroxia.tehdaski ilmottaa 2000rpm kohdal 160NM vääntöö muistaaxeni ni pitäshä sen murjasta siitä..

porinfirina
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Sulla on imuventtiilien ajoituksen säädin paskana. Taikka sitten se on säätimen solenoidi, joka on rikki, tai ei saa virtaa. Sijaitsee jakopään puolella, ylemmän nokka-akselin päässä. Kato onko johdot paikallaan, jos on testaa saako virtaa. Jos saa virtaa, pitäis naksahtaa. Pitäis saada virtaa n. 1500 kierroksen kohdalta ylöspäin. Voi olla myös solenoidia ohjaava rele, joka on keskellä edessä oleva releryhmä, syylärin päällä. Muistaakseni toinen rele vasemmalta edestäpäin katsottuna, en oo varma. Ei muuta kuin tutkimaan. :lol:

hougan
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Helmi 2005, 22:54
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hougan »

joo.. selasin vanhoja juttuja ja just luin samasta viasta. helvatin kallis!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Olethan tarkistanut että ilmamäärämittari ei ole nyt pakkasilla jäätynyt?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

hougan
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Helmi 2005, 22:54
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hougan »

en oo kerinny vielä. tänää tarttis sekin kattoo. mahtaakos 75:s säädin sopia?

Avatar
corse
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:57
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja corse »

Eikös joku viisastellu jossakin välis ettei toimi "tyhjäkäynnillä/ paikallaan poljettaessa" se ajotuksen muunnin!? eli vaikeuttaa mittauksen suorittamista..
Mut jotain vialla jos ei väännä!

50kmh/ 5-vaihe ja jaksaa "kiihtyä" tärisemättä ( vaihelaatikko parka)

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

hougan kirjoitti:en oo kerinny vielä. tänää tarttis sekin kattoo. mahtaakos 75:s säädin sopia?
kyllä pitäisi sopia..sama motti..

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ajoituksen säädin ei pelitä.

Ota säädin irti ja tökkää toiseen liittimeen 12v. Mikäli säätimen toisesta päästä pomppaa nasta ulos, niin säädin toimii.
Kun se nasta on ulkona niin sen ei pitäis mennä sisään kevyesti painamalla, mutta ihan sormivoimilla kuitenkin.

Seiskavitosen säädin käy mielestäni kuusnepaan.

Eli säätimellä tarkoitan nyt sitä pelkkää solenoidia.

hougan
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Helmi 2005, 22:54
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hougan »

joo katoin ilmamäärämittarin ja se oli kyl kunnos. huohotin putket oli kyl täynnä paskaa. tarttee täs vielä kattoo sitä säädintä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Just se huohottimen rähmä sinne ilmamäärämittarille valuu ja jäätyy siihen. Itsellä menee huohotus ulkoilmaan ja se imuletkuun jäävä reikä tukittu tubelesventtiilillä (tuteista se isompi malli)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onko kumpikin sytkäsysteemi mukana kuvioissa? Alavääntö tahtoo kärsiä jos polttaa vain toisen puolen tulpilla.
- Epäkelpokeräilijä -

hougan
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Helmi 2005, 22:54
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hougan »

elikkäst otin mötikän pois (se kolmella pultilla kiinni oleva) löin 12v
ja tappi nousi pari kolme millii.
virtaakin se saa.

käynti ei muuttunut vaikka johdot oli irti. tai siis käy nätisti mutta laiskasti ottaa jenkaa.

kipinästä en juu tiiä muutaku et sytkän kannet ja pyörijät on vaihdettu ja tulpat.

hougan
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Helmi 2005, 22:54
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hougan »

molemmat sytkät toimii.

tarvii viikonloppuna kattoo se säädin.

hougan
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Helmi 2005, 22:54
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hougan »

toimii! se oli se solenoidi.
just tuli täyteen ekat onnelliset ja mukavat 1000 kilsaa täyteen ekalla alffalla! :-D

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jees, siinä solenoidissa se vika usein on

Vastaa Viestiin