Alfa Romeo 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:Selvästikin tarvetta olisi Club Sport versiolle, josta airbagit, mukitelineet, turvapalkit, ilmastointi ja muut painoa lisäävät lässyttimet on jätetty rannalle.
Samaa olen hokenut jo pidemmän aikaa. Nykyisten malmikasojen liikuttelu vaatii jo meikäläisen sukankuluttajan ulottumattomissa olevan aitauksellisen hevosia, tonnin painoinen 33 liikkui kivasti jo 132 hepokatilla. Eivät kaikki edes halua louhosdumpperia, missä on Alfan low fat -sportti á la Lotus Elise & Toyota MR2?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4857
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eipä sitä kenkälusikka fiilistä saa mistään automallista. Kai se turvavarusteiden poistamiseen on iso kynnys kun noissa eniten seuratuissa kolaritesteissä ei oteta turvavarusteita mukaan jos niitä ei löydy kaikissa mallisarjan tyypeistä.
Hmm tietty jos sitä Club Sporttia möis jollain muulla tyypillä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11215
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Aina luotettavan Tuulilasin mukaan 159 GTA tulee olemaan ihan oikea GTA eli normaalista kevennetty painos.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Vittorio Jano kirjoitti:Aina luotettavan Tuulilasin mukaan 159 GTA tulee olemaan ihan oikea GTA eli normaalista kevennetty painos.
Onko hintakin sitten samalla kevennetty? :mrgreen:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4857
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Hieman tehopainosuhdetta Alfalta.
33SC12 1,1kg/hv
33/2 2,1kg/hv
33 Stradale 3,0kg/hv
147 GTA 5,4kg/hv
Montreal 5,6kg/hv
ES30 6,0kg/hv
75 3.0 6,5kg/hv
166 3.0 6,6kg/hv
33 1,7 16v 6,7kg/hv
GTV T.B 7,1kg/hv
90 2,5 7,5kg/hv
GTV6 7,7kg/hv
75 T.S 7,6kg/hv
147 2.0TS 8,0kg/hv
164 T.S 8,1kg/hv
156 2.0TS 8,1kg/hv
90 2.0i 8,5kg/hv
Junior Z1.6 8,7kg/hv
166 2.0TS 9,2kg/hv
75 1,6 9,9kg/hv

Yksi erikoisuus mikä vasta nyt tarkemmin katsellessa tuli vastaan on se että ES30:tä joka periaatteessa pienennettiin ja kevennettiin 75:sta niin lopputulos ainakin lähteiden mukaan oli se että 75 3.0 : 1250kg ja ES30 : 1260kg. Onko kellään tietoa miten tuohon päädyttiin?
Samoin kuin se että GTV6 ilmoitetaan painavemmaksi kuin 90:nen... :? On 210Kg painavampi kuin GTV2.0..

Pieni laskenta leikki. Keventäisi 75 3.0 200kg (lähelle 1.6 painoa) saataisiin 5,4kg/hv joka normipainoisella V6 samaan tehopaino suhteeseen pääsyksi vaatisi 40hv lisää koneeseen.

ps...saat varmasti erituloksia riippuen lähteestä :wink:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

http://www.alfa159.com näyttää heränneen henkiin.

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

(siirsin tämän tuolta Uutisia Alfa Romeosta-topicin alta, kun tuntui että menee jo 159-keskusteluksi eikä uutisiksi)
alfista kirjoitti:Alfa 159 hintoja julkistettu Italiassa.
3.2 V6 JTS Q4 34,600
...
Exclusive (Distinctive) version hintoja. se on Italiassa 30.021 ja Suomessa 30700 (Progression + Suomivarusteet), joten hinnat ovat
Tuo 3.2V6:n hintahan näyttää kiintoisalta - meinaan, nythän esim Alfa GT 3.2V6 on hinnaltaan 51900 Suomessa tällä hetkellä. Jos DA päättää iskeä 159 3.2V6:een kunnon katteet ja täräyttää perinteiseen tapaan hinnaksi yli 50keur, niin eipä edelleenkään miltään BMW:ltä markkinoita Suomessa vallata. Johon tuo 159 kai kuitenkin yrittää Keski-Euroopassa nyt kovasti iskeä.

BMW:n uusi 330i näyttäisi nimittäin maksavan 53000, ja sen vakiovarustelistakin alkaa olla jo melko OK, ainut suurempi puute näyttäisi olevan vakionopeudensäädin joka on lisävarustelistalla. Ei tule varmasti kovin moni bemarikuski vakavissaan Alfaa edes harkitsemaan jos hinta on about sama.

Ja kuten on jo aiemminkin puhuttu, 159:n ongelma on 2.2JTS:n ja 3.2V6:n välistä puuttuva moottori. BMW:llä siihen löytyy 325i, hinta 45800 perusvarusteilla...heck, minäkin harkitsisin mieluummin tuommoista kuin 159:ää hintaan yli 50keur tai toisaalta 2.2JTS:ää jos se tuntuisi laiskalta.

Mutta nyt - jos 159 3.2V6 saadaankin painettua alle neljän kympin niin silloin luulisi paatuneimmankin bemarikuskin miettivän toisen kerran, kannattaisiko halvempi ja tehokkaampi (ja nelivetoinen!) kuitenkin käydä edes kokeilemassa. Ja jos laatu on tosissaan kohdillaan niin tiedä vaikka saataisiin uusia käännynnäisiä Alfamiesten joukkoon.

Joopa joo, saahan sitä toivoa. :?

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

sami_r kirjoitti:Joopa joo, saahan sitä toivoa. :?
Tuohon minäkin yhdyn... :lol: Delta pitää lopusta huolen...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hienosti tehty sivu tuo 159.com. Alfa musiikit soi taustalla samalla kun tarkastelee teknisiä tietoja; "So many cars in the world, and I´m driving Alfa. Hey, you know why" 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

sami_r kirjoitti:Ja kuten on jo aiemminkin puhuttu, 159:n ongelma on 2.2JTS:n ja 3.2V6:n välistä puuttuva moottori. BMW:llä siihen löytyy 325i, hinta 45800 perusvarusteilla...heck, minäkin harkitsisin mieluummin tuommoista kuin 159:ää hintaan yli 50keur tai toisaalta 2.2JTS:ää jos se tuntuisi laiskalta.

Mutta nyt - jos 159 3.2V6 saadaankin painettua alle neljän kympin niin silloin luulisi paatuneimmankin bemarikuskin miettivän toisen kerran, kannattaisiko halvempi ja tehokkaampi (ja nelivetoinen!) kuitenkin käydä edes kokeilemassa.
BMW 325i:n ja Alfa 159 3.2 Q4:n hinnat Italiassa perusvarusteilla ovat miltei identtiset (arvonlisäveroineen siinä 39.000 euron liepeillä). Eli Q4:n hinta voisi teoriassa asettua Suomessa 46.000 euron tuntumaan, ei varmasti kuitenkaan alle neljänkympin.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Officer Cartman kirjoitti:Eli Q4:n hinta voisi teoriassa asettua Suomessa 46.000 euron tuntumaan
Valitettavasti tähän voi todeta vaan että uni seis :mrgreen:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jos Alfan Euroopan myyntistrategia otetaan tehtaalla riittävän vakavasti, niin Deltakaan ei pysty sitä silloin vesittämään. Ja ne on päättäneet olla kilpailijoita edullisempia, varustellumpia kolmen vuoden takuulla ja ilmaisilla huolloilla. Tämä suoraan Kabfeltin suusta.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

tervehdys kaikille..... :wink:
tässä Italian hinnasto....
Kuva

Hinta alkaa siis 28.600sta italiassa, joka on siis muutaman satasen vastaavaa bemaria edullisempi.
suhteessa kilpailukykyisin hinta on 3,2:lla, mutta se on saatavilla vasta loppuvuodesta.

huipulle suunnitellaan aikanaan V8-moottoria, saa nähdä... :wink:

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

ehm....luulin että tämä olisi kiinnostanut teitä enemmän :roll:

anyway....veikkaisin että halvimman 159:n tulee saamaan Suomesta vajaalla 33.000:lla eurolla. :wink:

3,2 Q4 sen sijaan saattaisi lähteä viidellä kymmenellä tonnilla, kuten 156GTA.

p.s Huomatkaa että 159 on paremmin varusteltu kuin kilpailijansa ja takuu on ainakin Italiassa 3 vuotta.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos tuommoisissa hinnoissa suomessa pysyttäisiin niin loistavaa :mrgreen:
Kunhan nyt vaan ottaisivat tuota deltaa vähän niskasta kiinni ja antas tukkapöllyä.

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Epezi kirjoitti:Jos tuommoisissa hinnoissa suomessa pysyttäisiin niin loistavaa :mrgreen:
Kunhan nyt vaan ottaisivat tuota deltaa vähän niskasta kiinni ja antas tukkapöllyä.
Tai antaisivat pakit ja vaihtaisivat maahantuojaa kokonaan..... :twisted:

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Mirafiori kirjoitti:ehm....luulin että tämä olisi kiinnostanut teitä enemmän :roll:
Näitä taisi olla esillä jo aikaisemmin toisessa threadissa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Onpas 159 hirveen kokonen lotja.
Toivottavasti tulee 149stä SW 250 heposella, niin voi pysyä Alfassa sitten 5 vuoden päästäkin kun on varaa ostaa käytetty.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Tulipa käytyä Aresessa pyhiinvaellusmatkalla :-D ja museosta tullessa kaksi uutta paholaista kaarsi sopivasti näytille parkkiin.
Hyvän näköinen myös luonnossa.
Muutama kuva albumissa
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
il_dottore
Viestit: 115
Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)

Viesti Kirjoittaja il_dottore »

Laku kirjoitti:Onpas 159 hirveen kokonen lotja.
Tätähän ne muutkin merkit harrastaa nyt, että kasvattavat noita upper mid-size eli D-segmenttien malleja ja pudottavat pois entisiä E-segmentistä.
Opel teki juuri näin uudella Vectralla, joka on edeltäjäänsä selvästi suurempi, ja lopetti samalla Omegan.

Siksi ounastelen, että 159 ollessa noin kookas, 166 ei saa seuraajaa, vaan tilalle voi tulla "jotain ihan muuta...!" :-D

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Niin, eli sekä ala- että yläpuolelle. Olen edelleen varma, että 147-149 mallistoon tulee 5 ovinen samaan kokoluokkaan kuin 156 oli. Eräänlainen 5 ovinen GT. Samoin yläpuolelle selvästi suurempi malli kuin 166 on.

Se näkee ken elää

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

alfista kirjoitti:Niin, eli sekä ala- että yläpuolelle. Olen edelleen varma, että 147-149 mallistoon tulee 5 ovinen samaan kokoluokkaan kuin 156 oli. Eräänlainen 5 ovinen GT. Samoin yläpuolelle selvästi suurempi malli kuin 166 on.

Se näkee ken elää
149 kasvaa uusiin c-segmentin mittoihin.....430-435cm....sw:tä ei kuitenkaan tule...

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep, tuskin sw:tä tai sedania vaan samantyyppinen sarja kuin A3. SItä vaan toivon, ettei Alfakin mene mukaan tähän tila-auto villitykseen vaan pysyisi sporttisena vaihtoehtona.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ensimmäinen 159 myynnissä:

klick

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

alfista kirjoitti:Ensimmäinen 159 myynnissä:
42 tonttua...tuosta... :mrgreen:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

silverine kirjoitti:
alfista kirjoitti:Ensimmäinen 159 myynnissä:
42 tonttua...tuosta... :mrgreen:
Tuli tuossa mieleen että onko Suomeen mahdollista ostaa autoa verottomana toisesta EU-maasta ja sitten maksaa Suomen verot autosta ja näin toivon mukaan säästää joku euro? Nämä autojen verottomat hinnat vaihtelee maitten välillä ja ovat yleensä halvimmillaan korkean verotuksen maissa. No Suomi tietysti kuuluu näihin mutta pahempiakin on kuten Tanska. Eikös esim 147 2.0 3-ov hinta Suomessa jää Tanskan vastaavan eli 44.000€ alle? Mutta onko tällainen tuontikäytäntö Suomessa ylipäätään mahdollista. Ruotsiin ovat hakeneet uusia Alfoja Tanskasta jonkin verran, säästöä syntyy tuhansia euroja. Tehtaan takuu toimii tietysti.

EDIT: Tanskan verolliset hinnat http://pdf.alfa159.dk/ALFAprisliste.pdf
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Olikaan jossain autolehdessä missä hiljattain laskivat juuri tuota kannattaisiko ostaa uusi auto verottomana Tanskasta ja tuoda itse Suomeen. Eli onhan se tottakai mahdollista. Säästöä saivat aikaan jossain Citikan C5:ssa parin tuhannen euron luokkaa.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

166 kirjoitti:EDIT: Tanskan verolliset hinnat http://pdf.alfa159.dk/ALFAprisliste.pdf
Siis mitäh :crazyeyes: 159 V6 24v lusso 77 808 €!!! No GT 3,2 on vieläkin paremmin arvossaan, vain vaivaiset 81 119 €..

Avatar
MilleMiglia
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja MilleMiglia »

http://www.autobild.de/artikel.php?artikel_id=9756
Tuolta kun valitsee Panoramen, pääsee katsomaan 159:n erilaisia sisustus
vaihtoehtoja.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

alfista esimerkki on se sama mistä oli toisessa topikissa juttua, ei taida olla Suomessa, vaan haen minäkin tuohon hintaan äkkiä jos lyöt fyrkat pöytään :mrgreen:

Nyt tulee vanhasta muistista mutta Tanskassa taitaa autovero olla luokkaa 200% kun se Suomessa kaikkineen on 140% paikkeilla.

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Boxer33 kirjoitti:Siis mitäh :crazyeyes: 159 V6 24v lusso 77 808 €!!! No GT 3,2 on vieläkin paremmin arvossaan, vain vaivaiset 81 119 €..
Eli Tanskassa 159 3,2 Q4 on melkein 30.000 kruunua 325i:tä kalliimpi.

Tanskan hinnoista laskemalla ja vertaamalla kotimaiseen GT 3,2:n hintaan saadaan tuolle 159 3,2 Q4:lle teoreettiseksi Suomen hinnaksi karvan verran alle 50 tuhatta, mikä olisi täälläkin muutaman tuhatlappusen verran liikaa vastaaviin saksalaisiin verrattuna.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eihän se hinta kuulosta niinkään pahalle jos sitä vertaa 156 GTA:n hintaan. Ja jos taas vertaa meikän lompakon paksuuteen niin Sierra tuntuukin ihan hyvältä peliltä.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Officer Cartman kirjoitti:
Eli Tanskassa 159 3,2 Q4 on melkein 30.000 kruunua 325i:tä kalliimpi.

Tanskan hinnoista laskemalla ja vertaamalla kotimaiseen GT 3,2:n hintaan saadaan tuolle 159 3,2 Q4:lle teoreettiseksi Suomen hinnaksi karvan verran alle 50 tuhatta, mikä olisi täälläkin muutaman tuhatlappusen verran liikaa vastaaviin saksalaisiin verrattuna.
liikaa ? jos tuohon sisältyy vielä se 3 vuoden takuu ja ilmaiset huollot?

330i Sedan E90 VB31 53 200 bemarin nelivetoa ei hinnastossa vielä näy
Audi A4 Sedan 3,2 FSI 188 kW quattro 57 450
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

V6 kirjoitti:liikaa ? jos tuohon sisältyy vielä se 3 vuoden takuu ja ilmaiset huollot?
Jep, valmistajan tarkoituksena on ollut hinnoitella 159 3.2 Q4 perusvarustein samalle viivalle nimenomaan 325i:n kanssa. Hinnathan ovat miltei pilkulleen samat esimerkiksi Italiassa. Suomessa 325i maksaa perusvarusteilla 45.800 euroa.

Saksalaisissa on IMO näissä segmenteissä jonkin verran turhaa alkuperämaalisää.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

MilleMiglia kirjoitti:http://www.autobild.de/artikel.php?artikel_id=9756
Tuolta kun valitsee Panoramen, pääsee katsomaan 159:n erilaisia sisustus
vaihtoehtoja.
Ei hullumpaa ei. Ja ne saundit.. Ihmeellistä miten alfan insinöörit on onnistunu loihtimaan GM-pohjaisesta koneesta niinkin alfamaiset saundit. Ei heti tule mieleen mitään toista tehdasvalmisteista nelisylinteristä josta lähtee yhtä miellyttävät äänet. Juurikin kärsin viikon saksassa perusgolfia kuunnellen. Ja vielä kun olin etukäteen yrittänyt varata 147:n, joka sitten yllättäen olikin loppu..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Diesel kuulostaa Transporterilta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Diesel kuulostaa Transporterilta.
Jaa, mä ku en kuullu siinä oikein mitään. Tuskin se todellisuudessa kuitenkaan nykyistä huonompi on. Eikös kone ole periaatteessa sama? Ainakin minut se viisipyttyinen diisseli vakuutti siinämäärin, että tulevan auton pellin alta se toivonmukaan löytyy. Oli ääntä, vääntöä ja menoa..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Toivottavasti kuulostaa luonnossa paremmalta kuin tuossa pätkässä. Olen nimittäin tuollaista vanhempaa 156 JTD:tä himotellut mutta tuo ääni pisti kyllä miettimään hommaa uusiksi. Niin se vaan on ihminen irrationaalinen elukka.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

En ainakaan muista nähneeni tätä videonpätkää alfa.bbs:llä, 159 in action.
http://www.cuoresportivo.dk/Downloads/a ... dsport.wmv
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sepäs taipui nätisti, tuossa yhdessä väistössä auto taisi hieman pompata rajoitinkumeista takaisin, mutta pysyi tiessä hyvin...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

159n tuotanto oli tuossa jokin aika sitten pysähdyksissä, sillä ketter ei ollut työn laatuun tyytyväinen

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Mirafiori kirjoitti:159n tuotanto oli tuossa jokin aika sitten pysähdyksissä, sillä ketter ei ollut työn laatuun tyytyväinen
Tiukka setä. Myyvät sitten varmaan ne hätäisesti kasatut deltamotorsille tänne pohjolaan. Ja taas saadaan ihmetellä, et mikä mättää..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

turtzik
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 20:13

Viesti Kirjoittaja turtzik »

Boxer33 kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:159n tuotanto oli tuossa jokin aika sitten pysähdyksissä, sillä ketter ei ollut työn laatuun tyytyväinen
Tiukka setä. Myyvät sitten varmaan ne hätäisesti kasatut deltamotorsille tänne pohjolaan. Ja taas saadaan ihmetellä, et mikä mättää..
delta saa ne hätäisesti kasatut sopivasti vähän edullisemmin, ja myy sitten ihan normi hintaan kuluttajille 8)

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Noihin hintaodotuksiin. Otin joskus ylös saksan ja suomen 156 hinnoittelut ja tarkastelin niiden pohjalta tulevaisuuden hintoja 159:lle.

Näillä päädyin sitten seuraaviin, jotka siis tietysti saattavat olla aivan metsässä.. Lieneekö jälleen suomessa vain distinctive varutelu?

1.9 dist. n. 35 000
2.2 dist. n. 39 000
3.2 dist. n. 48 500

Saksanmaalla muuten mielenkiintoinen hintaero 1.9 vrt 2.2. Hinnat
1.9 prog. 26 700 2.2 prog 28 100
1.9 dist. 28 500 2.2 dist 29 900

Eli perusvarusteisemman 2.2:n saa halvemmalla kun 1.9:n heebeleillä! Koneen tuoma hintaero 1.9 --> 2.2 1400 egee.

Jukka
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 15:35
Paikkakunta: Espoo

159:n hinta

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Alfetta&156 kirjoitti:Noihin hintaodotuksiin. Otin joskus ylös saksan ja suomen 156 hinnoittelut ja tarkastelin niiden pohjalta tulevaisuuden hintoja 159:lle.

Näillä päädyin sitten seuraaviin, jotka siis tietysti saattavat olla aivan metsässä.. Lieneekö jälleen suomessa vain distinctive varutelu?

1.9 dist. n. 35 000
2.2 dist. n. 39 000
3.2 dist. n. 48 500
Päädyin jonkin verran alhaisempiin hintoihin kun lähtökohtana on 156 2.0 JTS:n hinta Suomessa ja Saksassa. EU:n julkaiseman hintavertailun mukaan kyseisen mallin ovh Saksassa (Progression) on 24800 € verollisena ja verottomana 21 379 € (Saksassa ei ole autoveroa, vain 16%:n ALV). Vastaavasti 156:n hinta Suomessa on 30 700 € verollisena (vero 28%-650€ +22% ALV) ja verottamana 20167€. Suomessa 156:n veroton hinta on siis 94,3% Saksan hinnasta

159:n hinnat Saksassa ovat:
159 1.9 JTS Progression 20317 €, 26700 €verollisena
159 1.9 JTS Distinctive 24569 €, 28500 €verollisena
159 2.2 JTS Progression 24224 €, 28100 €verollisena
159 2.2 JTS Distinctive 25776 €, 29900 €verollisena
159 3.2 JTS Progression 30086 €, 34900 €verollisena
159 3.2 JTS Distinctive 32629 €, 37850 €verollisena

Jos edellä mainittu oletus pitäisi edelleen paikkansa, että Suomen verottomat hinnat olisivat myös jatkossa 94,3% Saksan hinnoista, niin hinnoiksi 159:lle Suomessa muodostuisi:
159 1.9 JTS Progression 21713 €, 33113 €verollisena
159 1.9 JTS Distinctive 23176 €, 35339 €verollisena
159 2.2 JTS Progression 22851 €, 34891 €verollisena
159 2.2 JTS Distinctive 24315 €, 37177 €verollisena
159 3.2 JTS Progression 28381 €, 43526 €verollisena
159 3.2 JTS Distinctive 30780 €, 47273 €verollisena.

Verottomat hinnat ovat toisaalta tasaantumassa eri EU maiden välillä. Tällä hetkellä erot ovat todella suuria. Toisaalta varustelu voi olla erilainen Suomessa. Eli lasketutut hinnat voivat olla vain kaunista unta.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 159:n hinta

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jukka kirjoitti: Verottomat hinnat ovat toisaalta tasaantumassa eri EU maiden välillä. Tällä hetkellä erot ovat todella suuria. Toisaalta varustelu voi olla erilainen Suomessa. Eli lasketutut hinnat voivat olla vain kaunista unta.
Niin... ja Deltalla tahtovat nuo hintaerot mallien välillä kasvaa jollain ihan omalla "hatusta" kaavalla. Nimittäin tuohan näyttäisi hyvältä listalta, kyllä kauppa kävisi mutta en oikein usko.

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Päädyin jonkin verran alhaisempiin hintoihin kun lähtökohtana on 156 2.0 JTS:n hinta Suomessa ja Saksassa.
Jeps. Itse käytin eri konevaihtoehdoille eri prosentteja laskennassa, kun nuo erikokoiset moottorit näyttävät olevan hieman erilailla hinnoiteltuja keskenään. Mutta spekulointiahan tämä kaikki :-D

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

jokatapauksessa on turha vielä spekuloida hinnoilla, sillä alfan viimeaikaiset vaikeudet ja Baravallen tulo ovat mm. Breran hinnanalennuksen takana
(Breran lanseerausta lykättiin ja lähtöhinta asettui 34.000 euroon aikaisemmasta 38.000 eurosta)

odotettavissa voi siis olla että baravalle tarkastaa kalbfellin aikana 159:lle asetutut hinnat, mutta ei tietenkään välttämättä ihan heti.

Vastaa Viestiin