Tulppien vaihto 3.0 kuusnepaan.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Toke
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Huhti 2004, 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Tulppien vaihto 3.0 kuusnepaan.

Viesti Kirjoittaja Toke »

Aloittelin tässä pienen tulppien vaihto projektin... millä tapaa kannattaa imukammio irroittaa?? kun en ole sitä aikaisemmin tehnyt., kannattaako irroittaa imuputkineen päivineen vai aukoa kaikki kummallisen näköiset putkiklemmarit imuputkista?

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Ei mun ainakaan sitä tarvinnut irrottaa, kun vaihdoin tulpat. Jokin letku muistaakseni oli vähän edessä, mutta kyllä sekin jousti sen verran, ettei tarvinnut irrottaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onkos kyseessä 24- vai 12-tappinen pata ja jos jälkimmäinen niin suorasytkällä vai mekaanisella virranjakajalla?

Jos vehje on se tavallisin tulpanjohdoilla varustettu 12v niin kyllä ne tulpat tosiaan mahtuu vaihtamaan purkamatta oikeastaan muuta kuin tulpanjohdot. Huohottimen öljynerottimen letku on kyllä vähän tiellä mutta kyllä ne kynttilät saa sieltä välistä muilutettua.

Jos alat enemmän purkamaan niin ota imutorvien kumit irti kokoojasäiliön puolelta, löysätä voit toisestakin päästä niin on sitten helpompi sovittaa säiliö paikalleen. Öljynerottimen voi irrottaa säiliön kyljestä tai sitten irrottaa vain öljyn paluuputken lohkosta ja huohotusilman letkun venakopasta ja nostaa säiliön kokonaisuudessaan pois. Imukärsä irti ilmamäärämittarista, kaasuläpän vaijeri irti, lisäilmaluistin johto irti, kokoojasäiliön päädyn maadoitusliittimet irti jne. niin säiliö letkuineen ja kaasuläppineen sun muine hilppeineen lähtee veks. Taisi siinä olla jotain muutakin irrotettavaa mutta kyllä ne huomaa kun vähän silmäilee asetelmaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Jep......... 164 V6 on huoltomiehen toiveuni, ei tarvitse kuin irroittaa tulpat 8) . Tulppajohdot on hiukkasen työläitä mutta ei muuta.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Toke
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Huhti 2004, 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Jeps... olipahan homma!

Viesti Kirjoittaja Toke »

Kun vanhassa kunnos 2.0 ts:ä meni tulppien vaihtoon varttitunti.....
niin tää 3.0 24v onkin vähän eripeli.. mulla meni varmaa paritimmaa siinä hommassa piti tosiaan irroittaa imukammio, ja jokainen tulppanjohto oli vielä neljällä kymppimillisellä koneessakiinni... :) Toisaalta 24venasessa on "erikois" platinakärkitulpat joiden vaihtoväli on 100tkm, joten niitä ei ihan joka vuosi tarvii vaihdella.... ja hintaakin tulpilla mukavat 13.50€/kpl! :?

Vastaa Viestiin