Tulppien vaihto 3.0 kuusnepaan.
Valvoja: Moderators
Tulppien vaihto 3.0 kuusnepaan.
Aloittelin tässä pienen tulppien vaihto projektin... millä tapaa kannattaa imukammio irroittaa?? kun en ole sitä aikaisemmin tehnyt., kannattaako irroittaa imuputkineen päivineen vai aukoa kaikki kummallisen näköiset putkiklemmarit imuputkista?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11231
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onkos kyseessä 24- vai 12-tappinen pata ja jos jälkimmäinen niin suorasytkällä vai mekaanisella virranjakajalla?
Jos vehje on se tavallisin tulpanjohdoilla varustettu 12v niin kyllä ne tulpat tosiaan mahtuu vaihtamaan purkamatta oikeastaan muuta kuin tulpanjohdot. Huohottimen öljynerottimen letku on kyllä vähän tiellä mutta kyllä ne kynttilät saa sieltä välistä muilutettua.
Jos alat enemmän purkamaan niin ota imutorvien kumit irti kokoojasäiliön puolelta, löysätä voit toisestakin päästä niin on sitten helpompi sovittaa säiliö paikalleen. Öljynerottimen voi irrottaa säiliön kyljestä tai sitten irrottaa vain öljyn paluuputken lohkosta ja huohotusilman letkun venakopasta ja nostaa säiliön kokonaisuudessaan pois. Imukärsä irti ilmamäärämittarista, kaasuläpän vaijeri irti, lisäilmaluistin johto irti, kokoojasäiliön päädyn maadoitusliittimet irti jne. niin säiliö letkuineen ja kaasuläppineen sun muine hilppeineen lähtee veks. Taisi siinä olla jotain muutakin irrotettavaa mutta kyllä ne huomaa kun vähän silmäilee asetelmaa.
Jos vehje on se tavallisin tulpanjohdoilla varustettu 12v niin kyllä ne tulpat tosiaan mahtuu vaihtamaan purkamatta oikeastaan muuta kuin tulpanjohdot. Huohottimen öljynerottimen letku on kyllä vähän tiellä mutta kyllä ne kynttilät saa sieltä välistä muilutettua.
Jos alat enemmän purkamaan niin ota imutorvien kumit irti kokoojasäiliön puolelta, löysätä voit toisestakin päästä niin on sitten helpompi sovittaa säiliö paikalleen. Öljynerottimen voi irrottaa säiliön kyljestä tai sitten irrottaa vain öljyn paluuputken lohkosta ja huohotusilman letkun venakopasta ja nostaa säiliön kokonaisuudessaan pois. Imukärsä irti ilmamäärämittarista, kaasuläpän vaijeri irti, lisäilmaluistin johto irti, kokoojasäiliön päädyn maadoitusliittimet irti jne. niin säiliö letkuineen ja kaasuläppineen sun muine hilppeineen lähtee veks. Taisi siinä olla jotain muutakin irrotettavaa mutta kyllä ne huomaa kun vähän silmäilee asetelmaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Jeps... olipahan homma!
Kun vanhassa kunnos 2.0 ts:ä meni tulppien vaihtoon varttitunti.....
niin tää 3.0 24v onkin vähän eripeli.. mulla meni varmaa paritimmaa siinä hommassa piti tosiaan irroittaa imukammio, ja jokainen tulppanjohto oli vielä neljällä kymppimillisellä koneessakiinni... Toisaalta 24venasessa on "erikois" platinakärkitulpat joiden vaihtoväli on 100tkm, joten niitä ei ihan joka vuosi tarvii vaihdella.... ja hintaakin tulpilla mukavat 13.50€/kpl!
niin tää 3.0 24v onkin vähän eripeli.. mulla meni varmaa paritimmaa siinä hommassa piti tosiaan irroittaa imukammio, ja jokainen tulppanjohto oli vielä neljällä kymppimillisellä koneessakiinni... Toisaalta 24venasessa on "erikois" platinakärkitulpat joiden vaihtoväli on 100tkm, joten niitä ei ihan joka vuosi tarvii vaihdella.... ja hintaakin tulpilla mukavat 13.50€/kpl!