V6 koneen säätelyä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

V6 koneen säätelyä

Viesti Kirjoittaja milano »

No nyt vihdoin olen päässyn jakohihnanvaitohommiin. Kaikkea muuta jännää paljastuu tietenkin samalla keikalla!

Ensinnäkin tsekkasin venttiilinvälykset ja tuntui hieman siltä että imuventtiilit voisivat olla liian tiukalla. Nimittäin 0,50 rakotulkki ei mene väliin millään ilveellä ollenkaan, ja 0,45 melko tiukasti. Tilanne on tasaisen sama kaikissa pytyissä. Mitäs sanotte, pitäisikö tässä tapauksessa vaivautua irroittamaan nokka ja vaihtamaan säätöpalat? En ehkä itse olisi tätä tekemässä...

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Einlass 0,475-0,500 mm.
Auslass 0,225-0,250 mm.

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Jep jep arvot on toki tiedossa. En vaan ole missään nähnyt myynnissä 0,025 tarkkuuden rakotulkkeja, enkä siis pysty aivan varmasti sanomaan mahtuisiko 0,475 tulkki väliin imupuolella. Todennäköisesti mahtuisi, mutta saisi jo työntää voimalla. Olisiko optimaalinen tilanne siis se, että 0,475 tulkki mahtuu kepeästi liihottelemaan sivusuunnassa ollessaan paininkupin ja nokan välissä? Nyt nimittäin 0,45 on jo niin tiukka että sitä ei mielellään sivuttaissuunnassa heiluttele.

Perskeles. Olisi vaan pitänyt käydä se amis niin olis tähänkin asiaan selvä perstuntuma.

Sytytystulpat irroittaessani huomasin myös kauhukseni että pari niistä oli aivan älyttömässä karstassa. Reilun kymppitonnin ajetut Golden Lodget. Palotilassa olevat pinnat aivan mustana noesta ja keskielektrodin päälläkin karstamönttejä. Tai oletan että se on karstaa koska se on pinnalta mustaa ja sisältä valkeaa helposti halkeavaa kökköä. Jotain on siis pahemman kerran ollut pielessä viimeisen kymppitonnin aikana, koska näitä tulppia ennen käyttämäni Densot eivät näin pahalta näyttäneet. Erikoista nyt on myös se, että kaikki eivät ole näin pahoja, vaan seos näyttää olleen hyvin erilainen eri pytyissä.

Looginen ja helppo selitys asialle olisi tietysti muutama tosi tukkoinen bensasuutin. Mutta voisiko olla myös jotain muita syitä? Suuttimet on nyt irroitettu ja menossa pesuun, mutta itkettäisi huimasti jos vika tämänkin jälkeen säilyy. Toinen kysymys olisi, että onko mitään tehtävissä koneen sisällä mahdollisesti olevalle karstalle avaamatta sitä tämän enempää?

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

milano kirjoitti:Looginen ja helppo selitys asialle olisi tietysti muutama tosi tukkoinen bensasuutin. Mutta voisiko olla myös jotain muita syitä? Suuttimet on nyt irroitettu ja menossa pesuun, mutta itkettäisi huimasti jos vika tämänkin jälkeen säilyy. Toinen kysymys olisi, että onko mitään tehtävissä koneen sisällä mahdollisesti olevalle karstalle avaamatta sitä tämän enempää?
syy karstaan saattaisi olla myös siinä että noihin sylintereihin jotka karstoittavat tulppia pääsee öljyä jostain..joko ventiilin ohjarit falskaa tai sitten öljyrenkaat ovat jumissa...

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Kone on rempattu viimeksi 45tkm sitten, en millään haluaisi tässä taloudellisessa tilanteessa uskoa että kannet pitää taas irroittaa. Voiko venttiilinohjurit mennä noin nopeasti rikki?

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

milano kirjoitti:Kone on rempattu viimeksi 45tkm sitten, en millään haluaisi tässä taloudellisessa tilanteessa uskoa että kannet pitää taas irroittaa. Voiko venttiilinohjurit mennä noin nopeasti rikki?
juu..jos remppa tehty noin vasta, niin syy saattaa olla hyvinkin noissa suuttimissa eikä ohjurin kumeissa....mutta koskettiinko rempassa alakertaan?? ja jos ei niin entäpäs sitten nuo öljyrenkaat....

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

No jos et muualta löydä kunnon rakotulkeja niin työkalujen erikoismyymälöistä saat.

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Kyllä remppa oli ihan täydellinen sisältäen männänrenkaiden vaihdon yms. Hmm. Pitääpä ottaa pari kuvaa noista tulpista tänne ihmisten ihmeteltäväksi kunhan pääsen kotiin. Ja sitä ennen pitää metsästää jostain tarkempaa rakotulkkia.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

milano kirjoitti:Ja sitä ennen pitää metsästää jostain tarkempaa rakotulkkia.
Käyppä ensteks keskusta II:sen teollisuuspalvelussa, voisi löytyä..?

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

NOniin ja tietenkin töissä meni ikuisuuksiin asti joten en kauppoihin kerennyt. Huomenna jatkan entistä kovemmalla tarmolla. Pari kuvaa sain sytytystulpista otettua, tässä ne:

Tämä on se pahimman näköinen, salamavalo saa sen oikeastaan vieläkin karmeammaksi... :)
Kuva

Muut tulpat ovat aika saman näköisiä, about tällaisia:


Suurkiitokset kaikille jotka ovat minua jaksaneet auttaa tässä ja muissakin asioissa, kaikki vinkit ja apu ovat kovasti hyödyksi tässä taistelussa saapasmaan keksintöjen kanssa.


--------
Muutin toisen kuvan linkiksi kun ovat niin isoja. - Rolle
Viimeksi muokannut milano, 05 Kesä 2003, 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle taisi linkittää vähän persoonallisesti, nyt on samasta kynttilästä kaksi eri kuvaa :wink:

Jos muutama tulppa on tuon näköisiä ja muut näyttävät asiallisilta, veikkaisin, että ohjurinkumit ovat joko asennettaessa hajonneet tai sitten myöhemmin irronneet paikaltaan. Mulla on ilmeisesti myös irronnut kumi tai pari. Remontin jälkeen ei startatessa muutamaan kuukauteen esiintynyt sinistä savupilveä mutta johan taas tulee roinaa torven täydeltä :( Tulpista oli myös muutama suunnilleen tuon sinun tulppasi näköisiä.

Kansirempan tehnyt kansifirman äijä vaan ihmetteli ja sanoi ettei oikein voi mitään jos toimitetut kumit ovat huonoja. Alkuperäisosia, Muukkoselta :bad-words: Mihin suuntaan tässä nyt sitten kiviä heittelee?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Rolle taisi linkittää vähän persoonallisesti, nyt on samasta kynttilästä kaksi eri kuvaa :wink:

Jos muutama tulppa on tuon näköisiä ja muut näyttävät asiallisilta, veikkaisin, että ohjurinkumit ovat joko asennettaessa hajonneet tai sitten myöhemmin irronneet paikaltaan. Mulla on ilmeisesti myös irronnut kumi tai pari. Remontin jälkeen ei startatessa muutamaan kuukauteen esiintynyt sinistä savupilveä mutta johan taas tulee roinaa torven täydeltä :( Tulpista oli myös muutama suunnilleen tuon sinun tulppasi näköisiä.

Kansirempan tehnyt kansifirman äijä vaan ihmetteli ja sanoi ettei oikein voi mitään jos toimitetut kumit ovat huonoja. Alkuperäisosia, Muukkoselta :bad-words: Mihin suuntaan tässä nyt sitten kiviä heittelee?
sinua kävisin vetäisemässä kansifirman äijää lättyyn... :-D
muukkonen ei ole ainakaan yleensä myynyt mitään Ö-luokan kamaa...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Rolle taisi linkittää vähän persoonallisesti, nyt on samasta kynttilästä kaksi eri kuvaa :wink:
Kyllä mä vaan muutin sen toisen linkin kuvaksi, sen takia muutin kun olivat niin samanlaisia, ei mikään ihme jos ovat samat :lol:

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Taitavat minunkin 45tkm vanhat ohjurikumini ovat Muukkoselta. Soitin Muukkoselle ja hän sanoi että sellainen mahdollisuus on tosiaan olemassa, että kumit olisivat parista pytystä kokonaan irronneet.

Mitäs, Scuderia, meinasit itse tehdä asialle? En millään haluaisi irroittaa kansia, mutta jos se on pakko tehdä niin teen sen mielelläni nyt kun konetilaa on jo jonkin verran purettu. Entäs joku paineilmakikkailu... saisikohan kumit vaihdettua yläkautta? Toisaalta olen kuullut että jotkut ajaa V6-koneilla tahalteen kokonaan ilman ohjainkumeja, tiedä sitten onko viisasta...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No, ainakin tietyistä Mersun moottorista puuttuvat venttiilivarren tiivisteet kokonaan, mutta kukapa meistä haluaisi ajaa Benzillä? 8)

Viime talven kansirempan purkamiset ja kasaamiset hoidin itse, mutta kannet vein sellaisenaan ammattimiehelle. Tällä kertaa ajattelin viedä koko auton pajalle, mutta puran mahdollisesti itse venttiilikoneiston näkyville. Ammattimiesten rensseleillä ne kumit saa kuulemma vaihdettua yläkauttakin, paineilman lisäksi hommassa voi käyttää mekaanisia vermeitä, joilla venttiilit lukitaan vaihdon ajaksi paikalleen. Tuskin se pelkkien kumien vaihto mahdottomia maksaa, vaan kyrsiihän se silti, luulin tekeväni kansirempan kunnolla & kalliilla ja pieleenhän se taas meni.

Venttiilivarren kumit eivät kuulemma kestä kauaa, jos ohjurit ovat väljät. Minun autossani ne(kin) ovat uudet, mitenköhän mahtaa sinulla olla?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Eräs konsti on laitaa sylinteriin pehmeätä narua, halkaisijaltaan 3-5 mm. Pyöritä kone puristus tahdin alkuun, eli mäntä alhaalla ja ventiilit kiinni. Syötä tulpanreiästä narua sylinteriin. Sitä saa laitaa aika paljon sinne. Sitten pyörität männän ylös, käsivoimin tietenkin. Siten keksit jonkin keinon painaa jousen alas ja ottaa lukitus palat pois(apumies on poikaa). Itse olen pari kertaa suorittanut kyseisen toimenpiteen. Narun on oltava pehmeää, jotta se puristuu palotilan muotoihin hyvin ja eikä vaurioita männänlakea.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Huhhuh, on sulla 155TS konstit! :wink: Vaikka luulisihan sen onnistuvan noinkin. Hankalin homma on varmaan lyödä kiilat irti venttiileistä, voi vetää vaikeaksi jos venttiili yhtään myötää alaspäin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Scuderia, paljonko kustansi kansien laitto? Jos yrittäis jotain kevyempää kansienlaittodiiliä, koska venoja ja seettejä muun yms tuskin nyt tarvitsee alkaa hiomaan...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Koneessa oli aivan sikakalliit ohjurit, joista tuli rempalle roimasti lisää hintaa. Kansityöt plus ohjurit, tiivisteet ja muut tarvittavat nippelit tulivat muistaakseni maksamaan noin 850 euroa ja tuohon (isot) työt päälle, joten olisi ollut suotavaa, että kone olisi pysynyt hyvänä pidempään kuin pari kuukautta :(
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Yksi kaveri, joka on autonasentajana oopellilla(ei ainakaan työt lopu kesken :mrgreen: ) neuvoi lyömään sopiva hylsy välissä siihen ventiilin jousen lautaseen vasaralla, jotta ne lukot löystyy ja irtoaan helpommin. Silloin ei tietysti vielä voi olla sitä narua pytyssä. Tollainen venttiilin jousi painuu yllättävän helposti esim. jollakin sopivalla haarukkalla jossa on pitkä varsi (n. 1- 1.5m). Yhden volvon venttiilikumin vaihdossa käytettiin rälläkän kiekon kiristys avainta, joka oli tungettu rauta putkeen. Haarukka jousilautasen päälle. Toisella kädellä painat haarukka alaspäin, toisella kannattelet putken päästä ja kaveri kaivaa lukitus palat välistä pois.
Tää on vähän vaikea selittää näin kirjoittaen. Tiedä sitten miten tämä menetelmä soveltuu V- moottoriin. Siinä ehkä voi käyttää runkoa hyödykseen. Luovuus kunniaan :-D .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ja sitten vielä väitetään, että tekniikan miehet eivät ole luovia 8)

Tuo kiilapalojen "vapautus" jollain työkalulla napauttamalla on kyllä aiheellista, ne pirulaiset kun tuppaavat muuten jumeksimaan aika lailla. Poikittainen V-kone valitettavasti asettaa aika lailla rajoituksia minkään hienojen spesiaalityökalujen käyttöön, etummaista kantta mahtuu kyllä operoimaan mutta takapuolella on heti tulipelti vastassa. Tosin näytti siltä, että ainakin etukannesta oli kumeja irti, joten takaosastoa ei tuurilla tarvitsisi ronkkia ollenkaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4855
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ongelmahan Alfassa on jousenpainamisen suhteen se että venttiilijouset sijaitsee "putkessa" eli paininkupinkokoisessa tilassa.Tosin V6 12v pakoventtiilit toimii keinuvivulla joten siinä ei ole sitä ongelmaa mutta imupuolella on siinäkin sama ongelma.Lisäksi niihin sisäpintoihin ei saisi tulla jälkiä koska kupin tulee pyöriävapaasti tilassaan,muuten se kuluu nopeasti.Itse olen käyttänyt paineilmaa ja isän tekemää "erikoistyökalua" otettiin mallia eräästä Alfan julkaisusta.Tosin kokemusta on vain nelisylinterisistä.Mutta taitaa olla itselläkin ajankohtaista tuohon V6:een.Jos haluaa varmistaa kumien pysymisen 100% niin tekee kierrepakalla kierteet ohjurin ulkopintaa jolloin kumin "haitarit" puree siihen.Noin olen tehnyt muutamaan työpaikan autoon missä ollut tyyppivikana kumien pysyminen.Ja ovat sitten pysyneet.Ja muuten 75 Turbossa ei ole venttiilinkumeja pakopuolella. :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mahtaisitko löytää tuosta erikoistyökalusta vielä infoa jostakin?

Mahtuuko sitä kierrepakkaa pyörittelemään ohjurin ympärillä jos ei pura venttiiliä ja kaikkea muutakin veks? Vai pitäisikö operoitavan mukin mäntä pyörittää yläasentoon, jolloin venan voi varmaan "tiputtaa" lepäämään männän lakea vasten?

Jos alat tekemään remppaa kutoseen niin kerrohan sitten ihmeessä vinkkejä, pitäisi näköjään taas raapia omakin pata auki. Harmi kun käytettävissä oleva kompressori on niin jumalattoman äänekäs, että jos sillä tuuppaa paineilmaa työn alla olevaan sylinteriin niin tallissa pitää olla kuulosuojaimet. Saattaa naapureiltakin mennä hermo jos se hakkaa ilmaa monta tuntia putkeen :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Hmmhmm... nyt laitan kyllä tauon korjaukselle ja lähden viikonlopuksi tampereen takametsiin pelaamaan maalipalloa. Alfa-asiat saavat kypsyä alitajunnassa. Ainakaan täydelliseen kansiremppaan ei ole mitenkään varaa eikä todennäköisesti tarvettakaan juuri nyt, eli jos jotain erikoiskikkailua ei järjesty niin joudun varmaan laittamaan koneen kiinni sellaisenaan ja ajamaan sen jollekin pajalle myöhemmin kun rahaa on. Mutta palataan asiaan viimeistään maanantaina.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Jos alat tekemään remppaa kutoseen niin kerrohan sitten ihmeessä vinkkejä, pitäisi näköjään taas raapia omakin pata auki.
Ei taas!! :silly:

Osta multa hjuva twinspark -mylly ja unohda murheet.
Tehot riittää sulle ihan hyvin :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No mut... Mullehan iskisi hirveä vapaa-ajanongelma jos ei koko ajan tarvitsisi purkaa ja kasata konetta!

Tällä kertaa niitä kansia ei kyllä oteta veks, mutta hitvasen kyllä kyrsii alkaa tekemään samaa remppaa kolmatta kertaa. Ei tunnu ehjää tulevan tekemälläkään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4855
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Noi "kierteytykset" on tehty irtokansiin.Ja ei ilmavuotoa ole tuossa työssä juuri lainkaan, eli ei se kompura pyörähtele ku kerran tunnissa jos edes niin usein.Tai muuten sulla on tosi väljä kone tai kompura. :wink: Yritän ottaa kuvaa siitä työkalusta.Idea on että on saranointi piste esim nokka-akseli/keinujen "varsi" ja siinä on säädettävä painin varren yläosa.OK...selvempää ku kaivan kuvaa/piirrän sen.Tosin piirtämällä ei tule kovin selvää. :oops:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No, nyt mulla pitäisi ainakin venttiilien olla tiiviit kun kaikki on koneistettu ja alakerrankin pitäisi olla iskussa. Viimeksi tuota paineilmajippoa kokeillessani kompura kyllä pyöri vähän väliä, mutta luultavasti pahimmin vuoti rikottuun tulppaan hitsaamani paineilmaliitin :oops: Kompressorissakin lukee Biltema, joten eipä taida olla hääppöinen sekään. Ainakin tuntuu alimittaiselta vähän joka hommaan :(

Hieno homma jos saat tehtyä työkalusta jonkinnäköisen kuvan. Luulen, että sain kyllä ideasta kiinni, mutta kuvahan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Viimeksi tuota paineilmajippoa kokeillessani kompura kyllä pyöri vähän väliä, mutta luultavasti pahimmin vuoti rikottuun tulppaan hitsaamani paineilmaliitin :oops: Kompressorissakin lukee Biltema, joten eipä taida olla hääppöinen sekään. Ainakin tuntuu alimittaiselta vähän joka hommaan :(
Se kompura pyörii niin usein koska sen puhalluspistoolin pikaliitin vuotaa hieman. Merkki oli muuten Gern :shock:

Ei se mun mielestä nyt niin alimittanen oo kun autokin sillä on maalattu. Hiekkapuhallus on vähän onnetonta, mutta on se muuten ihan riittävä ollu kun ei oo noita paineilmatyökalujakaan. Nii, ja onhan se v-kone :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ai niin olikin Gern, oli vaan samanlainen väritys kuin Bilsun vehkeissä.

Maalauksesta en tiedä kun en ole siinä romukasassa mitään uskaltanut maalata, mutta hiekkapuhallus ei tosiaan tahdo onnistua. Mut pulttitykin voisi ehkä hommata, tosin sitä kompuraa ei mihinkään pikkuhommaan viitsi käyttää kun se on kaikkien romujen keskellä jupatissa.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin