Alfojen kestävyys.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Alfojen kestävyys.

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Missähän vedetään raja kestävyydessä ?
Tuli vaan mieleen kun tuossa Tain 33 16V QV:ssä tuli mittariin +280tkm. ja matka jatkuu.
Eihän nuo mitään Mersujen miljoonakilometrejä ole mutta eihän tuo mikään Mersu olekkaan 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jostain kuulin vanhasta Alfasta jossa oli mittarissa 700tkm eikä mitään suurempaa remppaa tehty.

Taitaa olla niin että ikä tulee vastaan ennenkuin tekniikka sanoo itsensä irti..?

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

Täytyy kyllä valitettavasti sanoa ettei tuo minun 33:n ole ollu kestävimmästä päästä. Suurimmat rempat on ollu kansiremppa (toinen kansi halki) ja vaihelaatikko remppa (2:n synkronointi ja kolmonen ei kestänyt moottorijarrutuksessa päällä). Lisäksi on ollu kohtalaisesti muita pienempiä remppoja. Sillä on takana 180tkm. Liekö sillä sitten jotain merkitystä että se on etelän alfa.

Mutta en kuitenkaan menisi haukkumaan alfan laatua. Laatuhan on tuotteen kyky vastata asiakkaan odotuksiin. Itse odotan autolta hyvää ajettavuutta, persoonallisuutta ja suoritus kykyä. Kun vielä osasi odottaa että vikoja tulee niin sitä sain mitä tilasin. Eniten tuossa harmittaa Delta-Auton sikamainen varaosien hinnoittelu. Kun kaikkia osia ei tuohon saa varaosaliikkeistä. :x
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Itselläni on ollut Alfa kohta vuoden (ens viikolla on synttärit!!) Mittarissa on 220tkm, ja korjauksia minun aikana lähinnä kytkin ja takapyörän laakeri sekä napa. Ostettaessa oli myös mukava vika, ei meinaan lähteny lämpimänä ikinä käyntiin. Vika oli bensapumpun rele (ilmeisesti), osa maksoi kokonaisen euron ja helpotus sitäkin suurempi, ehdin jo luulla että sen kanssa on opittava vaan elämään. :crazyeyes: Jonkun verran on osia entisetkin omistajat uusinu, ainaki kuitteja on melko nippu... :lol:

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

...niin sitä vielä että tossa kytkimessä on kyllä taas jotain outoa, sillä ei oo ajettu ees kymppitonnia ja pari kertaa on menny poljin ihan löysänä pohjaan, sitten kun nostaa ja painaa uudestaan ni se irrottaa. Olis ihan kiva tietää että mikä vikana, taas... :cry:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

'wille' ilmeisesti siinä on nestekytkin ja jommankumman sylinterin tilkkeet lopussa/halennu. viisaammat korjatkoon kun ei mulla tietoa 33:n kytkyttimestä :silly:
Tai oikeestaan sitä käyttävästä mekanismista.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eiköhän siinä kytkimessä ole pää- tai työsylinteri kypsä. Jos nestettä katoaa, epäilen työsylinteriä, jos ei, pääsylinteriä. Ensimmäinen kannattaa ostaa kokonaan uusi, jälkimmäiseen(kin) saa korjaussarjan. Kumpikaan ei maksa maltaita.
- Epäkelpokeräilijä -

Mustavihannes
Viestit: 38
Liittynyt: 19 Touko 2003, 01:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mustavihannes »

Ainakin yhdellä Alfasivulla mainittiin boxereiden kestävyydestä että säännöllisesti huollettuna ja hyvillä öljyillä sellaisella rallattelee reilusti 300000+ km ennen remppaa. Maailman ajetuin autohan on muuten pyhimys-Volvo, joku ameriikkalainen on pyörittänyt 1600000 kilsaa avaamatta konetta (siis 1,6 miljoonaa km!!). Niinhän se taitaa Alfoissa olla, että kori ja kuskin hermot tai lompakko loppuu ennenkuin varsinainen tekniikka..... :? Ja jos näillä ajaisi sen muljoona kilsaa niin sillonhan Alfasta tulis äkkiä "mustalaisten auto", se kuitenkin on harvinaisempi kuin diisselimese tai ministerivolvo eli pari mannea ratissa riittäisi helposti leimaamaan koko merkin...... Onhan pari mannea riittänyt leimaamaan koko ihmisryhmän :mrgreen: muttajoo, eihän mikään oo ikuista. Ei edes Alfa. :cry:

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Jos moottorilla pitää päästä pitkälle ilman remppoja, pitää moottorin pääsääntöisesti olla matalaviritteinen. Näinhän taas Alfalla ei perinteisesti ole, vaan tehoja on otettu suhteellisen reippaasti.

164 TS ylitti 300 000 km ja on nyt odottanut kolme viikkoa öljypumppua. Kun nyt saisivat sen maahan nopeasti.

33 16V ylitti vasta 130 000 km, ja ongelmia ei ole moottorin suhteen ollut.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4858
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

No mulla menny T.S:llä n.407 tkm.Itse ajanut sillä siitä 230 tkm.Mikäs pumpulle tuli?

Vastaa Viestiin