Alfa-museo

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

Alfa-museo

Viesti Kirjoittaja Volante »

Onkohan joku arvoisista forumin jäsenistä käynyt Alfan museossa Milanon lähellä? Lieneekö käymisen arvoinen paikka? Mikä mielenkiintoisinta? Olen ajamassa sinne päin tämän kuun lopulla.

PS Tuliko tämä nyt oikeaan ryhmään tässä foorumissa? Ei vielä ole oikein oppinut näitä uusia kuvioita. Hyvä homma joka tapauksessa, tekijöille kiitos.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

No niin olen vieraillut siellä 2 kertaa toisella vietin siellä n.½ päivää, ehdottomasti vierailun väärti. Ainakin silloin piti jättää passi portille ja sai sitten itse mennä Museoon tutustumaan :lol: Kuvia tuli otettua albumin verran :?

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Ricambi kirjoitti:No niin olen vieraillut siellä 2 kertaa toisella vietin siellä n.½ päivää, ehdottomasti vierailun väärti. Ainakin silloin piti jättää passi portille ja sai sitten itse mennä Museoon tutustumaan :lol: Kuvia tuli otettua albumin verran :?
et saisi niitä kuvia mitenkään jakeluun... :)
olisi ihan kiva nähdä mitä museolla on tarjota.. :)

KHN
Viestit: 53
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 22:58
Car(s): Barchetta, X1/9, 850 Sport Coupe, Coupe 20VT, Testarossa
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja KHN »

Itsekin kävin Alfan museossa 1½ vuotta sitten. Oheisista linkeistä löytyy vähän pidempi italianautoharrastajan matkakertomus, josta löytynee vihjeitä muistakin mielenkiintoisista kohteista. Tosin sieltä taitaa löytyä vain yksi kuva Alfa-museosta, kotona on sitten pari mapillista lisää.

http://tak.tky.hut.fi/Aanitorvi/2002/3-2002/Italia1.htm
http://tak.tky.hut.fi/Aanitorvi/2002/4-2002/Italia2.htm

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Olen käynyt Aresessa pari vuotta sitten. Kannattaa käydä jos vaan Alfat kiinnostaa. Mulla on läjä kuviakin sieltä, laitan palstalle tietoa kunhan saan ne skannattua ja jonnekin nettiin leviteltyä.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Museosta vielä...

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kuten joku totesikin niin portilla keräävät passit talteen. Ilmeisesti tämän avulla karsitaan ilmeistä kiusausta ottaa "matkamuistoja" (esim. formulan ratti) mukaan lähtiessään. Tietävät ainakin kenen perään Luigi lähetetään :) Sinänsä hassulle tuntui että saimme kaverini kanssa kierrellä museossa ihan kahdestaan, ainoa ihminen jonka siellä tapasimme oli siivooja joka pyörähti tyhjentämässä roskikset. Portilla ollut setä oli kyllä silminnähden otettu siitä että Suomesta asti vaivaudutaan ihailemaan Alfoja. Milanolaiset eivät yleisesti tiedä koko museon olemassaoloa, joten taksikuskillekin kannattaa olla osoite valmiina, jotta osaavat viedä oikeaan paikkaan. Sinänsä Aresen sijainti on kätevä, että se sattuu aika hyvin matkan varrelle Milanosta Malpensaan (toinen Milanon lentokentistä).

Museossa on myös laaja kokoelma Alfa-pienoismalleja näytillä, jos sattuu jotain kiinnostamaan.

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Kyllä kannattaa käydä, suosittelen.

Muutama kuva löytyy: http://212.213.131.2/sarf
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

rustico
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Touko 2003, 20:29
Paikkakunta: Lemi

Alfa museo

Viesti Kirjoittaja rustico »

Tuli käytyä Aresessa viime kesänä Gardalla lomaillessa. Museo on ehdoton paikka vierailla. Ei kysellyt kukaan passeja portilla. Aukioloaika oli vaan kummallinen, aamupäivällä muutama tunti ja iltapäivällä muistaakseni yhdestä neljään. Minulla saattaisi muuten löytyä Aresen karttakin (haettu paikalliselta poliisiasemalta).
[/b]

Vastaa Viestiin