Venttiilikopan tiiviste

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Venttiilikopan tiiviste

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Venttiilikopan tiiviste olis tarkoitus vaihtaa. Mitä mieltä olette, kannattaako laittaa jotain liimaa tiivisteen lisäksi vai pitääkö pelkkä tiiviste?

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Venttiilikopan tiiviste

Viesti Kirjoittaja 90 »

Jakke kirjoitti:Venttiilikopan tiiviste olis tarkoitus vaihtaa. Mitä mieltä olette, kannattaako laittaa jotain liimaa tiivisteen lisäksi vai pitääkö pelkkä tiiviste?
kannattaa laittaa liimaa ohuelti tiivisteeseen...näin olen itse aina menetellyt ja valittamista ei ole ollut... :)
pelkkä tiivistekkin kyllä pitää, ainakin jonkin aikaa... :)

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Sikaa?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mitenköhän Sikaflex toimisi tiivisteliimana? Sitä sattuis olemaan pakin pohjalla. Kauniin ruosteenruskeata vielä :)

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: Sikaa?

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Jakke kirjoitti:Mitenköhän Sikaflex toimisi tiivisteliimana? Sitä sattuis olemaan pakin pohjalla. Kauniin ruosteenruskeata vielä :)
Ei kestä lämpöä Sikaflex.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

No sitä vähän ajattelinkin... Pitänee hommata ihan oikeata ainetta sitten. Olen minä tosin nähnyt auton jossa oli pakosarjan ja putkenkin väliin laitettu Sikaa :D

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Jakke kirjoitti:No sitä vähän ajattelinkin... Pitänee hommata ihan oikeata ainetta sitten. Olen minä tosin nähnyt auton jossa oli pakosarjan ja putkenkin väliin laitettu Sikaa :D
Höhöö jopa oli paikkaan tunkettu :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Venttiilikopan tiiviste

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jakke kirjoitti:Venttiilikopan tiiviste olis tarkoitus vaihtaa. Mitä mieltä olette, kannattaako laittaa jotain liimaa tiivisteen lisäksi vai pitääkö pelkkä tiiviste?
Eikös TS:n venakopan tiiviste ole kuminen? Itse en kyllä kumitiivisteitä liimailisi, pahvisia sen sijaan kyllä.

"Älkää tehkö niin kuin minä teen, älkää edes niin kuin minä sanon" :silly:
- Epäkelpokeräilijä -

pee
Viestit: 448
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Alumiinikoneisessa TS:ssa tiiviste on pahvia lukuun ottamatta virranjakajan kohtia. Tiivistehän sinällään on aika mielenkiintoinen tekele, sillä se on neliosainen(vai peräti viisiosainen?), ja nuo virranjakajien ylityspaikat ovat kumia ja siis täysin irrallisia siitä muusta tiivisteestä. Kannattaa siis olla varovainen ettei koppaa irroittaessa tiputa niitä koneen sisään.

Itse kyllä laittaisin(tai siis laitoinkin) tiivistemassaa niihin pahvin ja kumin yhtymäkohtiin, kun siinä nyt on aika jyrkät kulmatkin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jaa, noinhan se taisikin olla. Sotkin 16-tappisen bokserin kumitiivisteisiin, sorry.

Tuollaiseen moniosaiseen kompleksiin laittaisin kyllä itsekin liimat kaveriksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

pee kirjoitti:.

Itse kyllä laittaisin(tai siis laitoinkin) tiivistemassaa niihin pahvin ja kumin yhtymäkohtiin, kun siinä nyt on aika jyrkät kulmatkin.

Jep juuri noista kohdista näyttäisi vanha tiivistevuotavankin. Siis liima+tiivistekauppaan.

Vastaa Viestiin