156 2.5 v6 käyttö kustannukset ja kulutus....?
Valvoja: Moderators
156 2.5 v6 käyttö kustannukset ja kulutus....?
Mitkä on kokemukset 2.5 v6 mallin kulutuksesta, maantiellä tasaisessa ajossa ja paljonko on ollut kaupunkikulutus normaalissa kaupunkipyörityksessä?
Alfa itse ilmoittaa aika mielenkiintoisia lukuja, ne ei ollu toivottavasti alakanttiin....
Minkä on 2.5 v6 mallin huoltoohjelma? mistään ei löydy netistä....
mikä on jakohihnan vaihtoväli ja mitä huollot on karkeasti maksaneet?
mitä noilla v6 malleilla on tyyppivikoja?
Alfa itse ilmoittaa aika mielenkiintoisia lukuja, ne ei ollu toivottavasti alakanttiin....
Minkä on 2.5 v6 mallin huoltoohjelma? mistään ei löydy netistä....
mikä on jakohihnan vaihtoväli ja mitä huollot on karkeasti maksaneet?
mitä noilla v6 malleilla on tyyppivikoja?
niin.... ei sieltä tullut sitä mitä etsin edelleenkään... niinkuin ei löytynyny googlestakaan.... onpa vaikeeta saada 156:sta tietoa!!!!
Meinaan luultavasti ostaa kyseisen värkin, mutta kun tekee myyntiedustajan hommia niin kiinnostaisi tietää mitä sen auton todelliset käyttökulut on etenkin se kulutus kiinnostaisi.... jos nyt joke sen verran vaivautuisi vastaamaan että missä se pyörinyt niin kuin aiemmin kyselin
7 alfaa omistaneena kyllä tidän minkälaisia ne muuten on.
lähinnä mietin vaan kun järkisanoo 2.0ts ja sydän kääntyy 2.5 v6:sen puolelle...
Kuinka paljon kalliimpi tuo v6:nen on pitää....
Meinaan luultavasti ostaa kyseisen värkin, mutta kun tekee myyntiedustajan hommia niin kiinnostaisi tietää mitä sen auton todelliset käyttökulut on etenkin se kulutus kiinnostaisi.... jos nyt joke sen verran vaivautuisi vastaamaan että missä se pyörinyt niin kuin aiemmin kyselin
7 alfaa omistaneena kyllä tidän minkälaisia ne muuten on.
lähinnä mietin vaan kun järkisanoo 2.0ts ja sydän kääntyy 2.5 v6:sen puolelle...
Kuinka paljon kalliimpi tuo v6:nen on pitää....
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kokeilitko hakusanoilla "156 AND kulutus" ? Tulee kaikenlaisia ketjua. Ylläpitokuluista mahdoton sanoa kun toiset ajaa 100tkm pelkällä bensanlisäyksellä ja toisilla paukkuu ilmit ja hihnat. Toiset vie Deltaan, toiset korjaa itse ja toiset ajaa Muukkoselle. Toiset ajaa nilkka suorana toiset maantietä kun toiset ajaa pelkkää kaupunkia..
Ota nyt sitten siitä selvää.
Tässä vertailua TS vs. V6
Ota nyt sitten siitä selvää.
Tässä vertailua TS vs. V6
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 13 Loka 2004, 02:17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
nettiä kun selailin niin heräsi hieman mielenkiinto tuota t.s. kohtaan, autodelta tekee siihen turbo kittiä.... se olisi laillinen....
Toisaalta v6:seen saisi stroukkaus sarjaa 3.3l lupasivat n.250hp mutta hinta oli aika jännittävä....
Omat kokemukset t.s moottorist (Olivat alfan omia...) 75ts ja 164ts niin kulutus oli maantiellä tuolla6-6.5l
Aikahan tuon näytttää mikä sitten tulee vastaan... ja sopivalla hinnalla, ties vaikka olisi jtd
Toisaalta v6:seen saisi stroukkaus sarjaa 3.3l lupasivat n.250hp mutta hinta oli aika jännittävä....
Omat kokemukset t.s moottorist (Olivat alfan omia...) 75ts ja 164ts niin kulutus oli maantiellä tuolla6-6.5l
Aikahan tuon näytttää mikä sitten tulee vastaan... ja sopivalla hinnalla, ties vaikka olisi jtd
omista kokemuksista voin sanoa että kalliiksi tulee...
olen omistanut autoni n. 1kk ja ajanut sillä 800km sinä aikana,
ensiksi meni laturi paskaksi, sen jälkeen termari, lohkolämmitinkään ei enää toimi, ja takajarrut meni pakkasten takia paskaksi nyt on taas menossa huoltoon...
ja ennen kun ostin auton niin sitä oli rempattu n.4000e tukivarret, kytkin, sähkövikoja ja paljon muita, enää ei ole varaa edes ajella kun koko palkka menee korjauksiin, harmittaa todella paljon, niin ja korttikin on nytten hyllyllä, omaa tyhmyyttäni...
ilmeisesti tämä on vain yksilö mistä näyttää että koko auto lahoo käsiin.
Alfa 156 2.5 v6 -98 aj. 82tkm
olen omistanut autoni n. 1kk ja ajanut sillä 800km sinä aikana,
ensiksi meni laturi paskaksi, sen jälkeen termari, lohkolämmitinkään ei enää toimi, ja takajarrut meni pakkasten takia paskaksi nyt on taas menossa huoltoon...
ja ennen kun ostin auton niin sitä oli rempattu n.4000e tukivarret, kytkin, sähkövikoja ja paljon muita, enää ei ole varaa edes ajella kun koko palkka menee korjauksiin, harmittaa todella paljon, niin ja korttikin on nytten hyllyllä, omaa tyhmyyttäni...
ilmeisesti tämä on vain yksilö mistä näyttää että koko auto lahoo käsiin.
Alfa 156 2.5 v6 -98 aj. 82tkm
Alfa 156 2.5 V6 -98
miten jarrut voi mennä pakkasen takia rikki? lohkolämmittimen hajoaminen ei ole auton vika.Peltsi kirjoitti: ja takajarrut meni pakkasten takia paskaksi nyt on taas menossa huoltoon...
tästä voi tutkailla mun auton kuluja kaikki työt on tehty merkkiliikkeessä jos osaa itse huoltaa/korjata tai käyttää jotain yksityistä putkaa säästäisi kyllä aika helvetisti.Auton hinta/ominaisuudet verrattuna vastaaviin muihin autoihin en pahemmin valita.Kytkimen vaihto ainut oikeastaan mikä vituttaa sähkövikoja ei ole ollut yhtään ellei lamdba anturia lasketa. kulutus sekalaisessa aika reippaassa ajossa on 10.5-11
Jätkä on vissiin joku miljonääri kun on varaa ajella vee-kuutosella ja huoltaa se vielä merkkiliikkeessä... Vois vähän huoltokustannuksetkin laskea jos vähän pidentäis öljyn vaihtoväliä... Ei niitä öljyjä nyt noin useasti tarvis vaihtaa kun vielä ajeleekin noin paljon...tästä voi tutkailla mun auton kuluja kaikki työt on tehty merkkiliikkeessä
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03
heh.... jotkut asiat ei sitten ikinä muutu.... jos alfalla ajaa 2vuotta ja n.120tkm ni ei oo muuten halpaa lystiä... osia näyttää menevän jätesäkillinen
eipä näytä olevan suuri muutos, ku viimeeks oli toi 164ts ni ei sillä pystyny enään ajaa ku osia kului niin hurjaa tahtia...
Ei oo sit kenelläkään mieleen vaihtaa powerflexin polyuretaani puslia niiden kehnojen alkuperäisten tilalle...? on meinaa halvemmat ja kestoikä on yli kymmenkertainen...?
eipä näytä olevan suuri muutos, ku viimeeks oli toi 164ts ni ei sillä pystyny enään ajaa ku osia kului niin hurjaa tahtia...
Ei oo sit kenelläkään mieleen vaihtaa powerflexin polyuretaani puslia niiden kehnojen alkuperäisten tilalle...? on meinaa halvemmat ja kestoikä on yli kymmenkertainen...?
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Menee hieman ohi aiheesta, mutta vuodatanpas silti. Onko siis "aikuisten oikeesti" totta, että V6 (2,5) yleiskulutus jää alle 11 litran? Meikäläisen ajot ovat pääsääntöisesti taajama- ja kaupunkiajoa ja siinä ajossa tuo 1.8 hörppii 9,5-11 litraa! Pari kolme kertaa viikossa ajan noin 50 km lenkin maantiellä, mutta muuten menee nuo kilsat rauhallisessa sekalaisessa ajossa. Mielestäni tuo on melko paljon. Vanha 75 Ts oli tehokkaampi ja taloudellisempi, olen hieman pettynyt. Tarttis varmaan saaha veekuutonen, jos se ei kerta ees kuluta enempää
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- MKT
- Viestit: 680
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Tämähän riippuu lähinnä siitä missä ajosuoritteet tehdään. Kaupungissa ei 11 litraa riitä, mutta jos ajo on maantiepainotteista niin varmasti riittää. Itsellä ei tuota auto-moottoriyhdistelmää ole, mutta perustan väitteeni siihen että 1,6-tonninen, manuaalilaatikolla varustettu 166 3-litraisella V6:lla on taittanut viimeiset 20 tkm 10,6 l/100km keskikulutuksella. Kaasujalkani ei ole kevyt, mutta toisaalta auton pääasiallinen käyttöympäristö on maantie. Kaupunkiajossa on tankilliselle tullut parhaimmillaan (vai pahimmillaan?) hieman alle 14 l/100km maksimikulutus. En tiedä miten auton saa viemään sen 18 litraa satasella, ehkäpä pääkaupunkiseudulla...Alfa75Ts kirjoitti:Onko siis "aikuisten oikeesti" totta, että V6 (2,5) yleiskulutus jää alle 11 litran?
d-spec kirjoitti:heh.... jotkut asiat ei sitten ikinä muutu.... jos alfalla ajaa 2vuotta ja n.120tkm ni ei oo muuten halpaa lystiä... osia näyttää menevän jätesäkillinen
eipä näytä olevan suuri muutos, ku viimeeks oli toi 164ts ni ei sillä pystyny enään ajaa ku osia kului niin hurjaa tahtia...
Ei oo sit kenelläkään mieleen vaihtaa powerflexin polyuretaani puslia niiden kehnojen alkuperäisten tilalle...? on meinaa halvemmat ja kestoikä on yli kymmenkertainen...?
Hä? Eipä tuossa yksilössä ole paljoa pakollista korjausta 169tkm:iin mennessä tehty. Ihan siedettävä vikalista. Eihän nuo Alfan huoltokustannukset halvimmasta päästä ole mutta kannattaa vertailla muidenkin merkkien huoltohintoja. Autoilla kun on tapana jossain vaiheessa mennä vähän rikki.
Jos ajelee 60tkm/vuosi, niin kannattanee jo harkita dieseliä. Vaikkapa Avensis dieselinä olisi huoleton vaihtoehto.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4140
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Maantieajossa päässyt alle kympinkin, mutta mun normaali käytössä eli 96,78% kaupungissa kulutus vaihtelee siellä 12-15 välillä... Ja talvisin tosiaan alenee "kylmäkäynnistyksistä" huolimatta kun kiihdyttelee niin sukkasillaan. Kulutusta vielä nostaa se että pääasiallisesti lyhyttä ajoa.
Ayrton Senna da Silva forever