Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Valvoja: Moderators
Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
PIkaisella haulla en löytänyt vastaavaa ko. mallista joten nyt ahistaa pari asiaa.
Tuo oma on 1,6 versio mistä puuttuu vakionopeusviiksi.
Onko toimiva asennus mahdollista vain lisäämällä viiksi vaikka 156:sesta?
Keskuslukon kaukosäätö kovin epäherkkä, saa olla melkein kuskin ikkunassa kiinni että avaa/sulkee lukituksen.
Onko vika kaukosäädössä, avaimiahan tuli vain 1 mukana.
Radion altahan löytyi antennikaapeli (koksi) joka oli napsastu poikki, muttei ollut radion, liittyykö keskuslukitukseen?
Koodikortti maksaa vajaa satasen, vai saako tuon deltaa halvemmalla jostain?
Lämmintähän tuolta tulee nopeasti ja kone lämpenee todella nopeasti, vaihdoin raitisilmatukostimet uusiin mutta siltikin saa pitää puhallinta kolmosella että ilmaa tulee sisälle normaalisti.
Läpät kyllä säätyy ja moottorit surisee, voiko puhallin pyöriä väärinpäin?
Tuo oma on 1,6 versio mistä puuttuu vakionopeusviiksi.
Onko toimiva asennus mahdollista vain lisäämällä viiksi vaikka 156:sesta?
Keskuslukon kaukosäätö kovin epäherkkä, saa olla melkein kuskin ikkunassa kiinni että avaa/sulkee lukituksen.
Onko vika kaukosäädössä, avaimiahan tuli vain 1 mukana.
Radion altahan löytyi antennikaapeli (koksi) joka oli napsastu poikki, muttei ollut radion, liittyykö keskuslukitukseen?
Koodikortti maksaa vajaa satasen, vai saako tuon deltaa halvemmalla jostain?
Lämmintähän tuolta tulee nopeasti ja kone lämpenee todella nopeasti, vaihdoin raitisilmatukostimet uusiin mutta siltikin saa pitää puhallinta kolmosella että ilmaa tulee sisälle normaalisti.
Läpät kyllä säätyy ja moottorit surisee, voiko puhallin pyöriä väärinpäin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
- Vakionopeusviiksi sopii suoraan 147 oma, pistoke valmiina ja paikka sille. 156 on kiinnitykseltään erilainen. Aukko pitää vain tehdä ratin alasuojaan.
- Halvin vaihtoehto on ostaa klooniavain Autoavain oy:stä, Helsingin kalliosta. Avain on täysin alkuperäisen näköinen mutta maksaa muistaakseni hiukan
alle 200€. Kaapeli joka on radion takana kuuluu alkuperäiseen navigointiin.
- Koodikortti (2) maksaa paljon, koska se tilataan tehtaalta. Klooniavaimeen sitä ei tarvita! Delta keräsi aikanaan koodit auton tietoihin, mutta saattaa olla että ei enään löydy!
- Kannattaa ehkä ottaa puhallin pois paikoiltaan ja tarkastaa sen toiminta käsin, ettei ole raskas pyörimään ja ettei siellä on jotain ylimääräistä välissä.
- Halvin vaihtoehto on ostaa klooniavain Autoavain oy:stä, Helsingin kalliosta. Avain on täysin alkuperäisen näköinen mutta maksaa muistaakseni hiukan
alle 200€. Kaapeli joka on radion takana kuuluu alkuperäiseen navigointiin.
- Koodikortti (2) maksaa paljon, koska se tilataan tehtaalta. Klooniavaimeen sitä ei tarvita! Delta keräsi aikanaan koodit auton tietoihin, mutta saattaa olla että ei enään löydy!
- Kannattaa ehkä ottaa puhallin pois paikoiltaan ja tarkastaa sen toiminta käsin, ettei ole raskas pyörimään ja ettei siellä on jotain ylimääräistä välissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
MIten tuon takalasinlämmitysautomaatin saa pois päältä?
Siis pkkasella joka startissa menee takalasin lämmitys päälle.
Myöskin askarrtuttanut että onko tässä valmiiina bosen johtosarja, eli maailmalta vain laatikko vahvistimineen ja pulttaa kiinni, niinkuin vanhemmassa 156 farkussakin.
Siis pkkasella joka startissa menee takalasin lämmitys päälle.
Myöskin askarrtuttanut että onko tässä valmiiina bosen johtosarja, eli maailmalta vain laatikko vahvistimineen ja pulttaa kiinni, niinkuin vanhemmassa 156 farkussakin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Hei, Bosen johtosarjaa ei ole takakontissa valmiina, mutta sen johtosarja kytketään muistaakseni takapenkin alla olevaan kaiutinjohtojen liittimeen, haaroittamalla siitä takakonttiin menevä oma johtosarja. Jos saat osat jostain purkuautosta, niin ei paha homma! Muista vain purkaa kaikki osat, ovikaiuttimet omat, johtosarja, Bose-kaiutin sekä verhoilu sen päälle. Tietysti myös oviverhoilujen kannet diskanttikaiuttimien aukkoihin, joissa Bose-teksti mutta ei kaiuttimia!! Radion takaa piti vielä vetää yksi virtajohto Boselle, jotta se alkaa toimia. Niinkuin sanoin, jos halvalla saat, muuten ei mitään järkeä.
Toinen kysymys, takalasin kytkeytymisautomaattia autossa ei ole? Jos autossasi on automaattinen ilmastointi ja lämmitys, niin takalasin lämmitys kytkeytyy automaattisesti vain jos painetaan "Max def"-painike (tehostettu huurteenpoisto) kaikkien muiden sen erikoistoimintojen lisäksi kytkeytyy takalasin lämmitys jos ulkoilman lämpötila on alle 3 astetta. Manuaalilämppärissä tätä ei ole. Jos autossasi kuitenkin näin tapahtuu, on tämä ohjainlaite varmaan sekaisin, ja sen voi saada toimimaan oikein tutkimalla testerillä sen muisteja? Jos autossasi on manuaalilämppäri, palaako siinä panelissa kaikki kolme taustavaloa, jos ei, ne ne kannattaa laittaa palamaan ennen mitään muita toimenpiteitä.
Toinen kysymys, takalasin kytkeytymisautomaattia autossa ei ole? Jos autossasi on automaattinen ilmastointi ja lämmitys, niin takalasin lämmitys kytkeytyy automaattisesti vain jos painetaan "Max def"-painike (tehostettu huurteenpoisto) kaikkien muiden sen erikoistoimintojen lisäksi kytkeytyy takalasin lämmitys jos ulkoilman lämpötila on alle 3 astetta. Manuaalilämppärissä tätä ei ole. Jos autossasi kuitenkin näin tapahtuu, on tämä ohjainlaite varmaan sekaisin, ja sen voi saada toimimaan oikein tutkimalla testerillä sen muisteja? Jos autossasi on manuaalilämppäri, palaako siinä panelissa kaikki kolme taustavaloa, jos ei, ne ne kannattaa laittaa palamaan ennen mitään muita toimenpiteitä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Polttimot on uusittu, nekun yllättäen oli pimeänä.
Manuaali-ilmastointihan tuossa on, ja ainakaan multiecuscanneri ei tuolta mitään säädettävää löytänyt.
Puhallusteho mielestäni on myös heikko, vaikka suodattimet on uudet.
Sisäilmaläppä toimii, ja sisäkierto aivan yhtä tehoton.
Manuaali-ilmastointihan tuossa on, ja ainakaan multiecuscanneri ei tuolta mitään säädettävää löytänyt.
Puhallusteho mielestäni on myös heikko, vaikka suodattimet on uudet.
Sisäilmaläppä toimii, ja sisäkierto aivan yhtä tehoton.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Jos sulla on manuaalilämppäri, niin kyllä testeristä pitäisi löytyä "DELPHI CLIMATE CONTROL (single zone)", josta parametreistä näkee akkujännitteen, auton nopeuden ja ulkoilman lämpötilan. Active diagnoses, osastolta näkee sekoitusläpän oikean toiminnan, eri kytkimien ledit aktivoidaan niiden tarkastamiseksi jne.
Toisaalta "INFORMATION ON CAN NETWORK", voit katsoa listan yhteensovitetuista ohjaimista ja listan viallisista ohjaimista.
Mm. virheelliset akkujännite ja ulkoilman tieto voivat tehdä jotain häiriötiloja mm tähän takalasin kytkeytymiseen. Liittimien huono kontakti tms, tai jopa ohjainlaite voi olla tiensä päässä! Mulla taitaa löytyä yksi manuaali-ilmastoinnin ecu?
Toisaalta "INFORMATION ON CAN NETWORK", voit katsoa listan yhteensovitetuista ohjaimista ja listan viallisista ohjaimista.
Mm. virheelliset akkujännite ja ulkoilman tieto voivat tehdä jotain häiriötiloja mm tähän takalasin kytkeytymiseen. Liittimien huono kontakti tms, tai jopa ohjainlaite voi olla tiensä päässä! Mulla taitaa löytyä yksi manuaali-ilmastoinnin ecu?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Onkos kellään antautunut kytkin niin, että poljin menee veltoksi.
Kaupunkiajo on vähän hankalaa, kun pitää polkea kymmenkunta kertaa että saa kytkimen irroittamaan.
Ilmasin tuon jo pari kertaa ottamalla sen lakritsan pois sieltä letkusta ja nythän tuossa on taas henkeä ja ulostautuva nestekin on kirkaan väristä.
Painelaakerin vaihto ei kiinnosta, onkohan tuo pitkä-aikainen ratkaisu kun ekakerralla kesti vain viikon.
Kaupunkiajo on vähän hankalaa, kun pitää polkea kymmenkunta kertaa että saa kytkimen irroittamaan.
Ilmasin tuon jo pari kertaa ottamalla sen lakritsan pois sieltä letkusta ja nythän tuossa on taas henkeä ja ulostautuva nestekin on kirkaan väristä.
Painelaakerin vaihto ei kiinnosta, onkohan tuo pitkä-aikainen ratkaisu kun ekakerralla kesti vain viikon.
- Alfissimo
- Viestit: 8680
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Työsylinteri/painelaakeri antautui juuri noin. Pumppaamalla sai muutaman risteyksen verran toimintaa, mutta pitkää ei riittänyt ja ilman kytkintä nilkuttaen vaihtopenkille
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- dnapekko
- Viestit: 555
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Onko sataneliseiskoissa ollut takapenkin selkänojaa suksiluukulla ? Hiihtokausi on alkanut )
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
ePer näyttäisi että jossain varusteluvaihtoehdoissa on luukkua tarjolla.
Tuon oman kytkin korjautuikin ihan noilla nesteenvaihdoilla, tai ainakin nyt pakkastenkin saavuttua kytkin pelaa ihan normaalisti.
Yksi ärsyttävyys siinä on kyllä ilmaantunut kylmien kelien myötä.
Joka pirun kerta kun starttaa auton niin takalasinlämppäri menee päälle ja tämän se tekee myös jos lämpötila ajossa laskee alle 3.n asteen.
Mistä tuon saa disabloitua. 156:sessa sai puoliautomaatin opetettua muistamaan vanhan asetuksen, mutta saako tässä?
Tuon oman kytkin korjautuikin ihan noilla nesteenvaihdoilla, tai ainakin nyt pakkastenkin saavuttua kytkin pelaa ihan normaalisti.
Yksi ärsyttävyys siinä on kyllä ilmaantunut kylmien kelien myötä.
Joka pirun kerta kun starttaa auton niin takalasinlämppäri menee päälle ja tämän se tekee myös jos lämpötila ajossa laskee alle 3.n asteen.
Mistä tuon saa disabloitua. 156:sessa sai puoliautomaatin opetettua muistamaan vanhan asetuksen, mutta saako tässä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Moikka! Apua kaivattasiin 147 2.0 twinspark 16v moottorin ajoitukseen! Nokka-akselin asentoanturin vaihtoa tehdessäni löysäsin nokka-pyöriä siten etteivät ne olleet lukittuina,imunokka pyörähti reilusti ja moottori ei pyöri käsin enään kampiakselista pyörittämällä.1 sylinterin yläkuolokohdan pystyn suunnilleen tarkistamaan nippusiteellä niin että kun pudotan sen männän päälle ja liike loppuu ylöspäin niin yläkuolo kohta on saavutettu,kuinka säädän nokat ja miten varmistan että moottorin ajoitus on oikea ennen starttausta.
- Polforea
- Viestit: 11200
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
^Lukkopalat lainaan jostain ja niillä nokkakepit oikeaan aikaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
lukkopalat nokka-akseleille löytyy,missä järjestyksessä ajoitus tehdään?miten pyöritän imunokkaa? kampean hihnapyörästä? pakopuolen nokkaa pystyn pyörittämään nokkapyörän kiinnityspultista koko 19 mutta imunokan 6mm torxitpultit poikkeaa ennen kuin nokkaliikahtaakaan.Männän yläkuolo kohdassa on noin 5astetta tyhjää ennenkuin alkaa mäntä liikkumaan alaspäin,kun mäntä pysähtyy niin onko kampiakseli silloin ajoituksessa vai juuri ennenkuin alkaa liikkumaan?
-
- Viestit: 590
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Täältä löytyy ohje: http://4cardata.info/elearn/190/2/20020 ... 26/3024791
- Alfissimo
- Viestit: 8680
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Kone oli siis vain sammutettuna, mutta ei pyöritettynä mihinkään tiettyyn asentoon, esim. 1. sylinterin ykk?domdom kirjoitti: ↑30 Joulu 2022, 20:04lukkopalat nokka-akseleille löytyy,missä järjestyksessä ajoitus tehdään?miten pyöritän imunokkaa? kampean hihnapyörästä? pakopuolen nokkaa pystyn pyörittämään nokkapyörän kiinnityspultista koko 19 mutta imunokan 6mm torxitpultit poikkeaa ennen kuin nokkaliikahtaakaan.Männän yläkuolo kohdassa on noin 5astetta tyhjää ennenkuin alkaa mäntä liikkumaan alaspäin,kun mäntä pysähtyy niin onko kampiakseli silloin ajoituksessa vai juuri ennenkuin alkaa liikkumaan?
Nokat vapaaksi pukeista päätyä myöten, että venttiilit nouseen kaikki ylös. Sen jälkeen ykkössylinteri ykk ja nokkakepit lukkopalojen ohjaamassa asennossa vähän kerrallaan takaisin kiristämällä. Pienellä varauksella riski olla 180 astetta pielessä, koska koneen asento ei tiedossa ja tehtävä uudestaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
moottori oli vain sammutettuna,nokka-akselin asentoanturin johto menee imunnokan pyörän takaa ja kun löysäsin pultit niin nokkaliikahti,kiitos vinkeistä,lähden kokeilemaan ohjeiden mukaista korjausta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
osaako kukaan sanoa tuosta jakopään kiristimestä kun kiristin hihnan ja tiukkasin kiristimen mutterin, auto kävi nätisti mutta kun vedin jakohihnasta niin kiristin antoi löysää ja hinha irtoaa melkei käsin vetämällä,kiristimeen on alkuperäinen työkalu jolla tiukkasin mutta se löysää hihnan kun vedän hihnasta.onko kiristin viallinen ? tai löytyykö jostain ohjetta tuon kiristimen kiristykseen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
kiitos suuresti!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Noin se mulla jäi.
https://1drv.ms/u/s!AmVYHHVaBarB1wmyDUqUcJ2n3bQd
Tämä siis koneen käsinpyörituksen jälkeen. Poranterä on säätöä varten, siitä kun oli helppoa vääntää kiristintä kireemmälle.
Tolta se näyttää koneen käydessä.
https://1drv.ms/v/s!AmVYHHVaBarB0zv8hS-N_KucnHV6
https://1drv.ms/u/s!AmVYHHVaBarB1wmyDUqUcJ2n3bQd
Tämä siis koneen käsinpyörituksen jälkeen. Poranterä on säätöä varten, siitä kun oli helppoa vääntää kiristintä kireemmälle.
Tolta se näyttää koneen käydessä.
https://1drv.ms/v/s!AmVYHHVaBarB0zv8hS-N_KucnHV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
kiitos kaikille neuvoista! bartin video kruunas probleeman eli viisari liikkuu moottorin käydessä samalla tavalla kuin mun alfassa! Viimeisenä kysyisin että jos jako on pielessä hampaan tai kaksi mitkä ovat oireet?
- Alfissimo
- Viestit: 8680
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Yhden hampaan heitolla puuttuu tehoa, että perse ihmettelee, miksei auto kulje ja kulutuskin enemmän.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
okei,Auto saatu kasaan,tehot on tallessa ja vikakoodi poistuu nollaamalla eikä syty ajossa tai useamman käynnistyksen jälkeen mutta yön yli seisoessa ensi startilla samavikakoodi syttyy heti.tietääkö kukaan pitääkö toi uusi nokka-akselin anturi koodata?
- Alfissimo
- Viestit: 8680
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Nokan anturia ei tarvi mitenkään koodata, mutta uudenkin anturin saa rikki kahdella tapaa;
1. Hihnapyörän pitotyökalulla epähuomiossa anturia vasten kiinni pitämällä. Tämä kokeiltu itse .
2. Samalla pitotyökalulla huonosti kiinni pitämällä saa myös lukukehän, eli se ohut peltilipare ihnapyörän sisäkehällä, väännettyä, jolloin lukikehä osuu anturiin ja syö sen puhki. Tämä löydettynä rikkinäisenä ostetusta.
Molemmissa tapauksissa korjaus tapahtuu uudella anturilla ja kohdassa 2. tarvitsee joko pirun tarkan oikaisun peltikehälle tai uuden pyörän.
1. Hihnapyörän pitotyökalulla epähuomiossa anturia vasten kiinni pitämällä. Tämä kokeiltu itse .
2. Samalla pitotyökalulla huonosti kiinni pitämällä saa myös lukukehän, eli se ohut peltilipare ihnapyörän sisäkehällä, väännettyä, jolloin lukikehä osuu anturiin ja syö sen puhki. Tämä löydettynä rikkinäisenä ostetusta.
Molemmissa tapauksissa korjaus tapahtuu uudella anturilla ja kohdassa 2. tarvitsee joko pirun tarkan oikaisun peltikehälle tai uuden pyörän.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
pakonokan hihnapyörä kohdistuu kiilan avulla eli todennäköisesti anturi on ehjä,kuitenkin nokkapyörässä oli pullistuma yhdessä kohtaa josta anturi lukee tietoa,suoristin pullistuman okei.miten autolla on voitu ajaa ilman vikakoodia siten että nokkapyörässä on pullistuma anturin tietoa lukevasta seinämässä.moottorin käydessä pakonokan hihnapyörä ei pyöri täysin suoraa vaan heittää noin 1-2mm
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
mitään hihnapyörän pitotyökalua ei ole käytetty kun uusi anturi on vaihdettu niin että nokkapyörä on ollut irti
- Alfissimo
- Viestit: 8680
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
Se pullistuma, tai toinen näkemättä jäänyt heitto, on silti yksi epäilty, jos on raapinut anturiin. Ainahan uusi anturi voi olla myös rikki, niinkin on käynyt.
Vaikka nokkapyörällä kiila onkin, niin pultin kiristykseen on silti suositeltava käyttää pitotyökalua. Itse en ole tarpeeksi rohkea vääntääkseeni lukkopaloja vasten pulttia kiinni.
Vaikka nokkapyörällä kiila onkin, niin pultin kiristykseen on silti suositeltava käyttää pitotyökalua. Itse en ole tarpeeksi rohkea vääntääkseeni lukkopaloja vasten pulttia kiinni.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
okei,onko kenelläkään tietoa mitä vastus arvoja anturin pitäisi näyttää moottori pysähtyneenä,käynnissä ja kierroksilla?vikavalo syttyy vain kun auto on seissyt yön yli,jos anturi olisi viallinen niin olisiko mahdollista että tunnin ajon jälkeen vikakoodia ei ole ja (yön yli seisoneena) kylmäkäynnistyksessä anturi tunnistaa heti vian? jos pakonokka kylmänä on väljä kylmyyden kutistuksen takia niin voiko 0.1mm heitto vaikuttaa vikavalon syttymiseen?
ennen remonttia vikavaloa ei ole saatu poistumaan nollaamalla kuten nyt korjausten jälkeen,auto kiertää täydet ja kulkee normaalisti.uusi anturi silmämääräisesti täysin sama(kiinnitys yms)
ennen remonttia vikavaloa ei ole saatu poistumaan nollaamalla kuten nyt korjausten jälkeen,auto kiertää täydet ja kulkee normaalisti.uusi anturi silmämääräisesti täysin sama(kiinnitys yms)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
jako pielessä ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
jako voi olla pielessä...vastaa tosin kaasuun hyvin ja vääntää yms.moottori ei pidä mitään ylimääräistä ääntä ja käy tasaisesti tyhjäkäynnillä.vikakoodi kun nollataan niin kaikki ok,vika syttyy heti yön yli seisomisen jälkeen mutta kuittaantuu kuitenkin nollaamalla ja ei syty ajossa,vikakoodi on p0340 camshaft position sensor A circuit (bank 1) or single sensor.täytyy mitata anturin pistokkeesta signaalin vastus tai virta,autolla on ajettu pitkään niin että öljyä on ollut moottorissa n.1-2L ja lisätty aina yli tikun maximin,kuulin tämän tiedon vasta kun auto on minulla vain korjauksessa niin kohta puoliin pistän auton osissa myyntiin tai ohitan tuon nokka-akselin asentoanturin antaman tiedon.auto jäi leimaamatta tuon vian takia ja näin 4viikon korjausten jälkeen vika edelleen mutta poistuu kuitenkin nollatessa.täältä olen saanut niin paljon apua siihen ettei moottori ole hajonnut.
ps.jos pk-seudulta löytyy alfa spesialisti ja on kiinnostusta auttaa korvausta vastaan niin viestiä minulle.
ps.jos pk-seudulta löytyy alfa spesialisti ja on kiinnostusta auttaa korvausta vastaan niin viestiä minulle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 147:sta
156 TS teki samanoloista. Tosin syttyi ajossa välillä ja sammui satunnaisesti.
Aina nollatessa pysyi pois hetken. Vaihdoin uuteen bosch tunnistimeen jo ongelma poistui.
Tuohan on hall anturi joten se on vähän vaikeampi mittailla, ja ei taida onnistua tavallisella yleismittarilla.
Pyörintänopeusanturi sen sijaan on tavallinen kela, jonka voi mitata ja siellä pitäisi asua n. 1k Ω .
Ja varoituksen sana, älä vaan laita stark merkkistä (mitään) osaa mihinkään ikinäkään koskaan.
Aina nollatessa pysyi pois hetken. Vaihdoin uuteen bosch tunnistimeen jo ongelma poistui.
Tuohan on hall anturi joten se on vähän vaikeampi mittailla, ja ei taida onnistua tavallisella yleismittarilla.
Pyörintänopeusanturi sen sijaan on tavallinen kela, jonka voi mitata ja siellä pitäisi asua n. 1k Ω .
Ja varoituksen sana, älä vaan laita stark merkkistä (mitään) osaa mihinkään ikinäkään koskaan.