2,0 JTS sytytyskatkoksia 1.pytyssä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Korjaamo
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Loka 2021, 10:22

2,0 JTS sytytyskatkoksia 1.pytyssä

Viesti Kirjoittaja Korjaamo »

Moi.
Minulla ongelmana 2,0JTS koneella oleva Alfa. Siinä meni öljyt/nesteet sekaisin (kannessa muotovirhettä). Kansirempan ja moottorin puhdistuksen jälkeen kansi paikoilleen uusilla tulpilla. Auto käy 3:lla. Vikakoodina "sytytyskatkoksia 1.sylinterissä"). Mitattu puristukset,jotka tasaiset kaikissa 4 pytyssä. Vaihdettu puola toisesta pytystä (3 syl). Ei vaikutusta.
Vaihdettu suutin 2->1 syl. Ei vaikutusta. Otettu tulpat ylös ja vertaitu keskenään. 2,3,4 tulpat mustat(nokiset). 1.syl tulppa kostea,mutta ei musta. Eli ei sytytä?
Tutkittu puolien johtoja,mutta silmin nähden ei ole ihmeellistä. Puhdistettu VE lokasuojan päällä olevat releet,sekä muutenkin johtoliitokset moottoritilassa. Vaihdettu lämpötilatunnistinkin.
Tekee mitä tahansa,aina näyttää samaa vikakoodia "sytytyskatkoksia 1-sylinterissä".

Missä vika?????

Avatar
Polforea
Viestit: 11202
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 2,0 JTS sytytyskatkoksia 1.pytyssä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ehkä tyhmä kysymys, mutta kai koetit sitä yykköspyttyä jo myös toisella tulpalla?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Korjaamo
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Loka 2021, 10:22

Re: 2,0 JTS sytytyskatkoksia 1.pytyssä

Viesti Kirjoittaja Korjaamo »

Juu tulppien paikkaa vaihdettu. 1.tulppa ja puola toimii 3:ssa muussa pytyssä

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: 2,0 JTS sytytyskatkoksia 1.pytyssä

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Seuraavaksi puristuspaine ja ohivuotomittaus?


(Puristuspaineen pystyy mitata itekin helposti, halpismittari riittää kun eipä siinä tartte absoluuttista arvoa mitttiä, vertaa vaan muihin syl)
Suoraan vaan suoraa

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2,0 JTS sytytyskatkoksia 1.pytyssä

Viesti Kirjoittaja seppo »

Puristukset oli kait mitattu ja tasaisiksi todettu. Puolat on kulutustavaraa JTS-koneissa ja niihin liittyy sytytyskatkokset viallisten puolien johtimien seurauksena. Muutako vikakoodia ei syty kuin P0300 ja P0301? Yksi mahdollinen vian aiheuttaja on ruskea 23-johtoinen liitin (toinen on musta 14-johtoinen sen vieressä), ne olet varmaan irroittanut kantta irroitettaessa. Sen kautta kulkee mm. puolille virtapiirit eculta.Nousujännite puolan napaan 4, maa 3, maa 2, ja ohjaus 1. Noista varmaan löytyy jotain poikkeamaa, maiden ja nousujännitteen osalta, miksei ohjauksenkin. Nämä suuret liittimet oli 156-mallissa rintapellin ja imusarjan välissä, ja siellä se on samoilla nurkilla läppäkotelon kohilla tässäkin. Kontaktia paremmaksi varmaan vaatii, jos siellä vika.
Viimeksi muokannut seppo, 01 Marras 2021, 07:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3485
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: 2,0 JTS sytytyskatkoksia 1.pytyssä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Onko koneen takana olevaa isoa johtosarjan liitosta avattu ja putsattu?
Huono liitos voi myös aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa.

Edit: Jaa seppo:han tuon jo taisikin selostaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Korjaamo
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Loka 2021, 10:22

Re: 2,0 JTS sytytyskatkoksia 1.pytyssä

Viesti Kirjoittaja Korjaamo »

Moro taas.
Nappasin Alfan takaisin talliin ja jatkan ihmettelyä. Otin venakopan pois ja tarkastin nokkien ajoitukset ( palikat nokkiin). Kaikki kohdillaan. Auto käy ikään kuin 3:lla,ei vastaa kaasuun (kierrokset nousee tosi hitaasti ja käy epätasaisesti). Flekti pyörii heti,kun kääntää virran päälle ja antaa vikakoodia p0115.
Isot liittimet koneen takana on puhdistettu. Lämpötilatunnistinkin on vaihdettu. Mitä seuraavaksi???

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2,0 JTS sytytyskatkoksia 1.pytyssä

Viesti Kirjoittaja seppo »

Jos flekti pyörii heti kun virran kääntää päälle, vika edelleen anturin piirissä jos kerran anturi vaihdettu. Kulkee samaisen ruskean 23-napaisen liittimen kautta, samoin kuin puolat, korkeapaine-pumppu, paineensäädin. läppäkotelo jne. Nouseeko p-ainepaine 50bar kun käynnistyy, ja siitä yli kun painaa kaasua. Siirtopaineella moottori käynnistyy mutta ei ota kierroksia ? Jos tutkit niitä johto-liittimiä (irroitettuja), niin huomaat niiden erikoisen rakenteen. Niitä ei voi kiristää vain ulointa runkoa rutistamalla, vaan kielekkeet, jotka lisää puristusta ovat erilliset osat sisäpuolella! Samoin niitä kannattaa hiukan hinkata pahvilla tms. Paljon on paikkoja, jotka vaikuttaa tähän, samoin pitäisi päätellä testerin antamista parametreistä loput!
Oliko nokat kuinka kuluneita, niilläkin on oma merkityksensä tässä moottorissa, samoin kuin imukanavien karstoittumisella?

Vastaa Viestiin