Gtv 2.0 v6 tb imuventtiilien säätö

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jullepaappa
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Kesä 2018, 17:46
Car(s): GTV v6 turbo 2.0 -99, 159 jtdm -06
Paikkakunta: Vantaa

Gtv 2.0 v6 tb imuventtiilien säätö

Viesti Kirjoittaja jullepaappa »

Miten hitossa saa luotettavasti tarkistettua v-6 imuventtiilin välyksen wanhas -99 gtv turbossa ? olen yrittänyt vääntää liuskoja mutkalle, muttei siihen saa oikein tuntumaa,,,, varmaan senkin takia raksutti aika pahasti aikaisemmin, ku säätö on hankala,,
GTV V6 TB

Avatar
Tiige
Viestit: 2843
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Gtv 2.0 v6 tb imuventtiilien säätö

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Mitä ne välykset suunnilleen sitten oli? Ei siinä oikein kai ole muuta vaihtoehtoa kun vähän väkisin työntää rakotulkkia mutkalla sinne. Kuuluu kyllä oikeillakin välyksillä raksuttaa jonkun verran. Imupuolella harvoin on säädettävää. Miltä paininkupit ja nokat näytti? Nokkien ja kuppien kuluminen on jonkunlainen tyyppivika.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

arv
Viestit: 588
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Gtv 2.0 v6 tb imuventtiilien säätö

Viesti Kirjoittaja arv »

Onko paininkuppi kuinka syvällä kolossaan?
Tein (Saabin moottoriin) mittakellon telineen, joka ottaa "pihtiotteella" paininkupin reunasta kiinni. Yläpuolelle mittakello, jonka tappi osuu nokka-akselin nokkaan. Liikuttamalla tällä vehkeellä paininkuppia ylös-alas saa välyksen luotettavasti mitattua.
Kaikkiin moottoreihin tuo ei käy kun painikupin reunasta ei saa millään kiinni.

jullepaappa
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Kesä 2018, 17:46
Car(s): GTV v6 turbo 2.0 -99, 159 jtdm -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Gtv 2.0 v6 tb imuventtiilien säätö

Viesti Kirjoittaja jullepaappa »

kansiin tehty täysremontti ja uudet C&B kireemmät nokat, eikä säätöpaloja paikallaan,,,kai täytyy hankkia isompi setti säätöpaloja, ja niitä vaihtelemalla löytää oikeat. Yhdellä taivutetulla liuskalla se ehkä onnistuu, mutta nyt ilman säätöpaloja välys n. 2.5 mm, ei semmoista nippua sinne saa tungettua,,,,toi mittakello ideana hyvä, mutta kupit niin syvällä, ja imaisee niin kiinni, ettei saa ku pikkuhiljaa nitkuttelemalla pois. Vois ehkä laittaa paineilmaa imu-aukkoon, joka työntäis kupit ylös, mutta pelottaa jos se posauttaakin venttiilinkumit irti,,,,
GTV V6 TB

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Gtv 2.0 v6 tb imuventtiilien säätö

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eikö vahvalla magneetilla nouse?
Tuota paineilma ideasta taas en saa ajatuksesta kiinni.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin