Kytkin juttuja

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Kytkin juttuja

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Terve!

Olin eilen pelaamassa salibandyä 2h ja pois tullessa, kun jalkapohjat olivat vähän herkkänä huomasin seuraavaa: Kiihdyttäessä tappiin ja vaihtaessa vaihdetta suuremmalle kytkin polkimessa tuntuu aivan pieni värinä. Ajaessa tasakaasulla ja hieman kytkintä painaen sama juttu. Moottorijarrutuksessa ja paikallaan vapaalla käydessä ei tunnu minkäänlaista värinää polkimessa. Muuten kytkin pelaa normaalisti liikkeelle lähdöissä ja irroittaa kunnolla. Mistähän tässä mahtaa olla kyse vai onko tämä ominaisuus? En ole ennen huomannut moista... :roll:
Autohan oli 147.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Muistaakseni palstalla aiemminkin ollut juttua tästä ja normaaliksi väitettiin. Niin ja mullakin värisee tuossa 156ssa.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Terve! Soitin Milanoon tänään. Sihvonen arveli, että jos kone mahdollisesti olisi irti tyynyistään, niin voisi aiheuttaa moisen tärinän/värinän kytkinpolkimeen aina kiihdyttäessä ja vedättäessä. Meikäläisen tuurilla kuiteskin on kytkin niin sanotusti paskana... :roll: Kaveri arveli, että tuollaisessa tasaisessa ajossa kytkin pitäisi olla vielä tuossa vaiheessa kunnossa, kun mittarissa 120tkm? Tappiin asti kiihdyttäessä ja vaihdetta vaihdettaessa tuntuu koko pata värisevän konehuoneessa. Muilla kokemuksia vastaavasta tai koneen tuennan kestävyydestä?

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Nuin tuumattiin tuolla

http://www.alfaowner.com/Forum/

its ok
every alfa i have driven (2x147 and 3x156) has given 'engine feedback' through the clutch pedal
its just yor bellas way of involving you in the driving experience
youll soon be able to tell the giri by touch

Myös näin sanottiin

It sounds like clutch judder, this is not a fault that I have had with 4 cylinders normally it is with v6's fitted in the bigger cars, do you ride the clutch? Check for oil or water leaks near the bell housing as this can cause contamination of the clutch surface and therefore judder. Please keep us informed as to what the dealer finds.

Vastaa Viestiin