Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 07 Huhti 2020, 17:49



Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ] 
156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Kaveri hommasi itselleen 2,0 TS Selefarkun, ja yllättäen veti sen mulle hoitoon... :twisted: :twisted:

Ostohetkellä laatikko jumissa, pumppu ei pyörinyt. Siinä sitten tutustuin ja tutkin moista keksintöä vähän tarkemmin. Pumpulle ei tullut sähköä. Tämä ratkesi vaihtamalla palanut 30A sulake akun päällä olevasta sulakerasiasta. Pumppu ei kuitenkaan lähtenyt pyörimään kuskin ovea avatessa. Syötin pumpulle suoraan 12V kaapeleilla, mutta yhtä mykkänä se pysyi, kunnes jostain syystä liitoksesta löi kipinää ja pumppu surahti käyntiin. Johdot kiinni ja kokeilemaan. Kaikki toimi lyhyellä koeajolla. Tästä rohkaistuneena laitettiin bulvaani (Alfissimo) viemään autoa leimalle. Pelasi kuin unelma, tosin vikakoodit jäi nollaamatta (alokasmainen virhe :oops: ) ja sieltähän sitten löytyi koodi jäähdyttäjän puhaltimen releestä -> hylsy. Relevika korjaantui kun liitti kaksi irtihapettunutta liitiintä takaisin releen kantaan. Jossain kohtaa talli-iltaa Selen pumppu päätti lähteä käyntiin ja jatkoi pyörimistä enemmän tai vähemmän terveen kuuloisesti. Pyöriminen jatkui ja jatkui, päätin ottaa akun irti että sulake ei taas palaisi.
Tämän jälkeen vaihdettiin pumppu uuteen. Paineet 52 bar, kun aikansa vaihteita vaihteli niin paineet putosi johonkin 43 bar tasolle, ja pumppu käynnistyi taas kunnes saavutettiin tuo 52 bar (luvut kaivettu huonosta muistista, mutta tuota tasoa nuo luvut on olleet koko ajan uuden pumpun kanssa). Päätin kokeilla MESsin kanssa kaikki Selen testit... Kaikki meni hyvin kunnes tuli vuoroon even gears-solenoidi. Solenoidi selvästi yrittää liikkua, mutta liike on erilaista kuin muissa solenoideissa, ikään kuin liike ei pääsisi tapahtumaan loppuun asti ja solenoidi palaa alkutilaan ja yrittää uudestaan ja uudestaan. Jotain vikaa tässä selkeästi on, mutta onko vika solenoidissa vai laatikossa?
Lisää kokeiluja: Virrat päällä, jarru pohjassa kaikki vaihteeet menee vaivatta päälle, mutta moottorin käydessä vapaalta ei saa vaihdettua ykköselle eikä pakille.
Jarrulevy vapautettuna pyörännavasta (auton ollessa nosturilla siis) ykkösen ja kakkosen saa päälle, napa tietysti lähtee pyörimään. Kun jarrulevyn kiinnittää napaan, laittaa vaihteen päälle ja vaputtaa välittömästi jarrun vaihde kytkeytyy ja jarrulevy lähteee pyörimään. Jarrua painaessa auto sammuu, eli kytkin ei vapauta.
Kytkimen käyttötangon mitta oli 30,5 mm MESsillä katsottuna, säädettiin netistä kaivettuun mittaan 28,1 mm (annettu arvo 28-28.5 mm)-> ei vaikutusta toimintaan.
Even gears-solenoidin otin irti, silmämääräisesti tiivisteet ok. Jännitettä solenoidin navoille antaessa se vaihtaa tilaa ihan normaalin oloisesti.
Kun Selelle tekee ilmauksen, nestesäiliö tulvii yli ilmauksen loppuvaiheessa.

Vaihteistoöljyt otin pois ja laskin puhtaan kankaan läpi-> ei ylimääräisiä metallinpaloja, propun magneetti normaali siilimalli eli jotain hilettä oli mukana mutta ei tavanomaista enempää.

Tuossa viime viikon aikana ährätyt, ehkä jotain on jäänyt kertomatta tai tapahtunut eri järjestyksessä....

Mitähän sitten kokeilisi? Onko kytkin vainaa? Onko vika jossain kytkimen rajakytkimessä?


03 Maalis 2020, 10:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44
Viestit: 1749
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Auto: Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Paineakun kunto tulee ekana mieleen, mutta empä tiedä voisiko se sinänsä vaikuttaa mitenkään tuohon ongelmaan.

Tuli mielenkiinnosta googlailtua tuosta, kun itelläkin sele odottamassa koneen ehjäystä. Kampiakselin asentoanturista ja kytkimen sensorin viasta juttua. Jonkun mukaan tuo kampiakselin asentoanturin huono toiminta sotkis vaihtamista. (vaihtaa hitaasti ja nykien "lumpy")

_________________
Suoraan vaan suoraa


Viimeksi muokannut Garmund päivämäärä 03 Maalis 2020, 11:31, muokattu yhteensä 1 kerran



03 Maalis 2020, 11:19
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Ei ole aiempaa kokemusta Selestä, mutta mun mielestä paineet pysyy hyvin.


03 Maalis 2020, 11:30
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1143
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Kyllä se vahvasti vaikuttaa kytkimen vialta. Katso vielä selen parametreistä pääakselin pyörintänopeus (Clutch disk speed), jonka tulee olla 0 rpm vapaalla ja auto paikallaan. Kierroksia lisäämällä se saa nousta n. 70 rpm. Kytkimen kiinniotto alkaa noin 70 rpm kierroksilla ehjässä autossa.
Kun kävit kaikki vaihteet läpi paikallaan moottori pysähdyksissä, oliko mittarissa ja testerissä aina sama vaihde?


Viimeksi muokannut seppo päivämäärä 03 Maalis 2020, 12:28, muokattu yhteensä 1 kerran



03 Maalis 2020, 11:40
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Garmund kirjoitti:
Kampiakselin asentoanturista ja kytkimen sensorin viasta juttua. Jonkun mukaan tuo kampiakselin asentoanturin huono toiminta sotkis vaihtamista. (vaihtaa hitaasti ja nykien "lumpy")

Leimareissulla vaihdot oli nykimättömiä ja pehmeitä

seppo kirjoitti:
Kyllä se vahvasti vaikuttaa kytkimen vialta. Katso vielä selen parametreistä pääakselin pyörintänopeus (Clutch disk speed), jonka tulee olla 0 rpm vapaalla ja auto paikallaan. Kierroksia lisäämällä se saa nousta n. 70 rpm. Kytkimen kiinniotto alkaa noin 70 rpm kierroksilla ehjässä autossa.

Pitää tämä tutkia illemmalla. Eli vaihde vapaalla ja kierroksia ylös niin tuo luku saa nousta tuonne 70 rpm paikkeille? Ja jos luvut on jotain muuta kuin nuo 0/70 niin loota pois ja kytkin vaihtoon?
Tästä sitten jatkokyssäri, tuleeko laatikko pois ilman apurungon irroitusta? V6:sessa tulee, kun oikeen kovasti tahtoo, onko tässä yhtä ahdasta? Toki tuo apurungon poisotto ei kovin iso temppu ole.

Menee perhana piharempaksi, joku on levittänyt 166 koneen pitkin tallin lattiaa :roll: :bad-words: :lol: :lol: Jos lootajumppaa pitää harrastaa niin sitten odotetaan muutama päivä


03 Maalis 2020, 12:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44
Viestit: 1749
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Auto: Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Hmm se kytkimen anturi taitaa olla nopeusanturi, eli sekin voisi olla viallinen?

_________________
Suoraan vaan suoraa


03 Maalis 2020, 12:14
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1143
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Kyllä laatikko lähtee pois ilman apurungon irroitusta. Hydrauliyksikkö pitää nostaa pois paikoiltaan, ja vaihteiston hiukan kierää (startin nurkalta pinnapultti irroitettuna) jolloin se mahtuu poistua paikoiltaa (oliko vielä hiukan konetta kallistaen). Hydrauliyksikön irroituksessa on pystyakselin kiinnitysruuvi piilotettu tulpan alle! Painelaakeri on selessä tavallinen, sama kuin 155/GTV malleissa.


03 Maalis 2020, 12:36
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
seppo kirjoitti:
Kun kävit kaikki vaihteet läpi paikallaan moottori pysähdyksissä, oliko mittarissa ja testerissä aina sama vaihde?

Havainto vaihteen kytkeytymisestä perustuu auton näyttöön ja korvakuuloon.... Pitää tänään katsoa tuo samalla kun katson Clutch disk speed:in


05 Maalis 2020, 14:12
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
No niin. Alla pari kuvaa
Kuva

Virrat päällä, jarru pohjassa ei aluksi saanut kuin ykkösen ja kakkosen päälle, MES ja näyttö näytti samaa. Kun käynnisti ja sammutti niin uudestaan kokeillessa meni kaikki vaihteet päälle, näyttö ja MES oli samaa mieltä.

Kuva

Kone käynnissä Clutch disk RPM vastasi moottorin käyntinopeutta, vaikka vaihde oli vapaalla. Kun koitti kytkeä ykkösen MES näytti että laatikko yritti kaksi kertaa ykköstä ja kaksi kertaa kakkosta, jonka jälkeen meni vapaalle. Pakki ei edes yrittänyt, solenoidi tms napsahti kerran mutta näyttö pysyi Nnällä.

Elikkäs taitaa olla lootajumppa tiedossa. Ihmetyttää vaan kun tosiaan leimareissuin pelasi hyvin, ja sitten kotipihassa rupes kiukuttelemaan. No joskus tulee vaan tunnit täyteen, niinhän se on.


05 Maalis 2020, 19:25
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1143
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Kyllä nuo valitsemasi arvot on normaaleja, "Clutch disk speed"-parametriä lukuunottamatta. Arvot pitäisi olla toisinpäin moottorin käydessä, Engine speed 884 rpm ja kytkimen nopeus 0 rpm :( Kytkimen liikematka kuuluu olla tuota luokkaa moottorin käydessä, nämä OK jos vielä kytkinhaarukka liikkuu tasaisesti moottoria käynnistettäessä. Kyllä tämä voimakkaasti tuntuu siltä, että painelaakeri on pettänyt.


05 Maalis 2020, 20:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 8079
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen -
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Konehuoneen puolelta vakoiltuna robotti tekee kytkimen liikkeen. Aiemmin kerrotussa tilanteessa, kun napa pääsi pyörimään vaihde päälle, robotti nosti kytkintä kierroksia lisätessä, kuin olisi yrittänyt liikkeelle.

Konttorilla käydessä auto pelasi täydellisesti, eikä ollut mitään outoa, että olisi ihmetyttänyt.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


06 Maalis 2020, 01:22
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Lootajumppa on pikkujuttu, jos robotti muuten pelaa. Tää https://www.autodoc.fi/sachs/1221673 lienee oikea paketti?


06 Maalis 2020, 09:31
Profiili

Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11
Viestit: 287
Paikkakunta: Hollola
Auto: 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Omassa Selespeedissä oli ainakin seuraavat viat:

Paine akku rikki ja siitä seuraa pumpun rikkoutuminen.
Sele robotin asentotunnistimet viallisia.
EV0 Solenoidin väsyminen.

Alfissimo voisi hakea minulta ylimääräiset Sele osat pois, jos niistä voisi jotain hyödyntää tässä autossa.


06 Maalis 2020, 10:03
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
artjojy kirjoitti:
Omassa Selespeedissä oli ainakin seuraavat viat:

Paine akku rikki ja siitä seuraa pumpun rikkoutuminen.
Sele robotin asentotunnistimet viallisia.
EV0 Solenoidin väsyminen.

Alfissimo voisi hakea minulta ylimääräiset Sele osat pois, jos niistä voisi jotain hyödyntää tässä autossa.


Tässä on mun mielestä akku ehjä. Kuinka monen liikkeen jälkeen pumpun pitäisi käynnistyä?
Asentoantureita veikattiin kanssa jossain postauksessa syyllisiksi outoon käytökseen, millähän noita testaisi? Vastusmittarilla?
EV0 on vissiin kytkimen liikkeen tekevä solenoidi. Voisko siitä johtua tuo ettei irroita?

Pitää vähän vielä tutkia, olisihan se helpompi remppa jos ei tarvitsisi laatikkoa tiputtaa. Laitetaan Alfissimo liikkeelle, kiitoksia etukäteen


06 Maalis 2020, 10:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Viestit: 1014
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Auto: 147 2.0 T.Spark -08
147 1.9 JTDm -07
147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex:156 2.0 T.Spark -01
ex:147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
https://www.alfa147selespeed.co.za/guid ... ntiometer/

Tuossa on linkki potikoiden testaukseen liittyvään ohjeeseen. Tosiaan vastusmittarilla tapahtuu niiden testaus. Mulla on noita potikoita pari uutta hyllyssä, tosin eivät ole alkuperäisiä vaan jonkin ranskalaisen kaasuläpän asentoantureita. Netin mukaan pitäisi kuitenkin käydä myös Selespeediin ja ulkonäkö niissä on sama :)


09 Maalis 2020, 11:59
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Taas tän kimpussa...
Kytkinanturi pöydällä, mittasin noiden ohjeiden mukaan. Lähtää larvosta 850, hitaasti kääntäessä nousee tasaisesti 2200 kunnes kääntyy laskuun arvoon 1900, josta hyppää n 11000 silmänräpäykseksi, ja kontakti katkeaa. Onkos toi nyt sitten rikki? Onko kaikki kolme anturia samanlaisia? Voisin tuosta vararobotista ottaa anturin


16 Maalis 2020, 18:41
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Uusi anturi paikallaan, lootan toiminta (tai toimimattomuus) ennallaan :evil: Huomenna laatikkojumppaa vissiin tiedossa


24 Maalis 2020, 18:47
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Lootahan tipahti näppärästi (not) lattialle, ja sieltä löytyi
Kuva
Kuuluuko tuon kumin olla painelaakerin päällä näin
Kuva
mitään muuta paikkaa en moiselle keksi. Manuaaliaskeissa ei moista ole ollut, onko tämä joku selespesiaalijuttu? Jos tuon kuuluu olla laakerin ja paineasetelman välissä ei oo ihme ettei irroittanut, liikettä jäi puuttumaan sentin verran. Paineasetelman kynnet oli kulunut aika epätasaiseti, ja yksi kynsi oli vääntynyt vähän kohti konetta.


28 Maalis 2020, 18:04
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1143
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Kuten tuossa aiemmin kerroin, Painelaakeri (kytkinpaketti) oli alunperin sama kuin mm. 155 ja GTV malleissa, sekä monessa muussakin konsernin mallissa. Kytkinpaketti siis uusiksi, miten lie vauhtipyörä, onko jo kuinka kulunut noilla kilometreillä. Järjestelmähän toisaalta suojelee kytkintä paremmin kuin manuaalivaihteisto!


29 Maalis 2020, 07:07
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Joo, kyllä tää diagnoosi uskottiin jo aiemmin, piti vaan itse kaivaa osat esiin ja ihmetellä =epätoivoisesti toivoa että löytyis joku pikkuvika joka selvittäis ongelman ilman laatikon irroitusta :mrgreen:

kynnet päältä:
Kuva

Kynnet sivusta
Kuva

Levy on aika valmis:
Kuva

Asetelman sisäkehällä oli kiillottuma:
Kuva


Sitten vaan uutta osaa hankkimaan. Ei kellään sattuis olemaan hyllyssä ylimääräistä asetelmaa, levyä ja painelaakeria :roll: :mrgreen:

Koska tuskin on, onko tämä oikea:
https://www.autodoc.fi/sachs/1221673
Painelaakeri näyttää erilaiselta :?


29 Maalis 2020, 14:16
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1143
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Voi olla vaikeaa saada osia tässä tilanteessa, mutta ota sen paineasetelman Valeo tms. numero sekä alkuperäinen paketin numero, ja hae näillä netistä ristiin! Kytkinpaketti 46551477 (sele) ja painelaakeri 46738852.


29 Maalis 2020, 15:52
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Pitääkö tossa laakerin päällä olla kumiosa niinkuin tässä

Kuva


vai tuleeko laakeri ilman kumia niinkuin tämä

Kuva

Molempien OEM-numero on 46738852 :? :? Molemmat kuvat Autodocin sivuilta.

Mullahan ei tuota vanhaa kumia enää ole. Jos uusi laakeri tulee kuvan kaks mukaisena niin mistä moisen kumin sitten löytäis.... Onko kellään purettua Seleä odottamassa teurastusta :mrgreen:


29 Maalis 2020, 20:15
Profiili

Liittynyt: 03 Syys 2012, 15:36
Viestit: 71
Auto: Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Ettei se kumiosa oo vetarista?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=22632&start=10650


30 Maalis 2020, 00:30
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1143
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Eiköhän tuo kumi ole pölysuoja laakerille, rakenne vaihtelee valmistajasta riippuen. Selespeedin 3P kytkinpaketin haku on tosiaan vaikeaa, koska se on niinkin harvinainen kapistus! Tehtaalta saa tietysti samoin kuin muutamalta nettikauppiaalta. Valeon luettelo ei edes tunne Selespeediä, mutta kuten mainittu, löytyy kytkinpaketti Valeolta Spider/GTV-155 malleihin, Valeo Kit 3P 801977, joka mielestäni sopii Selespeediin myös, vaikkei luettelo sitä tunne.


30 Maalis 2020, 07:03
Profiili

Liittynyt: 03 Kesä 2015, 21:20
Viestit: 131
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Sach 3000 951 278 on ainakin sopiva paketti Seleen, tuo sisältää levy, asetelma ja painelaakerin. Valeokin tarjoaa OE-numeroilla paria eri pakettia mutta 834002 ainakaan ei sovi koska siinä on mukana CSC-työsylkkäpainelaakeri+asetelmakin on vakio TS:n. Muistaakseni Selen painelaakerin kosketuspinta on eri kuin normissa TS:ssä, joten astelman reikä on erikoinen. 821357 paketissa olevaa Valeo tarjoaa Selespeediin(mainitaan jopa tuotetiedoissa), mutta painelaakerin OE-numero taas ei täsmää.


30 Maalis 2020, 20:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4590
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Skodisti kirjoitti:

V*ttuillaanko siellä? :lol:

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


Viimeksi muokannut palkus päivämäärä 30 Maalis 2020, 20:39, muokattu yhteensä 1 kerran



30 Maalis 2020, 20:36
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Tuon 821357 käskin tilata, pitäisikö varuiksi tilata vielä

https://www.autodoc.fi/skf/17100

Ei sitten remontti pysähtyisi jos vaikka valeon paketissa väärä painelaakeri olisikin.


30 Maalis 2020, 20:38
Profiili

Liittynyt: 03 Kesä 2015, 21:20
Viestit: 131
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Veikkaan että Valeon laakeri myös sopii, ovat vaan muuttaneet tuota rakennetta että kumi jää pois. Eihän tuossa metallisessa varmaan muuta ole kuin jos korkeus ja kosketuspinnan halkaisija on samat niin toimii myös.


30 Maalis 2020, 20:52
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1691
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Kuulostaa loogiselta ja luultavasti noin onkin. Mut ei tuossa monta kymppiä häviä jos selustan varmistaa... Pitää vähän pähkiä


30 Maalis 2020, 21:02
Profiili

Liittynyt: 03 Syys 2012, 15:36
Viestit: 71
Auto: Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
palkus kirjoitti:
Skodisti kirjoitti:

V*ttuillaanko siellä? :lol:


No ei, ku samannäköistä kuminriekaletta sovitellaan ylempänä tässä ketjussa painelaakerin päälle.


30 Maalis 2020, 23:56
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1143
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156 2,0 TS -01 Selespeed, ideoita kaivataan
Samoin on syytä varata öljyä 1 litran purkki, Tutela CS Speed!


31 Maalis 2020, 06:33
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 31 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Cotzy, Giri, JanV, oidipus ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com