Keskustelua lukoista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Keskustelua lukoista

Viesti Kirjoittaja KJS »

Sen verran vähäistä on ostokiinnotus GTV:tä kohtaan, että pitänee jatkaa tuunaamista niin mielenkiinto säilyy.

Kiinnostaisi kokemukset ja hinnat erilaisista kitkalukoista, mitä foorumilaisilla on käytössä. Lähinnä mitä löytyy busson perässä olevista vaihteistoista.
Alfaholismia vuodesta 2001

ristojärvelä
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Keskustelua lukoista

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Tilasin muutama päivä sitten Muukkosen kautta Quaifen tasauspyörästön GTA:han, maksoi asennussarjoineen n. 1100 euroa, ei ole vielä tullut, joten mitään kokemuksia asennuksesta tai toiminnasta ei ole.

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Keskustelua lukoista

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ej busso saati ketvonen, mut tos mun 159 2.4:ssa (etuveto) on Quaifen tasauspyörästön lukko. Oliko noin 350-450€ hinta sillä, Lontoosta tilasin.
Luvataan (muistaakseni) 1%:n kitkaerolla toimivuus. Käytännössäkin sutii kummallakin.
Laakerin shimmin askartelin ite. Kympin heitto oli alkuperäiseen. Laakereita en vaihtanu, ku toimitus olis menny pitkäks remppa ajankohtaan.

Quaifella lie ns. ikuinen takuu. Muka vetarit poksahtaa ennen lukkoa.

Törmäsin aikoinas myös (enmuistamerkkiä) nikareeseen, mikä mukamas 0% erolla osaa toimia.

Ajossa, sutimisen/sen poissaolon lisäks, mm. mutkassa kiihdytys tuntuu "imaisevan" auton tiehen.
Ennoo autourheilija, saati osaa ajaa autolla.
Muijakin totes tos meän työmatkan ala-/ylämäki/mutka-kombosta, et "se menee niinku viiuuh..."
Talviliukkaalla onneks sutimisen esto rajottaa keulan sivuliikettä. Eli ei heilahda naapurin autoa vasten, jos/kun urat/polanteet sen ilman sutiestoa sallisivat. Toki ehtii vähä heilahtaa.

Eli jottai saattaa huomata koslan käytöksestä.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Keskustelua lukoista

Viesti Kirjoittaja JanV »

jalittam kirjoitti: Törmäsin aikoinas myös (enmuistamerkkiä) nikareeseen, mikä mukamas 0% erolla osaa toimia.
Oisko ollu Wavetrac jollaista olen juuri asentamassa. Tämä toimivuus 0% Axle loadilla oli yksi syy valintaani. Alfoista ei vain tainnut kuin 4C löytyä mallistosta.
Wavetrac.jpg
Wavetrac.jpg (261.71 KiB) Katsottu 1419 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Keskustelua lukoista

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Taitaa etuvetoalfoissa yleisimpinä mekaanisina sutimisenhallitsijoina olla juurikin Alfan oma Q2 -torsen ja Quaifen ATB, joka on käytännössä myös torsen, joten kysytyistä levylukoista voi kokemus olla vähissä.

Torsen on loistava niin kauan kun pitoa on edes jonkin verran ja etuvetoisessa voi olla selvästi levylukkoa helpompi ja parempi ajaa, kun torsen vain jakaa voimaa eikä hillitse pyörintänopeuseroja. Kartioaktivoituva levylukko turjasee tasurin lukkoon heti kun kaasua murjaisee tarpeeksi, mikä ei kaarteessa ole välttämättä toivottu asia, etenkään kun niiden vetävien pyörien pitäisi myös kääntää. Toki kitkalevyillä, kartion kulmalla ja käytetyllä öljyllä voi myös rajoittaa lukkoefektiä, mutta päästäänkö silloin vetopidon osalta toivottuun lopputulokseen?

Keräilin joutessani lukkotyypeistä teknistä infoa tuonne: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=36637
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin