3.2 neliveto,mitä pitää huomioida ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kuvaaja
Viestit: 168
Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kuopio

3.2 neliveto,mitä pitää huomioida ?

Viesti Kirjoittaja Kuvaaja »

On ruvennut isobusso nelivedolla kiinnostamaan,mitään järkeähän tuossa ei ole mutta viis siitä.Mitä pitäisi ottaa huomiooon ja varoa hintaluokassa alle 7000€?

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: 3.2 neliveto,mitä pitää huomioida ?

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos isobusso on valintakriteerinä, niin lienee hyvä huomioida niiden olevan etuvetoisia, eikä nelivetoisia.
VMP

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 3.2 neliveto,mitä pitää huomioida ?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

True dat. Jos ylipäätään nelivetobusson haluaa niin 164 Q4 on vahvoilla, mutta se on lievästi pienemmällä koneella (3.0).

Jos 3.2 keliveto-Alfan haluaa, niin isojötsiksi (159/Brera/Spider -sarjan 3.2 V6 JTS) menee. Sarjan normaalit ongelmat tietty (etulaakerit, takajouset, jotan muuta lähinnä helppoa ja tylsää) ja itse moottorin osalta jakopään kunto ja mahdolliset huohotusmodifikaatiot. Manuaalissa toki menee kytkin joskus, mutta en jaksaisi ressata. Nelivedon kuuluu vetää siististi ja tärinöittä, mutta pieni nelivetovälys "kuuluu asiaan" eli pientä tömähdystä vedolle mennessä ei kannata panikoida. Iso voi toki olla ikävä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: 3.2 neliveto,mitä pitää huomioida ?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kuvaaja kirjoitti:On ruvennut isobusso nelivedolla kiinnostamaan,mitään järkeähän tuossa ei ole mutta viis siitä.Mitä pitäisi ottaa huomiooon ja varoa hintaluokassa alle 7000€?
Kurkkasin Mobile.de tarjontaa ja 164 Q4 hintahaarukka oli 14k€ - 22k€, Nettiautossa ei ollut yhtään tarjolla. Alle 7k€ voi siis olla haastavaa löytää edes kohtuullisessa kunnossa olevaa projektia.

Jos 3.2 taas on tärkeämpi kuin Busso niin Holdenin Alloytec viritysversio löytyy sitten Tipo 939 korisista ja niitä on tarjolla Suomessakin esittämääsi budjettiin. Sen enempää mainostamatta todettakoon että ainakin Porsche harrastajien arvostamalla autohuollon ja -korjauksen ammattilaisella on 3.2 159 SW Q4 juuri nyt myynnissä Tampereella ja hinta osuu nippanappa budjettiisi.

Aurinko paistaa, siispä lähden ulkoiluttamaan omaa IsoBussoa katto alhaalla. Etuvetoisena kuitenkin.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 3.2 neliveto,mitä pitää huomioida ?

Viesti Kirjoittaja juri »

Mitenkäs se menikään?
Alle kymppitonnin autoon tonni korjausrahaa
Alle viiden tonnin kaksi
Alle tonnin kolme

???
932 937 955 955

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 3.2 neliveto,mitä pitää huomioida ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

juri kirjoitti:Mitenkäs se menikään?
Alle kymppitonnin autoon tonni korjausrahaa
Alle viiden tonnin kaksi
Alle tonnin kolme

???
Juuri noin.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: 3.2 neliveto,mitä pitää huomioida ?

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Jiitee kirjoitti:
juri kirjoitti:Mitenkäs se menikään?
Alle kymppitonnin autoon tonni korjausrahaa
Alle viiden tonnin kaksi
Alle tonnin kolme

???
Juuri noin.
Joo:
Alfa 156 JTS, 3400€: Jakopää n. 800,- (oli pakko viedä merkkiliikkeeseen), kallistuksenvakaaja, puola ja joustoliitos pakoputkeen sekä moottorinlämmitin, yhteensä noin 1300 mennyt ensimmäisen kahden vuoden aikana korjauksiin. Normihuollot sitten erikseen
Brera: veroineen vajaan 14000€: Jousisarja (itse halusin vähän enemmän ajomukavuutta) ja viitospytyn puola, yhteensä noin 250.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 3.2 neliveto,mitä pitää huomioida ?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Multa ostat crosswagonin hintaan 7000€ ja istutat siihen GTA:n koneen!? Vähän vaan sovituspalaa väliin :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Kuvaaja
Viestit: 168
Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kuopio

Re: 3.2 neliveto,mitä pitää huomioida ?

Viesti Kirjoittaja Kuvaaja »

Olinkin unohtanut että 3.2 ei ole busso,mutta kaipa tuokin JTS on ihan ok kone sekin.Eli siinä tapauksessa valinta olis neliveto ja 3.2.Muutama mielenkiintoinen auto olisi myynnissäkin,tuo tampereen auto varmaankin paras.Mutta nyt kävikin niin että tuli sopivan hintainen käytetty teleobjektiivi myyntiin joten veronpalautukset menikin siihen ja oman AR osto jää myöhempään ajankohtaan,siihen asti pitää harrastaa tuolla pojan 156 V6. Kiitokset kaikille neuvoista.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 3.2 neliveto,mitä pitää huomioida ?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se on hivenen janoinen ja varustettu viivästyvällä ajoituksella eli venyvällä jakoketjulla, mutta muuten ihan mukava mylly sekin. Ei toki yhtä innokas luonteeltaan kuin Busso.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin