Change engine oil- valo 159 TBi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
burke
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Maalis 2014, 16:07
Car(s): Alfa Romeo 159 1750 TBi -12

Change engine oil- valo 159 TBi

Viesti Kirjoittaja burke »

Heps,

Tuli juuri vaihdettua uudet öljyt 159 TBi:hin (Selenia Sport Power 5W40) ja n. 400km ajon jälkeen pärähti "Change engine oil"- valo päälle, joka ei sammu. Mikäs neuvoksi? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Tuntuu jotenkin hullulta, että öljynlaatua mittaava sensori reagoi kun uudet öljyt koneessa, mutta ennen öljynvaihtoa (sama öljy) ei mitään ilmoitusta kojetauluun. Ohjekirja ilmoittaa, että ei saisi ajella n. 500km pidempään kun valo syttyy.

Pitääkö tässä nyt varata uutta aikaa öljynvaihtoon ja hommattava uudet öljyt?

Kiitos vastauksista.

Avatar
Polforea
Viestit: 11175
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Change engine oil- valo 159 TBi

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Olisiko kuitenkin vaihtosuoritus osunut lähelle öljynvaihtoväliä ja öv-laskuri jäänyt nollaamatta ja siksi pärähtänyt ruutuun? Ei kai TBi:kään itse suostu öljynvaihtoa havaitsemaan vaan vetelee ajan ja kilsojen perusteella vinkkiä tauluun?

Edit: eli minä yksinkertaisesti nollaisin sen öv-laskurin nyt ja eläisin onnellisena.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

burke
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Maalis 2014, 16:07
Car(s): Alfa Romeo 159 1750 TBi -12

Re: Change engine oil- valo 159 TBi

Viesti Kirjoittaja burke »

Polforea kirjoitti:Olisiko kuitenkin vaihtosuoritus osunut lähelle öljynvaihtoväliä ja öv-laskuri jäänyt nollaamatta ja siksi pärähtänyt ruutuun? Ei kai TBi:kään itse suostu öljynvaihtoa havaitsemaan vaan vetelee ajan ja kilsojen perusteella vinkkiä tauluun?

Edit: eli minä yksinkertaisesti nollaisin sen öv-laskurin nyt ja eläisin onnellisena.
Autoon tuli huoltovalo ja käskin kuitata sen ja se lakkasi palamasta. Luin hetki sitten toiselta palstalta, että tarvitseekin erikseen kuitata tuo valo, sillä on eri "koodin tms." alla, kuin itse huoltovalo. Taitaa olla kyse ihan vain sattumasta, sillä auto "piristyi" öljynvaihdon jälkeen hieman, mikä kuuluu asiaan. Täytyypä piipahtaa ja pyytää sammuttamaan tuo valo myös.

Oletin, että tarkistaa jotenkin itse, sillä ko. valo ei ole aiemmin syttynyt. Ehkä ovat sitten aiemmissa huolloissa ymmärtäneet nollata tuonkin valon.

Aina oppii jotain uutta TBi:stä...

Vastaa Viestiin