166 air bagin merkkivalon maadoitus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

166 air bagin merkkivalon maadoitus

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Onko kellään kokemusta mikä aiheuttaa 166ssa koodin 1A13=air bagin merkkivalon maadoitus. Kyseessä -00 mallin 3.0 v6. Mulla tuli aiemmassa 166ssa samaa koodia satunnaisesti ja siihen ei lopulta löytynyt ratkaisua. Silloin vaihdoin uuden ohjainlaitteen,tein lisämaadoituksen maapisteeseen mikä on "kardaanitunnelin" oik.puolella johon kytkentäkaavion mukaan merkkivalo maadoittuu. Voisiko vika olla mittaristossa? Vikakoodi tulee vain silloin kun kääntää virrat päälle ja järjestelmä testaan itsensä. Ei ikinä ajon aikana. Tässä kyseisessä yksilössä tuntui koodi tulevan joka toinen kerta kun virtoja renkkas on/off. Leima tietenkin tulossa pian,joten olis hyvä saada kuntoon siiheks (ja muutenkin).
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 166 air bagin merkkivalon maadoitus

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

On kokemusta. Epäiltyjen listalle ensimmäiseksi mittariston liittimen huono kontakti.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 166 air bagin merkkivalon maadoitus

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Kiitokset vihjeestä. Täytyypä kokeilla kiristää pinnejä/varmistaa että liittimen lukitus on lukittunut. Mittariston polttimoita on muistaakseni tähän yksilöön vaihdettu muutamaankin kertaan,joten kaikki on mahdollista.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: 166 air bagin merkkivalon maadoitus

Viesti Kirjoittaja seppo »

Valo mittarissa on ledi, jota et varmaan ole vaihtanut?
Valo syttyy jos varoitusvalossa on vika tai sille tulee alle 10V nousujännite. Valo sammuu automaattisesti kun jännite nousee riittävän korkeaksi (yli 10V) 4s ajaksi. Taitaa olla ainut vika tässä järjestelmässä jossa valo sammuu ilman testeriä.
img054.jpg
img054.jpg (29.91 KiB) Katsottu 1721 kertaa

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 166 air bagin merkkivalon maadoitus

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Kiitoksia tietäjille! Teidän kahden kommentteja oikeastaan odotinkin/toivoin. Tänään oli kyseinen ongelma käsittelyssä. Purin mittariston tieltä pois ja kiristelin ko merkkivaloon vaikuttavat pinnit,niin johtoon päin kuin sitten sitä pinnin sisällä olevaa väkästä. Ei merkittävää silmin havaittavaa vikaa,mutta ainakin pinnin "puristus" johtoon ei ollu 100%nen. Pinnit paikalleen,valo palaa edelleen. Vikakoodin nollaus ja TOIMII! Kymmenisen kertaa renkattiin virtoja päälle/pois kun samalla tutkittiin mm ilmastoinnin toimimattomuutta ja eipä jääny enää bagin valo palaan. Toivottavasti on pysyvä korjaus. Kylmästöintikin saatiin kuntoon. Edellinen asentaja oli jättänyt kompuran vaihdon yhteydessä magneettikytkimen johdot roikkuun miten sattuu ja kuorihan sieltä oli jo puhki sekä sulake palanut niin,että välillä toimi ja välillä ei (ainakin omistajan mukaan).
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Vastaa Viestiin