Giulia ja Stelvio - onko ollut korjaus- hinausautotarpeita ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Käsi sydämelle Giulia ja Stelvio -omistajat ja käyttäjät: hinausautokeikat

1. ei yhtään
21
75%
2. yksi
3
11%
3. kaksi
1
4%
4. 3 tai useampia
3
11%
 
Ääniä yhteensä: 28

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Giulia ja Stelvio - onko ollut korjaus- hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moi

Moni haluaa tietää tuoreiden Alfojen luotettavuuden
eli onko matka katkennut usein vai kaikki on rokannut kuin sveitsiläinen kello ?

Hinauskeikan syyn voi vapaasti myös kertoa.
Säie kertoo tärkeää infoa luotettavuudesta
potentiaalisille Giulian ja Stelvion ostajille.

Myös muita vikakohteita voi listata vapaasti.
Viimeksi muokannut Jiitee, 17 Heinä 2019, 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Stelvio 2018 - 20tkm/5kk ja ensimmäinen keikka. Pihalta lähdettäessä heitti helikopterin ruutuun ja Limp Moden päälle. Root Cause Analysis oli enemmän tai vähemmän muminaa tiskin takaa kun tivasi. Joku "moduli" ei jutellut toisen "modulin" kanssa tms. Virhekoodeja iso lista mistä suurin osa mallia ihan turha. Softia päivitelty pitkä lista ja joku laturin maadoitusjohto tms. piuha vaihdettu. Ei ole luottoa että alkuperäinen vian syy olisi tullut korjatuksi.

Myöskin kerran keskellä yötä ajovalot katosivat 100km/h vauhdissa pimeällä sateisella moottoritiellä. Ei kivaaa mutta auton uudelleenkäynnistys korjasi tilanteen.

Oma päätelmäni on että kylmä ja kostea pohjola on edelleen haastava ympäristö italialaiselle sähkölle. En ole tien päälle jäänyt sitten -80 luvun puolivälin kun viritetyn Ford Kent koneen männän sulatin liian ohuella sopalla. Kilometrejä tullut siinä välissä reilut miljoona. Ja yhdellä 156 Selespeedilläkin selvittiin 90tkm ilman että matka katkesi.

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Giulia super 180hp dieselruksuttimella, syksy 2016 - kevät 2019 ja 50 000km. Tankin luukku vaihdettu, toinen ajovaloumpio vaihdettu, takaluukku maalattu uudestaan sulkemisessa tulleista kolhuista koska sovitukset olivat pielessä ja avaimettoman kulun nappulat ovissa jäykät. Siinäpä ne viat, eli huoletonta matkantekoa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Puuttuu vaihtoehto "ei oo stelvioo tai sitä toista" .... ny joutu pilaa statistiikan :(
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

No, omistajat saa tehdä yhteenvedon sitten :mrgreen:
View results - napilla saa tilanteen selville -ei-omistajakin.
Ei tässä nyt eksaktia totuutta etsitä kuitenkaan.
Kommentit kertovat myös omaa stooria.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja V6 »

näissä on se paha puoli että otanta on pieni....toki jos tänne saadaaan vaikka puolet autojen omistajista niin saisi jonkinlaisen kuvan
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

V6 kirjoitti:näissä on se paha puoli että otanta on pieni....toki jos tänne saadaaan vaikka puolet autojen omistajista niin saisi jonkinlaisen kuvan
Totta tämä. Jos vaikka saittilaisilla olisi noin 30 yksilöä kaikista rekisteröidyistä G/S-autoista niin jotakin se kertoisi jo tilastollisesti. Joten toivomme aktiivista avautumista kanssa-alfisteille.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

AAW
Viestit: 1035
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja AAW »

Vasen umpio vaihdettu sekä tankin luukku liimattu. Ei tielle jättöä. 14tkm.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mul on vielä liian pieni kilometrimäärä jotta mitään johtopäätöksiä vois vielä vetää. 3 tkm mittarissa.

Akku vaihdettu heti lähtöön ku check engine tuli tauluun 30 km kohdalla. Keyless napit täälläkin jäykkiä alkuun mutta sen jälkeen toiminut täysin. Bensaluukku kiero ku korkkiruuvi ja vielä vaihtamatta. Eli pikkuvikoja.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kiero bensaluukku korjattu ja oireillut apparin penkin siirtomoottori uusittu. Ei liikkunut aina isommalla kuormalla vaan lykkäs jonkun rajottimen päälle. Tällei 95kg kääpiöllä pelas kyllä. Metrit 72tkm tätä kirjoitellessa. Ei hinurikeikkoja.

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Vedän pohjat tähän :lol: . Giulia 2018 2-litrainen 200 heppainen bensa ja 11tkm ajettu. Tammikuussa kolmasti hinurilla pajalle kahden viikon sisään ja ekalla kertaa lähinnä ihmettelyä softan päivitystä ja toisella kertaa vaihdettiin startin releistä toinen ja kolmannella kertaa se toinen toisella kertaa vaihamatta jäänyt rele. :roll: Lisäksi tankin luukku vaihdettu ja peilien säätökytkin uusittu. Säätökytkin tosin toimi ilman ongelmia, mutta huolto vaihtoi sen silti, koska siitä oli joku kampanjan/takaisinkutsun tapainen kuulemma meneillään.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Giulu Super 2016 Diesel, ~50tkm mittarissa (suurin osa kesällä, talvella ajettu vuokrapeleillä 8) ), hinattu 3 kertaa varikolle ja kerran ajoin itse kun sain kikkailemassa käyntiin. Starttiongelmathan ne syynä.

Lukujen perusteella kevyestä epäluotettavin auto, jonka olen omistanut :roll:

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

-Oksid- kirjoitti:Giulu Super 2016 Diesel, ~50tkm mittarissa (suurin osa kesällä, talvella ajettu vuokrapeleillä 8) ), hinattu 3 kertaa varikolle ja kerran ajoin itse kun sain kikkailemassa käyntiin. Starttiongelmathan ne syynä.

Lukujen perusteella kevyestä epäluotettavin auto, jonka olen omistanut :roll:
Oksid muistaa myös äänestää. Nyt tilastojen mukaan 6/8 GiuliaStelviota on selvinnyt ilman hinuria.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

FinPat kirjoitti:[Oksid muistaa myös äänestää. Nyt tilastojen mukaan 6/8 GiuliaStelviota on selvinnyt ilman hinuria.
Hyvä huomio, ääni annettu aiheesta :-D

Kiki
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2017, 22:19
Car(s): Giulia -17
Giulietta -12

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Kiki »

45t km ajettu, eikä muita vikoja kuin start/stop toiminto ollut jonkun aikaa pois käytöstä. Eli ei pysähdyksissä sammuta moottoria. Toivottavasti löytävät tuohon ratkaisun seuraavassa huollossa.

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Ipi »

50k ajettu huolettomasti, siis ei hinurille tarvetta. Ovien kahvat vaihdettu, toinen takaiskari myös ja penkinkaatokahva viimeisimpänä ( tämä selvä huonosti kestävällä osalla toteutettu kohta ). Uskallan sanoa, että meillä on kylmimmissä olosuhteissa, forumilaisten omistajien joukosta, oleva yksilö ja ei mitään pakkasesta johtuvaa ongelmaa.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Unique »

Giulia Super 200hp bensa vm 2017, 25tkm mittarissa. Ei mitään ongelmia, ei minkäänlaisia, jollei Infotainmentin kaatumista 3 krt ilman mitään syytä lasketa. Teetätin proaktiivisesti PCM:n (=ECU) päivityksen ensimmäisessä huollossa.

Seuraavassa huollossa aion teetättää PCM, TCM, BCM ja Infotainment-softapäivitykset.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Unique »

Kiki kirjoitti:45t km ajettu, eikä muita vikoja kuin start/stop toiminto ollut jonkun aikaa pois käytöstä. Eli ei pysähdyksissä sammuta moottoria. Toivottavasti löytävät tuohon ratkaisun seuraavassa huollossa.
Olethan huomannut, että start/stop on poissa päältä automaattisesti, kun lämpötilat laskevat pakkasen puolelle?

Toiseksi, vaikka tuo olisi pois päältä aina, en varsinaisesti laskisi sitä viaksi. Säästyyhän sen Start/Stop-poiskytkentänappulan painamiselta joka käynnistyskerralla.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja molsky »

Unique kirjoitti:
Kiki kirjoitti:45t km ajettu, eikä muita vikoja kuin start/stop toiminto ollut jonkun aikaa pois käytöstä. Eli ei pysähdyksissä sammuta moottoria. Toivottavasti löytävät tuohon ratkaisun seuraavassa huollossa.
Olethan huomannut, että start/stop on poissa päältä automaattisesti, kun lämpötilat laskevat pakkasen puolelle?

Toiseksi, vaikka tuo olisi pois päältä aina, en varsinaisesti laskisi sitä viaksi. Säästyyhän sen Start/Stop-poiskytkentänappulan painamiselta joka käynnistyskerralla.
MiTon kohdalla taas raivostuttaa kun tuota ei saa määriteltyä pysyvästi pois päältä (koska etenkin kylmänä tuon ykkösvaihteen kanssa saa välillä kikkailla). :lol:

Ja kaiken lisäksi ne haitat on hyötyjä merkittävästi suuremmat, toki jos olisi täysin tuliterä auto ja vaihtaisi niitä sen 1-3 vuoden välein niin samapa tuo olisi käyttää tuota.

https://www.youtube.com/watch?v=L7524u5w4ZE

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei sitä saa Giuliassakaan pysyvästi määriteltyä, käsittääkseni se pitää joka startin jälkeen laitttaa uudelleen pois. Esim akun huono varaus voi pudottaa sen pois pelistä, tuota en tiennut että se pakkasellakin kytkeytyy pois.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

S/S on käytössä kyllä pakkasellakin yhtälailla... ainakin oma sammahtelee myös talvella pysähtyessä. Jäänyt erityisesti mieleen kun tuossa on sellainen hölmöys että sammutettuna myös ratin/penkinlämmitys on pois päältä ja pidemmässä seisahduksessa ehtii jakkara jäähtyä.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja JanV »

juu on pakkasella käytössä ja ihme kyllä myös vaikka kone on vielä kylmä, eli kylmästartin jälkeisissä pysähdyksissä alkaa jo sammumaan. Mä oisin ihan tyytyväinen jos sammuilis vähemmän.

AAW
Viestit: 1035
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja AAW »

Ipi kirjoitti:50k ajettu huolettomasti, siis ei hinurille tarvetta. Ovien kahvat vaihdettu, toinen takaiskari myös ja penkinkaatokahva viimeisimpänä ( tämä selvä huonosti kestävällä osalla toteutettu kohta ). Uskallan sanoa, että meillä on kylmimmissä olosuhteissa, forumilaisten omistajien joukosta, oleva yksilö ja ei mitään pakkasesta johtuvaa ongelmaa.
Stelviokin toimi pohjoisen hiihtolomareissulla. Lähti käyntiin ilman ongelmia -27 C ilman esilämmitystä, joku summeri jäi vaimeasti piippaamaan infotainment puolella ja hiljeni aikansa piippailtuaan. Toinen aamu oli sitten piuhassa kiinni kun oli -35 C eikä myöskään silloin ollut ongelmia eikä edes sitä summeria häiritsemässä.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Unique »

alfa 156 v6 kirjoitti:S/S on käytössä kyllä pakkasellakin yhtälailla... ainakin oma sammahtelee myös talvella pysähtyessä. Jäänyt erityisesti mieleen kun tuossa on sellainen hölmöys että sammutettuna myös ratin/penkinlämmitys on pois päältä ja pidemmässä seisahduksessa ehtii jakkara jäähtyä.
Tämä on hyvin kummallista. Omassa Giuliassa (200hp bensa) ei S/S todellakaan toimi pakkasella. Raja on jossain nollan tienoilla (+-2 astetta). Talvella saattaa mennä kuukausi-puolitoista ettei S/S ole koskaan käytössä. Siitä, että S/S aktivoituu ensimmäisen kerran pakkasjakson jälkeen voi tunnistaa alkaneen suojakelin.

Ja jo ohjekirjankin mukaan S/S ei pitäisi myöskään toimia, jos kone ei ole saavuttanut käyntilämpötilaa. USA-ohjekirjasta kopioitua (ehtoja miksi autostop ei aktivoidu):

- Engine still cold
- Especially cold outside temperature
- Battery not sufficiently charged
- Driver's door not shut
- Driver's seat belt not fastened
- Reverse gear engaged (e.g. for parking maneuvers)
- With the automatic climate control active, an adequate cabin heating or cooling comfort has not been reached or with MAX-DEF function active
- During the first period of use, to initialize the system
- Steering angle beyond threshold

Sille mitä tuo "especially cold outside" Alfan mielestä käytännössä tarkoittaa ei löydy määritelmää ainakaan ohjekirjasta, mutta oma kokemus on se noin nolla astetta.

Omassa autossa ei myöskään penkinlämmitys missään tapauksessa sammu S/S:n aktivoiduttua. Milloin autosi on valmistettu? Onhan siinä riittävän tuoreet ohjelmistot sisällä?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Valmistettu 07/2017 todennäköisesti kun luovutus oli 08/2017. En ole tarkistanut. Kyllä tuossa S/S on normipakkasilla käytössä, en ole kiinnittänyt itse huomiota milloin lähtee pois käytöstä vai lähteekö ollenkaan jos nuo speksit auton mielestä täyttyy. Ilmoittaako auto siitä jotenkin kun ei S/S ole aktiivinen? Päivityksiä tuskin on tehty (pl. Infotainment jonka päivitin itse) kun ei ole tarvinnut mistään valittaa :? Tänään oikein piti tarkkailla tuota toimintaa ja -8 vielä S/S sammutti auton risteykseen.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Unique »

alfa 156 v6 kirjoitti:Valmistettu 07/2017 todennäköisesti kun luovutus oli 08/2017. En ole tarkistanut. Kyllä tuossa S/S on normipakkasilla käytössä, en ole kiinnittänyt itse huomiota milloin lähtee pois käytöstä vai lähteekö ollenkaan jos nuo speksit auton mielestä täyttyy. Ilmoittaako auto siitä jotenkin kun ei S/S ole aktiivinen? Päivityksiä tuskin on tehty (pl. Infotainment jonka päivitin itse) kun ei ole tarvinnut mistään valittaa :? Tänään oikein piti tarkkailla tuota toimintaa ja -8 vielä S/S sammutti auton risteykseen.
Ei se ilmoita mitään. S/S ei vain aktivoidu.

Suosittelen teettämään seuraavassa huollossa kaikkien ohjelmistojen päivityksen. Mm. PCM:ään (ECU) on tullut paljon merkittäviä korjauksia matkan varrella. Kaikkiin ennen kevättä 2018 valmistettuihin autoihin on syytä teettää täysi päivityspaketti.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Sama huomio S/S:n kanssa, talvella harvoin toimii (vaikka autolla pitkää matkaa olisi ajeltu), kelien lämmettyä reilusti plussalle sitten taas sammuttelee.

Päivityspaketti on ajettu jokus 2017 viimeeksi, viimeisimmällä huoltokeikalla pyysin että tsekatkaa softapäivitykset samalla kun auto teillä seisoo - ei kuulemma ollut mitään kampanjaa "fiiatilla" (sanatarkka lainaus) eikä noita päivitellä ellei ole jotain vikaa :roll: En jäänyt asiasta kinaamaan...

Tuoko nuo nfotainment-järjestelmän päivitykset jotain merkittävää uutta, tässä on orginaali versio sisällä. Järjestelmä itsessään toimii ok.

Seuraava huolto sitten taas Lahdessa, tällöin todennäköisesti uudet koodit sisään ja jakohihnan vaihto (sitä en uskalla tuossa paikallisessa merkkihuollossa vaihdattaa...)

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Unique »

-Oksid- kirjoitti:Sama huomio S/S:n kanssa, talvella harvoin toimii (vaikka autolla pitkää matkaa olisi ajeltu), kelien lämmettyä reilusti plussalle sitten taas sammuttelee.

Päivityspaketti on ajettu jokus 2017 viimeeksi, viimeisimmällä huoltokeikalla pyysin että tsekatkaa softapäivitykset samalla kun auto teillä seisoo - ei kuulemma ollut mitään kampanjaa "fiiatilla" (sanatarkka lainaus) eikä noita päivitellä ellei ole jotain vikaa :roll: En jäänyt asiasta kinaamaan...
Viimeksi kinasin asiasta Arita-auton huollon kanssa. Heiltä joku oikein otti asiakseen soittaa minulle perustellakseen miksi mitään ei kannata päivittää. Ei mennyt läpi. Kysyin paljonko veloittavat päivityksestä ja sanoin, että saa suorittaa.

Tuolla rapakon takana on ollut viimeisen vuoden aikana ainakin neljä kampanjaa, joihin on liittynyt softapäivityksiä. Yksi mm. liittyy katalysaattorin ylikuumenemiseen ja sitä kautta tulevaan palovaaraan (ECU syöttää ilmeisesti liikaa bensaa joissakin tilanteissa - tämä kyseinen ongelma oli korjattu kesän 2018 softaversiossa).

Näissä EU-versioissa on täsmälleen samat softat - 200-heppaisessa vain hieman kevyemmillä kartoilla. Joten samat ongelmat meillä täälläkin.

Mielestäni on törkeää, ettei noita kampanjoita tarjota myös täällä pohjoismaissa.

Kiki
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2017, 22:19
Car(s): Giulia -17
Giulietta -12

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Kiki »

Unique kirjoitti:
Kiki kirjoitti:45t km ajettu, eikä muita vikoja kuin start/stop toiminto ollut jonkun aikaa pois käytöstä. Eli ei pysähdyksissä sammuta moottoria. Toivottavasti löytävät tuohon ratkaisun seuraavassa huollossa.
Olethan huomannut, että start/stop on poissa päältä automaattisesti, kun lämpötilat laskevat pakkasen puolelle?

Toiseksi, vaikka tuo olisi pois päältä aina, en varsinaisesti laskisi sitä viaksi. Säästyyhän sen Start/Stop-poiskytkentänappulan painamiselta joka käynnistyskerralla.
Joo sen olen huomannut, mutta nyt tuo menee ns. vikatilaan jolloin se on kokonaan pois käytöstä. Tulee virheilmoitus, joka jää päälle vaikka koneen käynnistää uudelleen ym. Ovat saaneet sen jo muutaman kerran nollattua, mutta varsinaista syytä vian korjaamiseksi eivät ole vielä löytäneet.

Kiki
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2017, 22:19
Car(s): Giulia -17
Giulietta -12

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Kiki »

Unique kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:Sama huomio S/S:n kanssa, talvella harvoin toimii (vaikka autolla pitkää matkaa olisi ajeltu), kelien lämmettyä reilusti plussalle sitten taas sammuttelee.

Päivityspaketti on ajettu jokus 2017 viimeeksi, viimeisimmällä huoltokeikalla pyysin että tsekatkaa softapäivitykset samalla kun auto teillä seisoo - ei kuulemma ollut mitään kampanjaa "fiiatilla" (sanatarkka lainaus) eikä noita päivitellä ellei ole jotain vikaa :roll: En jäänyt asiasta kinaamaan...
Viimeksi kinasin asiasta Arita-auton huollon kanssa. Heiltä joku oikein otti asiakseen soittaa minulle perustellakseen miksi mitään ei kannata päivittää. Ei mennyt läpi. Kysyin paljonko veloittavat päivityksestä ja sanoin, että saa suorittaa.

Missä Aritassa huoltosi suoritettiin? Menen itse Espooseen.

Missä Aritassa huolto suoritettiin? Menen itse Espooseen.

Tuolla rapakon takana on ollut viimeisen vuoden aikana ainakin neljä kampanjaa, joihin on liittynyt softapäivityksiä. Yksi mm. liittyy katalysaattorin ylikuumenemiseen ja sitä kautta tulevaan palovaaraan (ECU syöttää ilmeisesti liikaa bensaa joissakin tilanteissa - tämä kyseinen ongelma oli korjattu kesän 2018 softaversiossa).

Näissä EU-versioissa on täsmälleen samat softat - 200-heppaisessa vain hieman kevyemmillä kartoilla. Joten samat ongelmat meillä täälläkin.

Mielestäni on törkeää, ettei noita kampanjoita tarjota myös täällä pohjoismaissa.

Kiki
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2017, 22:19
Car(s): Giulia -17
Giulietta -12

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Kiki »

Kiki kirjoitti:
Unique kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:Sama huomio S/S:n kanssa, talvella harvoin toimii (vaikka autolla pitkää matkaa olisi ajeltu), kelien lämmettyä reilusti plussalle sitten taas sammuttelee.

Päivityspaketti on ajettu jokus 2017 viimeeksi, viimeisimmällä huoltokeikalla pyysin että tsekatkaa softapäivitykset samalla kun auto teillä seisoo - ei kuulemma ollut mitään kampanjaa "fiiatilla" (sanatarkka lainaus) eikä noita päivitellä ellei ole jotain vikaa :roll: En jäänyt asiasta kinaamaan...
Viimeksi kinasin asiasta Arita-auton huollon kanssa. Heiltä joku oikein otti asiakseen soittaa minulle perustellakseen miksi mitään ei kannata päivittää. Ei mennyt läpi. Kysyin paljonko veloittavat päivityksestä ja sanoin, että saa suorittaa.

Tuolla rapakon takana on ollut viimeisen vuoden aikana ainakin neljä kampanjaa, joihin on liittynyt softapäivityksiä. Yksi mm. liittyy katalysaattorin ylikuumenemiseen ja sitä kautta tulevaan palovaaraan (ECU syöttää ilmeisesti liikaa bensaa joissakin tilanteissa - tämä kyseinen ongelma oli korjattu kesän 2018 softaversiossa).

Näissä EU-versioissa on täsmälleen samat softat - 200-heppaisessa vain hieman kevyemmillä kartoilla. Joten samat ongelmat meillä täälläkin.

Mielestäni on törkeää, ettei noita kampanjoita tarjota myös täällä pohjoismaissa.
Missä Aritassa huoltosi suoritettiin? Menen itse Espooseen.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Unique »

Kiki kirjoitti: Missä Aritassa huoltosi suoritettiin? Menen itse Espooseen.
Espoossa.

Miketti
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Citroen C5 ’14, Focus ST '16
Paikkakunta: Toivakka

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Miketti »

Hei vaan, kirjoitellaampas välillä tännekkin.

Nyt alkaa olemaan Giuliassa 150tkm mittarissa ja 2 kertaa on menty lavetilla Jyväskylästä Seinäjoelle. Ensimmäisen kerran noin vuosi sitten 50tkm ajettuna startin releen takia, toinen kerta kuukausi sitten 142tkm mittarissa 2 pytyn puolan hajottua. Muuten on ollut aika huoletonta menoa, toki on tähänkin huoltojen yhteydessä vaihdettu ajovaloumpio, laturi, säädetty kontin luukkua, maalattu etu sekä takapuskuri uudelleen ja ainakin Seinäjoella on ihan pyytämättä päivitetty uusimmat softat autoon.
Giulian elämä taksina päättyy maaliskuun lopulla, harmillisesti tuli vähän myöhään herättyä vaihto hommiin, kun maassa ei enää ollut Giuliaa sopivilla varusteilla ja myyjällä ei ollut mitään tietoa milloin saisi taas tehtaalta tilattua.
Eli maaliskuun lopulla tulee Ess autotaloon myyntiin varmasti Suomen halvin bensa Giulia, sinne vaan sitten renkaita potkimaan takuutakin on vielä jäljellä heinäkuulle asti :wink:

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja molsky »

Miketti kirjoitti:Hei vaan, kirjoitellaampas välillä tännekkin.

Nyt alkaa olemaan Giuliassa 150tkm mittarissa ja 2 kertaa on menty lavetilla Jyväskylästä Seinäjoelle. Ensimmäisen kerran noin vuosi sitten 50tkm ajettuna startin releen takia, toinen kerta kuukausi sitten 142tkm mittarissa 2 pytyn puolan hajottua. Muuten on ollut aika huoletonta menoa, toki on tähänkin huoltojen yhteydessä vaihdettu ajovaloumpio, laturi, säädetty kontin luukkua, maalattu etu sekä takapuskuri uudelleen ja ainakin Seinäjoella on ihan pyytämättä päivitetty uusimmat softat autoon.
Giulian elämä taksina päättyy maaliskuun lopulla, harmillisesti tuli vähän myöhään herättyä vaihto hommiin, kun maassa ei enää ollut Giuliaa sopivilla varusteilla ja myyjällä ei ollut mitään tietoa milloin saisi taas tehtaalta tilattua.
Eli maaliskuun lopulla tulee Ess autotaloon myyntiin varmasti Suomen halvin bensa Giulia, sinne vaan sitten renkaita potkimaan takuutakin on vielä jäljellä heinäkuulle asti :wink:
Kai jatkossakin nähdään JKL alueella AR:ta taksi käytössä? :shock:

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja 155156 »

molsky kirjoitti:Kai jatkossakin nähdään JKL alueella AR:ta taksi käytössä? :shock:
[off-topic] Taksi 15 Oy:n Facebook (tai Instagram) päivityksessä annetun kuvallisen vihjeen perusteella veikkaan Giulia-taksin korvaajaksi sitä uutta Peugeot sedan-mallia. [/off-topic].

Miketti
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Citroen C5 ’14, Focus ST '16
Paikkakunta: Toivakka

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Miketti »

molsky kirjoitti:
Miketti kirjoitti:Hei vaan, kirjoitellaampas välillä tännekkin.

Nyt alkaa olemaan Giuliassa 150tkm mittarissa ja 2 kertaa on menty lavetilla Jyväskylästä Seinäjoelle. Ensimmäisen kerran noin vuosi sitten 50tkm ajettuna startin releen takia, toinen kerta kuukausi sitten 142tkm mittarissa 2 pytyn puolan hajottua. Muuten on ollut aika huoletonta menoa, toki on tähänkin huoltojen yhteydessä vaihdettu ajovaloumpio, laturi, säädetty kontin luukkua, maalattu etu sekä takapuskuri uudelleen ja ainakin Seinäjoella on ihan pyytämättä päivitetty uusimmat softat autoon.
Giulian elämä taksina päättyy maaliskuun lopulla, harmillisesti tuli vähän myöhään herättyä vaihto hommiin, kun maassa ei enää ollut Giuliaa sopivilla varusteilla ja myyjällä ei ollut mitään tietoa milloin saisi taas tehtaalta tilattua.
Eli maaliskuun lopulla tulee Ess autotaloon myyntiin varmasti Suomen halvin bensa Giulia, sinne vaan sitten renkaita potkimaan takuutakin on vielä jäljellä heinäkuulle asti :wink:
Kai jatkossakin nähdään JKL alueella AR:ta taksi käytössä? :shock:
Ei valitettavasti ainakaan seuraavaan kahteen vuoteen. Ei uskallettu jäädä odottamaan sitä hetkeä milloin Luigi saa wltp mittaukset suoritettua ja toimitukset taas tänne pölhölään rullaamaan. Takuu Giuliasta loppuu tosiaan heinäkuussa ja silloin olisi ollut mittarissa jo noin 190tkm, niin alkaisi olemaan aika "harrastamista" ajaa takuun loppumisen jälkeen, on kuitenkin kahden ihmisen ruokarahat siinä kiinni. Mennään nyt pari vuotta Peugeot 508:lla ja katsotaan sitten tilanne uudestaan. Toivottavasti ei ole maahantuoja luovuttanut siihen mennessä :roll:

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja jmi »

Vain kahden vuoden takuu vai?

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Rauta »

^ Kolme vuottahan näissä kyllä takuu on?

Miketti
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Citroen C5 ’14, Focus ST '16
Paikkakunta: Toivakka

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Miketti »

Alfan takuu on 3v/100tkm tai 2v ilman kilometri rajoitusta. Peugeot antaa takseille takuun 5v/300tkm.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Miketti kirjoitti:Alfan takuu on 3v/100tkm tai 2v ilman kilometri rajoitusta. Peugeot antaa takseille takuun 5v/300tkm.
Eli Pökötti tulossa ESS:stä? :wink:
Kappas siellähän se seisoi jo aikaisemmin ...508 ei paha .
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja juri »

Miketti kirjoitti:Alfan takuu on 3v/100tkm tai 2v ilman kilometri rajoitusta. Peugeot antaa takseille takuun 5v/300tkm.
Tähän olen aiemminkin puuttunut: jos valmistaja ja maahantuoja eivät usko tuotteeseensa Alfan tapausta enempää, on turha kuvitella että ammattilainen saati kuluttaja innostuisi kokeilemaan. Toisaalta kyllä ymmärrän hyvin sen, että kun uusia tuotteita julkaistaan samalla frekvenssillä kuin AR on tehnyt, saattaa hieman jännittää että mitä tuli tehtyä.
932 937 955 955

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja molsky »

juri kirjoitti:
Miketti kirjoitti:Alfan takuu on 3v/100tkm tai 2v ilman kilometri rajoitusta. Peugeot antaa takseille takuun 5v/300tkm.
Tähän olen aiemminkin puuttunut: jos valmistaja ja maahantuoja eivät usko tuotteeseensa Alfan tapausta enempää, on turha kuvitella että ammattilainen saati kuluttaja innostuisi kokeilemaan. Toisaalta kyllä ymmärrän hyvin sen, että kun uusia tuotteita julkaistaan samalla frekvenssillä kuin AR on tehnyt, saattaa hieman jännittää että mitä tuli tehtyä.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 2200888545

Onko sitten tässä kuluneen vuoden aikana kovin paljon muuttunut, mutta ainakin näyttäisi AR:n takuun olevan hieman parempi kuin muilla kilpailevilla premium merkeillä tai yhtä hyvä kuin monella "perusautolla".

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja juri »

Niin, mutta se alfan maine suuren yleisön keskuudessa ei ole kovin hyvä. Esim. meillä toimistolla sai kyllä toistamiseen kuulla omasta valinnasta kun MiTolla ajelin.
932 937 955 955

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja V6 »

"Automarkkinoijat eivät näe takuuta kovinkaan merkittävänä markkinointiviestinä. Joissakin tapauksissa on jopa vaikeuksia löytää takuuehdot joidenkin automerkkien nettisivuilta."

vähän samaa mieltä, itse en ainakaa ostaisi yhtään ranskalaista tai korelaista vaikka olisi 10 vuoden takuu
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Takuulla ei paljon ole merkitystä jos auto jättää tielle. Ei ainakaan näin pienet lapset omaavana. VAG TSI/DSG on olleet ongelmallisia mutta yleensä niillä on päässyt liikkumaan aina halutessaan. Ei Stelviota uskalla edes harkita seuraavaksi autoksi jos pelkona on tien päälle jääminen.

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja nipaka »

TeroPee kirjoitti:Takuulla ei paljon ole merkitystä jos auto jättää tielle. Ei ainakaan näin pienet lapset omaavana. VAG TSI/DSG on olleet ongelmallisia mutta yleensä niillä on päässyt liikkumaan aina halutessaan. Ei Stelviota uskalla edes harkita seuraavaksi autoksi jos pelkona on tien päälle jääminen.
Kerro se automerkki millä tienpäälle jääminen ei ole mahdollista. Tekniikka pettää aina, kyse on ajasta.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

nipaka kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Takuulla ei paljon ole merkitystä jos auto jättää tielle. Ei ainakaan näin pienet lapset omaavana. VAG TSI/DSG on olleet ongelmallisia mutta yleensä niillä on päässyt liikkumaan aina halutessaan. Ei Stelviota uskalla edes harkita seuraavaksi autoksi jos pelkona on tien päälle jääminen.
Kerro se automerkki millä tienpäälle jääminen ei ole mahdollista. Tekniikka pettää aina, kyse on ajasta.
100 %:sesti ei kellään Suomen ylipitkillä n.15 -20 vuoden käyttöajoilla.
Mutta korealaiset ja japsit ainakin 3-7 vuoden takuuajan puitteissa ja huolettuina
eivät jätä tielle tai jättävät tielle erittäin pienellä todennäköisyydellä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Honda jätti tielle 3vuotiaana - ja ihan modernilla ajalla.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jiitee kirjoitti:
nipaka kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Takuulla ei paljon ole merkitystä jos auto jättää tielle. Ei ainakaan näin pienet lapset omaavana. VAG TSI/DSG on olleet ongelmallisia mutta yleensä niillä on päässyt liikkumaan aina halutessaan. Ei Stelviota uskalla edes harkita seuraavaksi autoksi jos pelkona on tien päälle jääminen.
Kerro se automerkki millä tienpäälle jääminen ei ole mahdollista. Tekniikka pettää aina, kyse on ajasta.
100 %:sesti ei kellään Suomen ylipitkillä n.15 -20 vuoden käyttöajoilla.
Mutta korealaiset ja japsit ainakin 3-7 vuoden takuuajan puitteissa ja huolettuina
eivät jätä tielle tai jättävät tielle erittäin pienellä todennäköisyydellä.

aika pieni todennäköisyys se on millä tahansa, itse en ole ikinä jäänyt tien päälle millään autolla ja ajokorttikin on ollut jo jonkin aikaa taskussa-
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulia ja Stelvio - onko ollut hinausautotarpeita ?

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

OT: Minä olen jäänyt tielle n. 37v aikana muistaakseni viisi kertaa. Toyotalla, Volvolla, Nissanilla ja 2xAlfalla.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Vastaa Viestiin