2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
RSRS
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Elo 2013, 12:06
Car(s): 75,155,33,164,166,MiToTwinAir

2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus

Viesti Kirjoittaja RSRS »

Laitan itselle muistiin ja saattaa auttaa myös jotain toistakin:

2.0TS 156 ja 166 ilmamääräanturi on Squadra Tuningin mukaan herkkä antamaan väärää lukemaa jolloin se menee vaihtoon. Testaus tapahtuu ajamalla 3 tai 4 vaihteella noin 6000 rpm. OBD portin kautta luetaan anturin ilmamäärä jonka ohjearvo 5750rpm on 400kg/h.
400kg/h on maksimimäärä minkä se voi mitata. Jos maksimilukema on alle 360/370kg/h niin anturi pitää laittaa vaihtoon - jos halutaan täydet tehot koneesta. Imunokan ajoitus oltava myös kohdallaan.

156 polttoainemääräanturin vaihto on helpompi mutta 166:ssa muovinen rengas joka pitää kiertää auki on syvällä kolossa. Silmiin sattui ylimääräinen 125mm ilmanvaihtoputken päätöspala. Siihen 4kpl 1mm pellistä kynsiä, reikä umpeen puunpalalla ja sitten tavallisella öljynsuodattimen remmiavaajalla rengas auki. Itsellä rengas oli tosi tiukassa minkä takia laitoin pullotunkin puun päälle ja ponnistin sillä hattuhyllyn metallireunaa vasten ja lähti melko helposti. Kuvat kertonee enemmän. Jouduin ottamaan pumpun esille koska polttoainemäärämittarin anturi ei aina toiminut luotettavasti. Ongelmana oli pinttynyt lika kontaktipinnoilla. Kun koho on alhaalla eli tankki tyhjä, lukema on 300 ohm ja kun tankki on täysi lukema noin 0 ohm.
Liitteet
0552 AR166 Bensatankki.jpg
0552 AR166 Bensatankki.jpg (33.59 KiB) Katsottu 1578 kertaa
0553 AR166 Bensatankki-1.jpg
0553 AR166 Bensatankki-1.jpg (50.97 KiB) Katsottu 1578 kertaa
0554 AR166 Bensatankki-1.jpg
0554 AR166 Bensatankki-1.jpg (38.86 KiB) Katsottu 1578 kertaa
Viimeksi muokannut RSRS, 26 Tammi 2019, 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
RSRS
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Elo 2013, 12:06
Car(s): 75,155,33,164,166,MiToTwinAir

Re: 2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus

Viesti Kirjoittaja RSRS »

Lisää kuvia
Liitteet
0555 AR166 Bensatankki-1.jpg
0555 AR166 Bensatankki-1.jpg (55.6 KiB) Katsottu 1577 kertaa
0556 AR166 Bensatankki-1.jpg
0556 AR166 Bensatankki-1.jpg (53.36 KiB) Katsottu 1577 kertaa
0557 AR166 Bensatankki-1.jpg
0557 AR166 Bensatankki-1.jpg (89.6 KiB) Katsottu 1577 kertaa

Avatar
RSRS
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Elo 2013, 12:06
Car(s): 75,155,33,164,166,MiToTwinAir

Re: 2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus

Viesti Kirjoittaja RSRS »

Viimeinen kuva, irrotuslaite autossa.
Liitteet
0558 AR166 Bensatankki-1.jpg
0558 AR166 Bensatankki-1.jpg (92.81 KiB) Katsottu 1577 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus

Viesti Kirjoittaja Polforea »

RSRS kirjoitti:Laitan itselle muistiin ja saattaa auttaa myös jotain toistakin:

2.0TS 156 ja 166 ilmamääräanturi on Squadra Tuningin mukaan herkkä antamaan väärää lukemaa jolloin se menee vaihtoon. Testaus tapahtuu ajamalla 3 tai 4 vaihteella noin 6000 rpm. OBD portin kautta luetaan anturin ilmamäärä jonka ohjearvo 5750rpm on 400kg/h.
Millä kaasuläpän kulmalla? Ymmärrettävästi täyskaasulla virtaa ilmaa vähän enempi kuin moottorijarrulla ja läppäkulmalla siltä väliltä virtaa siltä väliltä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
RSRS
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Elo 2013, 12:06
Car(s): 75,155,33,164,166,MiToTwinAir

Re: 2.0TS 156 ja 166 ilmamäärä ja 166 bensapumpun irrotus

Viesti Kirjoittaja RSRS »

Läppä auki, itselläni se on vaijerin perässä. Hetkihän menee kyllä nopeasti ohi varsinkin 3:lla kun kierrokset jatkaa kasvuaan, en tiedä miten käytännössä onnistuu.

Vastaa Viestiin