Tallinnan Alfa verstas - kokemuksia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
geha
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Loka 2016, 22:14
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm Q4 Ti
Giulietta 2.0 JTDm
Spider 2.0

Tallinnan Alfa verstas - kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja geha »

Minkälaisia kokemuksia alfisteilla on Tallinnassa sijaitsevasta TRK verstaasta jota Kalvo Kalmu niminen kaveri vetää?

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tallinnan Alfa verstas - kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Entinen GT oli kerännyt siellä kasan leimoja ja toimivuudesta päätellen oli leimoilla katetta. Itse asioin siellä kerran vuosia sitten Viron matkalla sattuneen akuutin probleeman vuoksi. Kokemus oli hyvä ja halpa.

Avatar
FInestC
Viestit: 163
Liittynyt: 03 Tammi 2018, 16:28
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 110kw 2006

Re: Tallinnan Alfa verstas - kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja FInestC »

geha kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia alfisteilla on Tallinnassa sijaitsevasta TRK verstaasta jota Kalvo Kalmu niminen kaveri vetää?
Itse olen nykyään Tallinnassa asuva alfisti, joten hieman kokemusta löytyy.

TRK:ta ei minun mielestä pätkääkään kiinnosta etsiä vähänkään monimutkaisempia vikoja, jotka esim paikallinen PilotMotors löytää heti. Korjaus taas PilotMotorsissa on niin järkyttävän kallista (palvelu myös taivaallista), ettei siellä kannata vanhempia autoja korjauttaa (oma korjausarvio oli 11000€, kun TRK:ssa meni samaan hommaan osineen noin 1000€). :-D

Minun autoon vaihdettiin TRK:ssa esim imusarja ja keskustelua oli myös moottorihihnan/vesipumpun jne vaihdosta samalla, mutta päätin jättää nämä kevääseen. Imusarjan vaihdon jälkeen selvisi kuitenkin, että hihna oli vaihdettu (kerran kun löysätään, niin pitää laittaa uusi) minulta kysymättä. Jos olisin tiennyt että hihna vaihdetaan joka tapauksessa, niin olisi mennyt luonnollisesti myös vesipumppu yms vaihtoon, eli hieman tyhmää toimintaa sikäli ja nyt tulee tuplatyötä sitten.

Välillä on vähän semmonen tienaamisen maku TRK:n toiminnassa. Kun sinne mennessä tietää tarkkaan mitä autoon tarvitsee tehdä, niin itse korjauksen hoitavat mielestäni ihan mallikkaasti.

Eli periaatteessa voi suositella! :)

Vastaa Viestiin