Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte lisät

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte lisät

Viesti Kirjoittaja jkk »

Muutamana aamuna ja kylmänä iltana on tullut huomattua ikkunoita skrabatessa, tyhjäkäynnillä, että vaihdelaatikon puolelta kuuluu epämääräistä räplätystä, joka tulee ja menee. Häviää heti kun kytkimen painaa pohjaan. Ei kuulu joka käynnistyksestä, Ei täristä, vaihteet toimii niinkuin pitää ja kun auto lämmennyt normaalisti ei pidä minkäänlaista räplätystä.

Voiko olla että tuo dmf pitää jonkinlaista ääntä normaalistikin tms. Vaiko onko aika raottaa taas lompakkoa? Onko kellään kokemusta maahantuojan /valmistajan suhtautumisesta tällaisiin tilanteisiin, etenkin kun tuolla on vasta 120 tkm mittarissa?

Aikaisemmin tässä oli outo naputus, joka on vieläkin läsnä, pysynyt samanlaisena koko omistukseni ajan. Kolmessa paikassa tuota tutkittiin eikä siitä silloin kukaan mitään löytänyt...Liittyisiköyhän sekin nyt tähän kuitenkin? Jos tuo tosiaan on dmf:än oireita, kauan näillä voi ajaa/ kuinka kiire laitattaa, ennenkuin on oikeasti vaihtokunnossa ja voiko tuo aiheuttaa muita ongelmia?
Viimeksi muokannut jkk, 31 Joulu 2016, 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja Sippo »

Itselläni on auto huollossa juuri tuosta viasta. Kaksoismassa ravisutti ajossa, kytkin luisti. Vaihtoon meni myös kytkimen työsylinteri. Hinta merkkikorjaamolla joku 4000eur

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja jkk »

^joo morjes, 4 kiloa, tuskin nyt manuaaliin...? TCT taitaa olla vähän haastavampi kun on kaksoiskytkin automaatti? kuinkahan monta työtuntia tuosta saadaan aikaiseksi, osat näyttäisi maksavan manuaaliin vauhtis + kytkinsetti ja painelaakeri n.500 e...

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja Sippo »

jkk kirjoitti:^joo morjes, 4 kiloa, tuskin nyt manuaaliin...? TCT taitaa olla vähän haastavampi kun on kaksoiskytkin automaatti? kuinkahan monta työtuntia tuosta saadaan aikaiseksi, osat näyttäisi maksavan manuaaliin vauhtis + kytkinsetti ja painelaakeri n.500 e...
Manuaalin varmasti halvempi. Alunperin minullekkin piti kytkimen maksaa ~580eur +painelaakeri 80eur. No yllättäen osanumero muuttunut ja hinta pomppasi lähemmäs 850eur.
Työtunneista en osaa sanoa mitään, kun autoni on vielä pajalla

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sippo kirjoitti: Alunperin minullekkin piti kytkimen maksaa ~580eur +painelaakeri 80eur. No yllättäen osanumero muuttunut ja hinta pomppasi lähemmäs 850eur.
Työtunneista en osaa sanoa mitään, kun autoni on vielä pajalla
No ei tuo nousu vielä sitä neljää tonnia selitä?!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja quppe »

Tarkoitettiinko tässä että merkkikorjaamolla olisi ollut 4000€, mutta nyt teetetty muualla halvemmalla ja siellä katsottu väärää osanumeroa.

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja Sippo »

quppe kirjoitti:Tarkoitettiinko tässä että merkkikorjaamolla olisi ollut 4000€, mutta nyt teetetty muualla halvemmalla ja siellä katsottu väärää osanumeroa.
Terve

Merkkikorjaamon arvio oli tuo 4000eur. Osanumerot saatiin merkkikorjaamolta. Sen mukaan tilattiin, mutta ei tuotetta tullut koska on tullut uusi korvaava kytkin... Tarvikkeita löyty nihkeästi joten oli pakko tilata täysin orginaalit osat.

Korjaamolla missä autoni nyt on tulee luultavasti halvemmaksi...

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja Sippo »

Vittorio Jano kirjoitti:
Sippo kirjoitti: Alunperin minullekkin piti kytkimen maksaa ~580eur +painelaakeri 80eur. No yllättäen osanumero muuttunut ja hinta pomppasi lähemmäs 850eur.
Työtunneista en osaa sanoa mitään, kun autoni on vielä pajalla
No ei tuo nousu vielä sitä neljää tonnia selitä?!

kaksoismassa olisi ollut 1500eur kytkin 1200eur+ öljyt+painelaakeri+kytkimen työsylinteri+työt....
Selventääkö tilannetta?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja jkk »

Osaisiko joku kuitenkin kertoa, kuinka akuutti vaihtotarve tommosella DMF:ällä on ja kuinka nuo oireet eskaloituu? Niinkuin aiemmin kerroin, kylmänä ajoittain vähän räplättää, lämmetessään ei ollenkaa. Ei tärinöitä, vaihteet ei luista ja toimii muuten hienosti. Vai onko näissä joku normaali toleranssi välyksissä joka kasvaa umpeen lämpölaajentumisen myötä? Ja voiko tuo rikkoa mitään muuta mahdollisesti?

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Siinä vaiheessa, kun vedättelet kaasu pohjassa ja alkaa tärinä vaivaamaan, niin kannattaa kiinnostua asiasta. En minkään tyhjäkäyntiäänien perusteella lähtisi isoon remonttiin. Ei sinne myöhemminkään tarvitse sen enempää osia vaihtaa, kuin nyt suunnittelet.

elky
Viestit: 67
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 11:02
Paikkakunta: vierumäki

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja elky »

Mulla on menossa manuaalivaihteisesta 2.0 JTDM 140hp Giuliettasta kytkin vaihtoon luistamisen takia (ajettu vasta 107 tkm)

Osat tilailen itse netistä, levy+asetelma+painelaakeri vajaat 300€+vaihtotyö 600€=900€ yhteensä

Vauhtipyörää en taida vaihtaa tässä yhteydessä kun ei ole mitään oireita ja luotan siihen että kestää vielä jonkin aikaa.

Vauhtipyörän hinta näytti olevan vajaat 300€ samassa nettikaupassa mistä muutkin osat tilasin.

Aika pienillä kilometreillä mennyt tuo kytkin siihen kuntoon että luistaa isommilla vaihteilla voimakkaasti kiihdyttäessä,
onkohan mitoitettu vähän piikaseksi vai onko edellinen omistaja lepuuttanu jalkaansa polkimella.

jazma
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
Car(s): ex: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Paikkakunta: Oulu

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja jazma »

Täällä täsmälleen samat oireet kuin ekassa viestissä. Mittarilukema 140 tkm.
Tyhjäkäynnillä, kylmänä aamuna saattaa satunnaisesti kuulua jotain epämääräistä kuskin puolelta edestä.
Ääni häviää kytkimen painalluksella. Räplätys on sille hyvä kuvaus, sillä se ei ole kolinaa, rohinaa tai hankaava ääni.

2.0 jtdm:n johdannaisuus 1.9 jtdm:stä ei ilmeisesti korreloi vauhtipyörän tai kytkimen kanssa, kun mitat poikkeavat hieman toisistaan.
Alfisti ricambista tarkistettuna kytkinlevyn halkaisija on sama. Keskireiän booritus on harvempi (20 hammasta).
Hub profile viitannee myös keskireiän mittoihin?

Harmi, sillä 1.9:n osat olisivat hieman halvempia.

2.0 jtdm: Parameter Ø 240 mm, Hub Profile 23,15 x 26,10 - 23 teeth
1.9 jtdm: Parameter Ø 240 mm, 20,9 Hub Profile x 22,5, 20 teeth

Saakohan näihin kiinteää vauhtipyörää? Dieselin ja kiinteän vauhtipyörän soveltuvuudesta on laaja kirjo mielipiteitä, mutta eipähän tarvisi ihan heti kuunnella räplätystä..
Viimeksi muokannut jazma, 30 Joulu 2016, 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^tuo luistaminen voi kyllä johtua myös vauhtipyörästä...? Itse ajattelin laittaa koko paketin vaihtoon, kun kamat on levällään valmiiksi...

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja Sippo »

jkk kirjoitti:^^tuo luistaminen voi kyllä johtua myös vauhtipyörästä...? Itse ajattelin laittaa koko paketin vaihtoon, kun kamat on levällään valmiiksi...
En tiedä miten manuaalissa, mutta omassani työsylinteri oli hikoillut ja ruikkinut kytkimelle nestettä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tässä olisi ääninäyte, mitä mieltä arvon foorumilaiset?

https://youtu.be/8GjFbk2Fw1E

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja jkk »

Nyt on auto valmis korjaamolta. Paskanahan se kaksoislimppu oli. Kytkin oli ihan okei, mutta vaihdettiin kun paikat on auki ja osat tilattuna kontissa. Samalla huomattiin että egr venttiili oli löysästi kiinni ja se kiristettiin...syynä vikakoodiin? myös turbon ja ilmansuodatinkotelon välisestä putkihässäkästä puuttui kiristysrengas... sitte pitäs alkaa raapustaa raparia kuluttajariitalautakunnalle...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja jkk »

Pääsin vasta tänään aamulla hakemaan auton korjaamolta. Tulipas siitä erituntuinen ja kuuloinen ja niin paljon vähemmän tärinää tyhjäkäynnillä kylmänä. Kytkin tuntuu paljon kevyemmältä ja ottaa paljon aikaisemmin kiinni. Sain korjaamolta vanhan vauhtipyörän takaisin, oli sekin saschs, jousto oli hävinnyt kokonaan kun sitä sisäosaa pyöritti. Myös oli väljää "pystysuunnassa" eli kun limppu lepää pöydällä, sisäosa liikkuu ylös-alas.

No, ettei kerralla selviäisi, niin ratti jäi vinoon oikeaan...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jahas. Eli toisessa ketjussa ensimmäisen kerran olleen kilkatusvideon perusteella heittämäni kaksoismassaepäily vastaavan pösökokemuksen jäljiltä osuikin sitten pelottavalla tarkkuudella oikeaan :shock: .

Mitäs koko höskä jäi maksamaan?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja jkk »

Alfissimo kirjoitti:Jahas. Eli toisessa ketjussa ensimmäisen kerran olleen kilkatusvideon perusteella heittämäni kaksoismassaepäily vastaavan pösökokemuksen jäljiltä osuikin sitten pelottavalla tarkkuudella oikeaan :shock: .

Mitäs koko höskä jäi maksamaan?
Juu, näinpä juuri. Nyt raksuttaa niinkuin normaali diesel. Loppulasku oli n. 1350 euroa. Samalla tuli uudet kytkin ja vaihdelaatikko nesteet / öljyt. Osat tilasin kytkinkauppa.fi :stä, saschs merkkiset mitä oli muös oem asennuksena.

E: itselleni varsin opettavainen tarina. Osittain saan syyttää itseäni, mutta huomasin myös millaisia eroja voi olla automyyjien tavassa hoitaa asioita ja kantaa vastuunsa. Eniten koko saagassa vituttaa että luovuin 159:stä(joka oli ihan saatanan hyvä auto), sen jälkeen kun teetin siihen kattavat huollot ja korjaukset(täydellinen jarruremppa) ennen siitä luopumista koska omatunto ei anna laittaa "paskaa" kiertoon..no se myytiinkin 2 tonnia vastaavaa paremmalla hinnalla. Vastavuoroin, ostin itse paskan :drinking: no ehkä siitä tuli nyt hyvä...? Yhyy,tämmöstä tää on :roll: :mrgreen:

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja lagotto »

jkk kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Jahas. Eli toisessa ketjussa ensimmäisen kerran olleen kilkatusvideon perusteella heittämäni kaksoismassaepäily vastaavan pösökokemuksen jäljiltä osuikin sitten pelottavalla tarkkuudella oikeaan :shock: .

Mitäs koko höskä jäi maksamaan?
Juu, näinpä juuri. Nyt raksuttaa niinkuin normaali diesel. Loppulasku oli n. 1350 euroa. Samalla tuli uudet kytkin ja vaihdelaatikko nesteet / öljyt. Osat tilasin kytkinkauppa.fi :stä, saschs merkkiset mitä oli muös oem asennuksena.

E: itselleni varsin opettavainen tarina. Osittain saan syyttää itseäni, mutta huomasin myös millaisia eroja voi olla automyyjien tavassa hoitaa asioita ja kantaa vastuunsa. Eniten koko saagassa vituttaa että luovuin 159:stä(joka oli ihan saatanan hyvä auto), sen jälkeen kun teetin siihen kattavat huollot ja korjaukset(täydellinen jarruremppa) ennen siitä luopumista koska omatunto ei anna laittaa "paskaa" kiertoon..no se myytiinkin 2 tonnia vastaavaa paremmalla hinnalla. Vastavuoroin, ostin itse paskan :drinking: no ehkä siitä tuli nyt hyvä...? Yhyy,tämmöstä tää on :roll: :mrgreen:
Myyjän piikkiin tuo menee, koska voidaan olettaa, että kytkin etc. kestää pidempään kuin 120tkm. Toisinsanoen myyjä möi viallisen tuotteen ja on siksi siitä vastuussa. http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Via ... ton-virhe/

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jep,näinhän tuo päättyy. Muta myyjän mielestä kyseessä ei ole virhe vaan normaalia kulumaa. Lisäksi väittävät että virhevastuu kestää vain 6kk, mikä on täyttä paskaa. Kuluttajaneuvojan suositukset ei myyjää kiinnosta. Tämä menee riitautukseen ja päättyy mitä luultavammin edukseni. Kuinkahan kauaa kestää moiset käsittelyt? :roll:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Eikös kuluttajariitalautakunta ole seuraava askel? Ja sen jälkeen sitten käräjille, mikäli tarvis. Eli voi mennä pitkäänkin, jos vastapuoli heittäytyy hankalaksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja lagotto »

jkk kirjoitti:^jep,näinhän tuo päättyy. Muta myyjän mielestä kyseessä ei ole virhe vaan normaalia kulumaa. Lisäksi väittävät että virhevastuu kestää vain 6kk, mikä on täyttä paskaa. Kuluttajaneuvojan suositukset ei myyjää kiinnosta. Tämä menee riitautukseen ja päättyy mitä luultavammin edukseni. Kuinkahan kauaa kestää moiset käsittelyt? :roll:
Toki tässä voidaan myös tutkia kauanko Alfoissa yleensä kytkimet kestää, ja verrata sitä tähän tapaukseen. Virhevastuu on myyjällä, jos pystytään todistamaan, että vika oli jo myyntihetkellä. Muuten kinastelun tulisi kohdistua auton valmistajaan/maahantuojaan, eikä käytetyn auton myyjään.
Ja sitten myös riippuu paljonko olet itse ajanut sillä, ja oletko mahdollisesti vian itse aiheuttanut. Tätä yleensä valmistaja/maahantuoja hakee.
Ei nämä koskaan ole helppoja tapauksia, ei varsinkaan kun kilometrejä on yli 100tkm. Eli aikaa ja hermoja menee, ja ihmettelen jos tämän vuoden sisällä saat rahasi.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kuluttajariitalautakunta kylläkin, kun asiassa ei päästä sopuun, ne saa ratkaista riidan tai siis antaa suosituksen ratkaisuun, sitten vasta käräjille. Maahantuoja tai valmistaja nostaa kätensä ylös varmaan sen takia koska en ole ensimmäinen omistaja. Reklamaatio pitää näin ollen kohdistaa vissiin juuri myyjälle. Lisäksi, virhevastuu päättyy vasta kun tavaran odotettu kestoikä tulee täyteen. Tästä on kkv tehnyt ratkaisuja. Eräässä keississä kaksoismassa leipoi 160 tkm jälkeen, yli 6 kk kaupoista. Kulut meni about puoliksi, tätä odotan omaan tapaukseeni myös.

Maahantuojalle laitoin viestiä asiasta, mutta ei ole kiinnostanut vastata näin kahden kolmen viikon sisään.

E: niin, ja omia kilsoja kertynyt 13 tkm.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
SVI-633 (159 2.4JTDm '06) keississä meni about vuosi.
Sitten tuli suositus kaupan purulle. Myyjä yritti kusetella vähäsen siinä ohessa. Ei mitenkään erityisen pahasti, mutta sen verta et todnäk se käänsi riitalautakunnan täysin asiakkaan puolelle (kyseessä oli kuitenkin 230tkm ajettu auto).

Tuossa kun oletettu kestoikä on 200-300tkm autosta yms. riippuen kaksoimassalle, niin 50% vastaantulo imho olis just oikein.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja jkk »

^vaatimukseen aion vaatia 50℅ työstä ja 50℅ vauhtipyörän hinnasta koska vauhtipyörä oli rikki. Mielestäni realistinen vaatimus. Osien hinta korjaamolta olisi ollut lähemmäs 1400 euroa, mutta itse tilaamalla alle puolet tuosta...

E: aqu, mikä siinä svi:ssä oli? Myös vauhtis?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tarinan opetus(ko) : jos saat Alfasi hyvään kuntoon, älä ihmeessä myy sitä. Koska et ikinä saa takaisin sitä panostusta ( rahaa ja aikaa) mitä olet Alfaan käyttänyt. Oma periaate onkin : Jos ostan Alfan se on minulla "tappiin" asti. Kolme Alfan kiintiöstä yksi on varattu bensa-Giulialle n. 4-5 vuoden päähän... :wink:

Toinen juttu sitten käyttöpirssin kanssa; esim. vaimon ajossa olevat/olleet Tojot ja Kiat on käypää rahaa vaihtoautoina. Toki ymmärän tuskan , jos Alfa on samalla ainoa käyttis.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja Pepee »

Hei, herätän tätä henkiin koska itsellä nyt samaa ongelmaa. 140tkm mittarissa ja kytkin alkanu luistaa. Auto 2.0jtdm 2011.

Selailin tuossa osia eri paikoista ja kysyisinkin nyt että mistä ne tilaan ? Suomesta ? Ulkomailta ebay ja mitä näitä nyt on ...
Luin että n.500€ maksanut osat. Olisko heittää suoraa linkkiä tai sitten osanumeroa näppärästi tai muuta jeesiä ?

Kiitos ennakkoon.. arvostan !

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja jkk »


JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

159 2.4:seen laitoin kytkimen, paineasetelman, kaksoismassan ja työsylinterin tältä myyjältä:
https://www.ebay.com/itm/KIT-FRIZIONE-E ... :rk:5:pf:0
Osissa LUK:n leimaus kuten alkuperäisessä kytkimessä.

Valitettavasti kytkinkaupasta ei olisi saanut kuin vauhtipyörän tuohon hintaan.
Edit: ei edes sitäkään. 2.0d Giulietta paketti näemmä selvästi halvempi.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Diesel Giulietta ja kaksoismassasta kysymys..ääninäyte l

Viesti Kirjoittaja jkk »

Noissa kannattaa olla tarkkana kun eri moottoriversioille on omat osanumeronsa, 2.0 jtdm:ää on erilaisia....

Vastaa Viestiin