Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 25 Maalis 2019, 09:39



Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
147 kytkimestä 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 10 Loka 2018, 19:18
Viestit: 4
Vastaa lainaamalla
Viesti 147 kytkimestä
No niin.... sitä tuli hairahduttua ostamaan vm-2001 1.6 litrainen 147

Ongelmana on kun kytkintä painaa muutaman kerran niin poljin jää pohjaan ja se pitää nostaa käsin / jalalla ylös.
Kumpiko sylinteri tuossa olisi nyt rikki? Ei viitsisi alkaa lotolla vaihtamaan ja työsylinterin vaihto teettää VÄHÄN enemmän hommia, tosin se on aika uuden näköinen.
Tapahtuuko ilmaus nostamalla sitä sylinteriin tulevan putken kiinnitysklipsiä pykälä, putki löysälle ja sitten vain poleksitaan kytkintä rauhallisesti vai mikä on oikea tapa?


10 Loka 2018, 19:25
Profiili

Liittynyt: 28 Huhti 2010, 07:06
Viestit: 157
Auto: Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Giulia Super -72
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 kytkimestä
Kyllä se suurella todennäköisyydellä on työsylinteri, eli työläämpi homma.
Itse ole todennut parhaaksi tavaksi ilmata ottamalla sokkaa auki sen muutaman millin, letkua ulospäin muutaman millin ja sitten paineilmaa hyvinkin maltillisella paineella (noin 0,7-0,8 bar) nestesäiliöön.
Sylinterin nippaan kannattaa laittaa kirkas letku, niin näkee ensinnäkin millaista mönjää poistuu ja myös sen, onko joukossa ilmakuplia. Lopuksi letku takaisin ja sokka kiinni.
Poljinta EI saa painaa kun letku on vedettynä ulos sen muutaman millin.


10 Loka 2018, 20:17
Profiili

Liittynyt: 10 Loka 2018, 19:18
Viestit: 4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 kytkimestä
RaceAlfa kirjoitti:
Kyllä se suurella todennäköisyydellä on työsylinteri, eli työläämpi homma.
Itse ole todennut parhaaksi tavaksi ilmata ottamalla sokkaa auki sen muutaman millin, letkua ulospäin muutaman millin ja sitten paineilmaa hyvinkin maltillisella paineella (noin 0,7-0,8 bar) nestesäiliöön.
Sylinterin nippaan kannattaa laittaa kirkas letku, niin näkee ensinnäkin millaista mönjää poistuu ja myös sen, onko joukossa ilmakuplia. Lopuksi letku takaisin ja sokka kiinni.
Poljinta EI saa painaa kun letku on vedettynä ulos sen muutaman millin.



Onneksi tämä tapaus oli nyt se helpompi, eli pääsylinteri oli tullut tiensä päähän. Ilmat imaistiin pois öljynvaihtopumpulla ;)


01 Marras 2018, 18:28
Profiili

Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Viestit: 496
Paikkakunta: Joutseno
Auto: Alfa romeo 166 2.5 v6 -01, 164 2.0 -93, 147 2.0 ts -04 + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68, M-B e 270cdi -99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 kytkimestä
Alkaa kytkin täälläkin temppuilemaan..ajossa saattaa mennä löysäksi..korjaantuu kytkintä pumppaamalla.
Vuotaako läpi vai jäätyykö..pakkasten kiristyessä alko oireilemaan.


23 Joulu 2018, 18:55
Profiili
Avatar

Liittynyt: 22 Kesä 2006, 17:01
Viestit: 3920
Paikkakunta: Vihti
Auto: 159SW, Fiat GP, 166TS, Passat, Fiat Croma -07
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 kytkimestä
JVTL kirjoitti:
Alkaa kytkin täälläkin temppuilemaan..ajossa saattaa mennä löysäksi..korjaantuu kytkintä pumppaamalla.
Vuotaako läpi vai jäätyykö..pakkasten kiristyessä alko oireilemaan.


Voisko tsägällä olla vaan huonot nesteet?(vettä => jäätyy) Omassa oli sysimustat, mutta työsylinterikin oli joka tapauksessa rikki. Nesteet vielä vaihtaa tollaisella paineilmatoimisella pumpulla, mutta työsylkkä on sitten lootan avaamisen arvoinen suoritus. :drinking:

_________________
Harrastehistoria
Siivouspalvelut ja erikoispesut, kysy sisäputseista!


23 Joulu 2018, 21:06
Profiili

Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Viestit: 496
Paikkakunta: Joutseno
Auto: Alfa romeo 166 2.5 v6 -01, 164 2.0 -93, 147 2.0 ts -04 + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68, M-B e 270cdi -99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 kytkimestä
Kaikki muut nesteet on tullut vaihdettua, mut jarrunestettä on jäänyt osittain vanhaa..
Pääsylinterin vois vaihtaa koha sen ekan löytäs jostain lähiputiikista tai lähtis nesteen vaihdolla..mitä enemmin poleksii, ni ain paremmin toimii tai sitten vuotaa ja tulee ilmat polettuu pois.


24 Joulu 2018, 10:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7846
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x2
Arkiauto T-Jet Punto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 kytkimestä
Ilmaaminen ja samalla nesteiden vaihtoa on tässä kohden operaatio nro.1 ennen työsylinterin kimppuun hyökkäämistä.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


24 Joulu 2018, 16:38
Profiili

Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Viestit: 496
Paikkakunta: Joutseno
Auto: Alfa romeo 166 2.5 v6 -01, 164 2.0 -93, 147 2.0 ts -04 + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68, M-B e 270cdi -99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 kytkimestä
Auton alla käynnin jälkeen todettu, että työsylinteri vuotaa läpi..


31 Joulu 2018, 16:24
Profiili

Liittynyt: 20 Kesä 2006, 16:57
Viestit: 787
Paikkakunta: Hollola
Auto: Alfa 75
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 kytkimestä
juuri hiljattain tuli omaan 147 vaihdettua kytkimen työsylinteri painelaakerin äänen takia. On muuten keskivertoautoa työläämpi tehdä...
V6 166 oli ainakin helpompi eikä sekään helpoimmasta päästä.


02 Tammi 2019, 09:01
Profiili

Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Viestit: 496
Paikkakunta: Joutseno
Auto: Alfa romeo 166 2.5 v6 -01, 164 2.0 -93, 147 2.0 ts -04 + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68, M-B e 270cdi -99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 kytkimestä
Montas tuntii meni..?
Paljon tohon on korjaamolla laskettu missä ajassa pitäis vaihtaa?


02 Tammi 2019, 16:05
Profiili

Liittynyt: 20 Kesä 2006, 16:57
Viestit: 787
Paikkakunta: Hollola
Auto: Alfa 75
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 kytkimestä
Autodata näyttäs 5,85 tuntia. Itellä meni korjaamo olosuhteissa suunnilleen toi.


04 Tammi 2019, 09:20
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 11 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ejjokela, Google [Bot], heme ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com