gtv tb camber kulma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

gtv tb camber kulma

Viesti Kirjoittaja roude »

ei onnistunut muutos katsastus uudelle alustalle kun camber kulma päin p:tä. Onko täällä kukaan tuota onnistuneesti säätänyt jollain vippaskonstilla tai onko tietoa säädettävistä tukivarsista, puslista (jep, epäkeskopuslia) tai jostain esim. säätöpaloista mitkä isketään johonkin väliin? :D
auraus ja caster on ok.

Camber heitti etu akselilla vasemmalla puolen n.1,3 astetta ja takana molemmat puolet about saman verran. voin laittaa tarkat luvut myöhemmin jos ne auttavat asian ratkaisussa.

etu-akselille saa jtn pultteja iskarin alakiinnitykseen (näin ymmärsin) mistä sitä camberia ilmeisesti siellä säädetään? en nyt ihan hoksaa miten niiden pitäisi toimia kun ei kai siellä kiinnityksessä ole juurikaan välyksiä vai?

taka-akselille en oikein löytänyt mitään ratkaisua. Olisiko sinne ehkä niitä säädettäviä mallikohtaisia tukivarsia? mistä ylipäänsä taka-akselin camberia olisi tuunauksen jälkeen järkevää/mahdollista yrittää lähtä säätämään? apuwa :)

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

gtv tb camber kulma

Viesti Kirjoittaja AVe »

Jos pelkkä katsastus on ongelma, niin kääntää peileistä arvot vihreälle. Ei tartte katsurin kanssa alkaa sitten taistella sen enempää.
Tarpeeksi kun madaltaa niin ei taida oikein edes muita vaihtoehtoja jäädä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: gtv tb camber kulma

Viesti Kirjoittaja roude »

siis muutoskatsastus lappu pitää saada korjaamolta missä todetaan kaikki nämä ensisijaiset pyöränkulma arvot ja niiden täytyy olla ohjearvojen sisällä. muuten ei tule leimaa tällä alustalla. autoa ei ole madallettu alkuperäisestä. alusta on säädettävä novitecin rosteri coilover.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: gtv tb camber kulma

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja sama vastaus, kuin yllä.

Kyllähän noita sit laitetaan vaikka liinoilla kiinni ja vedetään alas/kevennetään korjaamolla, että saadaan arvot vihreälle. Kun ei uusikaan auto mene aina vihreälle suoraan tehtaalta... Tai siis, sitä ei ole mahdollista saada tehtaan arvoihin ilman kikkailua.
Peilien kääntö on kaikkein helpoin tapa tulostaa paperi, jossa arvot on vihreällä = katsastusmies tyytyväinen.

Vastaa Viestiin