MiTon ohjaustehostin reistailee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
MiToItalia
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Syys 2018, 16:35
Car(s): Mito 2011

MiTon ohjaustehostin reistailee

Viesti Kirjoittaja MiToItalia »

Moro,

Mulla on jo viime talvesta asti Miton (2011) ohjaustehostin mennyt satunnaisesti pois päältä kesken ajon. Pakkasella usein heti starttauksen jälkeen.

Autokeskuksella ei saatu edes vikakoodia ulos, ja tuomio olikin että vaihtoon. Näinkö todella on? Missä kannattaa uusi laitattaa kun pääkaupunkiseudun Autokeskuksissa oli vaihto osineen n. 1200 euroa? Ja kuulemma tilaaminen voi kestää 2-3 kk??

Itse en osaa enkä aio asennusta tehdä, kiitos kaikista vinkeistä!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: MiTon ohjaustehostin reistailee

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kannattanee aloittaa akun vaihdolla, pari vastaavalla kuvauksella ollutta tapausta tiedän noin "korjaantuneen".

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: MiTon ohjaustehostin reistailee

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Toivotaan, että se korjaantuisi akkua vaihtamalla. Minulla tämä ei kuitenkaan auttanut. Yritin jopa vaihtaa ohjaustehostimeen momentti/ohjauskulma-anturin, mutta sen kalibroiminen ei enää onnistunutkaan. Tilasin sitten briteistä korjatun osan ja se tuli kahdessa päivässä ovelle. Viallisen pistin sitten vaihto-osana takaisin britteihin. Toinen vaihtoehto on postittaa oma osa firmaan ja korjattuaan sen, he postittavat sen sulle takaisin.

Vaihto on mielestäni oikeastaan aika suoraviivainen. Yhden hieman erikoisen hylsyn homma vaatii, että saa rattiakselin irti hammastangon pinioniakselista - torxhylsy, mutta kokoa en muista. Vaihtotyö on ihan "sisähommia" eli kabiinin puolelta tehtävä. Lopuksi sitten MES:llä nollakulman kalibroinnit jne.. Aikalailla Plug and Play. Jos saat jonkun tekemään homman sulle, niin hintaa tulee about neljännes siihen verrattuna mitä tuossa omassa viestissäsi kerroit. Saattaapa tehostimia löytyä purkuvehkeistäkin, mutta niissä saattaa piillä sama juttu kuin viallisessakin. Oma tehostin on toiminut moitteetta vaihdon jälkeen, joten tyytyväinen täytyy olla.

Kannattaa siis tutkia ja vertailla eri vaihtoehtoja. Harmillista, että en onnistunut löytämään Suomesta tällaista firmaa vaikka kuinka nettiä pläräilin. Siksi turvauduin ulkomaalaiseen toimitukseen.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: MiTon ohjaustehostin reistailee

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Aikas simppeli homma on se ohjaustehostin/anturi hässäkkä vaihdella, kun tilaa valmiiksi kalibroidun värkin, hintaa tulee 250-300.- ja erittäin selkeä kuvallinen ohje joka ruuvista ja vaiheesta.
Ei tarvi messiä eikä ronaldoo tohon :)
Taisi mennä 1.5h aikaa kahvin kanssa, tosin onhan noita remppoja tullut aika paljon tehtyä, se voi hiukan helpottaa.

-aj-
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

SeReNi
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Huhti 2023, 16:48
Car(s): MiTo 2009 155

Re: MiTon ohjaustehostin reistailee

Viesti Kirjoittaja SeReNi »

Aikas simppeli homma on se ohjaustehostin/anturi hässäkkä vaihdella, kun tilaa valmiiksi kalibroidun värkin, hintaa tulee 250-300.- ja erittäin selkeä kuvallinen ohje joka ruuvista ja vaiheesta.
Ei tarvi messiä eikä ronaldoo tohon :)
Taisi mennä 1.5h aikaa kahvin kanssa, tosin onhan noita remppoja tullut aika paljon tehtyä, se voi hiukan helpottaa.


Mitä noita kalibroituja saa?

SeReNi
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Huhti 2023, 16:48
Car(s): MiTo 2009 155

Re: MiTon ohjaustehostin reistailee

Viesti Kirjoittaja SeReNi »

Mistä noitakalibroituja saa tai kannattaa tilata ja mitä pitää tietää koodeja että tulee oikea. Purkaa vanha ensin?

Vastaa Viestiin