1.9 / 2.4 jtdm jakohihnoista kysymys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

1.9 / 2.4 jtdm jakohihnoista kysymys

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Auto on 159 1.9 jtdm - 07 (150hp). Jakohihnoja nyttäisi olevan tarjolla 190, 198 ja 199 hampaisia. 190 hampainen ostettu ja sovitettu mutta olikin liian lyhyt. Eli jompikumpi 198 tai 199 on oikea. Äkkiseltään luulisi että molemmat sopii mutta onko kenelläkään varmuutta asiasta?

Ja tosiaan auto on siskon ja se vei sen jollekin asentajalle joka sanoi ettei hihna sovi ja laittoi vanhan hihnan takaisin eikä voinut laskea siitä niitä hampaita, pyyti vain hankkimaan pidemmän hihnan :roll:
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Jiitee
Viestit: 4303
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 1.9 / 2.4 jtdm jakohihnoista kysymys

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moro
Mulle tuli Ricambilta 156 -Jtd:hen firman lomaltapaluuhässäkässä väärä
jakopääsatsi 140 -heppaiseen. Piti olla 198-hampainen mutta tuli
199-hampainen 150-heppaisen remmisetti....saattaa käydä teille.
Tarkistan kun tulen
kotiin reissulta.
Palataan yv:nä

JuhaT

PS. Se olikin 198-hampainen ...
Viimeksi muokannut Jiitee, 10 Syys 2018, 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 1.9 / 2.4 jtdm jakohihnoista kysymys

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Hieno homma!!
Abarth 500 Esseesse

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.9 / 2.4 jtdm jakohihnoista kysymys

Viesti Kirjoittaja seppo »

Muistaakseni ne meni näin;
Vanhat (ainakin) ehkä uudemmatkin 8/10v 190 hampainen
16/20v CF3 198 hampainen
16/20v CF4 199 hampainen

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 1.9 / 2.4 jtdm jakohihnoista kysymys

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kiitti. Tämä on hyvä muistaa jatkossa!!
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Jiitee
Viestit: 4303
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 1.9 / 2.4 jtdm jakohihnoista kysymys

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

seppo kirjoitti:Muistaakseni ne meni näin;
Vanhat (ainakin) ehkä uudemmatkin 8/10v 190 hampainen
16/20v CF3 198 hampainen
16/20v CF4 199 hampainen
Olikos Seppo näissä jotakin eroa kiristimessä ... luottokorjaajille tilasin
RicambiAlfistilta CF3:n setin ( http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=7892 ), ja kaverit sanoivat, että sen kiristin ei istu suoraan... näitä ollaan m.sa:n kanssa urakalla ihmetelty...:o:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.9 / 2.4 jtdm jakohihnoista kysymys

Viesti Kirjoittaja seppo »

Eroja on pyörissä, rullissa ja kiristimissä kun puhutaan 4-venttiilikoneista. Joskus keräsin ne erot huolto-osien ohjeeksi, mutta silloinkin laitettiin aina sarja, jolloin kaikki oli ok. Muistaakseni fc3 ja 4 on sama kiristin. Eperi sen kertoo tarkemmin. Sarja on turvallisinta aina...
ostaa.

Vastaa Viestiin