166 2.5 P0340

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja toolman »

Koodia pukkaa edelleen vaikka nokan anturi vaihdettu! Lämpimänä lähtee huonosti käyntiin, kylmänä koodi nollattuna starttaa hyvin. Käy ihan ok, kunnes heittää tuon koodin esiin vasta sitten alkaa epätasainen käynti.

Ideoita? Jaon tsekkaus varmaan seuraavana, mutta sekin vähän hakuammuntaa.
-t-
Liitteet
IMG_20180825_142203.jpg
IMG_20180825_142203.jpg (363.8 KiB) Katsottu 4336 kertaa
IMG_20180825_142215.jpg
IMG_20180825_142215.jpg (314.07 KiB) Katsottu 4336 kertaa

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Thesiksessä tuli vastaava koodi ku oli jako pielessä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Caijo-Romeo kirjoitti:Thesiksessä tuli vastaava koodi ku oli jako pielessä.
Juu ääni tälle.
Älä käyttele ennen kun on tarkastettu. Kampiakselin pyörältä kiilaura hakannut väljäksi.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja toolman »

Tänks! Tutkaillaan.
-t-

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja toolman »

Joo, jako metsässä. 166:ssa typerä moottorinohjaus, kun valittelee nokan anturia.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

toolman kirjoitti:Joo, jako metsässä. 166:ssa typerä moottorinohjaus, kun valittelee nokan anturia.
Oikeastaan aika hyvä että ilmoittaa ettei vahingossa aja rikki mottia.

Jos kampuran hihnapyörältä on kiilaura väljänä niin niissä pyörissä oli vissiin 2 eri mallia? Silmällä ei ihan heti huomaa eroa mutta joku milli siinä offsetissa oli eroa. Väärällä ei muistaakseni pyöri öljypumppu?????

Nimim. Alfa 156 v6 tietää asiasta enbemmän.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja toolman »

savijo-r kirjoitti:
toolman kirjoitti:Joo, jako metsässä. 166:ssa typerä moottorinohjaus, kun valittelee nokan anturia.
Oikeastaan aika hyvä että ilmoittaa ettei vahingossa aja rikki mottia.

Jos kampuran hihnapyörältä on kiilaura väljänä niin niissä pyörissä oli vissiin 2 eri mallia? Silmällä ei ihan heti huomaa eroa mutta joku milli siinä offsetissa oli eroa. Väärällä ei muistaakseni pyöri öljypumppu?????

Nimim. Alfa 156 v6 tietää asiasta enbemmän.
No ilmoittelis mielummin että jako sekaisin tms? Vanha 156v6 ei ilmoita vastaavassa mitään, uusi herjaa sytytyskatkoja todella herkästi jos jako yhtään pielessä.
Alakertaa en tässä edes purkanut, hihna kun oli kireä.
-t-

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Jostain syystähän se jako on seonnut.
Takistaisin kyllä sen kampuranpyörän ennen kuin tulee täystuho.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

savijo-r kirjoitti:Jostain syystähän se jako on seonnut.
Takistaisin kyllä sen kampuranpyörän ennen kuin tulee täystuho.
tässä yksilössä jaon pielessä olon selittänee ainakin ammattikoululla tehty hihnanvaihto :mrgreen:

Juu, noita alahihnapyöriä on osunut vastaan 2 eri leveyttä joista toinen ei kiristä öljypumpun pyörää tarpeeksi vaan ÖP pääsee "luistamaan" akselilla varsinkin kylmillä öljyillä kun vastusta enemmän. Painetta kuitenkin tarpeeksi että valo ei pala... Onneksi oli öljynpainemittari kun omalle kohdalle osui ja jopa luotin sen näyttämään vaikka italoauto onkin kyseessä.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^No sitä suuremmalla syyllä. :roll:

Mullahan löystyi alapyörä 5000km saksassa tehdyn jakopääremontin jälkeen..... :? :(

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja toolman »

Joo, joku edellinen asentaja oli sekoittanut myös pari nokkapukkia. (7 ja G) No eihän ne amiksessa enää kirjaimia ja numeroita opeta :mrgreen:
Kampuran mutterin prikka oli ainakin ihan kireä, tiedä sitten huomaako sen väärän hihnapyörän siitä vai ei? Eipä ole koskaan moista vastaan tullut, muutamien kymmenien hihnanvaihtojen aikana.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

toolman kirjoitti:Joo, joku edellinen asentaja oli sekoittanut myös pari nokkapukkia. (7 ja G) No eihän ne amiksessa enää kirjaimia ja numeroita opeta :mrgreen:
Kampuran mutterin prikka oli ainakin ihan kireä, tiedä sitten huomaako sen väärän hihnapyörän siitä vai ei? Eipä ole koskaan moista vastaan tullut, muutamien kymmenien hihnanvaihtojen aikana.
Ei huomaa, mutta mikäpä hihnapyörän olis vaihtanu... oliko kulumaa noissa vaihtuneissa pukeissa? Kun eivät ole ihan veljeksiä keskenään.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja toolman »

Olihan niissä :roll:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Teoriassahan tuokin voisi jakoa siirtää jos jarruttaa joku pukki ensimmäisen starttivaiheen aikana tarpeeksi eikä ole kartiot niin tiukalla että jaksais asemansa pitää :roll:

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja toolman »

Eiköhän se tässä ollut syypää :-D
Liitteet
IMG_20180901_163558.jpg
IMG_20180901_163558.jpg (288.93 KiB) Katsottu 3878 kertaa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Varmasti, mutta en keksi miten lukkopaloilla saa noin paljon pieleen yhden nokan :roll: paloja olivat kuitenkin käyttäneet... tai näin kerrotaan :lol:

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja toolman »

alfa 156 v6 kirjoitti:Varmasti, mutta en keksi miten lukkopaloilla saa noin paljon pieleen yhden nokan :roll: paloja olivat kuitenkin käyttäneet... tai näin kerrotaan :lol:
Varmaan käyttäneetkin kun nokkapukit olleet irti. Onko sitten käytetty heittokelloa ja avattu kartioita? Kaikissa oli heittoa.

kamarko
Viestit: 41
Liittynyt: 29 Elo 2018, 20:55
Car(s): Alfa Romeo 166 2,5 V6 2000

Re: 166 2.5 P0340

Viesti Kirjoittaja kamarko »

Ko. Auton omistajana ensinäkin tietty suuret kiitokset pojille! Nyt toimii auto kuten pitää.
Toisinnakin se amis oli tehnyt jakorempan pariin muuhunkin Alfaan. Aion lähiaikoina antaa rakentavaa palautetta koululle.

Vastaa Viestiin