Alfa 156 jts 2.0

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Naick
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Maalis 2018, 12:23
Car(s): 156

Alfa 156 jts 2.0

Viesti Kirjoittaja Naick »

Konerempan jälkeen ilmestynyt mystisiä sähkövikoja, auto antaa 15 vikakoodia mukaan lukien kaikki 4lambdaa, Ilmi, kaasuläppä, nokka akselin asentotunnistin, Yms. Auto käy välillä tasaista tyhjäkäyntii, välillä hakee tyhjäkäyntiä.. kierroksilla käy hyvin.
puuhattu seuraavaa mutta silti ongelmia edelleen...
1.maadoitukset käyty läpi, lisämaadoitukset tehty
2. Kokeiltu eri akkuja
3. Liitännät tarkistettu ja puhdistettu

Missä vika voisi olla? Välillä antaa vähemmän vikakooda välillä enemmän.
mikä aiheuttaa sen että tulee näin paljon vikakoodeja ehjistä osista?
Voiko ecu olla hajonnut? Vaikka siihen ei ole koskettu?

Lisäyksenä vielä että taannoin auto jätti tielle, kävi tyhjäkäynnillä hyvin mutta ei ottanu kierroksia.. varttia myöhemmin ongelmaa ei enään ollut. Erikoista...

rami
Viestit: 55
Liittynyt: 11 Huhti 2003, 20:37
Car(s): Gt
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa 156 jts 2.0

Viesti Kirjoittaja rami »

Mites sulakkeet akun vierestä?.. Tuli kanssa 15vikakoodia kun yksi sulake oli hajonnut akun vierestä

Avatar
Copyright
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 09:08
Car(s): EX 156 2.0 JTS -03
EX 156 2.0 JTS -03 SW
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa 156 jts 2.0

Viesti Kirjoittaja Copyright »

Vika löytyi, tai ainakin osittain.
Yksi sulake oli palanut ratin alla olevasta sulaketaulusta. Sulakkeen virka ohjekirjan mukaan oli "Käynnistyksenesto/Suutinjärjestelmä".
Tämä sulake kun vaihdettiin rupes auto pelittää kuin unelma ja kaikki vikakoodit hävisi :crazyeyes:
Tässä kuuluisi olla 7.5A sulake mutta siihen oli jo ennestään vaihdettu 15A sulake, eli jollai entisellä omistajalla ollu samaa vikaa.
Jotain vikaa siellä jossai on ku sulakkeen polttanu mutta nyt kuitenki toistaseksi pelittää.
Voisiko vika olla suuttimissa? Jos vaikka olis oikosulussa...

Sit joku kokeneempi alfisti vois antaa hyvän vinkin seuraavanlaiseen ongelmaan.
Tällä hetkellä palaa luistonesto ja abs vikavalot mittaristossa, ja testerillä kokeiltuna antaa vikakoodin "steering angle sensor". Eli ratin asentotunnistin.
Joskus ennenki ollu tällasta vikaa ku ratti ei ollu suorassa, sillon tosin rupes herjaa vasta liikkeelle lähtiessä. Nyt herjaa heti vaikka ei liikkuis mihinkään, ratti on suorassa.
Voiko anturi olla hajalla?

Kiitoksia jo etukäteen, on se vaan hieno auto ajaa 8)

Vastaa Viestiin