Jousilautanen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Jousilautanen

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Johan nyt vikoja pukkaa... Eilen kytkimen kanssa kikkailua ja tänään vasemmanpuoleisen etujousen lautanen otti ja ruostumisen seurauksena tipahti alas :( Tilasin jo tiippanalta uuden lautasen (kun sen näköjään saa irrallisena!!!) Onkohan vaihdossa jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon? Vaikuttaisi helpohkolta projektilta. Arto T. suositteli vaihtamaan yläpään laakerin samalla, joten ajattelin panna senkin samalla kun iskarin kuitenkin joutuu irrottamaan...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sama vika oli 33:ssa. Taidettiin laakerit vaihtaan n. 10tkm välein, itse en niitä vaihtanu mutta tuttu joka ei aikaisemmin ole Alfoihin koskenut suoriutui tehtävästä moitteetta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eipä siinä lautasen vaihdossa mitään kummaa ole. Itseltä ei noita laakereita ole mennyt, lukuunottamatta yhtä jonka ihan omakätisesti rikoin. Perimätieto kuitenkin väittää että niitä hajoaa, joten voisihan tuonkin samalla uusia.

Auraus ehkä kannattaisi tarkistaa tolpan irrotuksen ja kiinnityksen jälkeen, vaikka ihan varmuuden vuoksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Vaihdettu on

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tuli lautanen vaihdettua viikonloppuna. Eipä tuo tosiaan mikään ihmeellinen homma ole, noin tunti meni pihamaalla tehtynä ja halpahallin jousupuristimia apuna käyttäen. Sitä yläpään laakeria ei nyt sitten tullutkaan uusittua (erinäisten sattumien seurauksena minulla ei ollut uutta), mutta eipä tuo 280 tuhatta mukana kulkenutkaan mitenkään pahalta näyttänyt. Seuraavana pitäiskin käydä jarrut läpi edestä ja takaa (etupalat kuluneet epätasaisesti ja toisen puolen käsijarru ei pidä), paikata tunkinkorvakkeen vieressä oleva hapero kohta ja sitten vois mennäkin arvuuttelemaan että antaisko ingenjööri leiman paperiin.

Vastaa Viestiin