Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Eero kirjoitti:^Vois ihan hyvin perustaa topicin "tyhmiä kysymyksiä 164:sta" koska niitä varmasti riittää monella, kuten minulla. Joten rohkeesti oma topicci pystyyn, on niitä turhemmistakin aiheista perustettu.
Joten ensimmäisiin tyhmiin kysymyksiin:
jeQQ kirjoitti:En nyt oikein tupannut haulla löytämään, enkä viitsi uutta aihetta avata. 164:sta siis kysymys. Onko mittarivalot millä kannalla? Ykköskopassa oli ainakin niitä perus lasikantasia, mitenkäs faceliftin kanssa? Kuinka mittaristo irtoaa? Perus ratti irti - valonsäätönupikat irti - pultit irti ja tsädäm? Mittariston takana lienee kuitenkin samanlainen systeemi kuin prefl:ssä vai olisiko palttiarallaa sama mittaristo..

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Carlos »

tyhmiin kysymyksiin:
jeQQ kirjoitti:Onko mittarivalot millä kannalla? Ykköskopassa oli ainakin niitä perus lasikantasia, mitenkäs faceliftin kanssa?
Aivan samoja lasikantasia kynttilöitä 1,2W.
jeQQ kirjoitti:Kuinka mittaristo irtoaa? Perus ratti irti - valonsäätönupikat irti - pultit irti ja tsädäm? Mittariston takana lienee kuitenkin samanlainen systeemi kuin prefl:ssä vai olisiko palttiarallaa sama mittaristo..
Rattia en irroittais, mutta tsädäm mennee muuten. Suunilleen sama mittaristo.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jesh, pääsee torstaina vaihtelemaan.

Tänään tuli sitten toinen kyssäri vastaan. Oletteko saaneet FL:ssä pelittämään kuskin pyyhkijässä noita rungottomia? Mä nyt ostin kahta erilaista ja molemmat jää ikävästi kantamaan, eikä viittis ihan rikkikään runnoa tuota pyyhkijänvartta? Nyt on kuskilla rungollinen ja hanttarilla rungoton.. :roll: Jos tässä vapaapäivinä kerkeisi vielä ovipahveja availemaan, vaihtamaan lukkoja ja keskittymään vähän keskuslukitukseen. Uuden mankan auto jo saikin.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Mittariston irrotus mm. http://www.aref.fi/trimmeri.htm

Rattia ei tarvitse irrottaa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Carlos »

jeQQ kirjoitti:Jesh, pääsee torstaina vaihtelemaan.

Tänään tuli sitten toinen kyssäri vastaan. Oletteko saaneet FL:ssä pelittämään kuskin pyyhkijässä noita rungottomia? Mä nyt ostin kahta erilaista ja molemmat jää ikävästi kantamaan, eikä viittis ihan rikkikään runnoa tuota pyyhkijänvartta? Nyt on kuskilla rungollinen ja hanttarilla rungoton.. :roll: Jos tässä vapaapäivinä kerkeisi vielä ovipahveja availemaan, vaihtamaan lukkoja ja keskittymään vähän keskuslukitukseen. Uuden mankan auto jo saikin.
Superissa mulla ainakin toimii nuo rungottomat, tuossa FL:ssä en ole kokeillut.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jatketaan taas kysymyksillä, tällä erää keskulukituksesta. Sain sisänappulan lukolle pelittämään(oli vain väärä liitin paikoillaan). Ovien lukot eivät kuitenkaan käytä keskuslukitusta avainta kääntämällä. Kuskin oven lukosta puuttuu joku jousi(uusi olisi hanttarin jaloissa) ja kuskin oven avaaminen ei sytytä mittaristoon valoa(eli se mikro/magneettikytkin lienee shaissena), hassua kuitenkin, ettei hanttarinkaan ovi käske keskuslukkoa? Voiko molempien ovien toimimattomuus johtua kuskin ovesta?

Mikä on helpoin tapa laitella kauko-ohjaus keskuslukitukselle, halvin sarja jostain ja sitä virittelemään vai?

Kuinka helppo on vaihtaa virtalukko 164:een, pitäisi saada kaikki pelittämään yhdellä avaimella.. Tuossa ei liene mitään ohjauksenestoja, joten lähinnä mietin, mitä tarvitsee purkaa.

Tällaista tällä erää! :)

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

jeQQ kirjoitti: Mikä on helpoin tapa laitella kauko-ohjaus keskuslukitukselle, halvin sarja jostain ja sitä virittelemään vai?
Joskus vuosia sitten sai ainakin META-merkkisen kauko-ohjauksen. Ei tarvinnut muuta kuin vaihtaa keskuslukon rele toiseen jossa oli vastaanotin. Hinta muutamia kymppejä ja 5min homma. Sitä en tiedä saako noita enään mistään.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=48-1337" onclick="window.open(this.href);return false; Passaiskohan tuollainen? Vielä olis 30 minuuttia aikaa suhauttaa motonettiin.. :lol:

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Onko porukalla kokemuksia Superiin passaavista alustasarjoista? Viisasta olis kai pitää tuo alkuperäisessä ryhdissään, mutta kovasti tekis mieli madaltaa maltillisesti (n.40mm).
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... _7_58.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kuskin ovi ei suostu aukemaan sisältä eikä ulkoa. Nuppi ei liiku ylös eikä alas, vaan on jotenkin jämähtänyt keskivaiheille.
Jos yrittää avata keskuslukitusta kartturin puolelta, niin keskuslukko räppäsee ovet heti uudestaan lukkoon. Sama oire, kun painaa keskuslukituksen nuppia keskikonsolissa.
Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään?

Edittiä. vastaus löytyi foorumin tarkemmalla tutkimisella eli kyseisestä linkistä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ea#p235877" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassa autossa auttoi oviverhoilun raottaminen yläpäästään ja voiteluaineen ruiskuttaminen mekanismeihin. Katsotaan miten pitkäikäinen korjaus on.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Saikos Eero oven fixailtua? Mä odotan motivaatio vaihtaa kuskin lukko, niin ei tartteis hissutella oven kanssa.

Sitten jälleen kysymys. Kuinkahan herkkiä ulisemaan ovat apulaitehihnan kiristimet? Meneekö vaihtoon yleensä kiristin(onko näissä hydraulinen?), vaiko rulla? Mulla huutaa apulaitehihna kokoajan, ei tuntunut mitenkään erityisen löysältä kuitenkaan? Vinkit kelpaavat, kuten aina..

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mahtoikos tessussa olla ollenkaan automaattikiristintä, vaan ainoastaan V6 ja dieseleissä. Laturissa taitaa olla vanttiruuvi mistä kiristetään. Hihna menee kyllä entiseksi äkkiä, mikäli luistaa jatkuvasti. Voisiko hihnan linjaus olla hieman pielessä jostain syystä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No periaatteessa saattaa olla hyvä juttu, ettei ole automaattikiristintä. Pitänee hakea hihna varaosiksi konttiin ja koittaa tuota kiristellä vaikkapa sunnuntaina. Sivuttaisheitosta en oikein osaa sanoa, täytyy perehtyä tarkemmin asiaan.

Eihän tuolla muuta ole, mikä tuollain voisi vinkua? Tuskin apulaitteet tuolla tavoin vikisee..

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

jeQQ kirjoitti:Saikos Eero oven fixailtua? Mä odotan motivaatio vaihtaa kuskin lukko, niin ei tartteis hissutella oven kanssa.

Sitten jälleen kysymys. Kuinkahan herkkiä ulisemaan ovat apulaitehihnan kiristimet? Meneekö vaihtoon yleensä kiristin(onko näissä hydraulinen?), vaiko rulla? Mulla huutaa apulaitehihna kokoajan, ei tuntunut mitenkään erityisen löysältä kuitenkaan? Vinkit kelpaavat, kuten aina..
En ole vielä purkanut lukkoa, kun tällä hetkellä korjaukseksi riittää ajoittainen lukkoöljyn suihkaisu mekanismiin.
Omassa oli aikamoinen homma saada apulaitehihna ja kiristimet hiljaiseksi. Täytyy vahvistaa tuo VMTD:n kommentti, että uudehko hihnakin menee käyttökelvottomaksi kun aikansa pääsee luistamaan.
Superiin meni uusiksi hihna, ohjainrulla, kiristinrulla sekä automaattikiristin. Reilun parin sadan keikka ja vielä jäi yksi ohjainrulla vaihtamatta. Täytyy säästää jotain jakopään uusimisen yhteyteen...
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Hassua sinänsä, toi kun on jo jonkinaikaa vinkunut. Kerran sitä jo kyyläilin, mutta ulkoisesti vaikutti ihan hyvältä. Pitänee katsoa tarkemmin.

Onko tuolle hihnalle jotain raja-arvoa tiukkuudelle, minkä voisi itse tarkistaa?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Voisi olettaa, että hihna kulkee hieman vinossa jossain kohtaa ja vinkuminen tulee siitä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ok. Mitenkähän tuota sitten saa suoraksi säädeltyä, vaatiiko jotain tarkempaa kuin silmä?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No tuskin millään, yleensä nuo linjavirheet johtuvat jonkin osan kulumisesta ja siten hihnan kulkusuunta muuttuu, pitäisi silmällä erottaa. Yritä paikallistaa oireen aiheuttaja ja korjata se, tosin ei aina niin helppoa. Eikös tuossa pysty katsomaan helposti kulkeeko hihna suoraan vai kampeaako johonkin päin. Ilmastointihan sinulla on ja silloin on ainakin yksi hihnapyörä enemmän kuin tavallisessa. Sekin voisi olla kulunut ja aiheuttaa äänen, mikäli se tulee hihnasta, eikä esim laakerista.

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Ei nyt liity 164 ollenkaan mutta silti hieman "tyhmä" kysymys enkä viitsinyt uutta topikkia alkaa moisesta tekemään. :-D Kuinka lämpöinen 155 kuuluisi olla sisällä kun tuntuu ettei näillä kovilla pakkasilla tahdo lämmetä yhtään, puskee vain haaleaa ilmaa? Ei nyt itseä hirveästi haittaa ja kyllä olen tarjennut kabiinissa ihan hyvin ja tiedän ettei nämä kaiken lämpöisempiä autoja ole, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Moottori lämpiää hienosti ja nopeasti ja muuten mukava talvipeli. :)

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kyllä sieltä melko lämmintä kuuluisi tulla. Kraana voi olla rikki ja ei sen takia aukea kunnolla tai myös säätövipu voi olla löystynyt mihin vaijeri tulee. Ne tarkistaisin ensiksi.

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Täytyypä tarkistaa nuo paikat. Missäspäin autoa tuo lämmityslaitteen hana on, eli onko kauhean vaikeassa paikassa ja pystyykö siitä päällisinpuolin katsomaan jos on vikaa? Kojelaudan reunoilla olevista puhaltimista tulee ihan riittävänlämpöistä ilmaa, mutta keskellä olevista puhaltimista tulee ihan haaleaa eikä sisällä ihan hirveän lämpöistä ole. :-D

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kraana on kuljettajan jalkatilan oikealla puolella keskikonsolin reunassa ja sen suoja on kahdella ruuvilla kiinni. Sen kun otat pois niin sitten päsee testailemaan kraanan toimivuutta. Kaikista suulakkeista pitäisi tulla samanlämpöistä ilmaa.

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Kiitoksia näistä, täytyypä tarkastella tuota hanaa tarkemmin.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kellään infoa noista Eeron kysymistä madallussatseista? Jousia löytyy aika suolaiseen hintaan. Mitenkäs coilover hässäköitä, tai jotain vastaavaa? Tai ei sitten kellään olisi varastossa madallusjousia sopivaan hintaan.. :lol:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Carlos »

-Jouset
-Etutolpat
-Takatolppa

Noita on tullut käytettyä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

^Kiitokset näistä.

Sitten päästäänkiin toiseen jo vähän fiksumpaan kyssäriin. Kävin auton tänään pesemässä. Menomatkalla laitoin kylmää ilmaa ja ilmastoinnin päälle kun oli hieman lämpöinen olo. Noh, pesun jälkeen laitoin sitten vähän lämpöä kabiiniin kun kerkesi tulla vilu autoa pestessä. Eipä siinä muuta, mutta auto puskee pelkkää kylmää ilmaa? Digimittari näyttää kyllä täyttä tolppaa, mutta tulee joko kylmää tai perkeleen kylmää(ilmastointi päällä) pihalle.

Eli kuinka säädin toimii ja mistä vikaa lähteä korjaamaan? Paneeli irti ja vaijeria takaisin vai mitä kummaa..

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Vaikea sanoa heti. Säädinpaneelin takana ei ole vaijereita, vaan kojelaudan sisällä on moottori, joka liikuttaa vaijeria ja lämmönsäätövipua akvaariossa. Voipi olla vaijeri irti ilmanohjausläpältä, se olisi kaikkein helpoin vika, sen tarkistat ottamalla akvaarion suojan pois ja kurkkaamalla sisäilmanpuhaltimen ja höyrystimen väliin. Lämpötilatunnistimen katkos voi aiheutta tuon tai lämmönsäätimen moottorin rattaat pettäneet.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Mitenkäs tuo väritysasia on mennyt tehtaan kartoissa?

Oma Q4 on yläosaltaan punainen ja alaosaltaan harmaa, noita on näkyny lisäks kokonaan "korinvärisinä" sekä muuten korinnvärisenä ja levikkeet harmaana/mustana.

Onko kaikki ollut tehtaan listalta valittavana vai onko nuo eri kombinaatiot enemmän tai vähemmän jälkikäteen väritettyjä?

Oma siis tällanen

Kuva

samanikäsiä on tällasia:
Kuva

ja tällasia:
Kuva

kolhuja on jonkinverran maalipinnassa ja ei oikein osaa päättää pitäskö tuon puna/harmaan lookin vai vetäskö kokonaan punaseks :roll:

Il Mostro
Viestit: 354
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): A6 Avant 55 TFSI e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Alä vain hyvä mies vedä ainakaan kokonaan punaseks...

Menee koko alkuperäinen idea pieleen, tulee aika teinitöning korollamainen ilme kuten tuossa alimmassa kuvassa. Kaksivärisyys puoleen kylkeen asti on just se "juttu" 164 kohdalla.

Tehtaan värejä nuo kaksi ylintä... Varmaa tietoa mulla ei ole, mutta olisi helppo veikkailla että tuo toinen versio missä vain alahelma on erivärinen on ajalta milloin superit oli mallistossa. Todellisuudessa erilaiset väritykset kuitenkin johtunee siitä, mitä auton uutena tilannut on sopimukseen ruksittanut vuodesta riippumatta. Tuohon aikaanhan nämä korinväriset peilit/puskurit rupesi tekemään tuloaan niitten röpömuovisten tilalle perusvessoihinkin.

Superin sileeseen kylkeen ja sileisiin puskimiin se korinväri sitten jo sopiikiin vallanmainiosti, kun on tavallaan samaa yhtenäistä pintaa... Minä miksikään makutuomariksi ala, kuhan kommentoin kun kysyit :wink: .
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Sen verran pakko kysästä, että mitähän tolla akvaariolla haetaan takaa? :oops:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Il Mostro kirjoitti:Alä vain hyvä mies vedä ainakaan kokonaan punaseks...

Menee koko alkuperäinen idea pieleen, tulee aika teinitöning korollamainen ilme kuten tuossa alimmassa kuvassa. Kaksivärisyys puoleen kylkeen asti on just se "juttu" 164 kohdalla.
Samaa mieltä, tuo kakkosversio se olis jos nyt alkaa muuttamaan ollenkaan. pitää kattoo mitä tuleman pitää :roll:

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

jeQQ kirjoitti:Sen verran pakko kysästä, että mitähän tolla akvaariolla haetaan takaa? :oops:
Akvaarioksi sanotaan sitä moottoritilan ja ohjaamon välistä osaa, missä lämmitys- ja ilmastointilaite sijaitsee, elikä pyyhkimien alapuolella oleva osa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:ei oikein osaa päättää pitäskö tuon puna/harmaan lookin vai vetäskö kokonaan punaseks
Elä elä hyvä mies! Tuo puna-harmaa on minusta paras väri joka autoon on koskaan ollut tyrkyllä. Mielestäni Q4:ssä Rosso Alfan alaosa oli Grigio Nero, Rosso Proteon (vaimikäseoli) kaverina on samanväriset helmat. Ehkä. Kai.

Melkein jo kirjoitin että myy mulle tuo auto mutta korimalli ei oikein suosi talonrakentamista :?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Juu, ei missään tapauksessa alaosaa punaseks.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rasviksen ja IlMostron kanssa samoilla linjoilla. Punaisen 164:n alaosan kuuluu olla musta ja mustan 164:n alaosan kuuluu olla harmaa. Kenelläkään muuten faktatietoa, onko alaosan väri sama punaisen ja mustan kopan kanssa?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Sama! Säilytä ihmeessä kaksiväriteema.
Alfissimo kirjoitti:Rasviksen ja IlMostron kanssa samoilla linjoilla. Punaisen 164:n alaosan kuuluu olla musta ja mustan 164:n alaosan kuuluu olla harmaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:Punaisen 164:n alaosan kuuluu olla musta ja mustan 164:n alaosan kuuluu olla harmaa.
Kyllä se punaisessakin on harmaa, sellainen hiukan rusehtava tumma harmaa. En tiedä onko mustassakin sama alaosan sävy mutta ainakin hopeanharmaassa näytti silmämääräisesti samalta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Alfissimo kirjoitti: Kenelläkään muuten faktatietoa, onko alaosan väri sama punaisen ja mustan kopan kanssa?
Liitteet
DSCF1274.jpg
DSCF1274.jpg (88.08 KiB) Katsottu 11356 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Tämä kylläkin "vain" QV
Liitteet
p02.jpg
p02.jpg (110.51 KiB) Katsottu 11354 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rasvis kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Punaisen 164:n alaosan kuuluu olla musta ja mustan 164:n alaosan kuuluu olla harmaa.
Kyllä se punaisessakin on harmaa, sellainen hiukan rusehtava tumma harmaa. En tiedä onko mustassakin sama alaosan sävy mutta ainakin hopeanharmaassa näytti silmämääräisesti samalta.
Juu, lainausmerkit unohtui :oops: Optinen harhahan tuon aiheuttaa, että mustassa näyttää vaaleammalta, mutta onko sävy sama. Sitä aloin pohtimaan. Ainakin Satakuusnelosen laittamissa kuvissa vahvasti sama sävy alamuoveissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rasvis kirjoitti: Melkein jo kirjoitin että myy mulle tuo auto mutta korimalli ei oikein suosi talonrakentamista :?
Ei tästä luovuta kuin viime hädässä (tai kun autokuume iskee joka vaatii kalustovaihtoa...) :lol:
Alfissimo kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Punaisen 164:n alaosan kuuluu olla musta ja mustan 164:n alaosan kuuluu olla harmaa.
Kyllä se punaisessakin on harmaa, sellainen hiukan rusehtava tumma harmaa. En tiedä onko mustassakin sama alaosan sävy mutta ainakin hopeanharmaassa näytti silmämääräisesti samalta.
Juu, lainausmerkit unohtui :oops: Optinen harhahan tuon aiheuttaa, että mustassa näyttää vaaleammalta, mutta onko sävy sama. Sitä aloin pohtimaan. Ainakin Satakuusnelosen laittamissa kuvissa vahvasti sama sävy alamuoveissa.
Kyllä 164:ssa on ainakin kahta sävyä noissa alamuoveissa. Toinen on tosi tummanharmaa ja toinen vaaleamman harmaa, "gun metal" saattais vannetermein olla aika lähellä. Omasto löytyy tuo vaaleampi versio, mutta yhdet "varaosamuovit" löytyy tuolla tummemmalla sävylläkin joka on lähes musta.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kiitos! Virallisestikin olen hieman värisokea, mutta olisin melkein voinut käydä kinaamaan, että olen noita kahdessa sävyssä nähnyt. Nyt ei tarvitse.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Joo sain tänään vähän kuulostelemalla lisäinfoa. Sattumalta oli mankka veke ja rupesin kuuntelemaan, niin täyslämmöillä säätömoottori pitää pientä tikitystä suunnilleen kellon tahdissa. Sitten kun lämpöjä kääntelee, niin lämpimämmälle päin kääntäessä kuuluu selkeä surina sisälle. Vaijeria koitan tsekkailla, mutta kuulostaisi vähän tuolta ratasvialta. Jossain täällä taisi olla jopa ohjeet sen korjaamiseen?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No jos on sellaista tasaista surinaa niin saattaa moottori olla kunnossa, jos taas raksutusta niin silloin voisi olettaa ratasvialta, voihan se tietysti jauhaa tyhjääkin. Kurkkaamalla näkee onko vaijeri paikoillaan ja voi kokeilla säätää lämpöjä ja katsoa tapahtuuko läpällä mitään.
Se on vissiin kojelaudan purku, jos moottorille on asiaa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Ei tarvi purkaa, kuin..

Hanskalokeron kun avaat ja näet sen pienen luukun vasemalla, niin sen takana näkyy lämmönsäädön askelmoottori.

Jos sen joudut vaihtamaan niin muistaakseni joudut silloin purkamaan keskisuulakket pois tieltä.

Jos joudut vaihtamman lämmönsäädön "pienolangan" niin sit v*tuttaa, joten ole sille hellä.

Edellä mainitun langan toinenpää löytyy konehuoneen puolelta. Ilmastoiduissa malleissa kohtuu vmäiennen paikka.
..

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Joo mä kuuntelinkin, että luukun takaa kuului surina. Täytyypä perehtyä asiaan, että mikä perhana sieltä on sitten mennyt rikki..

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Noniin sateen lakattua kerkesin hieman pällistelemään. "Akvaarion" päässä tarkoittanette tätä lankaa:

Kuva

Pitäisikö tuon olla perkeleen jäykkä? En saanut liikkumaan mihinkään suuntaan ja en halunnut tuota rikkoa, joten voimaa käytettiin järkimitoissa. Laittelen tuosta surinasta kohtapuoliin videota tänne, josko auttaisi diagnosoimaan eteenpäin.

Aika ahtaalta vaikuttaa muuten tuon moottorin kolo. Surina toki lakkasi, kun liittimen irroitin. Moottorin pään lankaa en noista koloista kyllä millään nähnyt. Jos tuon ylimmän tuuletussuulakkeen haluaa irti, täytyy ilmeisesti mittaristo irroittaa? Jos samalla vaihtelisi lisää palaneita polttimoita..

E: http://www.facebook.com/photo.php?v=390 ... =2&theater" onclick="window.open(this.href);return false; Tuosta. Pitäisi kait näkyä kaikille..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kuulostaisi hieman siltä, ettei rattaat pääse pyörimään. Siihen viittaisi myös tuon "altaassa" olevan vivunkin liikkumattomuus, sikäli, kun oikein tuota muistelen. Voin toki olla väärässäkin. Omastani oli rattaat sökönä ja oli laitettu siististi pienellä vivulla lämmönsäätö toimimaan käsikäyttöisesti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ei tuon vivun kuulu käsin liikkua, jos toinen pää on kiinni moottorissa. Irroittamalla vaijerin tuosta vivusta saa käsin laitettua vaikkapa puoleenväliin niin saa sitten puolilämpöistä ilmaa kajuuttaan. Tuohonhan voisi kanssa laittaa käsisäädön, sehän on paljon varmempitoiminen.

Vastaa Viestiin