Spiderin riivaattu takakontin lukko

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Spiderin riivaattu takakontin lukko

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Potilas -01 Spider. Takaluukun lukon avaussolenoidi päättää toisinaan ruveta naksumaan auki. Tätä jatkuu n. 2-3 s välein kunnes solenoidin johdon irroittaa. Eka epäilys oli tietysti jumittava avausnappi, mutta kun seisoin nappi johdoista irroitettuna parin metrin päässä autosta ja napse eikun jatkui, oli tämä diagnoosi todettava vääräksi. Sama vaiva oli ollut jo edellisen omistajan aikaan, silloin vaiva oli poistettu irroittamalla solenoidin johto. Seuraavaksi epäilin takaluukun johtosarjaa. Purin saaranan kohdalta johdot esille, eikä mitään vikaa löytynyt. Mitäs sitten?

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Spiderin riivaattu takakontin lukko

Viesti Kirjoittaja FinPat »

vesamaan kirjoitti: Seuraavaksi epäilin takaluukun johtosarjaa. Purin saaranan kohdalta johdot esille, eikä mitään vikaa löytynyt. Mitäs sitten?
Pitäisikö ne johdot mitata päästä päähän?

Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Spiderin riivaattu takakontin lukko

Viesti Kirjoittaja mutt »

Voisi olla maavikakin. Mutta missä päin...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Spiderin riivaattu takakontin lukko

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

FinPat kirjoitti:
vesamaan kirjoitti: Seuraavaksi epäilin takaluukun johtosarjaa. Purin saaranan kohdalta johdot esille, eikä mitään vikaa löytynyt. Mitäs sitten?
Pitäisikö ne johdot mitata päästä päähän?
Ehdottomasti. Tarvis vaan löytää kytkentäkaavio, helpottais urakkaa paljon

Eilisen illan googlailin aiheesta, ja aika paljon kohtalotovereita löytyi. Kukaan ei vaan ollut ratkaisua löytänyt, solenoidin vaihto oli ainut mitä ehdotettiin. Mä jo sen solenoidin purin, oli täysin jumissa. Hioin sydäntä sen verran että sain sen liikkumaan, ja nyt solenoidi vetää ja palautuu. Pitäisikö sen sydämen olla väljä magneetin sisään, vai tiukka? Nyt se on lähes ilmatiivis, ts sydäntä painaessa tuntee kun ilma vastustaa ja pongauttaa sydämen takas ylös, pidempään sydäntä pohjassa pitäessä ilma poistuu.

Ja kyllä, solkun vaihto vois olla helppo ratkaisu, mutta eihän tän kuulu helppoa olla :wink: :mrgreen:

Vastaa Viestiin