Vielä kerran sivuäänistä...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
julia
Viestit: 66
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 04:04

Vielä kerran sivuäänistä...

Viesti Kirjoittaja julia »

Tällä kertaa kyse on resonanssiäänestä 156 TS:ssä, vähän sellainen kuin lähtee viivottimesta pöydän reunalla. Kuuluu jostain kojelaudasta kuskin puolelta polven korkeudelta ajettaessa kevätkarkealla asfaltilla. Tarkempaa paikkaa on vaikea määrittää, kun kuuluu vain ajoittain ja ajaessa. Taajuus ja voimakkuus on vaan silloin aika häiritsevä. Onkp kellään tämmöisestä kokemusta ja erityisesti sen poistamisesta? Voisin kuvitella, että joku muovilärpyke on vaan hiukan löystynyt liitoksissaan, varmaan helppo korjata kun tietää paikan.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Itselläni oli samanlainen äänihäiriö. En sen kummemmin korjannut, ravistelin vain kojelaudan alareunaa äänen suunnasta, niin sain sen melkein aina hiljenemään. Talvella ei into riittänyt alkaa konttailla jalkotilassa. Nyt ei ole ääntä kuulunut pariin kuukauteen, joten ei ole tullut tutkittua tarkemmin.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Sportivo156
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Maalis 2003, 14:14
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Sportivo156 »

Omassa 156:ssakin löytyy mitä erilaisimpia resonanssiääniä kojelaudasta, mutta ärsyttävin äänistä tulee aurinkolipan kiinnikkeestä!! Todellisena tekniikan ihmelapsena olen korjannut kaikki resonanssit ym. äänet laittamalla radion lujemmalle 8)
156 2.0 TS -99 (ex), 156 1.6 TS -99 (ex), nyt olosuhteiden pakosta Volvo ja Audi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei hemmetti, resonoiko 156:kin?? Minä kun olen kuvitellut ylimääräisten äänien olevan vain tämän historiikki-164:n ominaisuus. Siitäkin ovat hälyäänet vähentyneet kun olen jaksanut niitä metsästää, mutta äänetöntä autosta ei kyllä tule ikinä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei hemmetti, resonoiko 156:kin?? Minä kun olen kuvitellut ylimääräisten äänien olevan vain tämän historiikki-164:n ominaisuus. Siitäkin ovat hälyäänet vähentyneet kun olen jaksanut niitä metsästää, mutta äänetöntä autosta ei kyllä tule ikinä.
Jep joo olise projektien projekti jos autosta sais äänettömän :)
Kerpele kun 33:sen kuskin puoleinen peili alkaa vinkumaan 60:ssä 8)

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

kilisee kilisee...

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mun 164:n kojelauta, tai oikeastaan se keskikonsoli, natisee helteellä inhottavasti, pitäis varmaan purkaa ja tutkia. Outoa sinänsä, kaikki muut autot mulla on metelöineet kylmällä kelillä pahemmin.

Ja se vaihdekeppi pitää myöskin merkillistä pärinää välillä. Sama illmiö oli 75:ssäkin eikä sitä syytä oikein löytynyt.

Vastaa Viestiin