Kesäautoksi alfa.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
wallu
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Elo 2017, 22:36

Kesäautoksi alfa.

Viesti Kirjoittaja wallu »

Terve kaikille!
Olen ajatellut hankkia kesäauton ja alfa voisi olla hyvä vaihtoehto. Mutta en juurikaan tiedä alfoista niin ajattelin kysellä ammattilaisilta vinkkejä. Jos löytyisi esim. tuollainen 156:nen kohtuu kisoilla ja V6 koneella niin olisiko järkeä? Hinnat vaikuttavat olevan aivan kohtuulliset. Kattelen lähinnä tuollaisia 3-5 tonnin rasseja. Ja tosiaan auto talvehtisi tallissa.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Kiitos!

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kesäautoksi alfa.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tuolla budjetilla saa myös Spiderin tai GTV:n (916) jollainen olisi mun valinta.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Kesäautoksi alfa.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

wallu kirjoitti:Terve kaikille!
Tervetuloa foorumille!
wallu kirjoitti:Olen ajatellut hankkia kesäauton ja alfa voisi olla hyvä vaihtoehto.
Jos saan korjata, niin Alfa on hyvä vaihtoehto.
wallu kirjoitti:Mutta en juurikaan tiedä alfoista niin ajattelin kysellä ammattilaisilta vinkkejä. Jos löytyisi esim. tuollainen 156:nen kohtuu kisoilla ja V6 koneella niin olisiko järkeä? Hinnat vaikuttavat olevan aivan kohtuulliset.
Kannattaa ennemmin katsella kuntoa ja varustusta kuin kilsoja. Toki matkakin jälkensä jättää, mutta ikä, hoito ja käyttötapa vielä enemmän. Kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti korin kuntoon, näillä on joskus pahaa tapaa vähän hapettua. Kannattaa myös ehkä huomioida, että jakopään vaihtoväli on bensakoneissa (muistaakseni kaikissa) 3v/60tkm, eli joko se on juuri tehty tai nasahtaa vuoroon melko pian.

Ei me kaikki olla ammattilaisia, ainakaan autoalalla (esim. minä olen vain harrastaja näiden kanssa), mutta hyvin täältä silti tietoa ja apua löytyy :)

Ja Teroa kompaten, minä varmaan kesäautoksi katselisin ennemmin pehmeäkattoista mallia, mutta nää seikat menee ihan omien preferenssien mukaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kesäautoksi alfa.

Viesti Kirjoittaja Finest »

TeroPee kirjoitti:Tuolla budjetilla saa myös Spiderin tai GTV:n (916) jollainen olisi mun valinta.
Juurinkin sama seikka tuli mieleen, ehkä Gt myös.

Vastaa Viestiin