Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 20 Syys 2019, 11:43



Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Milanolle 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7914
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2,164V6 +
QP IV V6 evoluzione
Vastaa lainaamalla
Viesti Milanolle
heräsi tuossa hieman tuo uteliaisuus sinun autosi suhteen... :)
mistäs päin ostit sen.. :?: kokkolastako ehkä...itse kävin aikanaan katsomassa kattoluukullista kolmelitraista 75:sta siellä..
olen saattanut joskus suomi24:ssa kyselläkin tätä jo aikaisemmin mutta kysynpähän nyt uudelleen... :)


02 Maalis 2003, 13:38
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Viestit: 109
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kyllä vaan, sama auto on kyseessä. Eipähän noita montaa olekaan parin vuoden sisällä ollut myynnissä. Tekninen kunto ei ostohetkellä ollut kovin kehuttava, mutta kori on hyvässä iskussa niin ajattelin että mielummin sitä tekniikkaa viilaa kuin jatkuvasti taistelee ruostetta vastaan. Nyt on jo kardaanin nivelet, kytkin, vaihteiston kumit, vaihteensiirtonivelet, synkrot ja muita laatikon sisuskaluja laitettu, kuten myös alustan puslia ja niveliä. Ja onhan pieniä sähkötöitäkin riittänyt. Alkaa pikku hiljaa olemaan kovassakin iskussa, kesäksi vielä pitäisi tuo kattoluukku saada aukeamaan :) ... Oli muuten ihan mukava iltapäiväajelu hakea Kokkolasta Helsinkiin.


03 Maalis 2003, 09:07
Profiili ICQ
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7914
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2,164V6 +
QP IV V6 evoluzione
Vastaa lainaamalla
Viesti 
milano kirjoitti:
Kyllä vaan, sama auto on kyseessä. Eipähän noita montaa olekaan parin vuoden sisällä ollut myynnissä. Tekninen kunto ei ostohetkellä ollut kovin kehuttava, mutta kori on hyvässä iskussa niin ajattelin että mielummin sitä tekniikkaa viilaa kuin jatkuvasti taistelee ruostetta vastaan. Nyt on jo kardaanin nivelet, kytkin, vaihteiston kumit, vaihteensiirtonivelet, synkrot ja muita laatikon sisuskaluja laitettu, kuten myös alustan puslia ja niveliä. Ja onhan pieniä sähkötöitäkin riittänyt. Alkaa pikku hiljaa olemaan kovassakin iskussa, kesäksi vielä pitäisi tuo kattoluukku saada aukeamaan :) ... Oli muuten ihan mukava iltapäiväajelu hakea Kokkolasta Helsinkiin.



jep sähkövikaahan siinä oli...myös kard tärräsi niin perk***esti ettei kierroksia uskaltanut antaa... :)
kattoluukku ei pelannut silloinkaan....kori oli kyllä todella hyvä, samoin sisustakin oli melko priima... :)
kiinnostusta oli itselläkin tuon hankintaan mutta se poju joka sitä oli myymässä tahtoi ainakin silloin sillä ihan liikoja.... :?
no rahaa on tainnut palaa tuonkin kanssa... :) mutta eihän se ole mitään uutta kun autoharrastuksesta puhutaan...


03 Maalis 2003, 10:49
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Viestit: 109
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kyllä mä sen loppupeleissä kohtuu siedettävällä hinnalla sain. Rahaa laittoihin onkin sitten mennyt sellaset pari tonnia ainakin... ei kehtaa edes laskea vaikka melkein kaiken oon tehny ite. Mutta iloa on joka sentin edestä, kyllä se jo nyt kulkee tosi luotettavasti ja mukavasti, onhan konekin 40tkm sitten täysin rempattu. Ainoa vastoinkäyminen on ollut tässä keväällä se, että onnistuin rikkomaan yhden Bilsteinin irroittaessani sitä. Nyt pitääkin miettiä että ostaako uuden parin taakse vai vaihtaako kokonaan toisenlaisiin iskareihin... nämä olivat ehkä hieman liian jäykät minun makuuni.


03 Maalis 2003, 13:55
Profiili ICQ
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7914
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2,164V6 +
QP IV V6 evoluzione
Vastaa lainaamalla
Viesti 
milano kirjoitti:
Kyllä mä sen loppupeleissä kohtuu siedettävällä hinnalla sain. Rahaa laittoihin onkin sitten mennyt sellaset pari tonnia ainakin... ei kehtaa edes laskea vaikka melkein kaiken oon tehny ite. Mutta iloa on joka sentin edestä, kyllä se jo nyt kulkee tosi luotettavasti ja mukavasti, onhan konekin 40tkm sitten täysin rempattu. Ainoa vastoinkäyminen on ollut tässä keväällä se, että onnistuin rikkomaan yhden Bilsteinin irroittaessani sitä. Nyt pitääkin miettiä että ostaako uuden parin taakse vai vaihtaako kokonaan toisenlaisiin iskareihin... nämä olivat ehkä hieman liian jäykät minun makuuni.


alusta tuntui ihan hyvältä silloin..mahtoi muuten tuo kardaanin tärinä johtua niistä rättinivelistä...
hyvä motti on myös paljon kotiin päin.. täys remppaan kun ei tahdo 3000€piisata...

meikäläisellä on tuossa 90:ssä bilsteinin sprintit ja kovat ne on,
vähän pehmeämmät olisivat asiaa...
mukulakivi kadulla irtoaa amalgaanit hampaista.. :)
oletkos ajatellut avoneja tai koneja..ainakin konilta löytyy jäykkyyksiä moneen makuun...


03 Maalis 2003, 20:04
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Viestit: 109
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jep, onhan ne Bilsteinit (sportit) erinomaisen vakaan tuntuset hyvällä tiellä ja varsinkin kovissa nopeuksissa, mutta jos pieniäkin kuhmuja alkaa löytyä tiestä niin läpi ne töyssyt tulee ja metelillä... Pahinta on just joku 40kmh köröttely keskustan mukulakivillä. Laitoin tässä ihan piruuttani Powerflexin jäykemmät puslat kulahtaneiden etureaktiotankojen puslien tilalle, vaikka hieman pelkäsin että tuleeko ohjauksesta ja etupuolen jo valmiiksi jämäkästä käytöksestä liiankin raaka. Mutta ei! Se olikin kaikin puolin todella hyvä veto - ohjaus tuntuu tarkemmalta ja ehkä jopa kevyemmältä. Mukulakivillä ajaessa ei enää tunnu siltä että "kohta jotain irtoaa" eikä ratti lyö käsille epämääräisesti. Mutkiin mentäessä on jotenkin varmempi olo pyörien kulkusuunnasta. Mitään pahaa sanottavaa niistä en keksi, muutakuin selkeästi kasvanut kumiseva meteli ohjaamossa.

Mutta iskarit olisi kuuma puheenaihe nyt keväälle. Bilsteinit on ehkä aavistuksen liian jäykät... Vaihtoehtoja olis ainakin AVO, SPAX ja Koni. Koneilla on eniten mainetta ja varmaan eniten hintaakin (jos niitä edes saa mistään), ja noilla tuntemattomammilla merkeillä on kätevä säätömahdollisuus ilman että iskareita tarvitsee irroittaa. Olisi kyllä mukava kuulla kokemuksia vaihtoehdoista, itse en ole ajanut muilla kuin Bilsteineilla ja Koneilla.


04 Maalis 2003, 01:43
Profiili ICQ
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7914
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2,164V6 +
QP IV V6 evoluzione
Vastaa lainaamalla
Viesti 
itselläkin on kokemusta vain bilsteineistä ja koneista...eräällä tuttavalla oli avonit 75 TS:ssä ja palloniveliä sai vaihtaa kuulemma kerran vuodessa
muuten oliva ihan kivat ajaa eivätkä olleet mitenkään liian kovat ainakaan kun kävin itse autoa kokeilemassa... :)
minkähän hintaiset nuo Spaxit ovat, avonit kustansivat jotain 2400-2600 kierros vanhassa valuutassa...
entäpä paljonkos nuo powerflexit kustansivat?? olen ajatellut niitä seuraavaksi itsekkin koska tuohon 90:een pitäisi kohta ainakin etupään nivelet ja puslat ruveta vaihtamaan, alkaa nykyisistä aika jo jättämään...:)


05 Maalis 2003, 11:42
Profiili WWW
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 9027
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti 
90 kirjoitti:
entäpä paljonkos nuo powerflexit kustansivat?? olen ajatellut niitä seuraavaksi itsekkin koska tuohon 90:een pitäisi kohta ainakin etupään nivelet ja puslat ruveta vaihtamaan, alkaa nykyisistä aika jo jättämään...:)


Muukkoselta aikoinaan kyselin 33:seen niin hintaa oli 260e vs. 175e vakio puslat. Ja silloin niitä oli 16 kpl.


05 Maalis 2003, 11:46
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7914
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: --------------------
Giulia super -17,
166 3.2,164V6 +
QP IV V6 evoluzione
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Rolle kirjoitti:
90 kirjoitti:
entäpä paljonkos nuo powerflexit kustansivat?? olen ajatellut niitä seuraavaksi itsekkin koska tuohon 90:een pitäisi kohta ainakin etupään nivelet ja puslat ruveta vaihtamaan, alkaa nykyisistä aika jo jättämään...:)


Muukkoselta aikoinaan kyselin 33:seen niin hintaa oli 260e vs. 175e vakio puslat. Ja silloin niitä oli 16 kpl.


no ei kullosta pahalta... :) jos yhtään pätee tuo hinta haitari seitenvitoseen... mutta sehän selviää kun kysäisee muukkoselta tarjouksen.. :)


05 Maalis 2003, 12:06
Profiili WWW
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mulla kahdeksan Powerflexin puslaa 164:ään maksoi noin 200 euroa. Muukkosella siis.

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


06 Maalis 2003, 09:33
Profiili

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Viestit: 213
Paikkakunta: Helsinki
Vastaa lainaamalla
Viesti Konit
Säädettävät keltaiset Konit oli 680€ Polar Autossa.

Pittää ensin ajella vaan 25 000km lisää noilla vakkari-iskareilla, niin ei taas oo hyllyt täynnä melkein uusia kamppeita.

Paljos on muuten iskareiden ikä vuosissa/kilometreissä?


06 Maalis 2003, 09:59
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Konit
Skyhorse kirjoitti:
Paljos on muuten iskareiden ikä vuosissa/kilometreissä?


Riippuu autosta, iskareista, ajotavasta ja siitä, mitä vielä pitää käypäsenä iskarina :roll:

Ainakin uusiin Volskareihin ja Volvoihin kuuluu menevän takapumppuja jo 30 tuhannessa, samaa murhetta on kai ollut Toyotissakin. Ne ovat kyllä sitten rakenteensa puolesta epäonnistuneita jos eivät tuon kummempaa kestä.

Eikös kunnollisten etuiskareiden pitäisi normaalikäytössä kesää semmoiset 150-200tkm ja takapumppujenkin ainakin satkun verran? Tosin ne pari satasta ja 10 vuotta vanhat tolpat voivat kyllä olla jo aika pehmeät. Koni Sportteja muistaakseni mainostetaan koko auton iän kestäviksi, mutta sivistysmaissa auton elinkaari taitaa tyypillisesti olla 150tkm :(

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


06 Maalis 2003, 10:11
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 9027
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tämä menee hieman offtopic mutta minkä takia takaiskarit kuluvat nopeammin kuin etuiskarit?


06 Maalis 2003, 17:19
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Enpäs osaa tuosta sanoa, luulisi että etupää on kovemmalla rasituksella. Ehkä ne sitten ovat sen vuoksi järeämmät?

Ihan sen perusteella tuon kirjoitin että oman kokemuksen mukaan takaiskarit väsyvät yleensä ensin. En ole tainnut etutolppia vaihtaa kuin 280 tuhatta rullattuun Bemariini, olivat edelleen alkuperäiset! Takapumppuja on sitten mennyt useampaankin autoon.

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


06 Maalis 2003, 20:38
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 14 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Hot-T, Jiitee ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com