Spider 916 3.0 12v jakohihnan vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tiige
Viestit: 2846
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Spider 916 3.0 12v jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Pitäisi alkaa suunnittelemaan jakohihnan vaihtoa ja tuo 12 venttiilinen busso on itselle uusi tuttavuus. Muutama kysymys:
- Onko siinä säädettävät nokkapyörät kuten 24v malleissa? Ajoitusmerkit löytyy ilmeisesti ainakin nokista ja nokkapukeista mutta jos pyörät ei ole säädettävät niin tussimerkeillä selviäisi venttiilikoppia avaamatta?
- Jos joutuu kuitenkin kopat ottamaan auki niin mitkä on oikeat venttiilinvälykset? Nehän siinä tarkistaisi/säätäisi samalla. Onko imuventtiilien säätöpalat samat kuin nordeissa? Eli onko imuventtiilit 9mm varrella? Pakovenoissa on ilmeisesti ruuvisäätö.
- Kiristin on tuollaisessa -99 vuotisessa jo varaosakuvien perusteella ilmeisesti jousitoiminen eikä öljynpaineella toimiva kuten vanhemmissa? Ohjetta kiristimen säätöä varten?

Myös muita vinkkejä hommaat otetaan vastaan.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Spider 916 3.0 12v jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tuohon ajoitukseen taitaa olla sabluuna tulostettavissa (Jenkkisivusto?).
Ideana sabluuna nokkapyörien eteen tai taakse ja ykk-mittaus

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Spider 916 3.0 12v jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No tais olla imupuoli 0,40-0,45 ja pakopuoli 0,225-0,25 ja tuskin niitä imuja tarttee säätää. Hammaspyörät kiiloilla.
Kait se kiristin sitten kannattaa vaihtaa samalla, jos kerran jousikuormitteinen.

Vastaa Viestiin