156 v6 starttimoottorin vaihto/korjaus...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

156 v6 starttimoottorin vaihto/korjaus...

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Delta liikkeessä odotusaika 2 viikkoa

"Starttia ei voi korjata, se pitää vaihtaa"
Startti 358€
Pakosarjan tiivisteet jonkun kympin muistakseni.
Työt 497€

AD-korjaamossa odotus 2 päivää

Startti 142€
tiivisteet 4,5€
Työt 102€

Arvaatteko kumman valitsin? Ja hyvin toimii. Mitenköhän tuo Deltan hinnoittelu on perusteltu? Ei kuulostanut lainkaan yllättyneeltä kun soitin ja peruin ajan. Taisi arvata syyn. Hiljaista on Deltan korjaamossa...ainakin Alfa puolella. Aina kun jotain kutoskoneisen 156 juttuja kyselee käy ilmi ettei heillä ole kertaakaan kyseistä operaatiota tehty. Ja kyllä noita kutosia kuitenkin muutama täällä pyörii. Ei muuten yhtään GTA:ta.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 v6 starttimoottorin vaihto/korjaus...

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Wile E. Coyote kirjoitti:Työt 497€
Starttimoottorin vaihtotyö 497€ :crazyeyes: !?! Siis pelkkä työ. Unfuckingbelieveable!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11229
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Pimeätä :shock:

Vai ei starttia voi korjata? Tarkoittivat kai sanoa, että eivät siellä Deltassa korjaa startteja. Mikä siinä muuten on vikana, jumiiko ehkä solenoidi?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

täytyy asentajien palkan olla melko kova..sen verta korkea on Deltan hinnoittelu jälleen kerran... :shock:
Viimeksi muokannut 90, 28 Elo 2004, 04:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Re: 156 v6 starttimoottorin vaihto/korjaus...

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Wile E. Coyote kirjoitti: "Starttia ei voi korjata, se pitää vaihtaa"
Delta ei ole korjaamo , se on vaihtamo :roll:

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Sitähän nuo merkkihuollot tuppaavat olemaan, vaihtamoita. Joskus kyselin nissanin huollosta Primeran takajarrusatuloita/niiden huoltoa. Olisivat vaihtaneet hintaan 500 Euroa per puoli + työt... Motonetissä sama osa tehdaskorjattuna vähän toista sataa per puoli. Jopa keskinkertaisilla työkaluilla tavallisen autotallin lattialla yhden puolen vaihtaa alle puoleen tuntiin jos on ripeä... ja taas tulee tuntipalkkaa sekä osillekkin hyvä kate. :shock:

Oon jättäny ihan periaatteesta käyttämättä virallista edustajaa aina kun se on mahdollista(yhden miehen protesti satojen prosenttien katteita vastaan :mrgreen: ), mutta toisia osia vain ei ikävä kyllä saa tarvikkeena... Juuri tänään asentelin paikalleen ITSE KORJATUN vetoakselin kun ryöstöpyytävät hieman liian paljon rahaa osasta joka ruostuu poikki suunnitteluvirheen seurauksena... Ei se Delta taida ainoa puulaaki olla joka keksii hyvät hinnat varaosille :-D
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Pimeätä :shock:

Vai ei starttia voi korjata? Tarkoittivat kai sanoa, että eivät siellä Deltassa korjaa startteja. Mikä siinä muuten on vikana, jumiiko ehkä solenoidi?
En ole ihan varma mikä siinä oli vialla. Kolmessa eri paikassa kyselin ehdotusta ja kaikki olivat sitä mieltä että rattaissa jotain vikaa? En tunne startin rakennetta, ilmeisesti monimutkaisempi kuin olen luullut :) (Solenoidia itsekin veikasin) Sen verran tiedän että se työ on tuossa kutvosessa hieman kinkkisempi kuin perus tojotassa.

Tästä tarinasta voi lähinnä oppia sen että oli asia mikä tahansa, jos mahdollista hae apua muualta kuin deltasta (IMHO).

EDIT: Ok ehkä merkkihuolto yleensä pitäisi lukea tuossa deltan paikalla. Faija aina kiroaa paikallista vehoa :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11229
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos rattaasta (hammaspyörästä) on puhuttu niin silloin vika on varmaan bendixissä. Se on vehje, joka pitää vauhtipyörää pyörittävän hammaspyörän lukittuna starttimoottorin akselille starttauksen ajan mutta koneen käynnistyessä vapauttaa akselin eli "vetää" vain toiseen suuntaan. Jos bendix jumittaa, koneen käynnistyessä se alkaakin pyörittää starttia joka ottaa aika lailla ylikierroksia.

Bendixlaitteita saa yleensä irto-osina, eli eihän nyt tuollaisen takia kannattaisi koko starttimoottoria vaihtaa. Delta kylläkin varmaan tekisi mielellään niin :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Onko ongelmana startissa se, että käynnityksen jälkeen tulee ylimääräinen ääni? Eli vika solenoidissa. Tarkempaa syytä en tiedä. Omaan V6:een startti vaihdettiin tuosta syystä. Väittivät delttassa että starttiin pääse kytkimestä pölyä tai jotain ja että sitä ei voi korjata?? No voihan tuo ollakin se syy. Eli uutta tilalla ja ongelmat hävisi. V:mäinen ääni kuunnella ei muuta.
Ja sitten noista kustannuksista. Mulla meni takuuseen, mutta kalliiksi tuo tulee muuten. Osan hinnoittelevat n.400-500€ ja työtä kuulemma saman verran, eli yhdeltä asentajalta muka menee startin vaihtoon lähes päivä??
No onhan siiinä hommaa. Pakosarjat pitää irottaa ja samaten imusarjat, vaihdetaan kuulemma yläkautta. On tosi vaikeessa paikassa.

No anyway, startin vaihtoivat, mutta samalla rikkoivat tietenkin jotain pakosarjoista tai jotain muuta mitä eivät koskaan kuitenkaan löytäneet jälkeenpäin? Eli tyypillistä deltta-auton toimintaa. Täysin p.....stä!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Sellaisia ne merkkihuollot on.
Delta-Auto on tietääkseni Porin autoliikkeistä tuntiveloitukseltaan edullisin.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

No se jää ikuiseksi mysteeriksi allekirjoittaneelle mikä se vika tarkkaanottaen oli, nyt pelaa ja Alfaa on taas nautinto ulkoiluttaa. Olis kyllä hienoa jos olis paikka jossa rassata ja joku kokeneempi jonka kanssa rassata. Tekniikka kyllä viehättää ja työkalut pysyy käsissä, eli kivaa olis. Mut yksin ja vain ihan auton perusasiat tietävänä se yleensä menee niin että etsii sen edullisimman kunnialliselta vaikuttavan puljun ja vinguttaa lopuksi muovia :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11229
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ihmisen tekemiä, (lähes) loogisesti toimivia koneitahan ne on, eli pura-ja-kokoa-menetelmällä oppii aika hyvin yksinkin. Ostat vaikka Abarthilta Seiskavitosen harjoituskappaleeksi :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Sitten ei puuttuisi enää kuin se talli jossa auton saisi ylös...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11229
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Älä muuta sano. Sen kun itsellekin saisi niin elämänlaatu nousisi heti monta pykälää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:.. eli pura-ja-kokoa-menetelmällä oppii aika hyvin yksinkin.
Niin, ja sitten kun vielä tietäisi mitä pitää purkaa. :crazyeyes:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11229
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Purkaahan voi mitä vaan, mutta huomisaamuista töihin menoa ajatellen se olisi ihan hyvä saada takaisin kasaankin :mrgreen:

No niin, nyt loppui off-topic. Shame on me :oops:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mulla olis just se hyvä puoli että töihin meen firman autolla. Remontin vois jättää kesken aamuyöllä kun liian monta osaa on "ylimääräisenä" tallin lattialla :)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ihmisen tekemiä, (lähes) loogisesti toimivia koneitahan ne on, eli pura-ja-kokoa-menetelmällä oppii aika hyvin yksinkin.
Vähän ot, mutta minulta saa yhden 156:n 2.0 käsähtäneen starttimoottorin
joku tutkittavaksi/purettavaksi, jos haluaa opiskella sen saloja.
Aika hankala se oli vaihtaa, kun sitä sivusta katselin, pakosarjaa piti irroittaa yms. Kyllä sitä
aikaa menee varmaan v6:ssakin.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11229
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kamalassa paikassa se näkyy GTV:ssäkin olevan. Bendixin laukeamista odotellessa... :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Pieni korjaus EVOn tarinaan, ainakin deltan poikien mukaan nimenomaan alakautta käsiksi starttiin. Pohjamuovi veks, pakosarjaa irrotellen jne. Näin siis kutvosessa.

EDIT: Miten on mahdollista että se bendix (jos se nyt oli se) laukeaa noin pian? :evil:
Ayrton Senna da Silva forever

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

Miten se V6:sen strartin vaihto voi kestää ammattimieheltä koko päivän kun ite otin startin irti ja vaihdoin solenoidin ja kasasin 4 tunnissa? Tuossa 33:ssakin joutuu ottamaan imusarjan ja oheis härpäkkeet irti ja sitten se on vielä sopivasti upotettu kaasutangon alle joten otin senkin irti. Ja toi oli kuitenkin ensimmäinen kerta mulla kun purin startin esille. Suurin osa ajasta meni siihen kun ei ihan täysin tiennyt mitä oli tekemässa :) Veikkaisin että ripeä ammattimies olisi tehnyt tuon saman 1-1,5 tunnissa.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Pieni korjaus EVOn tarinaan, ainakin deltan poikien mukaan nimenomaan alakautta käsiksi starttiin. Pohjamuovi veks, pakosarjaa irrotellen jne. Näin siis kutvosessa.
Mulle taas kerrottiin, että vaihdettiin yläkautta. Tuntuu jotenkin helpommalta kyllä alakautta vaihtaa. No, oli miten oli.

Sanoivat deltassa, että tuo startin vaihtoon kuluva aika on Alfan tehtaan ilmoittama aika. Varmasti ammattitaitoisemmalta asentajalta ei tuota aikaa kulu, mutta deltassa kun noita kavereita ei ole kovin montaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11229
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Wile E. Coyote kirjoitti:Miten on mahdollista että se bendix (jos se nyt oli se) laukeaa noin pian?
Kaikki näkyy olevan mahdollista. GTVV6.comissa olen ihmetellyt, että alle viisi vuotta vanhoista autoista menee kytkimen työsylintereitä ihan kasapäin. Omien kokemusten mukaan ne kestävät yleensä 10-15 vuotta...

Taitaa olla kummassakin tapauksessa huono alihankkija asialla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Naiko
Viestit: 86
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Mulla kuuluu sellanen sahausääni aina starttauksen jälkeen koneen ollessa kylmä. Eletäänköhän vimme hetkiä startin kaa?

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Mulla piti 164:ssa startti aikanaan ihme "sahaus"ääntä ja lämppärin moottoria kun olin mittauttamassa autosähköliikkeessä, sanoi "asiantuntija", että kohta laukee startti. No päästeltiin autolla sen jälkeen 70tkm eikä startti lauennut. Nyt kun oli startti sopivasti esillä niin meninpä avaamaan ja samantien ropisi muovisen kehäpyörän palat lattialle. Oli kyllä niin pieninä paloina, että ihme kun on pysynyt kuoren alla kasassa :lol:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mua varoiteltiin että jos on oikein huono tuuri, ja vetkuttaa korjausta niin voi mennä muutakin kuin startti (mitäs muutakaan korjausmies sanoisi?) Mutta kun syksykin on nyt tulossa ja kyrsii jäädä mun tuurilla jonnekin Jumalan selän taa parkkikselle, ja koska tuli jo kuukausi vetkutettua niin tulipa laitettua.

Kannattanee kuitenkin kysellä jos joku kykenee katsomaan jos se on pelkkä bendix tms niin tulee halvemmaksi? Minäkin sitten ensi kerralla :roll:

EDIT: ja kuulosti aikalailla samalta kuin se kun naapurin rouva yritti käynnistää jo käyvää autoa :lol:
Ayrton Senna da Silva forever

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

eikös se silloin olis bendix laiten menossa ennenmmin kuin startti. Ainakin aikanaan kun ekassa "autossani" mazda 626ssa meni bendilks laiten niin se kuulosti startatessa samalta kun käynnistäisi jo käynnissä olevaa autoa.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Naiko
Viestit: 86
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Wile E. Coyote kirjoitti: ja kuulosti aikalailla samalta kuin se kun naapurin rouva yritti käynnistää jo käyvää autoa :lol:
Juuri tolta toi kuulostaa. Mistähän ko. osan vois tilata ja onko jotain lisäselvitystä asiasta kun sana bendix ei mulle kerro mitään... sit jollekin halvalle korjaajelle tottakai 8)

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos rattaasta (hammaspyörästä) on puhuttu niin silloin vika on varmaan bendixissä. Se on vehje, joka pitää vauhtipyörää pyörittävän hammaspyörän lukittuna starttimoottorin akselille starttauksen ajan mutta koneen käynnistyessä vapauttaa akselin eli "vetää" vain toiseen suuntaan. Jos bendix jumittaa, koneen käynnistyessä se alkaakin pyörittää starttia joka ottaa aika lailla ylikierroksia.

Bendixlaitteita saa yleensä irto-osina, eli eihän nyt tuollaisen takia kannattaisi koko starttimoottoria vaihtaa. Delta kylläkin varmaan tekisi mielellään niin :roll:
Näin alkoi tekemään ;) Ilman aikaisempia varoituksia tietysti. Onnistuuko vaihto mahdollisesti yläkautta / tallin lattialta?

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

EVO kirjoitti:
Pieni korjaus EVOn tarinaan, ainakin deltan poikien mukaan nimenomaan alakautta käsiksi starttiin. Pohjamuovi veks, pakosarjaa irrotellen jne. Näin siis kutvosessa.
Mulle taas kerrottiin, että vaihdettiin yläkautta. Tuntuu jotenkin helpommalta kyllä alakautta vaihtaa. No, oli miten oli.
Homma taitaa olla edelleenkin 50/50. No tuli hommattua uusi startti ale 140€...

Nyt olisi kyllä kiva tietää onko startin vaihtoa kukaan yrittänyt itse V6 moottoriin. Jakoavain pysyy kädessä mutta rakotulkki ei..

CARF0609
Viestit: 114
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 13:16
Car(s): Alfa 164 TS;Motoguzzi Lm3 ja Ducati ST4s
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja CARF0609 »

Itse vaihtaisin luultavasti alakautta. Kaikki aika hyvin näkyvillä paitsi se kuuluisa kolmas startinpultti. Piuhat vai olla aika mukava saada takaisin paikoilleen mutta muuten.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Jos olisi jotain veikattava niin sanoisin että yläkautta. Kannattaa katsoa tarjoaako 156:n huoltomanuska jotain kikkakolmosta. Minusta kytkinremppakin on mutkattomampi operaatio kutoskoneelliseen 156:een kuin startin vaihto, mitään järkevää reikää sille nähnyt mistä sen voisi saada pujotettua pois. Alhaalle saa varmaan tilaa jos takimmaisen pakosarjan purkaa pois, vanhat pinnapultit ja mutterit niin hyvällä tuurilla katkoo ne ja sitten onkin enempi harmia. Tiedä auttaisko jos purkaisi imusarjan pois että vaihto yläkautta onnistuisi, dunno.

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Doniin! Luovuin homman tekemisestä ja siirsin murheen korjaamolle. Osa oli tietysti väärä -> uusi tilattiin korjaamolta (toimitusaika 2 vko) tilattiin sitten se uudestaan kalliimpi Startti (260€) jolla toimitus "heti". Pakosarjantiivisteen hankinta tähän kiireeseen Deltalta 126€ Sain tänään auton korjaamolle pukkien päälle ja homma on kestänyt sen 7h... yrittää saada kullemma tämän "päivän" puolella valmiiksi...
Visa vinkuuu..

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Tähän vaan vinkiksi, ettei kannata sitä vanhaa alkuperäistä starttiä itse "huoltaa". Yhden purin, putsasin, rasvasin ja herkistelin, mutta vaivat jatkuivat. Tilasin uuden startin (joka oli ihan eri näköinen ulkoapäin, siis päivittynyt osa) ja ongelmat poistuivat. Ilmeisesti siis se alkuperäinen rakenne on ok sen 100-150tkm, mutta sen jälkeen niin väljä ettei enään saa korjattua.

Maratonin maalissa oleva ilmentää itseään sillä sekunnin kestävällä äänellä, joka tulee starttauksen jälkeen, *surina* tai jotain..

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tekijä kirjoitti: Maratonin maalissa oleva ilmentää itseään sillä sekunnin kestävällä äänellä, joka tulee starttauksen jälkeen, *surina* tai jotain..
Oma startti on visertänyt aika ajoin mutta on taas
ollut useamman kuukauden hiljaa. Lopun alkua... :roll:
135tkm mittarissa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Se oli sitten 700€ "pikku" korjaus... 150 tkm tuli täyteen.
Alkaa tulemaan kilometreille hintaa näillä "pikku" korjauksilla..
No jos jää tuonne talliin pyörimään seuraavaksi 20:ksi vuodeksi niin väliäkö tuolla...

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

vink vink :wink:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13178

Tosin en ole varma sopiiko V6 :roll:

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 156 v6 starttimoottorin vaihto/korjaus...

Viesti Kirjoittaja jmi »

Oman v6:sen startti vingahtaa kun käynnistää auton pakkaskeleillä, ei koskaan kesällä.
Minkälainen operaatio tuo/bendix olisi vaihtaa, ylä- vai alakautta?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 156 v6 starttimoottorin vaihto/korjaus...

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Onko varma ettei ole ohjaustehostin ?

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 156 v6 starttimoottorin vaihto/korjaus...

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ääni tulee heti ratin takaa ja tehostin on hihnapuolella.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re:

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Wile E. Coyote kirjoitti:Mua varoiteltiin että jos on oikein huono tuuri, ja vetkuttaa korjausta niin voi mennä muutakin kuin startti (mitäs muutakaan korjausmies sanoisi?) :
Kyllä se korjuu mies oli ihan oikeessa, emännän 460 volvosta pamahti startti, sieltä meni laakerit.
Emäntä sillä starttaili aikansa hirveen rohinan kanssa. Sit yks kaunis aamu (vettä satoi kuin esterin p:stä) kone pysähty kuin seinään.
Epäilin hihnan katkeemista mutta se oli ehyt. Startin pää oli katkennut ja kiertänyt vauhtipyörän kera ittsensä jumiin.
Laatikko irti ja uus startti, hintaa tuli naapurin korjaamolla 450€

Vastaa Viestiin