Minkä merkkisiä ahtopainemittareita?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Minkä merkkisiä ahtopainemittareita?

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Olisi edessä kyseisen mittarin osto ja siksi kiinnostaisi tietää hyvistä mittari merkeistä. Halpaa ei kannata ostaa, kai? :roll:
Merkkejä tuntuu olevan liian monta, kun nettistä niitä selasin. Ja kaikki merkit tietysti ovat luotettavia ja alansa parhaita :crazyeyes:

Elikkäs minkälaisia mittareita täällä suositellaan?

Seosmittaria olen myös silmäillyt sillä silmällä :wink:

Terv: Mittari mato 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

VDO:n mittari mulla oli, ei mitään valittamista ja skaala -1-1.5 bar muistaakseni. Garretiltä ostin ja hintaa reilut 50e. Ai niin, kannattaa ottaa taustavalolla.

Equusin mittareista ei ole kuulunut erityisemmin kehuja.. Hifistelyyn jotain Apexin hc mittaria luokkaa fast&furios ja hintaakin tonnin vanhaa. (Samalla kannattaa hankkia se 4" kiekkamittari vaihtovalolla ja liuta muita mittareita niin saa riispektiä, eri asia keneltä :lol: )

PS. Mittarin paikkaa kannattaa kopioida Garretilta, mulla yllättäen sama paikka ja erittäin huomaamaton mutta samalla toimiva paikka!

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Jep, noita VDO:n mittareita katselinkin, niitä näyttäis olevan montaa eri "alalajia" eli mallia :) Mustalla taustalla, niin sopii hyvin muiden mittareiden kanssa...

Sijoituspaikaksi ajattelin A-pilariin tulevaa mötikkää. Sellaisen asennuksen olen jo Q4:ssa nähnytkin ja hyvältä näytti. 8)

Juu ja noi thyyning mittarit , eli 10" kiekkamittari ja 100 W vaihtovalo on jo tilattu :silly:

JAM
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 23:03
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja JAM »

Autometer on ainakin laadukas mittari merkki. Ahtopainemittarista ei kylläkään ole omakohtaista kokemusta, mutta rundikello on toiminut jo useita vuosia moitteetta. Amerikanauto puolella Autometer taitaa olla ainakin se suosituin lisämittarivalmistaja.

Ja VDO on myös ymmärtääkseni hyvä valinta.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Seosmittareista taitaa olla melko hyvänä pidetty ja yleinen FMI

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

FMI:ltä löytyy myös pakokaasunlämpömittari, joka on turbokoneessa asiaa :wink: omani ostin joskus mopo-sportista.
- Alfaholic -

MadMike
Viestit: 105
Liittynyt: 26 Elo 2004, 23:42
Paikkakunta: 45 min länteen Stadista eli Turku

Viesti Kirjoittaja MadMike »

Rolle kirjoitti:Equusin mittareista ei ole kuulunut erityisemmin kehuja.. Hifistelyyn jotain Apexin hc mittaria luokkaa fast&furios ja hintaakin tonnin vanhaa. (Samalla kannattaa hankkia se 4" kiekkamittari vaihtovalolla ja liuta muita mittareita niin saa riispektiä, eri asia keneltä :lol: )
No jos kone tosiaan maksaa hiukan enemmän niin ostan mielummin sen 4" mittarin vaihtovalolla ja laitan sen valon palamaan Ennen rajoittajaa kun koitan kattella Auton vakiomittaria tai halpismittaria joka näyttää 6000 kun totuus on 6600 esim.
Siten pysyy ventiilit suorempina....among other things.
Sitä respektiä tulee kun vehkeet pysyy nipussa ja laulaa...turha sä niitä Apexeja mollaat...ne on huipputuotteita muitten kalliiden osien seassa...eri asia on sitten kuka niitä tarvii.

Vdo on ns. rivipaskaa ei paljon equusta parempia mutta riittävästi näin voin sulle kertoa Marine Vdo mittarisarjaa kaupanneenna ja niiden takuuongelmien kanssa paininneena.
I´ll see you sonofabitches at the races

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

MadMike kirjoitti:eri asia on sitten kuka niitä tarvii.
Niin siitähän tässä oli kyse..
Vdo on ns. rivipaskaa ei paljon equusta parempia mutta riittävästi näin voin sulle kertoa Marine Vdo mittarisarjaa kaupanneenna ja niiden takuuongelmien kanssa paininneena.
...kuin myös tässäkin, tämä siis sen perusteella että AA:lla ei oletuksena ole tarkoitus autoa sen kummemmin virittää.

Jossain 800 hepan Skylinessa voisin minäkin tuollaista pitää mutta esim. vakio 325:ssa (kuten eräs täällä kylillä) niin on ehkä hieman yliammuttua.

MadMike
Viestit: 105
Liittynyt: 26 Elo 2004, 23:42
Paikkakunta: 45 min länteen Stadista eli Turku

Viesti Kirjoittaja MadMike »

Rolle kirjoitti:
...kuin myös tässäkin, tämä siis sen perusteella että AA:lla ei oletuksena ole tarkoitus autoa sen kummemmin virittää.

Jossain 800 hepan Skylinessa voisin minäkin tuollaista pitää mutta esim. vakio 325:ssa (kuten eräs täällä kylillä) niin on ehkä hieman yliammuttua.
Ai sielläkin...no "paras" on kyllä mitä itse bongannut 4d DX corolla jossa Tommis Billet siipi ja Autometer vaihtovalolla ja tietenkin se 10th rpm malli..ja flip flop metalliväri maalattuna (mahtoko olla maalausharjoitus...luulen niin)

Toisaalta jos jannulla on työn alla jotain muuta kivempaa ja laittoi siksi ajaksi ton siihen kiinni niin sitten....samahan voi olla että 325issä kohta möyryää M5 TT pata tjsp...ja mittari jo valmiiksi asennettu.
Mistä näitä jannuja ikinä tietää....on sitä 69 Chevelle isolohkolla joutunut lujille 72 Carinankin kanssa joka jokapäiväisessä ajossa....ja Carinassa on Autometer tosin hiukan piilossa.
Mistä sitä ikinä tietää kuinka kalliina jokainen konettaan pitää siksi 100-200€ mittari on "halpa vakuutus"

Mua ei aidosti enään hämmästytä paljoakaan mikään missä Autometereitä on kiinni on sitten Blowerilla ahdettu jenkki tai vaikka ArgoCat ja kaikkea siltä väliltä.

Mutta kultaista Alfa Romeo/V8/MB riipusta en ymmärrä....
Lakkaakos sellaiset "miehet" varpaankyntensäkin ? :mrgreen:

AAna mä hakisin Agalta aidon painemittarin ja sen suoraan kojetaluun jonnekkin ála kännykkä kiinni...jos se häiritsee jätä se säätöjen jälkeen konehuoneeseen. On muita tapoja kontrolloida ahtoja kuin kaasujalka..se pidetään lattiassa...
Viimeksi muokannut MadMike, 27 Elo 2004, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I´ll see you sonofabitches at the races

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

MadMike kirjoitti:Mua ei aidosti enään hämmästytä paljoakaan mikään missä Autometereitä on kiinni on sitten Blowerilla ahdettu jenkki tai vaikka ArgoCat ja kaikkea siltä väliltä.
Sehän tässä pelästyttää kun pellin alla voi olla 500 kaakkia mutta jarrut on edelleen ne samat rummut takana ja 5" levyt edessä :shock:

Jos puhutaan suht vakiosta autosta jossa rajoitin toimii niin en alkaisi pilaamaan sisustaa moisilla mittareilla kun on hillitympiä malleja jotka hoitavat hommansa. Mutta makunsa kullakin, todistaa mm. edellä mainitut dx:ät ja teinibimmerit :mrgreen:

MadMike
Viestit: 105
Liittynyt: 26 Elo 2004, 23:42
Paikkakunta: 45 min länteen Stadista eli Turku

Viesti Kirjoittaja MadMike »

No mä olen sitä mieltä Itse että auton vakiomittarit ja ne toimiviksi niin se on siinä...näin esim. omissa autoissa...ostan aina auton jossa on vakiomittarit ja joskus Jopa kalibroin ne (itseasiassa aika helppoa).

Ja kuule älä sä pelästy jos jollain on heikot jarrut....oletkos ikinä ohjastamassa ollut tai kyydissa esim.vartilla kympin taittavalla Chevy2lla (vm63-65) ja alla yksipiiri rumpujarrut ympäriinsä.. (uraisilla Kaduilla painat kaasua=> lähtee perä yhteen suuntaan paina jarrua => ei tiedä mihin suuntaan saatikka keulasta kumpi puoli ottaa kiinni ensin !!!! )...jarrut heikot vaan sen takia että A painaa vähän B meni katsastuksesta läpi.


Ja sitten kun koeajettuasi huomautat omistajalle siitä niin toteaa vaan että tän auton kanssa pitää osata ajaa....
Kuten Eräs Hemi Chargerin omistaja katastusmiehelle joka pyöräytti konttorin pihalla Chargerin jarrutuksen ja moottorijarrutuksen yhteisvaikutuksesta...leima tuli kun riidan päätteeksi tuli vanhempi katsastusetä joka "ymmärsi" laitteen päälle.

Itse sain joskus luvat 55 Chevylle 454sella ja Ainut vaatimus oli jarrut kaksipiirisiksi....asensin silti varmuudeksi levyt eteen ja jäykemmät etujouset sekä kallistuksenvakaajan...eikä konttorisetä edes huomannut
I´ll see you sonofabitches at the races

Avatar
155156
Viestit: 2092
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

MadMike kirjoitti:Ja kuule älä sä pelästy jos jollain on heikot jarrut....oletkos ikinä ohjastamassa ollut tai kyydissa esim.vartilla kympin taittavalla Chevy2lla (vm63-65) ja alla yksipiiri rumpujarrut ympäriinsä.. (uraisilla Kaduilla painat kaasua=> lähtee perä yhteen suuntaan paina jarrua => ei tiedä mihin suuntaan saatikka keulasta kumpi puoli ottaa kiinni ensin !!!! ) jne...
Jaahas :roll: .. Ei taas tätä...

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Tekisi mieleni kommentoida paria seikkaa, mutta taidan jättää... :?

Yksi kysymys vaan ; Miten Chevy, Kaulakoru(kultainen) liittyy ahtopainemittariin ? :!:


Ps.
MadMike kirjoitti:
Lakkaakos sellaiset "miehet" varpaankyntensäkin ?
:crazyeyes:
Tuletko lakkaamaan? :twisted:

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

:shock:
Viimeksi muokannut Olli79, 28 Elo 2004, 21:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

MadMike
Viestit: 105
Liittynyt: 26 Elo 2004, 23:42
Paikkakunta: 45 min länteen Stadista eli Turku

Viesti Kirjoittaja MadMike »

AutonaAlfa kirjoitti:Tekisi mieleni kommentoida paria seikkaa, mutta taidan jättää... :?

Yksi kysymys vaan ; Miten Chevy, Kaulakoru(kultainen) liittyy ahtopainemittariin ? :!:


Ps.
MadMike kirjoitti:
Lakkaakos sellaiset "miehet" varpaankyntensäkin ?
:crazyeyes:
Tuletko lakkaamaan? :twisted:
saanko valita lakkausvälineet ja lakan :mrgreen:
Ja jos ei sulle auennut toi oma kyssärisi niin jatka vaan sitä tolppaan asennettavan ahtomittarin etsintää...
mieti samalla koska sitä kattelet ja missä tilanteissa...
Mä voin joskus murjasta sulle livenä siitäkin sitten muutaman seikan minne niitä mittareita kuuluu tunkea ja miksi .Asumme meinaan niin liki että sekin on täysin mahdollista... :silly:
I´ll see you sonofabitches at the races

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No niin, takaisin topiciin siitä hus hus! Ja jos joku kokee tarvetta henkilökohtaiseen vittuiluun niin privaattiviesti sopii siihen yleistä foorumia paremmin, täältä se tullaan poistamaan.

MadMikekin voisi tutustua tähän.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

MadMike kirjoitti: Ja jos ei sulle auennut toi oma kyssärisi niin jatka vaan sitä tolppaan asennettavan ahtomittarin etsintää...
mieti samalla koska sitä kattelet ja missä tilanteissa...
Noh apuhan minä hain ja sitä myös sain.... enemmän hyvää kuin huonoa :roll:
Eikä tuo tolppaan asennettava mittari eroa muista ahtomittareista mitenkään, eli tolppaan tulee vain erilainen mittari teline :)
Tuo Agan vaihtoehto on pois suljettu, koska en rupea itse sinne mittariin mitään valoa rakentelemaan, mutta täytyy sanoa, että parhaimman mittarin sieltä saisin :!:
Ajattelin katsella mittareitani, kun autolla ajelen :silly: Eli näkishän noista (kai) sen millaisessa kunnossa turbo on ja siksi myös ajattelin tuota seosmittaria, ettei turbo auto ,vaan mene nakutukselle, jos sitä joskus satun hieman "säätämään" :wink:
Rolle kirjoitti:
tämä siis sen perusteella että AA:lla ei oletuksena ole tarkoitus autoa sen kummemmin virittää.
Jos/kun autosta kilometrien saatossa osat/paikat rupeaa pettämään olen hankimassa "viriosia". Eli mulla vähän sama asenne kuin Garretillä :
Minä olen lähinnä laittanut autoa kuntoon - siinä sivussa piilossa olleet potentiaalit ovat vain tulleet esiin.
Mä voin joskus murjasta sulle livenä siitäkin sitten muutaman seikan minne niitä mittareita kuuluu tunkea ja miksi .Asumme meinaan niin liki että sekin on täysin mahdollista...
Kaikki apuhan on läheltä tullutta parempaa kuin kaukaa saatu jelppi :P
Mulla on alla eka turbo auto, joten kyllä mulla kyssäreitä riittää :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

AutonaAlfa kirjoitti:Eikä tuo tolppaan asennettava mittari eroa muista ahtomittareista mitenkään
Pointtina taisi olla se luettavuus..?

Rolle kirjoitti:
tämä siis sen perusteella että AA:lla ei oletuksena ole tarkoitus autoa sen kummemmin virittää.
Niin siis tällä tarkoitin ettet ole ottamassa siitä yli 400 heppaa ja siten tarvitset jotain HC mittaria.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Rolle kirjoitti: Pointtina taisi olla se luettavuus..?
Aha? Mä olen kyllä tästä topicista sen verran sekasin, että en enää tiedä missä mennään?!? :crazyeyes: :drinking:

Kertokaa nyt mistä mä tollasen mittarin suomesta ostan, niin voi tämänkin topicin haudata lopullisesti :snipersmile: --- Topic

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Tollanen riipus mulle heti :D

Minkälainen homma tollanen ahtopainemittari on asentaa??? Mihin se kytketään, oliko niin että jostain alipaine ja jostain yläpaine vai miten lie menikään? Ja eka turboauto itelläkin joten en ole asiaa pohtinut. Siispä kiitos vinkeistä..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

AutonaAlfa kirjoitti:Aha? Mä olen kyllä tästä topicista sen verran sekasin, että en enää tiedä missä mennään?!?
Joo sitä samaa, en oikein tiedä mitä meinasin kun ehdottamani paikka eikä ainakaan ole luettavuudeltaan parempi kuin a-tolppa. Orkkiksemman näköinen kylläkin.
AutonaAlfa kirjoitti:Kertokaa nyt mistä mä tollasen mittarin suomesta ostan
Millaisen nyt sitten päätit ostaa?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

No olisko sellainen VDO hyvä, kun se kerran parissa kuunepassa kiinni on? Mistäs sellaisen suomesta saa? Ja vielä sellainen missä olis musta tausta ja valkoiset numerot... :wink:

Terv: Ei_niin_ronkeli_mittarin_suhteen :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

No kysy Garretilta, siltä minä omani hankin. Hyvä paikka laittaa kiinni on ilmeisesti joku reikä mikä vapautuu kun heivaa egr:n pois ottamasta tilaa.

Vastaa Viestiin